Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Met een spinpro of een andere knipmachine kan je toch beter natte toppen erin flikkeren omdat droge toppen snel afbrokkelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lijkt me eigenlijk ook wel logisch want een droge top brokkelt snel af en op een natte top steken alle blaadjes enzo nog uit dus paar keer draaien en het is weg neem ik aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je met die knipmachines inderdaad nat knippen.

Droog gaat je heel veel thc kosten lijkt me, de trichomen laten makkelijker los als de plant gedroogd is.

 

Ik zou het gewoon met de hand knippen Rocker, met die hoeveelheid is dat wel te doen.

En anders organiseer je een meeting en vraag je iedereen een schaartje mee te nemen. :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde dat meneer Jansen graag knipt en alleen maar een glas bier en een maaltijd bami hoeft voor de moeite. :innocent:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is meneer Jansen meer dan welkom.

Krijgt hij 2 glazen bier en ook een 2e bord bami.. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

 

Het deel van de toppen dat ik eerder om gehaald had was gister droog en is inmiddels schoon geknipt.

Het heeft 10 dagen gedroogd, dat is sneller dan dat het normaliter gaat bij mij, maar dit waren ook wel wat kleinere toppen dan anders.

 

Qua gewicht valt het me nog mee, van 2 planten kwam ongeveer 200 gram af, enkel waren er nog een paar toppen toen blijven staan, dus totaal zal het iets meer zijn van 2 planten.

 

De rest moet nog even blijven liggen tot woensdag denk ik, dan zal het wel droog zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even wezen kijken of ze al wat droger waren, maar het leek niet echt veel droger geworden de afgelopen dagen.

De luchtvochtigheid in het hokje zat rond de 77% bij een temperatuur van 21 graden.

Ik heb de afzuiging naar buiten toe uit gezet en de interne afzuiging aan gezet, die zuigt de lucht uit de hokjes gefilterd in een voorportaaltje.

Daar heb ik een ontvochtiger gezet en die ingesteld op 60%, anders lijkt het me dat het volgende week nog niet droog is, gezien de weersverwachtingen zal de luchtvochtigheid niet erg veel gaan dalen lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel TGM, maar ik denk dat het wel wat mee valt, het is al een heel eind heen droog.

Om te curen is een luchtvochtigheid van rond de 60% het meest ideale, vandaar dat ik voor 60 gekozen heb.

Ook hingen ze in een luchtvochtigheid van 77%, dus het kan er enkel beter op worden lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is alles droog en een groot deel geknipt.

Op dit moment is er 760 gram schoongeknipt en in weckpotten gestopt.

Het is een heel karwei, veel kleine topjes en heel veel blad.

Ik heb de rest wat ik nog moet knippen maar even in weckpotten gestopt om de komende dagen op mijn gemak verder te knippen.

Op dit moment ben ik er even klaar mee.

Inmiddels zijn er ook zo'n 150 zaden tevoorschijn gekomen, enkel zit er in het laatste deel wat nog schoon moet het meeste zaad, tenminste daar lijkt het op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, was dat maar waar. ;)

 

Onder 2x600w.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de rest wat ik nog moet knippen maar even in weckpotten gestopt om de komende dagen op mijn gemak verder te knippen.

Op dit moment ben ik er even klaar mee.

Mooie score en lol, zeer herkenbaar. Wat een klotewerk dat knippen, vreselijk, dat is wat ze in de hel moeten doen volgens mij. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet mijn favoriete werkje. :P

 

Update:

Inmiddels is alles geknipt, er waren nog 3 zakken met wat fluf.

Er is deze ronde 990 gram vanaf gekomen.

 

 

Mijn volgende kweekje ga ik nog even over na denken, ik heb nu eerst weer genoeg te roken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel Dilago en Dries!

Het is zeker geen verkeerd resultaat, het valt me nog alles mee, ik had minder verwacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is alles geknipt, er waren nog 3 zakken met wat fluf.

Er is deze ronde 990 gram vanaf gekomen.

Hoeveel gram hiervan zijn zaadjes of is die schade uiteindelijk toch nog meegevallen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 990 gram is zonder zaadjes, althans op een enkel zaadje na misschien.

Het viel uiteindelijk wel mee met de zaden gelukkig.

Het waren een 300 zaadjes ongeveer denk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat valt inderdaad reuze mee. :)

 

Hoe ruikt ze nu ze gedroogd is?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel Smokey en Klaver.

Dat geduld is er niet echt.

 

Inderdaad Baeker.

Een deel ruikt erg zoet, dat lijkt wel wat op Sugar Punch, en een deel ruikt wat Power Plant achtig.

Maar misschien dat tijdens het curen de geur van de rest ook nog wel wat veranderd.

Enkel moet ik me er eens even toe gaan zetten die potten wat vaker te luchten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...