Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tjoe

Zieke Og Kush

Recommended Posts

Heb hier een zieke og kush in de 4 e week zichtbare bloei. De middelgrote fan leaves vertonen deze vage verkleuringen en zijn zowat verdort.

 

gallery_40189_17218_687329.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je extra voeding?

 

Dit doet me denken aan overvoeding omdat de puntjes verbrand er uitzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja geef de plagron terra lijn mee. Maar verbrande punten zien er anders uit. Kalium tekort is de meest lijkende oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh als het geen verbrande punten zijn zal het ook geen kalium tekort zijn

 

http://wietwiki.nl/index.php?title=Kalium

Bij een kaliumtekort is de verdamping geremd. Hierdoor loopt de temperatuur in het blad te hoog op, zodat cellen verbranden. Dit treedt vooral op aan de randen van het blad, waar normaal de verdamping het hoogst is (randjesziekte).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verbrande puntjes zijn echt de uiteinden van het blad en niet zoals bij mij het gehele blad wat bruin word.

 

Kalium zou goed kunnen omdat het blad ook echt helemaal verdroogt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch echt een schoolvoorbeeld van een Kalium tekort.

 

Goeie foto :tu

 

gallery_32873_13754_38154.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor de topicstarter dat ik even de topic kom stelen :evil: maareuh...

mijn jack herrer plantje is ongeveer even ver en vertoont dezelfde verschijnselen, ik had al in een topic gevonden dat het is omdat ik geen voeding meegeef (daarom ga ik volgende keer sannies way maar eens proberen). als ik gewoon blijf water geven zoals ik deed zullen de topjes nog verder ontwikkelen of kan ik beter gewoon direct kijken om direct beter overnieuw te starten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de snelste manier van aanpakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt zelf kalium toedienen, het makkelijkst gaat dat anorganisch, door 5-10 gram kalisalpeter op te lossen in 10 liter water, bij zure bodems kun je extra kaliumbicarbonaat of kaliloog toevoegen (5 ml op 10 liter water). Je kunt kalium ook organisch toedienen via een waterige oplossing van houtas, kippenmest of drijfmest (pas op voor verbranding!). Extracten van druifachtigen bevatten ook veel kalium.

Te enthousiast kalium bijvoeden kan leiden tot zoutschade, een Calcium en Magnesium tekort en een verzuring van het wortelmilieu

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat houtas, is dat dan gewoon de as die overblijft nadat je houtblokjes verbrand hebt?

moet dit een bepaalde houtsoort zijn? of is dit iets wat je kan kopen zoals kippemestkorrels?

wat is dit toch een interessant, handig en leerrijk forum

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietkop,

 

Even eigen topic aanmaken, dit word niet echt geaccepteerd, helemaal zolang als de topicstarter nog niet geholpen is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had de methode gelezen kaiser maar zijn allemaal spullen die niet voorhanden zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook een paar foto's van de hele plant?

Dat paarse duid eerder op een fosfor tekort/blokkade volgens mij, het gele kan een kalium tekort/blokkade zijn maar het kan ook overvoeding zijn, meerdere foto's van de plant plaatsen maakt het wat duidelijker.

 

Een tekort lijkt me niet zo voor de hand liggend als je een "complete voedingslijn" geeft, dan zou het eerder een blokkade zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_40189_17218_1432804.jpg

 

gallery_40189_17218_1310621.jpg

 

gallery_40189_17218_587598.jpg

 

gallery_40189_17218_423987.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop het ook maar denk dat het over is. Maja zijn ergere dingen in het leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oepsie :o

Die vertoont best wel wat probleempjes.

Kan het zijn dat je wat onregelmatig water geeft, dat ze soms erg droog staan en dan weer erg nat?

Als dat het geval is kan het verstandig zijn om Blumat tensiometers aan te schaffen, dan heb je een beetje zicht op hoeveel vocht er nog in de aarde zit.

 

De bladeren vertonen in ieder geval ook een verdampingsprobleem, de bladranden/kartels staan omhoog, wat door bovenstaande kan komen of door dat ze te warm staan of te veel op de tocht.

Een aantal bladeren ziet er goed gevoed uit (mooi donkergroen), dus een voedingstekort lijkt me doordat je een complete voedingslijn geeft niet van toepassing, tenminste ik neem aan dat je ze de juiste voeding mee geeft, dus het schema volgt, en nu dus al eventjes bloeivoeding.

Misschien dat je daar wat meer over kunt vertellen wat je aan voeding gegeven hebt tot nu toe?

 

Ik zou je aanraden een verslag te maken van een volgende nieuwe ronde, dan kan er eerder ingegrepen worden als dat nodig mocht zijn, nu ben je aan de late kant, dit is al even aan de gang zo te zien.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin vorige week begin verschijnselen gezien. Dacht zelf aan overvoeding omdat ik met nieuwe aarde werk en er vanuit ging dat er nog wat aan voeding in de aarde zou zitten en het btje wat ik er extra bij gooide teveel zou zijn.

Dus een dikke week alleen maar afgezuurd water gegeven.

Verder volg ik normaal gesproken het plagron terra schema waarvan ik tot de helft van de aangegeven hoeveelheden geef,bvb geef om de dag voeding 2ml bloei per liter en dat gaat eigenlijk altijd goed. Afgezuurd op 6.0 geef 500ml per dag.

 

Tocht kan het niet zijn want het is een afgesloten kast.

Onregelmatig water lijkt me sterk want ze krijgen elke dag een beetje waarvan op 1 dag na alles van onder en 1 dag dus van boven.

Edited by Tjoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

houd nu vooral de jonge/kleine blaadjes in de gaten, in de bloei is dat wat lastig maar die zullen een meer donkere gloed moeten krijgen na een paar dagen, die oude bladeren zullen ze wel leeg blijven trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, dat is een heel ander totaalplaatje. Ik sluit bij Bosrand aan. Ziet er uit als tekorten door blokkade. Tja, en dan? Enkel water geven en inderdaad goed opletten. Maak eventueel elke dag foto's van dezelfde bladeren en vergelijk ze met elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga me best doen. Word het niks dan de schaat dr in en helaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocht kan ook komen door een ventilator die er op staat te blazen.

Als je dat niet hebt, lijkt het me aannemelijk dat de temperatuur te hoog is en/of de lamp te laag hangt.

 

Zie je ook bolle bladeren onderaan de plant zitten, dat zou er op kunnen wijzen dat ze wel eens te nat heeft gestaan en dat zou dan ook gelijk een verklaring zijn voor de blokkades die ontstaan zijn.

Til je de pot ook regelmatig op om te voelen hoe zwaar die is?

Zo niet, doe dat dan regelmatig, zo krijg je er een beetje gevoel bij wanneer ze water nodig hebben en wanneer de aarde nog vochtig genoeg is.

Als ze nu heel zwaar aan voelt dan zou ik even een dag of 2 dagen geen water geven tot dat de pot redelijk licht voelt.

Ik denk dat het dan wel weer goed gaat komen met je plant.

 

Gewoon je voedingsschema blijven volgen zoals je deed en op tijd stoppen met voeden aan het eind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://pixgood.com/m...y-cannabis.html

 

heeft er wel iets van weg...

 

sommige dames willen echt die scheut extra magnesium , en komen dan weer in beweging

veel genetica tegenwoordig is erg gretig in de voeding , ( waardoor prutsers vaak door blijven voeden)

een beetje herfst is prachtig dit is echter dramatisch...

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...