Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DCVPower

Advies Blad Northern Light Sensi Seeds

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik ben nieuw op dit forum en redelijk onervaren met het kweken van wietplanten.

 

Ik heb besloten om 5 zaden van sensi seeds te kopen strain northern lights Feminized.

 

er zijn 3 zaden uitgekomen van de 5 en 2 zaden presteren goed. Het andere plantje blijft achter.

 

Ik heb ervaring met het kweken van grote zonnebloemen als wedstrijd element.

 

Als test met de northern light ben ik bezig te kijken of ik ze kan kweken bij lage temperaturen.

 

Planten zijn nu een 30 dagen oud sinds ze ontkiemd zijn. Overdag staan ze buiten en voor het donker wordt gaan ze in de schuur onder een tl 2 x 70 watt lamp type 965. Afstand 15 cm. De tempratuur is maximaal overdag 20 graden geweest en minimaal in de nacht in de schuur 3 graden. Grond is voor ontkiemen stekgrond

Van welkoop en daarna potgrond met 2 maanden voeding. Na de eerste week plagron startup en dit herhaal ik 1 keer per week. Verder om de dag water.

 

de planten groeien redelijk maar begin sporen te zien welke ik na veel lezen op dit forum niet met zekerheid kan vaststellen.

 

De bladtip boven in de plant zijn bruin en krult iets. Het lijkt op verbranding of eventueel teveel voeding. Of een reactie op de tempratuur verschillen. Ik heb geen idee. Wie kan mij hier duidelijkheid over geven? Verder zie ik bruine vlekken af en toe op het blad en witte sporen welke heel klein zijn. Kan dit ook op teveel voeding duiden of eventueel ongedierte dat zich goed dat aan het blad.

 

Graag hoor ik wat jullie denken en alvast bedankt! en alle bedankt voor de super info op dit forum qua kweken!

 

Foto's toegevoegd.

 

Groetjes

 

 

Edited by DCVPower

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 graden is wel erg koud, en zeg je nou dat ze overdag in het licht staan en s'nachts onder een tl, dus 24 uur per dag licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Capo,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb het inderdaad niet duidelijk omschreven. Ik heb de timer op 18 uur staan. Als ik wakker wordt zet ik ze buiten en als het donker wordt gaan ze weer onder de tl. Van 0430 tot 2230 staat de timer. Verder is het 2 x 36 watt tl 120 cm 965. 15 cm afstand. De temprat uur is een experiment en kan deze niet beïnvloeden helaas. Maar ik vraag mij dus af of het donker worden van de tippen hiermee te maken heeft of eventueel teveel aan voeding/ water. Of verbranding door zon buiten.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Mensen,

 

Het is al een tijdje stil.

 

Ik heb het probleem nog steeds en wordt erger volgens mij. Ik heb al 4 dagen geen water gegeven en al bijna 2 weken geen extra voeding gegeven.

 

Zou het probleem te maken kunnen hebben dat ik de Startup van Plagron heb toegevoegd op rijk bemeste potgrond en dit een teveel aan voeding is geweest? En zoja, hoe kan ik dit oplossen?

 

Hier nog een 2 foto's.

 

Graag hulp bij wat ik kan doen om dit op te lossen!! Wordt erg gewaardeerd!

 

gallery_44602_18102_1663351.jpgFoto 2

gallery_44602_18102_3145128.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet eruit alsof ze overvoedt zijn, en dan verbranden je uiteinden van je blaadjes. Als je kweekt op potgrond die voorbemest is, hoef je de eerste 2 maanden geen voeding bij te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de nieuwe uitloop is lichter van kleur dus lijkt me geen overvoeding.mischien wat te nat en daarom een ph probleem.

als ze niet te nat staat kan het ook zijn dat ze gewoon trek heeft. lichtere uitloop = N tekort.

volgende keer beter lightmix gebruiken,deze heeft perliet er in en een betere ph buffer.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...