Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik stap toch maar over op mapito. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een intressant topic dilago. Ik ben mijn kweek ook begonnen met rode steeltjes ik ben Door gegaan en toch is het allemaal redelijk goed gegaan. Kop op pik lekker Door gaan en zien wat het wordt. Succes Gr vlinder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het wil je maar niet lukken he Dilago, ga aub niet op mapito want dan vol ik je niet meer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes of je nu op mapito doorgaat of je blijft bij aarde.

Mapito is een mooi medium maar als je het mij vraagt maak je het jezelf beslist niet gemakkelijker met mapito.

 

Ik heb zojuist je vorige kweekverslagen doorgelezen.

Wat me opvalt is dat je vanaf je eerste kweek herhaaldelijk vreest voor te lichtgroene plantjes.

Ik vind de kleur van je planten waar je nu mee werkt wel erg donkergroen.

Misschien iets om nog eens over na te denken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago's verslagen gelezen, het is overduidelijk wat er steeds mis gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het wil je maar niet lukken he Dilago, ga aub niet op mapito want dan vol ik je niet meer ;)

Was maar een geintje ik ga zeker niet op mapito.

 

Ik heb zojuist je vorige kweekverslagen doorgelezen.

Wat me opvalt is dat je vanaf je eerste kweek herhaaldelijk vreest voor te lichtgroene plantjes.

Ik vind de kleur van je planten waar je nu mee werkt wel erg donkergroen.

Misschien iets om nog eens over na te denken?

Vandaag nog eens goed gekeken en uiteindelijk zijn er in het ergste geval nu drie die ik kan afschrijven.

 

Dilago's verslagen gelezen, het is overduidelijk wat er steeds mis gaat.

Wat dan?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago; over EC valt natuurlijk heel veel te zeggen. Dit ga ik hier nu niet doen.

Ik denk dat je enerzijds ervaren genoeg bent en dat ik je weinig nieuws heb te melden.

Maar hou bij haze altijd een hoge pH en lage EC aan.

En hou rekening met het volgende; hoe frequenter je waterbeurten hoe lager je EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn inderdaad geen nieuwe punten maar herhaling is de beste leermeester. Uit het feit dat de andere planten er wel prima bijstaan die ik dezelfde behandeling geef trek ik de conclusie dat het inderdaad de ec wel moet zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rode steeltjes kan komen doordat ze zich wat gestrest voelen, misschien door dat ze wat te droog gestaan hebben.

 

Ik vrees dat het weer deze kant opgaat. En om die reden heb ik de betreffende plant over gepot, verwachtende dat ie zeiknat zou staan vanwege het gewicht maar wie schetst mijn verbazing? De plant was kurkdroog. Het formaat van deze potten ligt me totaal niet er moet een wonder gebeuren tijdens deze ronde wil ik me er ooit nog aan wagen.

 

Als de bladeren zijn gaan hangen en ze stond kurkdroog, dan is dat toch niet zo gek?

Als ze droog staan beginnen de bladeren altijd te hangen.

Wat voor waarde gaf je tensiometer aan?

Op de update van de 23ste stonden ze er goed voor, tenminste voor zover ik het kan bekijken.

 

Je zit wel redelijk hoog met je voeding, dat is aan je planten goed te zien, je hebt al batmix en dan geef je er ook nog groeivoeding bij, waarom?

Ik zou gewoon de eerste tijd geen voeding mee geven met batmix.

Volgende keer gewoon weer lightmix nemen, dan kun je zelf de voedingsgift bepalen.

 

Ik ben benieuwd naar hoe ze er nu bij staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago

 

Geen enkele variabele is zoals het hoort, met als gevolg zwakke planten, waardoor ziektes en ongedierte zich snel kunnen ontwikkelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je dat eens wat uitgebreider uit willen leggen Coco Mapito?

Ik ben heel nieuwschierig wat er niet zo is zoals het hoort en hoe zou het wel moeten zijn en misschien de reden er bij waarom dat een probleem/zwakke plant kan veroorzaken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je dat eens wat uitgebreider uit willen leggen Coco Mapito?

Ik ben heel nieuwschierig wat er niet zo is zoals het hoort en hoe zou het wel moeten zijn en misschien de reden er bij waarom dat een probleem/zwakke plant kan veroorzaken?

 

Zomaar een foto uit 1 van z'n verslagen. Wat denk jij dat er mis is?

 

gallery_6495_16874_50768.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste de kwaliteit van de foto.

Misschien de luchtvochtigheid voor de stekken wat aan de lage kant en/of de lamp te (vroeg te) laag, maar ik zie dat niet duidelijk genoeg.

Aarde niet afgedekt waardoor de bovenlaag te snel uit kan drogen, maar daar zal je niet op doelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was mijn eerste ronde, die stekken heb ik weggegooid, Coco Mapito heeft mijn verslagen dus niet gelezen en zit weer met zijn grote bek uit zijn nek te lullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste de kwaliteit van de foto.

Misschien de luchtvochtigheid voor de stekken wat aan de lage kant en/of de lamp te (vroeg te) laag, maar ik zie dat niet duidelijk genoeg.

Aarde niet afgedekt waardoor de bovenlaag te snel uit kan drogen, maar daar zal je niet op doelen.

 

De grootste fout is is dat de aarde niet goed is bevochtigd, delen van de pot zijn kurkdroog, LV is overduidelijk veel te laag, lichtsterkte en temperatuur in combinatie met de LV waarschijnlijk ook veel te hoog. In z'n verslag stond dat ie Ph 6,2 had aangehouden, dat is te hoog voor de de startfase. Zoals gezegd, geen enkele variabele is correct: LV, temperatuur, lichtsterkte, vochtigheidsgraad van het medium en Ph niet. Over ec gaf Dilago geen info, maar afgaande op de rest kun je niet verwachten, dat die wel correct is.

 

En dan heb ik nog niet eens gehad over de samenstelling van de voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was mijn eerste ronde, die stekken heb ik weggegooid, Coco Mapito heeft mijn verslagen dus niet gelezen en zit weer met zijn grote bek uit zijn nek te lullen.

 

De foto kwam uit "9 x Haze onder 600 watt", gepost door Dilago. Dat ben jij toch of zitten er nog meer Dilago's op WF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaraan zie je dat de luchtvochtigheid en temperatuur te hoog is dan?

Als je 2 berichten eronder kijkt staat er: De temperatuur is 25% en de LV 50% (Edit: de temperatuur zal 25 graden moeten zijn ipv %)

Dat lijkt mij beide niet te hoog.

Het water kan inderdaad niet helemaal goed verdeeld zijn.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was mijn eerste ronde, die stekken heb ik weggegooid, Coco Mapito heeft mijn verslagen dus niet gelezen en zit weer met zijn grote bek uit zijn nek te lullen.

 

De foto kwam uit "9 x Haze onder 600 watt", gepost door Dilago. Dat ben jij toch?

Wel, je haalt alles door elkaar en je kan een indica dus niet eens onderscheiden van een sativa maar de foto was onduidelijk laten we het daar maar op houden. Als je mijn verslagen nog eens echt gaat lezen ben ik benieuwd wat er steeds misgaat terwijl ik nog een misser rook.

 

Waaraan zie je dat de luchtvochtigheid en temperatuur te hoog is dan?

Als je 2 berichten eronder kijkt staat er: De temperatuur is 25% en de LV 50% (Edit: de temperatuur zal 25 graden moeten zijn ipv %)

Dat lijkt mij beide niet te hoog.

Het water kan inderdaad niet helemaal goed verdeeld zijn.

Dat zeg ik al de hele tijd. Niet naar luisteren, laten lullen en verder niet op reageren is veruit het beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaraan zie je dat de luchtvochtigheid en temperatuur te hoog is dan?

Als je 2 berichten eronder kijkt staat er: De temperatuur is 25% en de LV 50% (Edit: de temperatuur zal 25 graden moeten zijn ipv %)

Dat lijkt mij beide niet te hoog.

Het water kan inderdaad niet helemaal goed verdeeld zijn.

 

Aan de plant zie je dat de combi van LV, temp en lichtsterkte niet goed is (naast vochtigheidsgraad van de bodem). Meer specifiek: de kleur van het blad is te licht, het blad is te klein en de bladeren staan niet naar boven gericht. LV moet tijdens inwortelingsfase rond de 70% zijn. temp van 25 is te laag, Deze moet rond de 28 gr zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje laf om iemands oude verslagen erbij te halen..

waar zijn jouw kweekverslagen coco? de enige topics die jij post zijn sensationele nieuwsberichten over de broodteelt

 

typisch gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste fout is is dat de aarde niet goed is bevochtigd, delen van de pot zijn kurkdroog, LV is overduidelijk veel te hoog, lichtsterkte en temperatuur in combinatie met de LV waarschijnlijk ook veel te hoog.

 

Aan de plant zie je dat de combi van LV, temp en lichtsterkte niet goed is.. LV moet tijdens inwortelingsfase rond de 70% zijn. temp van 25 is te laag, Deze moet rond de 28 gr zijn.

 

Huh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste fout is is dat de aarde niet goed is bevochtigd, delen van de pot zijn kurkdroog, LV is overduidelijk veel te hoog, lichtsterkte en temperatuur in combinatie met de LV waarschijnlijk ook veel te hoog.

 

Aan de plant zie je dat de combi van LV, temp en lichtsterkte niet goed is.. LV moet tijdengs inwortelingsfase rond de 70% zijn. temp van 25 is te laag, Deze moet rond de 28 gr zijn.

 

Huh?

 

?

 

beetje laf om iemands oude verslagen erbij te halen..

waar zijn jouw kweekverslagen coco? de enige topics die jij post zijn sensationele nieuwsberichten over de broodteelt

 

typisch gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal :)

 

Die kweken van hem mislukken steeds vanwege dezelfde reden, maakt niet uit welk verslag je erbij pakt. Wat betreft mijn kweekverslagen: ik heb echt geen behoefte om mijn kennis met figuren als jij te delen. Snappie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst zeg je dat je aan de foto ziet dat de temperatuur en luchtvochtigheid beide te hoog zijn en daarna zijn ze ineens beide te laag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst zeg je dat je aan de foto ziet dat de temperatuur en luchtvochtigheid beide te hoog zijn en daarna zijn ze ineens beide te laag?

 

Gecorrigeerd in mijn post, was een "slip of the pen"

 

Nog even resumerend, de optimale waarden tijdens de inworteling:

 

temp 28 gr

LV 70%

vochtigheidsgraad aarde: 0.5 tot 1.0 vlgs de tensiometer

EC 0.5 tot 1.0

PH 5.2

lichturen per dag: 18 uur

lichtwattage per m2: zo veel als de combi van LV en temp toelaat

 

Zo duidelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...