Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
-sjaak-

Luchttoevoer Hok

Recommended Posts

Ik ben bezig een nieuw hokje te bouwen voor een gavita 750 watt DE, afmeting is 110x140x225cm

 

Afzuiger is een 750m3 stalen box en als inblaas wil ik een 250m3 softbox gebruiken en deze op een luchtverdeelslang aansluiten die over de lengte (140cm) van het hok loopt.

De 250m3 inblaas staat wel een stuk van het hok af, ongeveer 5 meter dus ik zal wel wat verlies hebben, welke maat luchtverdeelslang moet ik dan gebruiken 125mm of 160mm?

De luchtverdeelslang wil ik ter hoogte van de lamp hangen dan zit er ongeveer 160cm tussen de lvs en de potten is dat een goede afstand?

 

Ik ben van plan om nog 2 passieve gaten te maken voor luchttoevoer want 250m3 inblaas lijkt me te weinig. Normaal ga je geloof ik uit van 3 x de maat van je afvoer maar omdat ik al wat inblaas zal ik het dan gaan redden met 2 x 160mm?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand?

 

Hier nog een foto misschien geeft dat wat meer duidelijkheid.

Links boven 200mm gat voor de afzuiger rechts boven een gat voor de luchtverdeelslang en de twee gaten van 160mm beneden als passieve inlaat of zou dit te weinig zijn en moeten het 2 gaten van 200mm worden?

 

gallery_6585_17603_15139738.png

Edited by -sjaak-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou volgens mij wel genoeg moeten zijn, helemaal met die actieve inblaas erbij, ook al is het maar 250kuub.

Die 750m3 afzuig is natuurlijk ook een stuk minder dan 750m3 als er een filter en bochten bij komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x200mm onderin is in de winter meer dan zat en heb je geen inblaas nodig. Voor de zomer de 250m3 erbij is prima. Waarom je oude 500m3 zuiger niet gebruiken voor de inblaas? Dan kun je de luchtgaten helemaal achterwegen laten.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 500m3 afzuiger hangt in rubbers in een mdf box en deze is helaas te groot om nog kwijt te kunnen het past hier allemaal net aan op een paar cm na. de 250m3 zit rechtstreeks op de box dus is veel kleiner en kan ik net kwijt.

Maar 2 x 160mm + 250m3 inblaas zou dus in principe genoeg moeten zijn? zou een luchtverdeelslang nog zin hebben in dit hokje? ik zie ze normaal alleen in grote hokken.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay proppen en duwen is ook niet alles. :D

 

2x160mm en 250m3 voldoet prima. Een lvs in zo'n klein hokje is idd niet echt ideaal, zit eigenlijk alleen maar in de weg. Kunt ook beneden aanvoeren toch? Djbroertje heet een regenpjjp met gaten misschien zijn manier afkijken ;)

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel onder in het hok inblazen? Dit deed ik ook in mij dr120 maar de plant die voor de inblaas stond ging altijd wat minder lekker dan de rest daarom dacht ik aan een lvs, word de ingeblazen lucht meteen mooi verdeelt en heb ik geloof ik ook geen circulatiefan meer nodig. Ik heb boven in het hok nog ruimte voor een lvs dus het valt dan wel mee hoe erg die in de weg zit.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet de manier van dj is bekijken sjaakie. Op ongeveer pot hoogte een pijp met gaten en daar doorheen blazen, verdeel je de lucht en komt het niet uit 1 stormgat.

 

Met een lvs loop je de kans dat je de warme lucht van de lamp op je planten blaast wanneer je de lvs niet in hoogte kan verstellen. Lvs moet tussen de planten en lamp blazen.

 

heb de meerwaarde van die circulatie fannetjes in tentjes/hokjes nooit begrepen. Ik gebruik zw nooit , de trek van de afzuiger is genoeg om de lucht te laten bewegen op top hoogte. Dingen maken ook herrie en daar heeft deze worm een hekel aan :D.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met een lvs loop je de kans dat je de warme lucht van de lamp op je planten blaast wanneer je de lvs niet in hoogte kan verstellen. Lvs moet tussen de planten en lamp blazen.

 

Hier had ik nog niet eens over nagedacht, dat is niet echt handig in zoon hokje idd.

 

De manier van Djbroertje is wel een mooie. Ik was van plan om 3 rijen van 4 18 liter potten neer te zetten, met 2 regenpijpen met gaatjes krijg ik de potten niet meer in of uit het hokje maar dit probleem kan dan denk ik wel worden opgelost met een lvs hoef ik alleen de inblaas even uit te zetten als ik bij de potten moet komen/verplaatsen.

ff meten of dit allemaal gaat lukken maar ik denk het wel.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...