Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Kleine update met wat nieuwe foto's. Er komt wat vaart in, goddank!

 

Het mooiere weer van de afgelopen dagen heeft geholpen, al moet ik de plantjes drie keer per dag verslepen om een behoorlijke dosis zon op te doen. Maar goed, dat heb ik er voor over. En nog goed voor m'n consitie ook! Alleen het kleintje (Diesel Haze Auto) blijft in de tuin als de rest in de badkamer gaat zonnen, want die staat in een grotere bak. We zien wel hoever ze komt.

 

En verder? De AK Auto is bezig aan een lekker groeispurt, die heeft de Big Bud inmiddels ver achter zich gelaten. Ook de Amnesia heeft er nu zin in, lijkt het wel. Ze zien er alleszins happy uit. De Big Bud ontwikkelt zich zoals het hoort, maar groeit momenteel niet verder. En het blad is ook een stuk lichter. Ik zou denken een gebrek aan voeding, dus daar ben ik maar alvast mee begonnen. Vroeger dan ik van plan was, maarja...

 

Een paar foto's dan maar. Ik neem aan dat ze voor zich spreken, maar vragen zijn welkom!

 

gallery_40771_18117_918163.jpg

 

BIG BUD - 3 weken :dj:

 

 

gallery_40771_18117_993566.jpg

 

AMNESIA XXL - 2 weken. Komt eraan! :punk:

 

gallery_40771_18117_1869909.jpg

 

AK47 - 2 weken. Ik ben nu al dol op haar :showoff:

 

gallery_40771_18117_2557001.jpg

 

Theekransje... Linksboven Amnesia, Rechtsboven AK, Onderaan Big Bud

 

gallery_40771_18117_1815338.jpg

 

Diesel Haze wordt een bikkeltje buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vraag: hoe lang wachten jullie eigenlijk met groeivoeding geven? Ik kweek op plagron Light mix en mijn plantjes zijn 2 en 3 weken ver...

 

Ik heb groeivoeding van het merk bioquant, waar ik vorig jaar wat meer van gaf dan op de fles stond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vraag: hoe lang wachten jullie eigenlijk met groeivoeding geven? Ik kweek op plagron Light mix en mijn plantjes zijn 2 en 3 weken ver...

 

Ik heb groeivoeding van het merk bioquant, waar ik vorig jaar wat meer van gaf dan op de fles stond.

Ik geef al voeding en m'n plantjes vinden het nu al lekker, ze zijn denk ik zo'n 5 weken oud, maar ik geef het al 2 weken. Kan gewoon, wel voorzichtig aan doen niet dat je meteen teveel geeft aan jonge plantjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke foto's Zindrin, gaat lekker! :showoff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci wessi en timmeh. Als ik vergelijk met vorig jaar gaat het echt wel vlot. Toen had ik echt vreselijk iele sprietjes, en een valse start maak je met autoflowers nooit meer goed, heb ik het idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat plastic kan wel weg hoor, het zijn toch zaadplantjes, die drogen niet zo snel uit :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee ktja, dan pikt ze weer wat extra lumens mee. Zet het kapje er 's nachts wel over zolang ze zo klein is. Kunnen de slakken er niet in een keer een einde aan maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie weken ver voor de AK en de Amnesia, so far so good. De dames hebben hun geslacht laten zien en beginnen al heerlijk te ruiken. En nu moet het dus nog allemaal beginnen! Heeerlijk!

 

Opmerkingen & tips zijn zeer welkom

 

 

AK

 

gallery_40771_18117_466191.jpg

 

 

AK in profiel:

 

gallery_40771_18117_917836.jpg

 

 

Amnesia XXL die voorlopig haar naam nog niet waarmaakt

 

gallery_40771_18117_1060349.jpg

 

De mogelijke herma Big Bud staat al een weekje verder en groeit lekker mee met de rest. Vraag me wel dit dynamische trio eruit zou zien als we echt lekker weer hadden gekregen.

 

gallery_40771_18117_1495495.jpg

 

Herma of niet? Voor mij ziet dit eruit als een dame, maar ik weet er te weinig vanaf. Roept u maar!!

 

gallery_40771_18117_953832.jpg

 

Is iedereen het erover eens dat je in een kleinere pot geen stevige oogst kan hebben van autoflowers, of hangt dat dan af van de voeding? In dat geval doe ik mijn tweede ronde met fors grote potten, namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn autoflowers in 11 liter staan, de volgende ronde wil ik dat eens testen met grotere potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.. daarom vond ik het ook zo leuk dat er zo veel kwekers zijn die dit jaar allemaal verschillende soorten autoflowers hebben staan.

In verschillende mediums, soorten potten, verschillende zon uren, in de kas of buiten de kas..

Dus enorm veel informatie om straks naast elkaar te leggen.

 

Ja ik heb dus gekozen voor 60 liter smart pots. Ook mijn 1e keer dus afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 liter volstaat ruimvoldoende voor mogelijk elke autoflower... De rest is overbodig.

 

Verder zou groeivoeding bij autoflowers een negatief effect hebben op de eerste weken bloei. Gewoon op lightmix kweken en alleen bloeivoeding gebruiken vanaf de bloei.

 

Mooie plantjes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal!

 

Ik heb vanmorgen een netjes ontkiemd zaadje Auto Northern Lights van Nirvana Seeds aan de Light Mix toevertrouwd. Deze kweek ik in een grotere pot, ik schat iets van een 25 liter. Iemand ervaring met dat soortje? Ik heb er hoge verwachtingen van...

 

En nu nog even wachten op die tropische temperaturen!

 

https://www.nirvanashop.com/nl/autoflowering-wietzaden/798-northern-light-zelfbloeiende-zaden.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit nla van greenhouse gehad. Werd groot met een goede opbrengst. Geen idee hoe de kwaliteit van de wiet was..

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Ozzoes. Dat geeft de burger moed. Ik hoop de zomer te kunnen afronden met een paar bokaaltjes vol lekker spul, maar ik geef meteen toe dat een hoge(re) opbrengst toch ook op mijn verlanglijstje staat. Fingers crossed!

 

Het is echt een vreselijk gedoe om in Belgenland onbekommerd van je wietje te kunnen genieten! Tegenwoordig moeten we al naar Rotterdam rijden om een coffeeshop binnen te mogen. Twee uur in de auto voor 5 gram wiet...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zindrin, als je dan toch in rdam bent neem dan bij meerdere shops 5gr mee of is dat te veel risico.

 

Beetje off topic maar vind ze er mooi bijstaan. Ben benieuwd naar je AK je loopt paar weekjes op me voor dus is handig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ billmurray: het klopt natuurlijk dat je bij meerdere shops kunt aankloppen, maar wie met meer dan 5 gram wordt gepakt, is meteen een dealer voor de Belgische politie. En daar zit ik niet op te wachten. Ik besef natuurlijk dat er aan zo'n plant hopelijk wat meer hangt, maar dat kan ik (in m'n hoofd alvast) makkelijker uitleggen als een daad van burgerlijk verzet tegen een achterlijk beleid.

 

Dankjewel voor je positieve kijken op m'n planten!

 

Speciaal voor jou nog een kleine update, eerst de AK maar :icecream:

 

gallery_40771_18117_922573.jpg

 

 

gallery_40771_18117_271884.jpg

 

Big Bud

 

gallery_40771_18117_507175.jpg

 

Amnesia XXL

 

gallery_40771_18117_1092107.jpg

 

gallery_40771_18117_891485.jpg

 

 

En dan is er nog de Diesel Haze auto, die nu flink groeit... maar niet helemaal zoals het hoort. Komt dit nog goed?

 

gallery_40771_18117_1185944.jpg

 

gallery_40771_18117_408899.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker :)

heb in een ander verslag het zelfde gezien als je diesel haze heeft. en dit werd door de meer ervaren kwekers niet als probleem gezien..

zou het gewoon ff in de gaten houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel Jonkoloog en rubberduck! Speciaal voor jullie een kleine update:

 

Diesel Haze en Big Bud zijn verhuisd naar de tuin van een vriend, die voor het eerst een kweekje doet

 

Mijn ene zaadje Northern Lights is netjes ontkiemd en staat al buiten in een grote pot van 25 liter. Laat nu die lange hete zomer maar komen!!

 

 

Fotootjes dan maar?

 

 

Even nog wat avondzon meepikken... De AK blijft een stuk groter dan m'n Amnesia, maar die laatste ruikt lekkerder (zegt m'n dochter, en ze heeft een punt)

 

gallery_40771_18117_660036.jpg

 

 

Prachtig diepgroen blad, die Amnesia. Maar bloeien doet ze nog niet.

gallery_40771_18117_920867.jpg

 

 

De AK moet stilaan gaan bloeien, toch? Ruim een maand oud, net als z'n zusje

gallery_40771_18117_1363716.jpg

 

 

Nog een keer de AK, die vrolijk blijft groeien. Nu nog wat zon, hè. :whistle:

gallery_40771_18117_292899.jpg

 

 

 

Ik roep jullie wel als de Amnesia ook echt XXL wordt :dribble:

gallery_40771_18117_817523.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ga ik alleen maar meer dit topic volgen.. erg benieuwd naar de afbloeitijd van de northern light..

een 2e kweek zal voor mij erg krap worden door alle blunders wie ik begaan heb dus zoek ik een snelle plant.

ik hoor vaak dat northern light de snelste plant is wie je kunt krijgen dus ben benieuwd hoe snel :)

is het een autoflower?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep rubber duck, ook een auto. Van nirvana seeds, als ik me goed herinner. Maar of het ook zo snel zal gaan in mijn achtertuin, vraag ik me wel af. Te weinig zonuren voor een snelle oogst. Maar ik kan wel vergelijken met mijn eerdere planten, natuurlijk. Hoe dan ook leuk dat je volgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiekem is de bloei toch wel begonnen! Een paar close-ups:

 

Amnesia by night

 

gallery_40771_18117_333997.jpg

 

En zonder flits

 

gallery_40771_18117_218370.jpg

 

AK lijkt wel zwanger van een ananas

 

gallery_40771_18117_3082.jpg

 

gallery_40771_18117_484510.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zindrin, heb je nog een idee van welk merk/seedcompany je Ak zaden zijn? Ze hebben namelijk toch een vrij verschillend blad in vergelijking met de mijne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...