Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Die hebben geen strijd gevoerd.

Ik heb er niet meer aan gedacht ze te bestellen.

 

Een deel van de bladeren zit wel redelijk onder de spint eitjes, dus het had wel verstandig geweest.

Tot nu toe is er verder niet echt spint te zien nog, dat zal ook mede door de hogere luchtvochtigheid van de laatste tijd komen denk ik, anders waren mijn planten al ingewebd inmiddels.

Volgende ronde maar weer eens doen. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen geleden de lampen op 400w gezet.

 

Vandaag 2 toppen om gehaald omdat er rot in leek te zitten, en dat bleek te kloppen.

Wel was ik mooi op tijd er bij, amper iets weg hoeven gooien.

Voor de rest nog geen rot kunnen zien.

 

De toppen lijken aan een soort 2e bloei te beginnen, er komen uitgroeisels uit de toppen.

 

Ik denk dat ze niet nog heel lang zullen blijven staan.

Als ik nog ergens rot spot gaat alles om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bosrand,

 

Uitgroeisels? Bedoel je foxtails? Ik zou er een foto van moeten zien, veel soortjes doen dit vanuit de genetica met name Haze soortjes willen dit doen maar soortjes die te warm staan gaan een losse topopbouw produceren, Je hebt redelijke hoogteverschil in je planten dus je zal het voor mij even uit moeten leggen wat het precies is. Warmtestress hoop ik niet.

 

Waarom zou het soortje Shit heten? Zo van "Shit, balls!"

 

Mr. Nice heeft toch wel goede genetica volgens velen maar ik ben een hardcore outdoor grower..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, foxtails, enkel niet door de warmte als het goed is.

Een week of 2 terug de lamp al van 660 naar 600w gedraaid, en dus een paar dagen geleden naar 400w.

De temperatuur is ook niet heel erg hoog geweest buiten de laatste tijd.

 

Ook is het bij meerdere toppen, ook toppen die verder van de lamp af staan.

 

Op deze foto van een paar dagen geleden zie je het al een beetje gebeuren, dat ontstaat bij meerdere toppen nu.

gallery_32929_18183_1275975.jpg

 

 

Ik hoopte dat het soortje Shit heette omdat als je 1 hijs neemt je dan zoiets hebt van "Shiiitttt wat een geweldig wietje". :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, ja de naam shit in een adem met zaad en rot heeft een hele andere connotatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Afgelopen vrijdag zijn alle planten om gehaald.

Ik ben tot diep in de nacht bezig geweest.

Er zaten in een aantal toppen enkele rotte blaadjes, en bij een enkele was er iets meer rot te zien, maar gelukkig was ik blijkbaar net op tijd met oogsten.

Als ik het vrijdag niet gedaan had, hadden ze nog 2 dagen gestaan ivm een forum meeting, ik denk dat ze er dan slechter bij gestaan hadden.

 

Er zijn best veel toppen vanaf gekomen, enkel zijn de meeste toppen niet erg zwaar.

Er waren 2 of 3 planten waar de toppen redelijk gewicht hadden, alleen zat 1 van die vol met zaadjes, dus dat kan ook daar door komen.

 

Linker hokje.

gallery_32929_18183_106969.jpg

 

gallery_32929_18183_412591.jpg

 

gallery_32929_18183_1184663.jpg

 

gallery_32929_18183_317602.jpg

 

Rechter hokje.

gallery_32929_18183_1414345.jpg

 

gallery_32929_18183_1073900.jpg

 

gallery_32929_18183_90639.jpg

 

gallery_32929_18183_1462492.jpg

 

Wat toppen die te drogen hangen.

gallery_32929_18183_1439122.jpg

 

gallery_32929_18183_357241.jpg

 

gallery_32929_18183_1169523.jpg

 

Nu even 2 weekjes laten drogen en dan schoonknippen.

Ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk nog op zal gaan brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook benieuwd man!

Is knippen van te voren of elke dag een beetje niet beter?

Ik heb het de afgelopen kweek ook zo gedaan maar vind het toch een hoop gekut als je droog al die blaadjes eraf moet gaan knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat bedoel ik, ik heb het tijdens het drogen elke keer een beetje gedaan maar hoe droger het werd hoe kutter het werd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het beter is van te voren alles schoon te knippen weet ik niet.

Ik trek de grote bladeren er nu af en knip het meeste blad zonder thc er af.

Ik deed het altijd zo omdat het dan wat langzamer droogde en dat zou beter moeten zijn voor het eindresultaat.

 

Later is er bijgekomen, toen ik eens nat geknipt had, dat bij het nat knippen te veel geur los komt waar ik niet altijd even goed tegen kon en wat het knippen soms nog meer vertraagde. :P

 

Het droog knippen is wel iets meer werk dan nat knippen, maar dat is niet zo heel erg.

Ik vind het droog knippen niet per se lastiger dan verse toppen knippen.

Ik had toen ik nat geknipt had, dat ik nog eens alles bij langs moest gaan toen het droog was omdat tijdens het drogen nog wat meer bladeren tevoorschijn komen, althans, dat was toen het geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij was juist dat die kleine blaadjes tussen de toppen plat tegen de toppen aan geplakt zaten toen het redelijk droog werd en als ze vers zijn steken ze nog uit dus schaar erlangs en ze zijn weg.

Maar goed ieder z'n eigen manier natuurlijk en als ik bijvoorbeeld kilo's zou draaien komt er zeker wel een knipmachine

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd die blaadjes moet je eigenlijk meteen eraf kippen daarna wordt het moeilijker en ziet het niet uit als ze ingedroogd zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel weer gelezen dat als je die blaadjes laat zitten dat de thc enzo terug trekt de top in dus als het voor eigen gebruik is is het iets meer werk maar wel een lekkerder wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Later is er bijgekomen, toen ik eens nat geknipt had, dat bij het nat knippen te veel geur los komt waar ik niet altijd even goed tegen kon en wat het knippen soms nog meer vertraagde. :P

Die geur kan ik ook niet goed tegen, maar toch knip ik het altijd nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze vorige week gebruikt, scheelt een hoop hoor. Komt wel een beetje door maar bij lange na niet alles.. Wordt ook niet zo gaar van dat knippen :) waren ook van die 3m kapjes.

Edited by TheGreenMachine
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vind ik een optie van verse lucht voor je neus langs toch beter dan een gasmasker of een stofkapje, dat zit toch voor geen meter?

 

Maar ik houd het toch nog liever bij droog knippen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een stuk of 5 moet doen niet nee mitsz, maar bij de grotere aantallen vind ik dat niet erg toevoegend, dan zit ik para te knippen en lijkt alles fluffy

 

@bosrand

 

Nee idd zit ook voor geen meter, die vieze strakke bandjes langs je hoofd, maar is wel effectiever. Droog knippen vind ik nogal rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik word op een gegeven moment niet stoned maar lijp ofzo, dan gaat het allemaal veel trager, maar dat is wel een beetje afhankelijk van het soortje, de ene meurt erger dan de ander.

 

Volgens mij valt het best mee dat droog knippen, maar het is alweer een tijdje geleden.

We gaan het meemaken over een paar dagem ongeveer een klein deel, en over anderhalve week de rest.

 

Vandaag even bij de toppen/topjes gekeken, het is al een heel stuk ingekrompen allemaal.

De toppen die wat dagen eerder geoogst waren zijn inmiddels bijna droog.

 

Ik ben zeer benieuwd wat het op zal gaan leveren aan gewicht en hoeveel toppen vol met zaad zitten, ik moet nog eventjes geduld hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het voornemen, om deze keer de plantjes zo onderste boven te hangen een week of 2.

En dan alles met de spinpro te doen.

Ik heb dat ding er toch staan en heel weinig tijd dus om een paar avonden te gaan zitten knippen..

 

Maar verder vind ik het eigenlijk bet wel mee vallen met de lucht tijdens het knippen.

Maar dat zal best komen, doordat ik altijd een afzuiger aan heb staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...