Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mitsz van der Kamp

Vleermuizenstront

Recommended Posts

dank iedereen voor de likes, heb echt idee op t goede spoor te zitten Blijf t volgen want het moet ook nog getest!

het oorspronkelijke extract is kraakhelder, denk niet wezenlijk van belang, maar scheiding van zoveel mogelijk organische resten wel, niet het kleurtje zozeer! Misschien een 200 micronzeef dat dat nog scheelt, die heb ik dan weer neit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

is het wel batguano wat je hebt gebruikt ?

want dat geeft meer een rooie drap en een pisgele vloeistof na bezinken .

ik heb zelf ook op de spacecees manier zo n 10 liter batguanoextract gemaakt en daar kan je jaren mee toe .

na de drie weken kwam ik op een ec van 1.9 meer niet .

ik deed 1,5 liter heet water en 1/4e van een petfles batguano ( de echte met de vleermuis ) .

dat mengsel was na een uur meestal al volledig bezonken .

ik geef het nog dagelijks aan mn planten mee .

op deze manier heb ik ook thee gemaakt van wormemest en dat ziet er net zo uit als de drek op jou picas .

en dat stinkt enorm die thee en bezinkt helemaal niet .

guano kan ook gewoon meeuweschijt zijn wat ze van de rotsen schrapen

je moet fossiele vleermuizeschijt hebben uit de grotten

BATGUANO :likken:

 

gewoon genieten

m,ac

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Mac!

ja ik heb van de week nog gelezen van jouw gebrouw met de guano, dat wist ik niet! :tu Wel van jouw beendermeelsoep, volgens mij ook schudden in de auto, en hopen dat die niet ontploft! Stinken deed die, he?

Goed te horen dat je baat hebt gehad met jouw guanoextract!

Ik heb t bij Cees zijn leverancier vandaan, denk ik! ben al jaren fan van hun eigen extract!

Dat klopt van die kleur, dat zit net onder de bovenlaag van de drap; heeft de kleur van pittige satesaus,rode gloed van pepers!

Dat is vast en zeker zeer zuur; gefermenteerd botweefsel en kraakbeen vloeibare weefsels . Goed idee om onder water te laten pruttelen, en achteraf ook niet aan je handen linken na het neus snuiten ofzo!

Ik denk dat het wel kans van slagen heeft! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Running water,

Is die slecht??, of gewoon anders??gekke materie al die poep! :wOOt

Uiteindelijk gaan we voor de P extractie,en dan is 8 ook niet gek, denk ik dan! :innocent: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekke materie, maar zeer interesante materie!

 

Ik keek mee!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de boel gewoon moet bezinken groenefingers. zodra ik een zak stront heb, ga ik ook in de weer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Running water,

Is die slecht??, of gewoon anders??gekke materie al die poep! :wOOt

Uiteindelijk gaan we voor de P extractie,en dan is 8 ook niet gek, denk ik dan! :innocent: :wave:

 

Gewoon anders. Kijk maar eens naar de NPK van Guano Kalong Poeder. De 'thumbs down' is omdat de titel van het topic 'vleermuizenstront' is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist.

 

Je moet echt de vleermuizenshit hebben. Ik moet ineens denken aan het hoge gehalte aan Ca in het poeder.

Kalk wordt heel traag opgenomen, dus dat kan ook een reden zijn geen haast te hebben met dit proces.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

is het wel batguano wat je hebt gebruikt ?

want dat geeft meer een rooie drap en een pisgele vloeistof na bezinken .

ik heb zelf ook op de spacecees manier zo n 10 liter batguanoextract gemaakt en daar kan je jaren mee toe .

na de drie weken kwam ik op een ec van 1.9 meer niet .

ik deed 1,5 liter heet water en 1/4e van een petfles batguano ( de echte met de vleermuis ) .

dat mengsel was na een uur meestal al volledig bezonken .

ik geef het nog dagelijks aan mn planten mee .

op deze manier heb ik ook thee gemaakt van wormemest en dat ziet er net zo uit als de drek op jou picas .

en dat stinkt enorm die thee en bezinkt helemaal niet .

guano kan ook gewoon meeuweschijt zijn wat ze van de rotsen schrapen

je moet fossiele vleermuizeschijt hebben uit de grotten

BATGUANO :likken:

 

gewoon genieten

m,ac

 

Deed Cees het ook niet met een pompje???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe langer ik erover nadenk, vermoed ik dat starten met een iets te lage PH het proces zal versnellen.

Ik heb al eens maerl kalk opgelost in azijn en dat liep als een dolle. Fosfor werkt dan ook beter.

 

Volgens mij dus... (gokje) 5.8-6.0

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cees ging aan de slag ook met citroenzuur erbij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verbaast me niet. Het citroenzuur verlaagt de ph en verhoogt de opname van P.

 

Bovendien behoud je zo de status van bio voeding. Slimme Cees... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cees ging aan de slag ook met citroenzuur erbij.

Hoi Konopi, ja dat heb ik wel gelezen in dat topic dat jij quootte, maar staat niets over op zijn eigen website!

Ben nu ook te laat, maar wil t experiment eerst afwachten! Op zich klinkt het natuurlijk niet verkeerd; versterkt ook denk ik de koolzuurwerking!

Ik kan wel na de derde draai een deel met cirtoenzuur aanmaken om te kijken wat er na opslag gebeurt, of denk je dat dat mosterd na de maaltijd is!

Anders volgende batch! :wave:

 

Vond dit nog over zuur base extractie!http://woordenkracht.com/categorie/familie/zuur-base-extractie.php

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een stof basisch is, dan moet het reageren met een zurige stof om een reactie voort te brengen, anders gebeurt er niks.

Weet iemand de pH van vleermuizenstront?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat heb ik ook begrepen! Heb de beide brouwsels nu gemeten, de laatste batch 3 liter water op 500 ml droge stof, nu op 9,20 ph., De eerste 2 draaien samen op 8,6, valt me reuze mee hoe basisch, tov kraanwater! Mijn kraanwater ongeveer 8,4 ph!

Verder vind ik het pdf je vrij ingewikkel, en de uitkomsten zijn ook niet al te duidelijk! Schudden lijkt voor extractei echt belangrijk, en snelle of langzame extracties, geloof ik dat de laatste de beste is!

De invloed van koolzuurwerking( dmv het citroenzuur) kan invloed hebben, op moleculair gebied, en dat vind ik zelf het meest overtuigend!

Nu heb aansluitend uitgaande van een 2 procents dosering citroenzuur op de droge stof toegevoegd aan beide emmers, betekent dit een roya;e theelepel!

Eerste gevolg na 10 minuten brouwen is dat de al geextraheerde vloeistof enporm gaat schuimen, de 3 liter emmer valt mee! Heb t toch maar gedaan zie er geen kwaad in! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv citroenzuur zou je ook Appelazijn kunnen gebruiken, als je helemaal bio wilt gaan.Ph ligt rond de 4.5 van Appelazijn.Fertilia is een goed merk, niet gepasteuriseerd ook.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konopi, heb zojuist weer een ph meting gedaan, ongelooflijk snelle daling! Eerst heb ik cees z,n extract gemeten , en die was rond de 3,40 ph! Ik schrok daar meteen van, na het meten van mijn waarden!

Mijn metingen na 2 uur, liggen bij de 6 liter rond 4,10, en bij de 3 liter rond 5,20, kun je nagaan wat een effekt met zo,n kleine toevoeging!

Ik denk dat je gelijk hebt, en Cees niet al te duidelijk is geweest!

Ik heb t granulaat van citroenzuur, ooit besteld voor het maken van staaletsen; best gevaarlijk al dat gechemiseer!

Hoop gewoon dat het werkt uiteindelijk!

Een ouderwetse wasmachine- bovenladermodel zou goed zijn voor het schudden!

Edited by groenefingers
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de EC nu wat sneller zal stijgen. Leuk bezig heren. :)

 

Ik heb vandaag alles klaar voor het outdoor gebeuren.

Morgen gaan we de aarde samenstelling afmaken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Mitsz! :tu

Hoe kunnen we gist inzetten, waar en wanneer, Mitsz??? Koekenbakker!(grapje), is dat een idee?? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideetje voor de gist misschien??

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voedingsgist of beter nog, gistextract bevat veel B vitaminen en ontstressen de plant bij extreme veranderingen zoals overpotten.

Ik heb gistextract in huis, maar ik moet nog testen hoeveel ik van de versie moet gebruiken die ik heb. Ik heb laatst een koffielepel toegevoegd aan de nieuwe aarde van een "over te potten plant". Die staat heel vrolijk te wezen in een tien liter emmer. Dus we wachten af.

 

Gistextract is -als het ware- de "gepelde gistcel. De celwand is verdwenen en hier door zijn alle goodies ineens wateroplosbaar. Dat kan voor ons geen nadeel zijn....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OOk lekker Rum.

Phil Nauta heeft het in een van z,n filmpjes over biostmulatoren over gist, weet niet zeker meer wat, maar dacht aan de Kelp!

zal nogeens kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Why is the rum always gone!

 

Advanced Nutrients had toch ook zo B-vitaminen preparaat voor de planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...