Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Willempie0612

Tegenvallende Resultaten

Recommended Posts

Ik wilde graag eens wat dingen voorleggen aan jullie en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat je eventuele adviezen zijn.

 

Vanaf November ben ik begonnen met mijn eerste kweek 6x WW onder 600w HPS. De planten waren nagenoeg klein gebleven, zo'n 45 cm. Later in het bloeistadium kregen de bladeren last van roestplekken. Volgens sommigen kon dit maar 1 ding betekenen: Calcium tekort. Ik heb dit toegediend aan de plantjes en of het nu erger of beter werd, ik weet het eerlijk gezegd niet. De opbrengst liet ook te wens over 321 gr. Droog.

Vervolgens nieuwe ronde begonnen. Wederom WW 8 stuks nu. Precies dezelfde problemen. Planten bleven klein, weer een calcium tekort. Opbrengst nog slechter, 250gr. Wat wel opvallend was. Ik had ontzettend VEEL blad.

 

Ik ga nu aan mijn volgende ronde beginnen met 5x critical kush in 18 liter potten. Nu wil ik deze gaan scroggen. Ik heb hier wat filmpjes van gezien en ik hoop hiermee de opbrengst toch wat omhoog te krijgen. Ik heb inmiddels de HESI voeding eruit gegooid en ingeruild voor Canna waar ik nu mee ga starten. Denken jullie dat ik hiermee weer dezelfde problemen ga krijgen? En is de scrog echt opbrengst verhogend?

 

Ik doe het meestal zo:

 

6.0 pH

EC niet gemeten. Hield schema van hesi aan.

Temp overdag 27gr.

Temp snachts 20 gr.

 

Ik denk dat ik mn nieuwe ronde weer op het forum plaats. Grtz Willem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je opbrengst wordt bepaald door de beperkende factor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou lekker de sannie methode doen makkelijker kan niet.

Dan hoef je ook niet te meten en heb altijd een goede opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoolOnTheHill

Wat is volgens jou die beperkende factor dan?

 

@Buzz

Ja heb er wel eens voor gekeken maar wordt er niet echt wijs uit.. zou wel aan mij liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WW is ook geen grote opbrenger, probeer eens een leuk soortje van sannie idd, genetica is zo belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WW is een moeilijke plant om te kweken met een medium opbrengst.

Dutch power is een makkelijke plant met hoge opbrengst 8 a 9 weken bloei. Net als northern light 7 tot 8 weken bloei.

Suc6, greetzzzzzz Rockfort

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een algemene wet, willempie.

Als de genetica je beperkende factor is, gaat andere mest je niet echt helpen.

En andersom ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hesi levert een aan te bevelen volledig voedingsprogramma plus eenvoudige voedingsschema's.

Henk en Siglinde (Hesi Limburg) zijn al vele jaren lang een oprechte en ter zake kundige producent van een oprecht produkt nl. ballastvrije no-nonsense voeding en voedingssupplementen.

 

Echter; volledig vertrouwen op ingebouwde pH- correctie en/of er vanuit gaan dat EC metingen overbodig zijn is teveel van het goede en voor topresultaten funest!

 

P.S. Ik vermoed dat hier absoluut meer aan de hand is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je schrijft; "Volgens sommigen kon dit maar 1 ding betekenen: Calcium tekort. Ik heb dit toegediend aan de plantjes en of het nu erger of beter werd, ik weet het eerlijk gezegd niet."

 

Eigenlijk zegt deze uitspraak al heel veel over je (beperkte?) ervaring. Je vertrouwt blijkbaar (terecht of onterecht) op andere personen dan jezelf wanneer het op een diagnose aankomt. Vervolgens lijkt het erop dat je zelf niet kunt "lezen" wat het effect is van b.v. het toedienen van extra Calcium.

 

No offence, maar ik denk dat je nog veel moet leren.

 

Het goede nieuws; dan zit je nu hier op WF op het goede adres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het wat kortzichtig om de voeding van Hesi te diskwalificeren. Zelf heb ik daar zeer prima resultaten mee met die voedingslijn.

 

Maargoed...uit je verhaal hebben we geen info over je klimaat van je plantjes,afzuiging etc.

Een voedingsoorzaak lijkt me niet snel de absolute oorzaak te zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totally agree on WeedRunner. We hebben veel meer info nodig om je misschien te kunnen helpen.

Werk je met stekken, werk je met zaailingen? Zoja, herkomst? Welk medium? Zaai- en stekgrond? Welke aarde? Hoe groei je voor? Hoe lang groei je voor? Belichting? Metaal Halide of enkel HPS? Lampafstand? Luchtvochtigheid? Bewatering? Van bovenaf? Van onderen? Afzuiging? Ventilatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar lees jij 6x 600w Lo_PRO?

 

Je kan alles proberen te achterhalen, maar ik denk dat een verslagje van je huidige ronde meer inzicht gaat geven in wat er fout gaat.

Door een verslag bij te houden krijg je wel feedback wat er voor kan zorgen dat deze ronde beter zal gaan verlopen.

Probeer het verslag zo uitgebreid mogelijk te maken, alles noteren wat je gebruikt, elke keer je temperaturen en lv erbij enzovoort.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bosrand; ik paste zojuist mijn eerdere reacties al aan.

Ik zat er helemaal naast; ten onrechte dacht ik dat er sprake was van 6 x 600 Watt.

Foutje, bedankt...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke lijn van Canna heb je gepakt? Ik heb namelijk voor het eerst ook deze voeding (Plagron was niet meer verkrijgbaar) en merk wel dat ik met de "terra" lijn last heb van een kelderende PH..

 

Emmer van 10 liter met 40ml Canna vega resulteerd hier in EC 1.30, en een PH van 5,9..

En dan te bedenken dat ik straks hoger moet met mijn EC...

 

Dus hier eerste en meteen laatste keer dat ik werk met Canna..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey willempie heb je er ook al eens aan gedacht om langer voor te groeien? :lol: :whistling van 6 kleine plantjes van 45 cm haal je ook geen kut vanaf nee al vind ik 321 gram nog behoorlijk veel als het er 6 waren van 45 cm :huh: dat is 53,5 gram per 45 cm mini plantje wordt het niet eens tijd om hier een verslach te plaatsten volgens mij kunnen er nog mensen wat van jou leren!! :wOOt

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk zal het dan toch niet aan de voeding liggen. Wat ik erbij vergat te vermelden is dat HESI tegenwoordig een bloeibooster heeft.

Op de achterkant van de fles staat dat deze voor veel bladeren zorgt. Ik was er niet zo blij mee met die jungle, want de bladeren blokkeerden het licht. Wellicht denken jullie hier anders over??

 

Zal vandaag of morgen starten met mn kweekverslag.

Het wordt 5x critical kush van Barneys farm.Ze staan nu ongeveer een weekje in mn voorgroeitent.

 

Hoop jullie snel bij mn kweekverslag te zien zodat jullie me van tips kunnen voorzien.

 

Gr. Willem

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

als je op aarde kweekt kan je de ph beter op 6.5 houden. verklaart je Ca tekort, want die word bij ph 6 niet goed opgenomen.

 

gr CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom denk je dat veel voedingslijnen aangeven het water aan te zuren tot rond de 6.

Zuur je voedingswater eens aan en laat het dan een paar uur staan, meet elk uur de ph eens.

 

Ik zuur mijn water aan tot 5.9 en heb nog nooit problemen met de Calcium opname gehad daardoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...