Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Martin77

Wat Is Er Mis Met Mijn Plantjes?

Recommended Posts

Hallo, ik heb 4 stekkies gehad van een beroepskweker en deze staan nu sinds 1 week bij mij in de tuin.

Maar sinds 3 dagen ofzo vertonen de bladeren allerlij kuren en ik kan me niet bedenken wat er nou mis mee is :(

 

Iemand een idee?

hier foto's:

 

3025351.jpg

 

euqypg.jpg

 

2dtovva.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai het blad maar eens om, durf er vergif op in te nemen dat je spint onder je blad hebt of hebt gehad. En stekken krijgen van een beroepskweker zegt natuurlijk helemaal niets, sterker nog dan zou ik extra scherp zijn op beestjes. Plantjes snel behandelen voordat ze je hele planten opvreten. Die andere bladproblemen zie je wel vaker na het overpotten naar een ander medium, vooralsnog ziet het er niet kansloos uit. Blad voeden met fishmix doet wonderen na overpotten.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb idd beestjes gezien nog voor ik uw post las, ik heb de beestjes met een pincet weggehaald en even met de kruimeldief sommige bladeren afgezogen hoop dat dit genoeg doet. ik heb al gelezen dat de bladeren behandelen met shagg en warm water kan helpen? ik las ook veel dat peper koken en er op sprayen kan helpen maar dit soort dingen zijn voor mij geen optie aangezien ik allergisch ben voor al het voedsel behalve kip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fantastische beroepskweker hoor!!

veel liefde zal die er wel in steken.....................

 

doe 'm maar de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beroepskweker of niet, dit heb je nou eenmaal met stekken....

 

Belachelijke post dus hierboven...

 

Inspuiten anders kun je je plantjes vaarwel zeggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus.. iemand nog verder suggesties over hoe ik dit het beste kan oplossen? Werkt het inspuiten met tabak water? dan ga ik dit morgen gelijk doen!

 

Het zijn trouwens amnesia haze planten mocht dit nog waarde hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk uit met tabak met water dat het niet te lang nat blijft anders kan je weer middeltjes zoeken tegen meeldauw, dat had ik is een keer met wat balkon plantjes met een colonie bladluis,

Zoek is op het net naar hoe ze het met tabaks planten doen tabak rook je ook op ( nicotine)

Check ook is naar neemtonic voor spint en andere plagen schimmels enz

Ik dacht dat een beroeps kweker ze al voorbehandeld voor dat ie ze verkoopt aan jou,

Beter uit zaad schoon beginnen binnen voorgroeien en als je planten gaan stinken of binnen houden of buiten je wild geen dierentuin naar binnen halen.

(Dus pleur die broodkwekers plantjes met plagen waar niks tegen te spuiten valt resistentie maar beter weg)

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt btw niet alleen spint,die bladverbranding is ook niet echt mooi he? heb je hem water op zn kop gegooid?

te ruig met overpoten geweest?

tegen die spint gewoon PvP halen van BAC,elimineren die zooi!

 

Die beroepskweker kan net zo preventief sprayen als ie wil,als jij thuis spint eieren hebt op je basilicum in de keuken in je tapijt of in het stof op je kledingkast of komt binnen waaien via open raam,heeft het geen zin he? dan heb je het zowieso wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er was idd water overheen gekomen, had er nog niet over nagedacht. mijn vader geeft ze meestal water aangezien ze in zijn kas staan :P

Ik heb trouwens volgens mij al die beestjes al weg gekregen, heb ze allemaal met een pinset weggehaald. hoop dat het niet terug komt zodra ik dat merk ga ik er iets op sprayen, iig bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Martin

 

ik weet niet of er toevallig een Action filiaal in de buurt is maar die verkopen biologische insecten spray, tegen luis, trips en spint. ik heb er de spint op mijn stekken met succes mee bestreden. kost een paar euro

 

en die witte vlekken op de rand v/h blad duid volgens mij op verbranding door de zon, mijn plantjes buiten hebben het ook. denk ik gemorst met water. nieuw blad is mooi groen.

 

succes verder, D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry doubleosix

maar geen enkele van mijn stekken hebben dit al gekregen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog steeds geen spint terug gezien, en de nieuwe bladeren die uit de plant komen zien er gewoon mooi uit en zonder die vlekken dus denk dat ik me daar ook verder geen zorgen meer over ga maken.

CannaDanny; Thanks nog voor de tip bij de action ik zal er eens kijken of het wat is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...