Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Freek haveman

Plantjes Groeien Erg Traag

Recommended Posts

Hallo mensen. ik heb gezocht op dit forum maar ik heb het niet kunnen vinden maar het is nu iets meer dan 2 weken na ontkiemen en mijn grootste plantje is nog maar 1,5 cm ofzo. ik heb ze buiten staan in potten en heb geen potgrond gebruikt maar grond uit de grond gestoken waar altijd een heleboel brandnetels groeien en heb er een weekje geleden al wat paardenmest overheen gedaan en vanmiddag ook een beetje as. ik geef ze niet teveel water als het goed is en ook niet te weinig. ik heb ergens wat foto's bekeken op google van wietplant na 2 weken en die waren al stukken groter. bovendien is het zoals jullie weten ontzettend lekker weer geweest de laatste tijd dus ik maak me een beetje zorgen.. het steeltje is wel erg dik vind ik zelf dus het is wel een redelijk sterk plantje. de soort is purple bud en dit is mijn eerste keer. kan iemand mij misschien vertellen waarom ze nog zo klein zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Freek,

 

Met de grond ben ik bang dat het niet veel soeps gaat worden

wat je beter kan doen is de grond daar dan even goed omspitten

en gewoon in volle grond zetten! Hoop niet dat je verse paardenmest hebt gebruikt

want dat gaat niet werken. Verse mest moet eerst verwerkt worden!

 

Wat voor zaadjes heb je gebruikt?

Zou nog even in gaan lezen, goede grond halen

eventueel voeding en dan lekker opnieuw beginnen

met zaadjes die voor buiten zijn bestemd!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

bedankt voor de snelle reactie, had ik niet gedacht haha.

nee we hebben een grote berg waar allemaal paardenmest op ligt en ik heb het achterste gepakt dus dat is mest van een paar jaar geleden. verbeter me als ik het fout heb hoor maar er stond op dat pakje white label gefeminiseerd dus denk dat het zulke zaadjes zijn.

goeie naam trouwens:)

 

dan zal ik ze snachts ergens binnen neerzetten. werkt wel toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon een zak potgrond halen van nog geen 2 euro, en daar het plantje in ontkiemen. Na een aantal weken kun je haar dan buiten zetten.

 

Bij een buitenkweek schaadt het ook niet als je een kuiltje graaft, en daar 10-15L potgrond in mikt. Dat is net wat beter voor de wortelontwikkeling (correct me if im wrong).

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne staan ook buiten en groeien ook nog erg traag dus maak je daar geen zorgen om tis wat achterlijkharry zeg nog veel te koud ,maar he veel succes met je buiten kweek komt allemaal wel goed .....uiteindelijk :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een paar weken in het venster ipv 2 graden nacht temp :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de snelle reacties!

ik heb nu best wel grote potten trouwens dus in huis gaat hem niet worden, dat vinden mn ouders ook niet goed denk ik. maar over die grond, best wel dom van me dat ik niet gewoon potgrond heb gebruikt. maar nu ik er as en paardenmest over heb gedaan krijgen ze toch ook wel bijna alle voedingsstoffen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne staan ook buiten en groeien ook nog erg traag dus maak je daar geen zorgen om tis wat achterlijkharry zeg nog veel te koud ,maar he veel succes met je buiten kweek komt allemaal wel goed .....uiteindelijk :whistle:

heb je het vaker op deze manier gedaan?

nog bedankt trouwens, jij ook heel veel succes! laten we samen hopen op een goeie oogst :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon een zak potgrond halen van nog geen 2 euro, en daar het plantje in ontkiemen. Na een aantal weken kun je haar dan buiten zetten.

 

Bij een buitenkweek schaadt het ook niet als je een kuiltje graaft, en daar 10-15L potgrond in mikt. Dat is net wat beter voor de wortelontwikkeling (correct me if im wrong).

dit is mogelijk mits je het even 2-3 x laat regenen na het vullen van je kuil .. anders heeft universele potgrond een veels te hoge EC, zeker voor jonge plantjes... regenwater zal een deel daarvan wegspoelen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon een zak potgrond halen van nog geen 2 euro, en daar het plantje in ontkiemen. Na een aantal weken kun je haar dan buiten zetten.

 

Bij een buitenkweek schaadt het ook niet als je een kuiltje graaft, en daar 10-15L potgrond in mikt. Dat is net wat beter voor de wortelontwikkeling (correct me if im wrong).

dit is mogelijk mits je het even 2-3 x laat regenen na het vullen van je kuil .. anders heeft universele potgrond een veels te hoge EC, zeker voor jonge plantjes... regenwater zal een deel daarvan wegspoelen!

ze zijn al wel redelijk gegroeid sinds gisteren zie ik nu!!

trouwens weet iemand hoe je een foto moet posten? klinkt misschien dom maar ik snap dr niks van haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...