Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

dag iedereen! ik ben hier nieuw en heb een aantal vragen.

 

ik heb 2 weken geleden 3 Cheese zaadjes gekocht ze zitten nu in een bakje en ze zijn ongeveer 5 centimeter groot,

 

ik ben van plan om ze buiten te kweken.

heeft iemand enige tips daar voor? ( ik doe ze niet in de vaste grond ) maar gewoon in potten.

maar ik ben erg bang dat ze kapot gaan ivm met het wisselvallige klimaat hier in ons kikkerlandje.

ook weet ik niet wanneer ze naar buiten moeten en wanneer ik ze weer binnen moet zetten.

ik heb van alles gehoord over de plantjes toppen, regen water, en koel drogen?

 

verder wil ik ook graag wat tips over het drogen/knippen. en hoeveel gram je ongeveer van 1 plantje afhaalt.

ik heb geen speciale kweek/droogruimtes of ventilatie.

 

ik heb alleen 3 plantjes waar ik een mooie oogst van wil halen voor eigen gebruik.

dus bij deze kan iemand me wat tips geven om er voor te zorgen dat die plant iig niet dood gaat, en ik er een mooie oogst van af haal

 

 

alvast vriendelijk bedankt voor het lezen en eventuele hulp :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je eerst maar is goed inlezen, ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je eerst maar is goed inlezen, ;)

heb ik gedaan maar ze hebben het allemaal over verschillende voedingen en rare woorden waar ik niks van snap, wat ik eigenlijk zoek is iemand die kort kan uitleggen hoe je zoon plant goed kweekt en er een redelijke oogst van af haalt, zonder een kweekruimte/droogruimte

gewoon 3 plantjes buiten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droogruimte heb je sws nodig, tenzij je kletsnatte wiet wilt roken die amper/geen effect heeft.

 

Heel simpel dan maar.

 

Ontkiem de zaden, pak een flinke pot van 20-25 liter, gooi hem vol met plagron light mix, zaadjes erin, koop een fles groei en bloei voeding van bijvoorbeeld plagron en je bent klaar. Voeding pas geven als de plant voedingstekorten heeft en dit aantoont. Niet teveel water geven en in het begin zeker niet teveel. Leer werken met het ''potten-optillen'' principe, pot zwaar, geen water geven, pot licht, water geven. Zo moet je toch al een eind vooruit komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even als aanvulling van hierboven:

 

Zaadjes wel apart doen, niet allemaal in dezelfde (20-25ltr) pot als voorbeeld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat wilde ik er nog wel bijzetten maar verwachtte dat dat wel vanzelfsprekend was haha. @doublosix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mensen, ff iets over het drogen.

 

Kan dat ik een kleding kast? Of buiten in een schuur? Of in een oude reiskoffer?

 

Meer heb ik niet haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/topic/28406-outdoor-beginners-info/

 

http://www.wietforum.nl/topic/17120-de-basisinfo-alle-informatie-voor-de-beginner/

 

Daar staat zo ongeveer alles wat je wil weten.

Je kan ook even wat kweekverslagen doornemen van anderen in de outdoor sectie, dan kan je zien hoe anderen het doen.

Ozzoes kaskweek van vorig jaar en dit jaar zijn lijkt me wel leerzaam voor je.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien dit jaar gewoon met een tomaat beginnen ;)

 

 

 

een plant laten groeien is niet moeilijk, een plant laten groeien zoals jij dat wilt heeft wel meer tijd en aandacht nodig, hoe veel tijd heb je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...