Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Bij Greenhouse een bakkie doen en een Dikke Cheese draaien en Amsterdam Seed Center is ook een bezoekje waard.

Have fun morgen! :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

greenhouse was ik sowieso al van plan. die strainhunters docus hebben me wel een beetje fan gemaakt van die lui :P

zal de seedcenter ook bezoeken. word daar een beetje goede uitleg gegeven over soorten wie ze verkopen of is het daar typisch amsterdams en begrijpt niemand je als je wat termen op gooit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik al gelezen. alleen is in die topics amper actifiteit en dacht laat ik het gewoon eens aan mijn topic volgers vragen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had mijn keus al vast staan via de website, niet-wetende wat voor toko het was. Er was 1 klant voor mij met een hele waslijst voor zijn broer plus voor zichzelf en afgaande op het gesprek waren de verkoper en klant samen al ff bezig, dat werd bevestigd toen ik zo mijn bestelling op tafel gooide. Het is een transparant en professioneel bedrijf maar dat zul je wel merken zodra je binnenstapt.;) Het is klein maar je kunt er alles vinden. ik vond het zeker de moeite waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ik ben weer thuis :) wat een rust weer :P

dat westen is toch niet voor mij gemaakt hoorXD

 

paar lekkere soortjes mee genomen en wat tangerine dream zaad van barneys farm. blijft mijn favoriet, alleen ongeschikt voor buiten dus ga met een maat van me micro. die maakt een topic zodra er geoogtst is ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net 28 slakken begraven in een berg zout...

de tering zeg. Normaal ben ik van op pakken en weg zetten maar dit ging me even te gek.

toppen groeien als een gek. Denk eind van de week oogsten als het een dagje droog geweest is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit keer de plantjes in grotere potjes voor laten groeien zodat ik ze wat langer onder controle kan houden in de vensterbank.

nu tref ik 3 van de 7 plantjes zo aan.

 

gallery_44643_18153_1820015.jpg

 

iemand enig idee?

heb de grond al wat door gespoeld, maatje van me met veel ervaring vermoede overbevoeding ondanks het niet geven van voeding.

heb begon eer gisteren aan de puntjes wat dor te worden en vanmorgen zag ik dat de onderste bladeren vanuit het midden beginnen geel te worden.

ze staan op universele potgrond zonder bemesting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ze normaalgesproken om de dag een borrelglaasje water. lijkt me egt niet teveel toch?

heb nog even op de zak aarde gekeken en denk het probleem te hebben gevonden..

grote koeienletters schoongemaakte en geloogde aarde.. alleen staat er in de microlettertjes onder dat er wel een NPK van 15-16-18 in zit....

tering flikkers verkopen dat als onbemeste potgrond....

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wtf: schade vergoeding eisen. Zeg je dat je dure bloemen naar de filistijnen zijn gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor een update!!! :)

 

vandaag mijn 1e plantje geoogst van dit jaar :)

haartjes begonnen net bruin te worden aan de puntjes dus heb maar even naar de tricoompjes gekeken en die waren allemaal al mistig en een enkeling al bruin dus was er mooi op tijd bij :smoke

 

nou genoeg gelukt hier een paar plaatjes van mijn door slakken aangevallen white widow autoflower.

 

gallery_44643_18153_663035.jpg

 

de hoofdtop

 

gallery_44643_18153_2978655.jpg

 

zijtop

 

gallery_44643_18153_758502.jpg

 

grofweg geknipt

 

gallery_44643_18153_29665.jpg

 

gallery_44643_18153_132396.jpg

 

drogen

 

gallery_44643_18153_1496891.jpg

 

gok dat er een grammetje of 40 af zal komen.. maar dit weeg ik nog en krijgen jullie ook nog te horen :)

ik hoop dat ie een beetje lekker gaat smaken, ze ruikt in ieder geval heerlijk :icecream:

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit amigo :dribble:

Hoop dat mijn ww nog wat inloopt, veel rookplezier :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met je eerste oogst Rubberduck!

 

Persoonlijk vind ik hem veel te snel omgehaald.. Ze kon nog wel ff.. Ik denk dat ze wel redelijk fluffy is na het drogen.

Als het maar lekker wegrookt voor je !

Ik hoop ook 40 gram voor je. Ik denk 25/30 schoon geknipt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rubberduck dat heb je ff lekker gedaan eindelijk ben je beloont voor je harde werk en het ziet er top uit :punk:

 

verwacht wel een rook verslag van je over anderhalve week

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wessi

thanks man :)

die van jou komt vast nog wel ;)

 

@highlife

ik dacht op het eerste oog ook dat ie nog wel langer zou moeten. maar naar de tricoopjes te inspecteren bleek dat ze er klaar voor was.

uiterlijks zegt niet alles denk ik :P

toppen voelen behoorlijk hard en compact aan dus ben benieuwd wat er naar het knippen van over blijft ;)

 

@silverboxx

ben er ook erg blij mee dat nog niet alles mislukt is.

rookverslag komt er zeker maar denk nog niet over anderhalve week.. ik gok dat ze wel 3 weekjes mag drogen, ze hangt in een vrij koele omgeving.

 

 

 

de jonkies hier in de vensterbank ga ik morgen op cocos zetten denk ik.

ze zijn behoorlijk overbevoed maar dit trekt wel weer bij denk ik als ze op een "neutraal" grondje staan.

 

als er tips zijn waar cocos vandaan te halen of andere tips voor een onbevoed grondje om in voor te groeien hoor ik het graag.

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

net de kleintjes ff overgezet op andere grond. heb de ouwe grond er in een bak water heel voorzichtig af gespoeld en ze nu in cocospeat gezet.

dit had de laagste npk wie ik kon krijgen bij mijn lokale tuincentrum.

zelfs de zaai en stekgrond had de npk's hoger als 10....

 

so cocos it is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

update tijd :)

allen dit keer weer niet een erg vrolijke update..

 

ik ben met de volgende ronde begonnen op verkeerde grond met een veel te hoog npk.

dit dacht ik op te lossen door de wortels voorzichtig uit te spoelen in een emmer lauw water en en ze op andere grond te zetten.

nu heb ik ze dus op cocospeat staan aangezien dit de laagste npk heeft van de aarde bij mijn lokale tuincentrum.

 

nu staan ze al 1.5 week op de nieuwe grond. en het probleem blijft.

 

zo begon het (en ja ze heeft hier net water gehad)

 

gallery_44643_18153_904727.jpg

 

nu staan ze er zo bij

 

gallery_44643_18153_1233219.jpg

 

gallery_44643_18153_176596.jpg

 

gallery_44643_18153_536855.jpg

 

heb even 4 verschillende plantjes gepakt om de verschillende stadia van het probleem duidelijk zichtbaar te maken.

 

wie help me uit de brand?

ik geef ongeveer om de 2 a 3 dagen een borrelglaasje water per plantje.

 

aub help.. ik zit niet weer op 10 doden en 1 schamel kut plantje te wachten eigenlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

oehh jaa klote man, lijkt zwaar overbemest idd. Ze staan nu in "goede" grond, dus hoop voor je dat het snel bijtrekt. Meer zinnigs kan ik er ook niet over zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan nu 1.5 week op goede grond maar het probleem houd niet op. het word alleen erger. dus lijkt me dat het probleem niet in de grond zit..

een tekort aan iets?

 

ook groeien ze al 2 weken helemaal niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen ze niet wat te weinig licht op deze dagen, niet echt topdagen qua zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...