Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nitro

tweede kweek bubblegum

Recommended Posts

Ik ben van vandaag begonnen met tweede kweek en aangezien vorige kweek niet zo schitterend was doe ik beroep op jullie kennis. :verrygood

Het zijn 5 bubblegummetjes geworden. Heb ze elk 200ml gegeven met wortelstimulator, voor de rest aarde droog. Gelieve mij te verbeteren indien ik iets fout doe.

Hok is 1m³ op 2m en er zit afzuiging in met koolstoffilter en 400watt lamp.

 

Foto's : Img_0053.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppie stekkies man! Ze ziet er fris uit! :verrygood

 

Ik heb de volgende vragen:

 

Wat is de capaciteit van de afzuiger?

Hoeveel liter potten heb je?

 

En waarom je zoveel water geeft. Ik vind 200 ml eigenlijk erg veel omdat je een jong stekje niet teveel water moet geven want je moet haar eerst eens laten zoeken naar water zodat ze nieuwe worteltjes aanmaakt. Dit heeft wel invloed op je hele kweek omdat het allemaal om de wortels van de plant en de conditie van het medium gaat!

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het kleinste en minst mooie. De luchtvochtigheid is volgens mij te laag 49% en temperatuur 28graden. Heb al natte handdoeken tussen de potten gelegd maar de luchtvochtigheid stijgt niet genoeg. Iemand voorstel? Mijn afzuiger kan ik niet minder zetten en als ik hem uit zet word het te warm.

 

Img_0051.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger van 225m³ en zijn 5 potten van 11liter

 

greats

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb die soort ook staan zeer goede plantjes,groeien erg snel en geven echt zaalig goede weed,veel geluk ermee,o en persoonlijk merk ik dat waneer ze iets groter zijn ze heel veel water verbeuken meschien handig van dat in gedachte te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, alle tips zijn welkom. Hoelang laat jij ze groeien en bloeien en hoe groot worden ze dan? Ik zal geregeld foto's tonen zodat we de groei kunnen evoluëren.

Greats

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoeveelheid water die je geeft is altijd afhangkelijk van het totale bladoppervlak. Dus als he tblad oppervlak van 2 planten in dezelfde ruimte even groot is ,dan zullen ze ook evenveel water verdampen (en dus drinken ) , het maakt dan niet uit of het verschillende rassen zijn .

 

De stekken die je nu hebt staan verbruiken nauwelijks water ,dus ze hebben maar heel weinig nodig !

 

Wees vooral in de bloei zuinig met water !! Zuurstof in je grond is dan van groot belang .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel water in l moet je dan geven op welk opp bs op een m²??

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is het verstandig de stekken af en toe te benevelen met een wortelstimulator? Ook omdat mijn lv te laag is 40%. Heb er nochtans vijf natte handdoeken in liggen. Ik heb bij het kleinste plantje twee blaren moeten afnemen omdat ze er echt slecht uitzagen, weet niet of dit verstandig was maar plantje was toch maar zielig... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nooit water met voeding op de bladeren nevelen man. gewoon water kan wel. maar nooit met voeding. wat the fuck heeft die plant aan wortel voeding op zijn bladeren?? bij mij hadden ze daar in iedergeval nog nooit wortels :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had dat ergens gelezen in een kweekschema. Btw: er is één van de vijf al gesneuveld, het kleinste. Dat word dus verder doen met 4 :verrygood tenzij iemand uit het gentse...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb foto's van dag twee. Heb een eigen "site'je" gemaakt zodat het forum niet overbelast wordt. Mijn stengels hebben zo een roos achtige kleur. Hoe komt dit?

 

De link is dag 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

*geeuw*

 

in de 1ste week je stekken geen voeding geven !

pas in de 2e week !

 

hoeveel water geef je ze per dag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook geen wortelstimulator?? Is in deze periode toch nodig om de wortelgroei te stimuleren? Ik geef ze 200-250 ml om de dag. Ze zitten in 11 liter potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator kan wel in de eerste week . Maar echt noodzakelijk is het niet . Ik heb zelf vaak genoeg geen wortelstimulator gebruikt op grond/cocos mixen.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator word aangeraden maar 1 keer te doen. ikke doe altijd al volgt.

Eerste dag water met wortelstimulator.Dan voor 1 week zo weinig mogelijk water.Wel de luchtvochtigheid hoog houden. Min 70 % .De wortels moeten dan moeite doen en zich strekken tot aan de onderkant van de pot.Anders maak je de wortels lui en strekken ze zich niet rond.

Wa denkt de rest hiervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik rhizotonic. Hoe hou jij u lv zo hoog? Mijn kot ligt bijna onder water en kom nog maar aan 55%. Ik kan wel mijn afzuiger niet minder zetten, alleen vollenbak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rhizotonic met water geeft een ph van bijna 10 !!....dus als je Rhizotonic gebruikt moet je wel afzuren :verrygood daarom ben ik op een ander merk overgestapt .....rhizotonic beviel mij wel goed als bladvoeding, ook al zitten daar geen worteltjes :P (mengverhouding voor bladvoeding staat als ik me niet vergis op de fles)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal vanavond even foto's van men schatjes plaatsen ,ik heef ze hesi voedingf en hesi wortelstimulator kan je op de bladen geven ze raden dit op hun site zelfs aan ,van de resulta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...