Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sWEEDy

mijn kweekhok met fotos

Recommended Posts

HEHE heeft lang geduurd maar dan eindelijk heb ik mijn fotos kunnen uploaden.

 

KIJK OP:

http://sweedy.punt.nl

 

Zal proberen regelmatig wat nieuwe fotos van mijn meiden erop te zetten. Ben nu aan begin 4e week bloei en zal tot het einde aan foto's plaatsen.

Ook enkele plaatjes van mijn buitenplanten.

 

Misschien leuk om te vertellen wat ik heb.

 

Ik heb 6 x 600 watt lampen van agrolux met bulbs van GE.

Ik heb mijn planten (96 stuks) niet in potten maar in 2 grote bakken zoals zichtbaar op de foto's. Mijn planten zijn een kruising met PP. Ik heb hierbij een automatisch watersysteem met sproeiers zodat ik maar eens in de 4/5 dagen langs hoef te gaan.(om de dag krijgen ze wat water) mijn hok is 3,70 bij 2,70 bij 2,30 hoog. ik heb een slakkenhuis van 2500m3 met een filter van ong. 1,50 m hoog en ong. 60cm doorsnee. Verder heb ik in de ruimte een grote boxfan die de lucht zelf alle kanten opblaast. verder zitten al mijn lampen op 1 relaiskast met tijdklok en heb ik een automatisch temperatuurregelsysteem. Dit werkt prima als de lampen aan zijn maar door me grote afzuiger wordt het als ze uit zijn weer wat te koud wat ik moet bijverwarmen met een kacheltje. ik heb het dag en nacht ritme omgedraaid zodat ze s'nacht licht hebben en overdag donker. Verder geef ik mijn planten terra flores, pk 13/14 en gebruik ik enzymen. groeivoedingen en wortelboosters geef ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben als volgt te werk gegaan, ik heb bakken gemaakt van witte meubelpanelen van 30 cm hoog. Hierin heb ik vijverfolie gelegd en de bak gevuld met grond van de growshop. Hierin heb ik sproeiers geplaatst en vervolgens de stekjes.

 

Na het inzetten heb ik ze water gegeven en op 18 uur gezet. Mijn lampen had ik om en om aan en uit, omdat 6x600 watt wel veel is voor de stekjes.

 

Ik heb in totaal 9 dagen gegroeid, na 5 dagen heb ik de lampen in tegengestelde richting om en om geschakeld. Op dag 10 ben ik naar 12 uur licht gegaan. Omdat ik verse grond heb, heb ik de plantjes de 1e 3 weken geen voeding bijgegeven.

Na 3 weken heb ik ze terra flores met wat pk13/14 gegeven met een EC van 1,2.

Nu in de 4e week is me EC 1,6 en ik ga langzaam ophogen naar de 2,1.

 

Me planten groeien voorspoedig en zijn gemiddeld wel een kleine meter hoog met enkele uitschieters. nu in de 4e week bloei zitten er al aardig wat topjes aan, ben benieuwd hoe het verder zal verlopen.

Zal proberen jullie op de hoogte te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed aangepakt ! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken ,vooral omdat je gekozen hebt voor grote bakken grond waar meerdere planten in staan . Dat zou wel eens erg goed uit kunnen pakken . Er is zo wie zo veel veschil met losse potten , de wortels gaan heel anders lopen . Ze kunnen zich veel meer in de breedte vertakken . Hoeveel grond ging er in die bakken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er gingen in 1 bak 12 zakken, maar naar mijn idee mag er de volgende keer iets meer in (15). De maat van de bakken is 1,2m X 3m X 0,3m en dan 2 stuks.

Ben ook benieuwd want ze hebben inderdaad meer ruimte voor de wortels.

Het enige verschil met in potten is dat de ene plant ietsje groter wordt dan de andere, en je ze niet kan wisselen recht onder de lamp. Ze blijven dan ook aan de rand ietwat kleiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening is er meer verschil met kweek in potten, zeker als je de groei periode wat langer neemt bij de grote-bak-vol-grond methode. Je kunt ook simpelweg veel meer grond kwijt . De plant kan beter zijn eigen wortelstelselvorm bepalen dan bij de kweek in potten, en dat heeft positieve gevolgen.

 

Ik heb hiermee een keer m'n record top kunnen behalen , een 55 cm ononderbroken colafles !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze blijven dan ook aan de rand ietwat kleiner.

Hier heb ik ook last van gehad....simpele oplossing: zet de zwakke steks recht onder de lamp en de sterke aan de rand van de bak, als dan de middelste nog te hard gaan, kun je die toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie gedaan allezins, plantjes zien er mooi uit

 

maar, ik heb stel me vragen bij systemen waarbij je niet wegkan met je overtollig restwater (beschouw dit aub als constructieve kritiek hé :verrygood )

 

Ik bedoel, ooit al eens overwogen wat er gaat gebeuren als je planten per ongeluk teveel water krijgen ? (ik weet niet of je waterpomp manueel bedient wordt of met een timer, maar, in het geval van een timer kan dit altijd wel eens gebeuren dat hij blijft hangen....). Ik bedoel maar, je gaat dan toch eindigen met een grote bak slijk, waar de plantjes ook niet happy in zijn ?

 

Het lijkt me gewoon heel moeilijk om de juiste hoeveelheid water te geven in zo'n grote bak, aangezien er onderaan geen draingaten zijn voor het overtollige water....

 

Of zit ik er naast ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke keer als ik er ben voel ik tot in de grond hoe nat het is, aan de hand hiervan bepaal ik het aantal minuten. Het blijft giswerk das waar, maar gewoon krap water geven lijkt mij het beste. Ik gebruik allemaal nieuwe apparatuur dus verwacht niet dat me tijdklok het zal begeven (deze is ook elektronisch trouwens)

 

En harry das best een goed idee de zwakkere onder de lamp, zover had ik zelf nog niet nagedacht, is dan ook me 1e kweek.

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op steenwol heb je ook kleinere aan de buitenkanten , kun je ook niet verwisselen. De buitenste moeten eigenlijk hoger staan om gelijk met de andere op te komen . Een soort arena krijg je dan. Maar ook dat gaat met potten makkelijker.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou me wat te lastig worden om ze aan de buitenkanten hoger te maken, probeer het eerst wel zoals harry het zei, kan daarna altijd nog kijken of ik het kan veranderen. de planten aan de buitenrand groeien verder wel goed en tot nu toe maakt het in de toppen nog niet veel verschil maarja ben pas halverwege week 4 bloei, dus dat komt misschien nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi ! , dan zal het niet veel meer veranderen ook , de groei zal er onderhand helemaal uit zijn , of bijna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een DAB dompelpomp aangesloten op een elektrische tijdklok. De pomp is verbonden met een dikke zwarte keiharde slang, hierin moet je zelf gaten maken waar je kleine slangetjes kunt insteken. Deze verbind je weer met zwarte plastic sproeikopjes, die je met een metalen pen in de grond kan drukken.

(verkrijgbaar in elke growshop)

Hiervan heb je er ongeveer 9 nodig per m2

 

De groei van me planten is er denk ik nu wel uit, ze groeien bijna niet meer in hoogte, voornamelijk in de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIEUWE FOTO'S

 

een klein updatje van mijn meiden, op deze fotos zijn ze 4e week in de bloei, de toppen gaan hard.

 

http://sweedy.punt.nl/index.php?foto=true&id=67128&fgroep=-1

en

http://sweedy.punt.nl/index.php?foto=true&id=67132&fgroep=-1

en

http://sweedy.punt.nl/index.php?foto=true&id=67133&fgroep=-1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ben ik in week 7 van de bloei, nog 2 a 3 weken en dan zal het wel klaar zijn. Er zitten veel erg vette toppen bij, sommige bijna zo groot als colaflessen, ben benieuwd of ze uiteindelijk inderdaad zo groot worden, nog even afwachten.

zie de foto's:

 

http://sweedy.punt.nl/index.php?foto=true&id=79416&fgroep=-1

 

http://sweedy.punt.nl/index.php?foto=true&id=79442&fgroep=-1

 

laat maar horen wat jullie ervan vinden!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens een foto te nemen met de natriumlampen uit , en wat normaal licht aan, of met flitser . Dan is alles veel beter zichtbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warning: main(../www/copy/index_copy.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/projects/punt/s/w/sweedy/index.php on line 2

 

Fatal error: main(): Failed opening required '../www/copy/index_copy.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/projects/punt/s/w/sweedy/index.php on line 2

 

 

vette foto's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...