Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag iedereen!

 

Vandaag men plantjes gepland, dacht er direct aan om er een verslagje van te maken. (1e grow)

 

Tips zijn welkom, dus geef maar opmerkingen en tips, hoe meer hoe beter!

 

Hier zijn de foto's van de planten (2 Spots in totaal met 21 planten)

IMG 20150516 190202612

IMG 20150516 185914838

 

Dit zijn dus 2 spots met de volgende soortjes:

 

5x Diesel Autoflower

5x Jack Herer Autoflower

4x Super Silver Haze

3x Northern Lights Autoflower

2x Northern Lights

2x Amnesia Haze

 

Waarschijnlijk upload ik woensdag als er al scheutjes boven de grond komen anders is het voor over 8 dagen.

Tips zijn welkom en als er nog vragen zijn.. Shoot! :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het niet allemaal autoflowers zijn,

 

Buiten gaan die soorten het heel moeilijk redden in ons nl klimaat. Helemaal guerilla en je eerste kweek is dit erg lastig!

 

Autoflowers zullen het bij iedereen wel doen.

 

Succes ermee ik houdt je in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool man, hoe zit het met het zonlicht daar, staan ze in de volle zon? Dan komt het zeker goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan niet echt in volle zon maar ze krijgen wel echt veel licht hoor. Heb alles goed uitgestippeld maar normaal zou ik 3 spots doen maar de andere is zo dichtbegroeit dat het niet meer ging.

 

En ja, niet allemaal autoflowers maar had de helft gewoon en de helft autoflower gepakt, om eens te zien wat dat gaat geven.

 

Update;

 

Was vandaag water gaan geven en sommigen staken al boven (nog met het zaadje dat zal afvallen) maar het was niet de moeite om fotos te trekken. Men foto's zullen soms lastig zijn omdat de videokaart van men phone stuk is. Dus zie ik amper iets als ik een foto heb genomen. Pas op men pc zie ik de foto's zelf. Ik denk dat de volgende check volgende week zal zijn of tewel woensdag. En ik woon trouwens in Belgiê, dus hier is het klimaat ietsiepietsie beter :).

 

Tips, kritiek en opmerkingen welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die niet autoflower soorts zijn meteen de moeilijkste, helemaak guerilla is de slagingskans voor een beginner max 10 procent en voor pro's zelfs maar 49%.

 

Succes!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

Ik kon geen foto's trekken maar volgende keer hoop ik dat ik foto's kan trekken (phone is stuk).

Er zijn in totaal 12/21 Plantjes boven gekomen.

6 op elke spot.

Het zijn wat mengelingen, sommige zijn Auto's en sommige gewoon. Bij 1tje is het zaadje er al afgevallen, bij de andere zit het er nog (half) rond.

 

Nog een paar vragen:

Ik heb slakkenkorrels naast de planten gestrooid en ik zie dat deze door de regen wat witte schimmel afgeven op de grond, is dat erg?

Er groeien op sommige plekken gewoon andere plantjes uit het niks, kan dat kwaad of moet ik het gewoon laten.

 

volgende update zal voor zaterdag of maandag zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey VAPO,

 

 

Volgens mij blijven de korrels wel werkzaam na een regenbui maar ik heb geen idee op de schimmels schadelijk zijn voor de plantjes. Het lijkt mij van niet omdat het waarschijnlijk geen schimmel is die op levende organismes kan leven. Die plantjes die er tussen groeien moet je zelf beslissen of je die weg wilt halen. Als je ze laat staan nemen ze iets mee voeding en water van je dames weg maar ze zorgen voor een wat meer natuurlijke look. Weg halen lijkt me dus geen goed plan als je op plek zit waar mensen de spot goed kunnen zien. Een zwart vlak valt toch snel op in de natuur.

ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, een super na zomer en je hebt een leuke opbrengst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thnx kaiser strudel, weet je toevallig ook wanneer ik wat gedroogde mest zou mogen goioien naast de plantjes? Ze staan er vanaf 16 mei.

 

Ik hoop het homegrower!

Het weer zit momenteel wel niet mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO-UPDATE:

 

Heb met men tablet wat foto's getrokken:

IMG 20150522 184527

IMG 20150522 184508

IMG 20150522 184459

IMG 20150522 183831

IMG 20150522 183817

IMG 20150522 183802

 

Het zijn wat willekeurig getrokken foto's. Is het normaal dat ze na 6 dagen nog niet allemaal zijn boven gekomen/ zo groot zijn?

Er zijn namelijk 16/21 uitgekomen in totaal. Van alle soortjes een beetje.

 

Tips & Vragen altijd welkom

 

peace VAPO :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto`s zijn wat onduidelijk, plantjes zijn erg klein nog, laat ze even opbloeien en begin dan rustig aan met mest geven, laat ze eerst maar een cm of 10 groeien is mijn advies ;) mocht ik het verkeerd hebben dan mogen de pro`s mij verbeteren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier 2 zakken gedroogde kippen en koeien mest staan... Ik ben van plan om over 1 week te starten met bemesten (dan zijn ze 2 weekjes oud). Of misschien over 3 weken.

 

Maar mijn vraag is, moet ik gewoon een klein handje mestkorrels en pakken en deze rond het plantje strooien?

Indien niet, hoe moet ik ze dan voederen? En welke hoeveelheid want dat staat niet op men zak.

 

(Had het nog niet vermeld maar ze zijn allemaal vrouwtjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd gewoon een handje korrels rond het plantje strooien ;) komt uiteindelijk vanzelf in de grond terecht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO-UPDATE:

1 week oud

1 week oud

1 week oud

1 week oud

1 week oud

1 week oud

1 week oud

 

Dit zijn gewoon een paar willekeurige plantjes die het best deden. Ze gaan goed maar sommigen zijn nog altijd niet boen gekomen.

Er is wel echt veel ongedierte, de slakken zijn kanjers van meer dan een decimeter, echt groot en er zitten er niet normaal veel.

Ook zijn er veel mieren en spinnen etc.

De slakkenkorrels vliegen dan ook de deur uit...

Ik hoop dat die paar mieren niet veel schade aan kunnen richten? Misschien dat iemand hierover meer weet?

 

Ik begin me wat zorgen te maken of ze wel genoeg licht krijgen... Ik had een foto genomen van Oosten, zuiden en het westen waar de zon komt zodat jullie een idee krijgen waar de zon komt:

 

Omgeving 5

Omgeving

Omgeving 3

Omgeving 2

Omgeving 1

 

Rond de middag 11-16 uur heb ze het meeste licht. De laatste dagen was er dan ook niks anders dan wolken in België.

Er zijn 16/21 plantjes uitgekomen ongeveer in totaal al.

Qua vochtigheid is er geen gebrek.

Volgende week start ik waarschijnlijk met het strooien van mest rond de plantjes.

 

Thnx Nes88, maar is een handje niet wat veel? Ik zal alvast gewoon beginnen met een klein beetje en zo stilaan opbouwen.

 

Vragen zijn altijd welkom net zoals kritiek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn opa vertelde mij altijd dat de ochtend zon de belangrijkste zon is.

De plant zou wel groeien maar je zult aan het einde zien welke meer zon heeft gekregen.

ik denk dat zon een punt is waar je vrij weinig aan kan doen. Je gaat ze nu namelijk niet meer uitgraven.

qua slakken zou ik een pvc ring met kopertape om je plantje zetten anders blijf je strooien met korrels.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

Ik kon vandaag geen foto's trekken, maar ging toch een update maken.

Morgen zal ik proberen foto's te maken!

Toen ik vandaag op men spot kwam zag het er niet best uit. 4 kippengazen waren gewoonweg uit de grond gerukt.

Ik denk dat het kwam omwille van de harde wind gisteren, maar het kan misschien ook van konijnen zijn.

Het was moeilijk om ze in de grond terug te zetten zonder de plantjes te beschadigen maar het lukte toch een beetje.

Ik vandaag voor de 1e keer de plantjes gevoed (alle 14/21).

Ik heb gedrooge kippen en koeienmest korrels gebruikt hiervoor.

Ik heb een stuk of 10-20 korrels rondd de stengel gestrooid en een beetje water er over gegoten.

Is dit goed?

 

Als er nog vragen zijn, stel maar.

 

Ik hoop dat het weer de komende dagen wat mee zit want ik zit er op te wachten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zijn de andere 2 planten gebleven, ook gesneuveld door de wind?

Het is de afgelopen dagen inderdaad niet bepaald op en top geweest, maar vanaf volgende week donderdag krijgen we meer dan een week aan een stuk veel zon en warmte!

Die planten met nu een beetje schade komen er dan vast wel bovenop.

Nog veel succes met je guerilla kweek!

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx! passiongrower en ik hoop ook op mooi weer....

 

FOTO-UPDATE

(deze foto's zijn van van zondag)

 

De plantjes zijn nu al 2 weken oud en dus begon ik zoals gezegd met mest.

ik had zaterdag 10-15 korreltjes rond de stengel van elke plant gestrooid.

Heb er dan ook een beetje water over gegoten.

2 weken oud

2 weken oud

2 weken oud

2 weken oud

2 weken oud

2 weken oud

2 weken oud

2 weken oud

2 weken oud

2 weken oud

 

Misschien zie je de mest niet goed op de foto's want heeft dezelfde kleur ondertussen als de grond.

Is dit goed en wanneer moet ik terug strooien?

 

Op de achterkant staat dit:

mestzak

Dat vind ik nogal veel...

Wonder bij wonder staat er niet op hoeveel mest voor een wietplant. :D

Iemand die dat zou kunnen afleiden?

Ik gebruik deze mest van de aveve:

 

mestzak

 

Tot de volgende update!

 

Vapo

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO-UPDATE:

 

Ik moet even zeggen dat het vorige vrijdag hier enorm had geregend, ook bliksem en donder. Het was heftig en net dat weekend kon ik niet naar men planten. Toen als ik ging kijken was ik niet echt tevreden, integendeel. 7 waren plots weg. 2 deden het zeer goed en de andere 5 waren op het randje van leven.

 

Hierbij foto's:

(de goede)

IMG 20150608 144131

IMG 20150608 141651

IMG 20150608 144054

 

Hier degene die er slechter aan toe zijn:

IMG 20150608 144152

IMG 20150608 144142

IMG 20150608 144117

IMG 20150608 144105

IMG 20150608 141638

Overlever van de storm

Niet overleefd

IMG 20150608 141709

 

Ik heb jullie raad opgevolgd en ik heb kopertape gekocht. Iets van een 5 cm denk ik.

Ik heb hem al soort getest en hij wekt goed, ook bij de slakken met huis.

De foto's dateren van gisteren, maar ik was gisteren te vergeten te posten na men werk.

 

(Sommige foto's kunnen een foute titel bevatten of op de verkeerde plek staan gepotst)

 

Als er nog vragen zijn stel ze maar, als iemand tips heeft, alstublieft geef ze me :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...