Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frefre

Big Bang Te Sterk Voor Medicinaal Gebruik?

Recommended Posts

Beste collega's,

Na mijn Big Bang outdoor kweekverslag van een aantal jaar geleden wil ik de draad terug opnemen, maar deze keer met een strain die veel minder versuft en couch locked dan mijn Big Bang. Deze heb ik nu op overschot maar is nog steeds veel te sterk voor mijn moeder die aan chronische pijn lijdt door rug- en gewrichtsproblemen. Ik heb olie gemaakt, maar dat geeft hetzelfde effect als roken: je geraakt niet meer uit je zetel waardoor ze dit enkel 's avonds kan gebruiken. Is er een andere soort die een mild rustgevend en toch energiek effect geeft, en weinig psychactief is? Die Big Bang is echt te heftig. Alvast bedankt!

Gr. Fré

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je nog zou kunnen proberen is om er een tinctuur van te maken of een thee te trekken.

Een soort opnoemen is knap lastig, hoe je eea verwerkt later is ook van invloed naast dat je moeder misschien teveel nadruk legt op wat ze aan indrukken ervaart ipv het een plekje te kunnen geven en van daaruit verder te gaan?

 

Ik heb zelf ook eea (nekhernia) , rook zware bankhangers maar ook oppeppers (herijuana en s5) en heb ook wel last van couchlock maar als ik geen herrie of s5 tot me neem maar andere soortjes denkt het de lading helemaal niet en kan ik niet goed functioneren, je moet jezelf er een beetje doorheen beuken ipv zoals vanuit recreatief gebruik misschien denkend: wow ik ben zoo vaag, ik kan helemaal niks, ik kom niet eens de bank uit nu en dan sta je op en ga je dingen doen en blijkt dat het allemaal wel gaat en dat de cannabis eigenlijk met je mind aan het fucken was (de manana zijde van).

 

Medicinaal gebruiken is echt een heel andere manier van omgaan met, de high of stoned van het gebruik moet je een andere plek geven, daar doe je het niet meer voor (is wel mooi meegenomen gaat de dag lekker snel niet, minder stilstaan bij je ramp leven maak alles stuk dragelijker).

Ik ben nu na 7jr volop medicinaal gebruik hetzelfde met of zonder 5 joints op en ik ga gewoon in gesprek met advocaten, makelaars en wie dan ook want wat verschilt de canna van een lyrica/fetanyl en een lading aan anti depressiva en nog meer leuks en de wartaal die je dan soms achterlaat nog ff afgezien van dat die troep je lichaam sloopt?

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon goede hybride's moet je halen :)

of auto's, ietsje makkelijker,

 

Lostchild,

heb jij een idee hoe je zalven kan maken?

m'n zus heeft namelijk Lupus maar geen enkel medicament helpt hier schijnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Himalaya Gold en skunk werken voor mij het beste, en dan een voorkeur voor Himalaya gold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andere manier omgaan met de high gaat het hem niet worden als bepaalde terpenen je gewoon niet liggen.Ik moet ook geen soortje nemen met een hoog Linalolgehalte, heb daarna dagen last van vermoeidheid.

Zou een soortje nemen met een hoog citrus gehalte of pinenen voor de energie.Soortje met een hoog pineengehalte ruiken meestal den-achtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste collega's,

Na mijn Big Bang outdoor kweekverslag van een aantal jaar geleden wil ik de draad terug opnemen, maar deze keer met een strain die veel minder versuft en couch locked dan mijn Big Bang. Deze heb ik nu op overschot maar is nog steeds veel te sterk voor mijn moeder die aan chronische pijn lijdt door rug- en gewrichtsproblemen. Ik heb olie gemaakt, maar dat geeft hetzelfde effect als roken: je geraakt niet meer uit je zetel waardoor ze dit enkel 's avonds kan gebruiken. Is er een andere soort die een mild rustgevend en toch energiek effect geeft, en weinig psychactief is? Die Big Bang is echt te heftig. Alvast bedankt!

Gr. Fré

 

---> Citral , Pineapple Skunk , Good Luck :icecream: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ben je wel het haasje denks :whistle: beter met een lichtere beginnen, want van die haze word je zo high als een kanarie :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt wel mee hoor, wist trouwens niet dat kanaries ook high konden worden

 

Lemon Haze has been characterized as smelling of fresh peeled lemon slices with a similar taste. Its buds appear to be green and yellow with amber hairs on the trichomes, giving it the yellow tint. This strain's THC has been measured at about 15-20% with a CBD of 0.38%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het een kwestie van proberen wordt eer je wat plantjes neer zet, voor mij werkt blueberry goed tegen de kramp terwijl ik toch 'wakker' blijf, maar zo gaat dat niet voor iedereen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartelijk dank voor alle feedback, wow!!!

Ik zal inderdaad een andere strain proberen, ik heb nog wat church liggen, maar dat zal misschien vergelijkbaar zijn met de big bang. Ik zal eens wat hybrides de kans geven, of toch iets met wat meer Sativa.

Iemand die de Big Bang al heeft gerookt maar hier anders op reageert?

Nogmaals duizendmaal dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze eerder ook gehad en ik had er op medicinaal vlak niks aan, kreeg wat zaden via een relatie die met mijn klachten bekend is.

Ook ik liep tegen die nogal heftige inrush aan vd BigBang en om te kweken was het ook niet alles, volgens mij heb ik zelfs nog 4 vd 10 zaadjes ergens liggen :innocent:

 

Niet echt een super wietje vd medicinale gebruikert.

 

Ff andere vraag (wel gerelateerd):

Heeft je moeder vroeger wel eens cannabis gebruikt en wat ervaarde ze vroeger bij gebruik (vroeger is voordat ze het om 'medicinale' aspect ging gebruiken).

 

Ik denk persoonlijk dat je eerder een donkere hash moet gaan proberen, de uitwerking is ook wel high maar niet 'wappie en racey' zoals op wiet vaak en aandeel CBD en andere stofjes die meer aansluiten bij iets aan klachtenpatroon draagbaar maken is ook vaak een stuk hoger.

 

@HuffNPuff

ik heb LH gezet, geen succes ronde qua kweek maar toch wat wiet:

rook heel lekker, deed op dat vlak ook wel wat met me maar o wat een smerige high was het zeg, ik zat compleet para in de stoel na een halve joint

wat ik toen nog had heb ik bij knipafval gegooid om te ICE'N waar het tov Anesthesia en Herijuana niks meer aan kon richten.

Soms heb ik dit ook nog van de s5, helemaal als deze onder diffuus licht (TL/PLL) gekweekt is zijn sommige toppies echt mindfuckers en zit ik met nekharen overeind elektrisch geladen over hele lichaam in de stoel: tjeeeeezzzuuus fuck, ga weg kssssssttt ik wil/moet me ding doen :execute :wave: :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor mij een hele goede soort was -> enemy of the state

klapt niet in als een bom en heeft zeker zijn effect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb LH gezet, geen succes ronde qua kweek maar toch wat wiet:

rook heel lekker, deed op dat vlak ook wel wat met me maar o wat een smerige high was het zeg, ik zat compleet para in de stoel na een halve joint

 

Voortaan een combinatie met kattekruid of gemengd met een CBD rijk soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemon Haze

 

 

If you like marijuana strains with citrus flavors this certainly is your choice.

Most marijuana tasters are agree that this variety is the best citrus strains of marijuana on the market. It is said that even the buds seem freshly cut lemon.

Comes from the intersection of several plants of worldwide renown; OG Kush x Original Haze and White Widow. All very recognized by growers and consumers. The result is a curious hybrid.

Lemon Haze has a freshly squeezed lemon taste. A smoke Acid and bitter with a spicy touch. This plant push up to everybody.

  • Genetics: Mostly Indica
  • Phenotypes: OG Kush x Original Haze x White Widow.
  • Production: 90-150 gr/plant
  • THC: 20%
  • High:120 cm
  • Flowering: 7 weeks
  • Indoor/Outdoor

http://top10weedseed...uct/lemon-haze/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerels super bedankt voor alle replies, ik ben voor een paar jaar zoet als ik de raadgevingen allemaal ga volgen :) Zijn er trouwen nog autoflowering vooral sativa soorten waar je geen of nauwelijks buzz bij voelt? Dit is dan wel weer voor mezelf en niet voor m'n moeder :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

White Widow

Wat heb ik een hekel aan dat soortje zeg, vroeger als recreatief gebruiker al, vieze mindfuck wiet en het laat overal zijn sporen in na.

Ik ben er gevoelig voor, voor anderen kan het idd de heilige graal zijn :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

White Widow

Wat heb ik een hekel aan dat soortje zeg, vroeger als recreatief gebruiker al, vieze mindfuck wiet en het laat overal zijn sporen in na.

 

Goed voor het hoofdje, ratelt alles draaiende als een spinnewiel als de ouwe is :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is misschien wel mogelijk om de bigbang olie die je hebt bruikbaar te maken door er wat hash in op te lossen zodat je wat cbd toevoegt waarmee het wat minder heftig inslaat. Of mengen met een sterke CBD olie. Dan hoef je van de olie die je al hebt misschien geen afscheid te nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koude bereiding zou alvast moeten helpen. Hitte veranderd de samenstelling en maakt het meer psychactief.

 

Maar eh... ACDC is de soort die je zoekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...