Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

henkknecht

Plant Getopt In Bloeifase.

Recommended Posts

Noob mistake, zal de schade aanzienlijk zijn?

 

 

Plant stond 9 dagen in de bloei. Had begrepen dat het vanaf de 4de/5de internode het beste kon. Ik dacht dat ik 4/5 internode verschillend per plant zat, heb ze getopt. Later las ik dat dit meer iets voor in de groei was. Planten vertonen nog geen werkelijke bloei.

 

 

Hoe groot zal de schade zijn? Tips zou welkom en gewaardeerd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 dagen bloei, of 9 dagen 12/12? Na 3 weken op 12/12 ongeveer groeien ze niet/nauwelijks meer.. dus wellicht heb je nu de hoofdtop eraf geknipt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien hij zegt dat de nog geen werkelijke bloei vertonen ga ik uit van 9 dagen 12/12.

 

Ze kunnen nog wel 3 weken door groeien vanaf 12/12 en daarna willen de toppen ook nog wel verder uit bloeien, maar echt bevorderlijk zal het niet zijn dat je ze nu nog getopt hebt.

 

Hoe dan ook, er valt nou ook niet veel meer aan te doen anders dan afwachten toch?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 dagen bloei, of 9 dagen 12/12? Na 3 weken op 12/12 ongeveer groeien ze niet/nauwelijks meer.. dus wellicht heb je nu de hoofdtop eraf geknipt

 

9 dagen 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen probleem idd, geen enkele schade. kan zijn dat je ze iets langer moet laten staan, dan dat je het tijdens 18-6 doet. thats it

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks aan de hand , persoonlijk zou ik het na 7 dagen 12 uur niet meer doen , maar geen groot probleem .

 

Reden was ook ruimtegebrek. Die dingen vliegen de lucht in op een gegeven moment, niet normaal. Daarom had ik ze maar getopt denkende dat ze nog even een groei spurt hebben te gaan. Volgende keer maar wat eerder doen dus.

 

Bedankt voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals knakenpoetser zegt zo ongeveer na 7 dagen bloei, mijn ervaring bij top verwijderen dat je een zeer snelle uitloop krijgt in de top en vaak een mooie verdeling aan topbuts, en je verliest er nauwelijks tijd mee in de cyclus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook volgende keer knakken. Je behoudt je hoofdtop en je activeert er meerdere sapstromen door.

Knakken doe ik tot en met de derde week bloei en in mijn ogen win je alleen maar door te knakken....

 

succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...