Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mitsz van der Kamp

Vleermuizenstront

Recommended Posts

Bedankt mannen! Het was me een waar genoegen met jullie aandacht en tips!

Happy, Oz, idd, dat vat het goed samen, en eigenlijk met zo,n trage start in groei en start bloei , is dat dan weer meer overtuigend als test, dan als je planten er toch al goed bijstaan!

Ook een fijn punt te merken dat de doseringen overeenkomen met de originele extract,maw ik beschouw het wel als geslaagd zo!

Leuk plan een apart topic brouwverslagen in de sectie!! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens. Ik zal eens kijken of ik de plaatjes erin krijg.Wel zo leuk om elkaar op de hoogte te houden.

 

Van de week ga ik voor het eerst "aarde-thee" maken. Ik ga wat aarde halen uit een bosrijke omgeving, wat uit een molshoop en wat aarde waar ooit m'n oude composthoopje was. Wat wormenmest en paardenstront en een scheut melasse moeten het gaan doen... Dan nog wat klein grut zoals wat voedingsgist, zemelen en havermout (michorizhae) en wat spirulina. Hahaha! Ik heb er zin in! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk Mitsz, met die warmte nu, gaat dat vast lekker met brouwen en gisten! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsz, laat je t eerst fermenteren al die goodies, zonder water toe tevoegen? Dat is voor de ontwikkeling van de micelium( fungicide, en mycos) Voordat je t aanvult met water om te trekken?, of wat?? :rolleyes:

Nog wat fotos van de andere royals, die de extract hebben gehad.

gallery_32015_17984_336029.jpgDeze plant staat met een uk samen, de uk heeft met verpotten schade geleden, foutje.gallery_32015_17984_224181.jpg

En de "beide planten samen"staan nog een paar dagen te spoelen en van het zonnetje te genieten.gallery_32015_17984_693523.jpggallery_32015_17984_455066.jpggallery_32015_17984_736955.jpg

gallery_32015_17984_224181.jpg

Edited by groenefingers
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak de thee net als reguliere wormenthee. Ik voeg er altijd mest aan toe. Dit jaar zijn we aan de paardenmest.

Vervolgens een scheut melasse als voeding voor de bacteriën. Alle andere zooi erbij en lekker laten brouwen. Dit jaar wilde ik dus diverse bacterie culturen gaan gebruiken, door verschillende soorten aarde toe te voegen aan het brouwmengsel.

 

c'est tout monsieur. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ik vroeg het met in achterhoofd het korean farming, waarbij de innoculatie van bacterieen uit grondjes ook gebeurd dmv melasse of rietsuiker, na een week broeien heb je dan grotere populaties aan bacterieen en fungiciden, pas daarna wordt er thee van getrokken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, maar ik doe dat gewoon in een emmer met pompie.

 

er is 1 ding dat bacteriën beter kunnen dan konijnen. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb t gemerkt aan m,n gier die al lang staat, veel te lang, zitten allemaal maden in, dat moet van vliegen komen; ze hebben vrij spel met zo,n open emmer en leggen hun eieren op een tak of zo, heb de zaak niet voldoende onder water gezet vermoed ik.

Heb al zitten zoeken of t niet beter is je gier idd af te gieten na een week of 3, maar heb niets gevonden tot nu toe!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik dan de enige mongool die de gier eerst door doek filterd en dan uren lang koffie filters ververst om het te "bottelen"?

 

Btw vind jouw recept wel erg interessant mitz! Havermout als mycos? Top natuurlijk.

Ij ga is op onderzoek:d

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je daar echt verstandig aan gedaan hebt Oz, dit goedje ga ik niet meer gebruiken. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsz was even op vakantie in Hintergarten am See. :)

 

De plantjes staan er mooi bij met m'n "stront-approach".

 

Ze staan er nu een maand in en ze bereiken de 1,50 al.

 

Blad mooi groen. zal ff plaatjes maken en plaatsen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

over stront-aproach het begon weer te kriebelen

dus vanavond begonnen met wormenmestthee te maken

op basis van deze site .

http://sansfuss.nl/

 

alleen heb ik het recept wat verkleind

want er gaat 10 milliliter op 1 liter water dus dan heb ik weer voor seizoen 2015/2016 voldoende thee .

 

 

200 gram wormensmest(deze word in een stuk panty in de fles ingebracht )

30 melasse ( daar ik die niet heb heb ik deze vervangen door bioplantvoeding van de action omdat daar ook melasse in zit )

en anderhalve liter bronwater

 

dit moest eigenlijks 24 uur op een luchtpompje maar die heb ik niet dus gewoon nu en dan schudden .

dit alleen in de hobbykamer het knoeit nogal .

gallery_7335_4882_1150075.jpg

het heet thee maar het heeft meer weg van sjoekoelariemelk

en een giga meur met die melassevoeding van action een penetrante lucht die het midden meer weg heeft dan appelstroop en maggie .

gallery_7335_4882_3560856.jpg

 

gallery_7335_4882_312696.jpg

 

en over 24 uurtjes is het klaar

knalluhh!!!!!!!!!!!!!! :likken:

 

ggm

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes Mac.

 

Het enige waar ik me zorgen om maak, is dat lang -luchtdicht- bewaren. Het gaat hier om de bacteriën en die doe het wat minder zonder zuurstof?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

 

@ mitzs van der kamp

::ik bewaar dit spul gewoon in een kast in de hobbykamer.

als het bederft dan ruik ik dat snel genoeg .

dan kieper ik het van 5-hoog zo in het gras .

ik heb nu ook een fles rotte topmax van biobizz dat is zonder koeling toch 3 jaar goed gebleven .

die gaat ook overboord.

wat wel gek was btw dat ik die wormenmest voor een klein gedeelte bewaar in een afgesloten emmer .

en dat spul was mega droog geworden .

maar toen ik vanmorgen de restanten wormemest uit de panty haalde zaten er een stuk of tien kleine wormen in .

en die waren springlevend.

de natuur blijft je toch verbazen dat er uit gortdroge wormemest nog levende wormen kunnen verschijnen .

ze zullen gisteravond wel een beetje beroerd zijn geweest van het schudden .

tis maar goed dat marianne thieme niet alles weet want die zou zich omdraaien in haar zetel .

 

gallery_7335_4882_11867.jpg

 

op 1 of andere manier mag ik haar wel al is ze me wel een beetje te duur .

 

gg :likken: m

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik heb de samenstelling van wormemest nog eens gegoogled maar was niet te vinden .

wel mineralen bacterien sporenelemente cellulose en aminozuren en ook ergens dat het stikstof kalium en phosfoor bevat .

ik heb ff gepeild maar deze chocomel heeft een ec van 2.00 in pure vorm .

10 milliliter op 1 liter regenwater geeft geen hogere ec o,0

regenwater is ec 0.20 met 10 milliliter wormenthee ook 0.20

ik heb mn ecmeter gecheckd op kraanwater 0.60 is ok !!

ik geef soms planten die wat bleek worden een toplaagje van 1 // a 2 cm wormenmest mee en dan worden ze weer lekker groen .

dus ik vermoed dat die 10 milliliter op 1 liter water wat flauwtjes is .

ik ga het testen .

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macerror en Mitz, heerlijk om te lezen dat je met vleermuizenthee of wormenthee eigenlijk de basis legt van een uitbundige bloei zeker als je je grond ruim organisch bemest. pH Donner en ik hebben toen die lezing gehad van Roy van Humboldt en dat is allemaal op basis van stront en thee net als mijn Complete mix.

 

Die amerikanen zijn rare knakkers maar 1 ding weten ze echt wel en dat is organisch kweken op basis van thee!

 

med_gallery_11738_4908_793870.jpg

 

med_gallery_11738_4908_2100528.jpg

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw, anderhalve kilo planten, maar daar is het klimaat ook naar daar in Cali.

 

Irrigatie systeem en gewoon elke dag onderhoud, prachtig hoe die lui dat daar voor elkaar hebben, daar kunnen wij hier in NL nog een puntje aan zuigen. Kijken of ik dat op Guerilla Volgend jaar voor elkaar krijg :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook een groot voorstander van wormencompostthee en ik gebruik het in de hydro (DWC). Krijg regelmatig te horen dat je niet iets organisch in je hydro bak moet gooien, maar de dames doen het er geweldig op. De thee gaat dan niet in het reservoir, maar het wordt verdeeld over de kleikorrels in de netpotjes. Een kwart liter onverdunde thee per pot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je het dan toch doet. Organisch is beter.

 

Ik heb een maand of wat geleden een lading houtas op water gezet.

10% as. Ik dacht 5 liter water, dus een pond as erbij. Ik wou dat ik gelijk

20m liter had gemaakt. Die zetten we zo even op.

Samen met de P uit de guano heeft vader mooi zijn eigen bio pk in elkaar geflanst! Ha! :)

 

gallery_24830_12714_752075.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie thee idd dat gaat ff knalle en vloeibaar dus direkt opneembaar...dikke shit!

 

Leuk man

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was ook het doel van het hele verhaal PG...

 

Ik heb ook al eens maerl opgelost in azijn om die reden en dat werkt ook prima. Neem wel een grote bak, want het gaat schuimen als een dolle... Ik denk de PH eerst te verlagen met citroenzuur voor de nieuwe batch asthee. Ik denk dat het zowel een hoger rendement als gevolg zal hebben en bovendien het proces zal versnellen.

De PH van van de guano weet ik niet konopi, want die heb ik nog niet. sorry voor het misverstand

 

 

gallery_24830_12714_1162100.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mitsz, de planten zien ewr super uit, heerlijk bezig zo!

Ik heb vandaag een chococake gebakken, versterkt met pure choco rasp, en rum 80 procent in t beslag, walnoten on top; ipv de boeter heb ik coconutcana butter!

]Heb jij een recept voor echte banketbakkersroom, want dat vindt ik echt het summum.

Kan ik eens een harde wener met cana- creme en glasering gaan probben, dat moet wel erg lekker zijn? :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...