Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Voorlopig, heb ik weer zaad genoeg.

Net ff geteld hoeveel zaad ik uit plant 5 had geschud.. 100 stuks. :( of :) ?

Beter 100 zaadjes in de mond dan 1000 in de lucht! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou vandaag weer een update doen, maar aangezien de lamp van het hokje ernaast waar de stekken stonden het begeven heeft, ben ik op zoek naar een nieuwe lamp.

Ik denk dat het een 1000w van Dimlux gaat worden, enkel is de prijs me nog wat aan de hoge kant, zo'n 550 euries voor een evsa+kap+bulb.

Of ik moet weer een 600w evsa gaan nemen, maar ik haal liever nu meteen wat meer watts denk ik.

 

Mocht het de 1000w worden, dan zal ik die in dit hokje op gaan hangen, ik zal nog eens even wat rondstruinen op het net.

Mocht iemand tips of iets dergelijks hebben, dan hoor ik het graag.

 

De update van het topic zal ik morgen even gaan doen.

De planten zijn aardig aan het schieten, elke dag moet de lamp een paar schakels van de ketting omhoog.

Er is nog geen voorbloei zichtbaar helaas, ik hoop dat dat snel gaat komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evsa is toch prima? Of is het zo dat die duurdere lampen meer grammen per watt opleveren? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, hoe bedoel je Dilago?

 

Een 600w evsa kost iets van 200 pleuries ongeveer en er gaat een lampje in van 30 euro.

Een 1000w evsa met kap kost 445 euries en daar gaat een lamp in van ruim 100 pleuro's.

De 1000w is er niet in losse evsa.

 

Dus bij die 1000w heb ik een stuk meer vermogen, op boost ongeveer het dubbele van de 600w, enkel is die dus ook ruim 2 keer zo duur en is een lamp 3 keer zo duur.

Dat brengt me nog een beetje aan het twijfelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimlux extreme 600w 400v, dat scheelt 200e op die 1000 watter en de lampjes zijn rond de 50e. Boost 15% ipv 10%. Die alpha optics reflector is wel echt leuk spul. Ik geef tegenwoordig water met een skibril op.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, hoe bedoel je Dilago?

 

Een 600w evsa kost iets van 200 pleuries ongeveer en er gaat een lampje in van 30 euro.

Een 1000w evsa met kap kost 445 euries en daar gaat een lamp in van ruim 100 pleuro's.

De 1000w is er niet in losse evsa.

 

Dus bij die 1000w heb ik een stuk meer vermogen, op boost ongeveer het dubbele van de 600w, enkel is die dus ook ruim 2 keer zo duur en is een lamp 3 keer zo duur.

Dat brengt me nog een beetje aan het twijfelen.

Ik bedoel Evsa t.o.v. van Dimlux want er zijn toch ook 1000watt Evsa's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn kweek die volgende week start wordt een soort minitest: dimlux 600w met dure philips 400v greenpower lamp VS een philips VSA met goedkope osram bulb :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal me benieuwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Titatovenaar, maar dan heb je nog steeds maar 600w.

 

Ik was in de veronderstelling dat er geen losse 1000w ballasten waren, maar na wat verder googlen ben ik een van Lumatec tegen gekomen.

Enkel gaat die op boost tot 1100w en de Dimlux tot 1200w.

Het prijsverschil is wel 150 euro, maar dan moet er nog een kap en een lamp bij.

Die lamp van 1000w is schroefbaar weer een 10tje duurder dan de double ended lamp voor de Dimlux.

Een beetje een fatsoenlijke kap kost ook weer rond de 100 euro dacht ik, nog niet verder in verdiept.

Dan is het prijsverschil zo'n 40 euro, daarvoor haal ik dan liever de Dimlux denk ik.

 

Neem je dan enkel de vsa Rodja, of de versie met kap er aan vast van Dimlux?

 

Ik denk dan toch dat het de Dimlux gaat worden, enkel nog eventjes sparen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan beide kanten hang ik een knakenkap :)

 

anders is de test natuurlijk oneerlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohh, dan zal je niet veel verschil gaan merken lijkt me.

Het handige van een evsa is dat je hem kan dimmen, dat is ook de hoofdreden dat ik toen zo'n evsa gehaald heb.

En het leek me veiliger omdat een evsa niet door blijft starten als er wat met de lamp aan de hand is.

 

Update!

 

Dag 34 groei.

 

Temperatuur lamp aan rond de 27 graden.

Temperatuur lamp uit rond de 21 graden.

 

Luchtvochtigheid de laatste dagen rond de 60%.

 

De planten schieten nog steeds aardig omhoog elke dag.

Het hokje is inmiddels te goed gevuld en als mijn andere evsa niet kapoetski was gegaan, dan had ik ze nu over 2 hokjes verdeeld en had ik ze al geknakt.

Het word eigenlijk hoog tijd om de lamp op 12-12 te zetten, maar ik wil eerst zien welke planten vrouwelijk zijn.

Het geslacht lijkt bijna zichtbaar te worden, in de sommige okseltjes begint zich iets te vormen, enkel nog heel onduidelijk.

Als ik de helft van de planten over houd, dan kan ik er alsnog wel 2 hokjes mee vullen lijkt me, dus dat ga ik dan misschien ook wel doen.

Als ze nog 2 weken door groeien na het op 12-12 zetten, dan moet dat wel goed gaan komen met een beetje knakken en buigen, enkel moet ik even kijken of ik nog genoeg 25-30 liter potten heb staan.

 

De planten vertoonden lichte verbrande puntjes begin van de week, dus ik heb deze week enkel aangezuurd water gegeven.

Dat kwam niet alleen door een hoge voedingsgift, maar ook door het redelijk droog laten trekken van de aarde.

Verder gaat het goed met de plantjes.

 

gallery_32929_18183_783086.jpg

 

gallery_32929_18183_241299.jpg

 

gallery_32929_18183_754012.jpg

 

gallery_32929_18183_644731.jpg

 

gallery_32929_18183_1795711.jpg

 

gallery_32929_18183_425018.jpg

Edited by bosrand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze er mooi bijstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het word eigenlijk hoog tijd om de lamp op 12-12 te zetten, maar ik wil eerst zien welke planten vrouwelijk zijn.

Het geslacht lijkt bijna zichtbaar te worden, in de sommige okseltjes begint zich iets te vormen, enkel nog heel onduidelijk.

 

Heuu???

Hoezo??

Geen bloei voor dat je de klok hebt omgezet toch?

 

Tenminste, zo is hoe ik het doe..

Klok naar 12 uur en dan na 2 week selectie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Dilago!

 

Normaliter laten ze wel voorbloei zien in de okseltjes waaraan je kunt zien of het een mannelijke of een vrouwelijke plant is.

Enkel duurt dat bij de ene plant wat langer dan bij de andere plant.

Ik meende dat na een week of 4 dat ongeveer zichtbaar zou zijn.

Ik heb nog even gezocht, maar kan even geen topic vinden waarin het precies staat uitgelegd.

Ik meende dat het was dat de plant rond die tijd volwassen werd en dan dus het geslacht ook liet zien.

 

Je kan ze ook op 12-12 zetten om geslacht te bepalen, maar ik wil het liever weten voor ik ze op 12-12 zet, mochten er toch onverhoopt weinig vrouwen tussen staan, dan kan ik er nog voor kiezen de klok nog wat langer op 18-6 te laten staan.

Ook heb ik nu eigenlijk nog geen ruimte om stekken neer te zetten, en aangezien ik stekken wil maken van de vrouwelijke planten, komt het me zo eigenlijk ook wel even goed uit dat het nog iets langer duurt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bosrand,

 

Leuk kweekje, je planten staan er ook fris bij :icecream:

 

Ik meende dat je vanaf internode 6-7 iets in de oksels kunt vinden. Wat Rocker zegt houd wel steek, ik vindt het ook wel makkelijker om ze op 12-12 te draaien en zo het geslacht te bepalen. Die van jou gaan inderdaad beesten worden :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik snap wel, wat bosrand bedoeld..

 

DAT, vind ik nl het enige nadeel, van het kweken uit regulier zaad.

Punt is nl. dat als je de klok omzet, je ook nog eens een groei spurt krijgt.

Eigenlijk, wil je dan dus al weten, met welke planten je naar het einde gaat.

 

Ik heb het volgende idee/plan deze ronde.

Ik wacht totdat ik 5 internodes heb.

Dan ga ik de onderste internodes stekken. En op spa rood op 12/12 zetten.

En de planten krijgen dan nog een week groeilicht op 16/8.

Daana, na een week dus, ga het bloeihok ook op 12/12 nog wel groeilicht een week.

 

Volgens mij, als het dan goed gaat, weet ik een week nadat het licht in het bloeihok op 12/12 gaat,

welke planten welk geslacht hebben.

Een hele exercitie, om een week eerder het geslacht te weten.

Maar juist die week, kun je heel goed gebruiken met de ruimte in het bloeihok..

 

Voorbloei in de oksels, is bij een Santa Maria, voor mij althans maar moeilijk herkenbaar

Edited by oude rocker
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je dan maar 1 vrouwtje hebt, uitgaande van het ergste rampscenario, heb je min of meer alles voor niks gedaan. Voor mij is regulier zaad alleen maar geschikt om moeders uit te kweken, waarvan je gaat stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je dan maar 1 vrouwtje hebt,

 

Nou maak je het wel heel bond..

Ik heb nu 13 plantjes van 2 week oud.

Het moet toch echt raar lopen, wil ik daar geen 4 mooie dames tussen hebben...

:whistle: zul je net zien nu dit gezegd hebbende..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, dan moet het wel een supervrouw zijn. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de groei het geslacht bepalen dat is nieuw voor mij :huh: maar ja je zal wel moeten als je die nu op 12/12 gaat knallen schieten ze door het dak heen :lol:

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook voor mij, ik hoop dat Bosrand er duidelijke foto's van maakt want ik heb nog wat regulier zaad in de koelkast te liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels 2 vrouwtjes gespot, ik zal vanavond kijken of ik daar duidelijke foto's van kan krijgen Dilago.

Al zal dat wel niet meevallen, mijn fotokunsten zijn nu niet echt super en mijn camera ook niet en de verlichting laat ook te wensen over, maar we gaan het beleven. ;)

 

Als ik ze nu op 12-12 zet, dan heb ik aardig wat te knakken Jack White. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Ik heb het volgende idee/plan deze ronde.

Ik wacht totdat ik 5 internodes heb.

Dan ga ik de onderste internodes stekken. En op spa rood op 12/12 zetten.

En de planten krijgen dan nog een week groeilicht op 16/8.

Daana, na een week dus, ga het bloeihok ook op 12/12 nog wel groeilicht een week.

 

Volgens mij, als het dan goed gaat, weet ik een week nadat het licht in het bloeihok op 12/12 gaat,

welke planten welk geslacht hebben.

Een hele exercitie, om een week eerder het geslacht te weten.

Maar juist die week, kun je heel goed gebruiken met de ruimte in het bloeihok..

 

Voorbloei in de oksels, is bij een Santa Maria, voor mij althans maar moeilijk herkenbaar

Dat kan nog simpeler ouder rocker. ;)

Kijk maar eens in mijn verslag van 2012.

Gewoon kraanwater in bierflesjes, daar de stekjes in en direct op 12/12.

Wel om de 2 dagen even vers water in de flesjes doen.

 

Tegenwoordig wacht ik gewoon de voorbloei af (4-5 weken, ook bij de Santa Maria) en neem dan stekken, welke ik in bloei zet.

Dit heeft ook te maken met mijn verlichting. Ik kweek namelijk hoofdzakelijk onder PLL en daaronder kan ik stekken beter in bedwang houden :whip: dan zaadplanten (i.v.m. de lange voorgroei).

Ik weet dat dit niet efficiënt en erg omslachtig is, maar het blijft een hobby en ik vind het leuk om er mee bezig te zijn. ^_^

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...