Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannaz

Amnesia Blijft Strekken Tot Laatste Week Bloei

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

 

Zit al een aantal rondes met een zeer vreemd probleem.

Het gaat om Amnesia Haze op mapito.

 

De afgelopen rondes blijven de planten strekken tot aan de laatste week bloei aan toe.

Wat resulteerde in te hoge planten die de lampen raken en soms zelf erlangs schieten.

Waardoor alle hoofdtoppen verbranden en al het licht geblokkeerd word.

 

Nu is het mij wel gelukt om de strekking wat te verminderen door koudere nachten aan te houden.

Hierdoor blijven de hoofdtoppen ver genoeg onder de lampen vandaan waardoor deze niet meer verbranden.

 

Echter vind de strekking in de bloei nog steeds plaats waardoor de hoofdtoppen vol met uitschieters zitten, fluffy worden en vrijwel geheel onbruikbaar worden.

Dit resulteert vervolgens weer in zeer slechte opbrengsten.

 

Heb hier altijd zeer succesvolle rondes gedraaid zonder het huidige probleem.

Altijd op mapito met eb&vloed, opticlimate en Co2.

 

Het probleem lijkt begonnen te zijn vanaf het moment dat ik de verlichting geupgrade heb.

Er heeft altijd een mix van oude 400W en 600W spiegelkappen gehangen.

Deze zijn toen vervangen door Gavita HR96 armaturen icm Dimlux balasten.

 

Heb inmiddels vrijwel alles geprobeerd:

-meer licht

-minder licht

-minder Co2

-koudere nacht temps

-koudere dag temps

-hogere EC

 

Enige wat enigszins effect lijkt te hebben zijn de koudere nachttemps.

Maar niet voldoende om het doorschieten van de hoofdtoppen in de laaste weken tegen te gaan.

Lijkt alsof de plant daar de laatste weken zijn energie in steekt ipv het verder aandikken van de hoofdtoppen.

Ze gaan volledig open staan en komen aan alle kanten lange sprieten uit die soms tot bizarre hoogtes gaan.

 

gallery_13530_16568_1144623.jpg

 

gallery_13530_16568_555343.jpg

 

gallery_13530_16568_1157912.jpg

 

gallery_13530_16568_2533295.jpg

 

Iemand enig idee wat hier aan de hand is??

 

 

Bij voorbaat dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al de oplossing die je hebt geprobeerd horen helemaal niet nodig te zijn, Ze hoort gewoon te stoppen met groeien na 3 weken 12-12. Daarna komt er hoogstens nog 10 cm bij.

 

 

Weet je zeker dat het licht regime in orde is? Dat er niet in de donkerperiode toch nog ergens licht gaat branden door bv een defecte schakelkast? Of door een lichtlek?

 

Draai je nog steeds met 1000w per m2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat supernoob noemt, is ook het eerste waar ik aan denk: lichtlek of iets met je schakelkast/Dimlux Maxi Controller.

Misschien handig om een dataloggertje in je hok te hangen?

Als je lampen tijdens de donkerperiode tóch aanspringen, zou je dat aan het temperatuurverloop moeten kunnen zien. ;)

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

koude nachten geeft juist strek, als ik jou was zou ik andere stekken pakken en de normale temperaturen weer aanhouden, heb je ook iets in het aantal planten veranderd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob

Licht regime zou in orde moeten zijn, tenzij de Maxi Controller rare dingen doet in de donkere periode.

Een lichtlek is uitgesloten.

En hangt nog steeds 1000W/m2, echter gebruik ik sinds dit probleem maar max 600W/m2.

 

@Beaker

Datalogger is misschien een goed idee.

 

@JohnnyHaze

Warme nachten stimuleren toch de vegetatieve fase?

Heb al stekken van verschillende boeren geprobeerd, geven allemaal hetzelfde probleem.

Aantal planten is ook gelijk gebleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strekking gebeurd vooral 'snachts. Door de hoge straling moet de plant veel verdampen.

De vaten staan wijd open om het water naar boven te stuwen.

In de nacht is er geen (weinig) verdamping meer maar de vaten staan nog steeds wijd open.

Het sluiten daarvan kan een dag(en) duren.

Door deze hoge (wortel)druk worden de cellen dan volgepompt en de plant als het ware uitgerekt.

Daardoor krijg je ook gutatie als de cellen als het ware vol zijn. Hogere EC zorgt voor minder makkelijk water op nemen.

Of zorg in de nacht voor een lagere rv zodat de verdamping blijft doorgaan.

Dan komen de cellen minder makkelijk op spanning.

Ook speelt licht een rol, de hoeveelheid en kleur.

Veel licht en vooral een grotere hoeveelheid blauw erin remt ook de strekking.

Daarom wordt hpi voor de groei aanbevolen, meer blauw licht.

Edited by Boefje030
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

na, als hij 600watt per m2 gebruikt en co2 gebruik gedoseerd is en nog steeds dit probleem heeft zou de plant toch niet abnormaal veel moeten verdampen?

 

zou zeker een datalogger proberen idd, al weet je niet hoe lang het licht aanspringt als dit het probleem is. weet niet hoe de maxicontroller werkt maar kan het ook 1 minuut zijn ipv de 15 minuten pinnetjes op een schakelkast? in dat geval zal de temp weinig doen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft alle symptonen van een licht in donkere periode ,

als licht maar heel even aanspringt , kan je dat zien op datalogger ? anders camera donkere periode filmen ofzo .

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

maxi controller doet wel eens rare dingen, die van mij bleef kanaal 2 en 4 ook continue branden, 1 en 3 schakelde wel normaal, dus de half force beveiliging werkte ook niet meer, gelukkig kwam ik er achter tijdens een test fase, maar goed als je t tijdens een ronde hebt en je merkt het niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een succesverhaal van de opticlimate en CO2. Duizenden pleuro's uitgeven en shitopbrengsten op de koop toe. Ga toch lekker conventioneel, man. Altijd goed, nooit problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% vals licht.

 

Lekker bezig daar als het al meerdere rondes zijn.....

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje030

Heb de worteldruk al proberen te verlagen door een hele ronde een hoge EC aan te houden.

Ook dit gaf geen verbetering.

Lagere RH in de nacht heb ik ook al geprobeerd.

En aan de hoeveelheid licht kan het in dit geval ook niet liggen, heb eerder teveel licht.

 

@supernoob

Maxicontroller is digitaal en heb het nog even overlegd, maar dat licht in de donker periode is ook vrijwel uitgesloten.

Draaien op de nacht en hebben nog nooit de lampen aan gezien overdag.

 

@knakenpoetser

Ga idd even een datalogger aanschaffen.

 

@Jaap123

Heb met een oudere versie idd ook wel eens deze problemen gehad, met dit model daarentegen nog nooit.

 

@coco mapito

Heb op deze locatie met dezelfde set-up op de armaturen en ballasten na 1150gr/m2 gehaald.

Suc6 met je conventioneel!

 

@Murdoch

Hoe weet je dat zo zeker?

Edited by Cannaz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is kit cannaz heb je ook al eens ec 3 gegeven om ze te stoppen? Sowieso zou ik 2 per bak met toppen adviseren.

Ik zou andere stekkenboer proberen. Misschien is het geen amnees maar een 14 weken strain ofzo.

 

Btw je stapelkratjee bij hornbach zijn weer terug alleen in het zwart.

 

de foto's van je 1150 gr/m ken ik waren ook al zon lange planten he.

Edited by Starter 1.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strek en 1 vingerigblad => revegg.

 

Oorzaak=> lichtcyclus

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannaz. als ik jou was zou ik de maxi controller een ronde inruilen voor een standaard schakelkast. ;)

 

zoals ik al zei als het voor een korte periode is kun je dat niet zien op de logger en dan draai je evt weer een kutoogst.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxicontroller is digitaal en heb het nog even overlegd, maar dat licht in de donker periode is ook vrijwel uitgesloten.

Draaien op de nacht en hebben nog nooit de lampen aan gezien overdag.

Hoe vaak bekijk je ze dan overdag? Ligt daar de oorzaak niet? :whistle:

Beter helemaal niet storen in hun donkerperiode.

 

Ik zou de Maxi controller ook een ronde omwisselen voor een standaard schakelkast.

Dan weet je zeker of het wel/niet aan de controller ligt.

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannaz

 

En wat heb je nu? 0,2 gr/watt? Per saldo heb je 0 gr/watt, want deze bagger kun je gewoon wegflikkeren. Hoeveel rondes moet je nou 1,5 kilo/meter gaan draaien om minstens een conventionele kweker te evenaren? Dan heb ik nog niet eens over de aanschaf van de apparatuur. Succes jongen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien regelmatig gif en opti problemen voorbij komen idd, maar dat is nu toch overduidelijk niet aan de orde?

 

denk dat forum ook een verkeerd beeld geeft want je leest alleen de problemen en waar het goed draait houdt men hun mond

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een succesverhaal van de opticlimate en CO2. Duizenden pleuro's uitgeven en shitopbrengsten op de koop toe. Ga toch lekker conventioneel, man. Altijd goed, nooit problemen.

 

denk niet dat het aan de oc ligt aangezien die 9 van die 10 een meerwaarde heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een succesverhaal van de opticlimate en CO2. Duizenden pleuro's uitgeven en shitopbrengsten op de koop toe. Ga toch lekker conventioneel, man. Altijd goed, nooit problemen.

 

denk niet dat het aan de oc ligt aangezien die 9 van die 10 een meerwaarde heeft

 

Ben ik met je eens. Als je het kweken tot in de toppen van je vingers beheerst voegen ze echt iets toe, maar dat is in dit geval duidelijk anders. Opticlimates zijn alleen geschikt voor de absolute top, maar growshops verkopen ze echt aan Jan Rap en z'n mallemoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien regelmatig gif en opti problemen voorbij komen idd, maar dat is nu toch overduidelijk niet aan de orde?

 

denk dat forum ook een verkeerd beeld geeft want je leest alleen de problemen en waar het goed draait houdt men hun mond

 

Als je op een forum moet gaan vragen wat er fout gaat, dan vraag ik me af of je genoeg kennis hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Starter 1.0

Jij bedoelt eenmalig een 3.0 geven als het strekken begint?

Is altijd pas de laatste weken, eerste weken gaan ze prima.

 

@Worm

Weet hoe reveggen eruit ziet, maar niet helemaal overtuigd dat dat hier aan de hand is.

 

@supernoob

Zal anders de maxi controller eens op een klok zetten, dan weet ik ook zeker dat ik geen licht heb in de donker periode.

 

@Beaker

Ze worden toch regelmatig gecheckt, je zou dan verwachten dat het al wel een keer gezien is als het licht zou branden.

 

@coco mapito

Zelfs met het weggooien van de hoofdtoppen nog nooit onder de 500gr/m2 gekomen op deze locatie.

Heb overigens op andere locaties zelfde set-up, allemaal zonder dit probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

@Beaker

Ze worden toch regelmatig gecheckt, je zou dan verwachten dat het al wel een keer gezien is als het licht zou branden.

...

Je kunt ze het beste helemaal niet storen tijdens de donkerperiode.

Als je bij ze gaat kijken, krijgen ze ook licht. Dan hoeft het dus niet eens aan je lampen/controller te liggen.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er zwaar gestresst uit. :o

Het lijkt mij ook dat het een lichtprobleem is en dat ze aan een soort van reveggen zijn begonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannaz

 

Het is te hopen dat het bij deze ene locatie blijft.

 

Dat spul wat ik op de foto zie brengt echt geen 500gr/m op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...