Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest IDULS

30 PP in 24 potjes

Recommended Posts

Ik zie niks raars hoor.... dat die top zo dun is aan de bovenkant komt omdat die groeit op een andere top.... toch ? Kan je niks aan doen... sommige hebben dat gewoon. Ik heb het nu ook bij sommige van me plantjes, dik onder en een dunne top erbovenop. Je geeft wel iets teveel voeding(omhoog krullende randjes).

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed geventileerde niet te warme buds geven een mooie brede bolle kop helemaal bovenin ,indien voldoende belicht en niet overbemest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

@ Harry1967: Mjah, teveel voeding...... ik weet t niet hoor of dat het kan zijn. Moeten de planten niet eerst erg donkergroen worden voordat ze overvoed kunnen raken? Want bij mij zijn de planten die dus "minder"zijn, nooit donkergroen geweest, het waren zelfs de eersten die na 3 weekjes geliger werden.

 

Toen ik dit zag ben ik heel rap van 1.3 naar 1.7 en 1.9 gegaan (weekje, het zag eruit alsof ze wilden). PLUSS!!! een maat vamme heeft dezelfde stekken en die zat na 5 weken (ook aarde) als op 2.4!!........ Maar ja, ik heb wel enkele plantjes met roestvlekjes, maar niet veel. Of die roest echt overvoeding of gewoon warmte verbranding is, ik weet het niet :)

 

Ohjaaa, ik ze vismix gegeven, wel 4 x na 3-4 weken bloei, ongeveer 0.2 EC punt aan vismix, vanwege die vergeling. Ziet die dunne top eruit als N overschot?

 

Deze dus (check de omgekrulde ronde blaadjes bovenin de top):

Dag39Dunnetop.jpg

 

Mijn ventilatie zou goed moeten zijn dmv 20 pvc pijpjes tusen alle potten.

 

De mooiere foto's: DAG 39 bloei.

 

dag39bloei2.jpg

 

Dag39bloei4.jpg

 

dag39bloei.jpg

 

Blijft okee zo te zien, hoop richting de 20 gram per potje gemiddels te gaan, wat denken jullie? 24x20 gram , gaat me dat lukken ?? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf wanneer ben je begonnen met bijvoeden? Misschien was er in de beginfase sprake van wat overvoeding omdat de grond zelf dan ook nog voeding bevat . Voor overvoeding hoeven je planten echt niet eerst donkergroen te zijn geweest!

 

Je planten zien er op dit moment uit zoals ze horen , behalve die paar dunne dan niet misschien . Tip : ga vanaf nu zuiniger met water doen . De plant heeft steeds minder water nodig omdat z'n bladeren ook gaan vergelen (een donker groen blad verdampt veel meer water omdat ie minder licht terugkaatst of doorlaat). Zuurstof in de grond is in deze fase ook nog eens erg belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ik ben gaan bijvoeden vanaf week 2 ofzo, heeel minimaal. EC 1.2 ofzo. waarna er in de derde week vergeling optrad. Toen heb ik de EC nogal rap omhoog gegooid, meteen naar 1.7 in week 3, 1.9 week 4. In de 5e week zelfs tot ec 2.0 gegaan mbv PK13-14. Ook hebben ze elke 2 weken enzymen gehad die de voedingzouten weer af moeten breken>!

 

Het feit dat ik van onderaf watergeef zorgt ervoor dat de bovenste 5 cm aarde gortdroog is. Dat moet dan ten goede komen aan het zuurstofgehalte in de grond toch?

 

En bij het onderaf wateren, kan de plant dan niet een beetje zelf bepalen hoeveel voeding die opneemt, waardoor de kans op overvoeding misschien kleiner is (vage theorie, ik weet 't) Iemand met dus dezelfde stekken zat in week 5 al op 2.4 ec. ook op aarde........

 

Ohja, ik heb al trips sinds week 1 , sommige plantjes hebben er nou wel aardig wat..... maar kunnen ze voor kwaad?? Ik negeer ze gewoon want alles gaat goed en ze beschadigen de bladeren echt minimaal.......

 

:verrygood

 

En ik las dit van Jan:

Een plant zet z'n afvalstoffen af aan de bovenste laag aarde rondom de stam. Als je 'm water geeft bij de stam, spoel je die afvalstoffen weer mee naar beneden. Daarom is het ook beter om van onderaf water te geven, zodat het water altijd van onder naar boven door je aarde gaat. De afvalstoffen concentreren zich dan bovenin, waar de plant er geen last van heeft.

 

Ik zit nu op 40 dagen. Ik geef dus water van onderaf, en was van plan morgen voor het laatst water met enzymen te geven, en heeel klein beetje voeding (ec 1.3 dacht ik aan). En dan allemaal van bovenaf zodat ik ze nog eens goed doorspoel.

 

Als ik Jan goed begrijp is dit niet slim....... wat jullie? Bovenste laag aarde is al 6 weken droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

bedankt voor de antwoorden :| :P

 

Dag 49

 

49bloei.jpg

 

49bloei3.jpg

 

49bloei2.jpg

 

De haartjes worden weer witter en de toppen dikker....... dat eerste vind ik vreemd, dat tweede leuk. :) :angry: :no :( :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
dezelfde stekken zat in week 5 al op 2.4 ec. ook op aarde........

 

Ik zit nu op 40 dagen. Ik geef dus water van onderaf, en was van plan morgen voor het laatst water met enzymen te geven, en heeel klein beetje voeding (ec 1.3 dacht ik aan). En dan allemaal van bovenaf zodat ik ze nog eens goed doorspoel.

 

Als ik Jan goed begrijp is dit niet slim....... wat jullie? Bovenste laag aarde is al 6 weken droog.

Het is mss ook wel zo, omdat je ook via die bodem vertileerd, de voeding die je geeft vanaf omnder te snel een deel van het water verdampt en daardoor de EC van je voeding dus ongemerkt behoorlijk oploopt.

 

Vraag me nu wel af of je van boven heb gespoeld of de laaste beurt gewoon via onder hebt gegeven.

Ik hoop het laatste, omdat iid je grond nu al zolang droog is.

 

Ik vind ze er nu goed bijstaan, laat ze nu maar lekker dat grote blad opteren :)

 

Trouwens, in het klussen wat ik nu ben aan het doen, merk ik ook dat er toch op een bepaalde afstand van de lamp zich warmte ontwikkeld, terwijl de bulb dusdanig geventileerd wordt dat de cooltube geeneens warm wordt :|

Het lijkt in die opzet iig warmer op 20 cm van de buld dan erlangs.

Mss dat daar ergens de rede ligt van je vertraging tussendoor.

Dat er ergens iets is wat zich pas op een bapaalde afstand van de bulp ontwikkeld.

Mss ook wel louter toeval dat net daar de mindere stekken staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godsammeeenschaapgevuh!!!!!!!!!!!!

 

Ik teken voor zulke toppen in mijn 76 planten!! :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Okee, updateje dag 60, ze krijgen nu 48 uur duisternis, hoewel ik ze toch al een voor een ga oogsten. (5 vanavond, 5 morgen, de rest komt wel overmorgen, na die 24 uur :smoke )

 

 

De laatste 2 weken lijken ietwat teleurstellend, is mn eigen schuld denk ik.

 

Ze krijgen vanaf dag 45 al geen voeding meer, en achteraf ook te weinig water..... Ik heb ze behoorlijk in laten drogen vanaf dag 50, ik had ze beter normaal kunnen blijven watergeven tot dag 57 en in 3 dagen laten indrogen... nu was het een beetje pappen en nathouden, durfde ze net geen 20 liter te geven steeds waardoor ze toch te droog bleven.

 

Vanmiddag toppie geknipt, van een zijtak, naar de growshop geweest waar ze het met me eens waren: Omhakken die bende! Ook maar meteen een schaartje gekocht (de Chikamasa b-250 :no :( :P :P , from Japan!)

 

Dit zijn ze! DAG 60, haktijd

 

60bloei.jpg

60bloei5.jpg

60bloei7.jpg

60bloei4.jpg

60bloei6.jpg

60bloei3.jpg

60bloei2.jpg

 

Nu nog knippen, drogen & wegen. Ik heb al 1 toppie op de cv-radiator gedroogd in 24 uur, en man man man wat is het toch lekker om je eigen weed te roken! :)

Ondanks de het cv-drogen smaakte die beter dan wat ik in de shops haal..... Iduls is tevreden, nu nog de 500 gram halen met deze oogst (ik gok nu eerlijk gezegd op 380 ofzo :| :) :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

380? :|

Ik denk als ik jou toppen zo zie dat je toch wel op 25 gram per plantje zit.

Totaal zo'n 700 grammetjes schat ik ...Succes

 

Vraaggie .Wat bedoel jij precies met indrogen? 10 dagen totaal geen water meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
380? :)

Ik denk als ik jou toppen zo zie dat je toch wel op 25 gram per plantje zit.

Totaal zo'n 700 grammetjes schat ik ...Succes

 

Vraaggie .Wat bedoel jij precies met indrogen? 10 dagen totaal geen water meer?

Hmmmmm dat over die grammen ben ik dan totaal verward over...... :P

Je hoort het snel :P als iemand anders nog een gokje wilt wagen :)

 

Laten indrogen bedoel ik mee dat op dag 49 ofzo hun laatste 20 liter zonder voeding kregen. Dit normaal elke 2 dagen met voeding. Vervolgens 3 dagen niks en de 4e dag (dag 54 bijna klaar denk ik dan) toch nog ff snel 10 liter. De volgende dag nog steeds erg droog, toen kwam kerst en was ik te druk en moest ik tijdelijk mijn hokkie verbergen. Toen nog es 10 liter, omdat ik geen 20 meer wilde. (ik lees steeds dat je de laatste week zuinig met water moest zijn, ik was uiteindelijk te zuinig.)

 

Dus de laatste 10 dagen, steeds als ze het net te droog kregen, net te weinig water gegeven om voldoende effect te kunnen hebben. :( beetje suf maar ik blijf leren :angry: :| :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de toppen te zien is 't wel rond de halve kilo...of meer :|

 

700 gram onder 600watt kan wel zeker......kheb zelf ooit 2100+ gram gehaald van 3x600 :)....en die toppen zagen er niet zo dik uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn echt goed afgerijpt , dat levert je zeker extra harsen en dus gewicht op !

 

"ik doe u laten sterven " Zoals je zelf al constateert is de hoeveelheid water in je medium van groot belang ,en het is alles behalve eenvoudig om op de juiste hoeveelheid water in je grond uit te komen . Want waar moet je op afgaan? Er zijn spullen in de handel waarmee je de hoeveelheid water in de grond kunt meten. Ik ben zelf van plan dit aan te gaan schaffen , het is zeker niet overbodig.

 

"Oni" Jou waarnemingen wat betreft die lamp warmte komen mij bekent voor .

Ik denk dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen de warmtestraling van de bulb zelf en de warmte die het licht van de bulb veroorzaakt . Licht ondervind weerstand in lucht dat in warmte word omgezet . Dus ook al wordt een bulb zelf gekoeld veroorzaakt het licht nog steeds veel warmte op plaatsen waar geen directe warmte afvoer is .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ik heb inmiddels 2 planten geknipt, 1 normale en de kleinste.

 

Als ik een schatting moet maken van de geknipte toppen: 30-a 35 gram dus ik ga hopelijk wel richting de halve kilo :)

 

Jan de Ripper wederom geweldige bijdrage :angry: :|

 

@atmo: wat voor apparatuur heb je het dan over? Blumat achtige sensoren?! Of iets dat het gewicht van de pot bijhoudt zodat je de hoeveelheid water kunt benaderen?

 

Nog een rede voor mijn gebrekkige waternivo in de laatste 10 dagen is dat ik van onderen watergeef, dat is nog ff wennen met het bepalen van de hoeveelheid. Volgende keer weet ik hoe het beter moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@atmo: wat voor apparatuur heb je het dan over? Blumat achtige sensoren?! Of iets dat het gewicht van de pot bijhoudt zodat je de hoeveelheid water kunt benaderen?

ik heb laatst iets gelezen (highlife/softsecrets ??) daar stond iets in om de hoeveelheid water in aarde te meten...

 

dit werkte idd. volgens het ''blumat-principe''.....met een keramische voet onderaan dus....

 

 

bovenop zat een barometer die de druk registreerd....aan de hand van die druk is dan de hoeveelheid water af te lezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensio meters heten die dingen , di emeten de zuigspanning in de grond . Boven de grond zijn ze voorzien van een manometer waar je de druk op kunt aflezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Neee :angry: gebrek aan weegschaal, had bijna profi Mettler toledo voor 50 euro via Marktplaats, ging niet door! (0,1 g nauwkeurig tot 16500 gram.... Echt klotejammer ) :| :)

 

Ik heb nu ong. de helft geknipt. Ik denk wel dat de grootste plant meer dan 20 gram droog zal wegen ..... hier ff fotootje:

 

grotetopschaar.jpg

Dit is van 1 plantje. Ik ben na 5 uur knippen gestopt met knippen van topjes kleiner dan 1.5-2 cm tenzij ze echt hard zijn. Ben geen freaking monnik :no

 

En wat je hieronder ziet is pakweg de helft .... rek is 70x70 cm, geen idee over het gewicht.

wolrek2.jpg

 

wolrek.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je op zo'n 350 gram uitkomt, als dat wat op het rek ligt inderdaad de helft is. Die kleine topjes kan je beter ff laten zitten, dat kost vreselijk veel tijd. Als je af en toe een uurtje over hebt kan je ze alsnog knippen of je knipt het als je een joint draait.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Eeej Jan, bedankt voor je input hierover. Iemand anders vertelde me al dat een vol rek ongeveer 400 gram is. Ik heb al 1 plant op en 2 weggegeven. Denk wel net de 400 te halen. En inderdaad, al die kleine toppies is van de eerste 5 uur knippen. Had het nog nooit zo gedaan, altuijd de hele plant laten drogen...... dus moest ff wennen :P

 

Het gaat inmiddels prima, de laatste 5 laat ik ongeknipt, daar pluk ik mn eigen rokertje wel van :no :( :P Nu eens zien of ik de overige 200 gram ergens kan wegleggen..... Ik heb veel contact met een groot jeugdhotel, 1 avondje daar bier drinken en ik ben vast een heel stuk lichter voor hele leuke prijsjes :| :) :angry:

 

Hoe lang droog je nou de toppen? Ik droog ze in het donker, met enorme airflow en temp rond de 21 graden. Staat zelfs een zwenkfan overheen te blazen (dus niet erop).

De buitenkant van de gedroogde toppen voelt na 3-4 dagen al vet droog, bijna te droog. Al het kleverige lijkt te verdwijnen. Elk dag te lang drogen scheelt je zo een paar gram water denk ik dan...... wanneer ga ik wegen en verpakken? Als de takjes knappen?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die ventilator maar uitzetten, want dat is echt niet nodig. Zoals je zegt: de buitenkant wordt erg droog, maar de binnenkant niet. Tegen de tijd dat de hele top droog is (de takjes knakken dan) verlies je onnodig gewicht. Doe het desnoods na een paar dagen een nachtje in een plastic zak, waardoor het vocht dat binnenin zit naar buiten 'zweet'. Ze worden dan wat gelijkmatiger droog. Na een paar dagen hoef je voor schimmel niet bang meer te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...