Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tryant

Wat Voor Lamp Heb Ik?

Recommended Posts

Ik heb deze lamp gekregen en vroeg me af wat ik nou precies heb en of ik hier een klein kweekje mee kan opzetten voor mijn eigen rokertje.

 

Er zit een 400 watt Phillips Son-T AGRO lamp in.

Voor zover ik kon vinden zou deze lamp ook goed zijn voor groeien en niet alleen voor de bloei.

 

313t40l.jpg

 

Mocht ik met deze lamp wat kunnen ga ik uiteraard de rest ook aanschaffen zoals afzuiging en schakelbord.

 

Verder vroeg ik me ook af of het geen probleem is dat de vsa aan het armatuur vast zit.

Ik las dat die beter buiten de kas kunnen hangen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

google zegt

 

Agro-lampen zijn even geschikt voor de bloei als een normale HPS lamp, maar beter voor de groei. Deze lampen hebben 30% meer blauw licht in het spectrum en zijn door Philips speciaal ontwikkeld voor de tuinbouw.

De Agro HPS lampen zijn vooral efficiënt door het rode deel van het spectrum, maar het blauwe deel is ook aanvaardbaar. Door deze kenmerken is de Agro-lamp de beste keus onder de kweek-lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

google zegt

 

Agro-lampen zijn even geschikt voor de bloei als een normale HPS lamp, maar beter voor de groei. Deze lampen hebben 30% meer blauw licht in het spectrum en zijn door Philips speciaal ontwikkeld voor de tuinbouw.

De Agro HPS lampen zijn vooral efficiënt door het rode deel van het spectrum, maar het blauwe deel is ook aanvaardbaar. Door deze kenmerken is de Agro-lamp de beste keus onder de kweek-lampen.

 

Dit was inderdaad ook het enige wat ik kon vinden op google.

Maar om eerlijk te zijn vond ik dat niet echt duidelijk en hoopte ik dat mensen hier er misschien ervaringen mee hebben.

 

Maar aan de tekst te zien zou de lamp dus ook voor de groei gebruikt worden en nog steeds even goed zijn voor de bloei als normale hps lampen.

 

Hoe zit het met de vsa?

Ik wil namelijk hooguit 3 planten in een kast hebben dus denk dat het nogal heet word met de vsa in de kast.

Kan ik die veilig verlengen naar buiten de kast?

 

En is dat aan te raden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die mij verder kan helpen? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst per ongeluk in een tent met 400w Philips agro geteeld.. Ik had nog een paar van die dingen liggen en gebruikte ze voor de voor groei vanwege het witte licht.. daarna moest er 600w son-t boven maar dat was ik vergeten..

 

Ondanks dat de lamp al echt jaren oud is en ik veel kweekjes heb voorgegroeid ermee heb ik 430g geoogst! En de wiet was ook nog eens erg wit, gewoon super goede kwaliteit. Ik moet er wel bij zeggen dat dit in een 120x120 tent was, een groter oppervlak maakt het makkelijker om een goede gr/watt verhouding te halen, maar dan nog..

 

Door de verassende resultaten ben ik serieus gaan denken of het een idee is om agro en son-t lampen om en om te hangen in grote kweekjes, ik denk in ieder geval dat je hem lekker in moet zetten!

 

En over de VSA aan de lamp: niet druk om maken, gewoon altijd zorgen dat je lekker veel afzuigcapaciteit hebt.. Ik doe gewoon mijn wattage X2 in m3 afzuiging.. is wel heel veel maar ik kweek onder 1000w met Max temp van 26graden en min temp van 22.. vinden ze zalig en je verdient het zo terug met 1-1.1g/w zonder co2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...