Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WeedRunner

30 Maal Ak - 47 Stekjes Van Moederplant!

Recommended Posts

Als vervolg van mijn eerste led AK - 47 topic. Heb ik 30 stekken daarvan gesneden en in de zelfbouw propagator gezet onder 2 x 18 watt TL.

 

gallery_44403_18086_1699202.jpg

 

gallery_44403_18086_2928316.jpg

 

 

 

gallery_44403_18086_85812.jpg

 

 

gallery_44403_18086_2081718.jpg

 

 

1 van de moederplanten voor het stekken

 

gallery_44403_18086_2200828.jpg

 

En na het stekken, een willekeurig exemplaar

 

gallery_44403_18086_121849.jpg

 

Wat afval..

 

gallery_44403_18086_2525018.jpg

 

Ik heb veel gelezen over stekken snijden en wat gezien over dippen met honing. De glaswol stek trays heb ik een nacht laten weken met wortel extract en de ph- tot een waarde van 6.2.

 

gallery_44403_18086_1825249.jpg

 

Klein experimentje dus met de steel recht afgesneden, aan het eind wat een sneetje gemaakt, wat honing aan de steel en draaiend in het glaswol traytje gestopt.

 

gallery_44403_18086_920998.jpg

 

De temperatuur van 26,9 graden en luchtvochtigheid van 84%, voordat ik de pc ventilator liet draaien en het uitlaat klepje helemaal open had gedaan. Om de kleintjes even te luchten.

Ik hoop na 10 a 14 dagen wat worteltjes te zien.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er 8 aan moeders staan grow4funn. De titel staat er wat onduidelijk..i am sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx BosTeler. Ben ook benieuwd hoe ze zich ontwikkelen en aanslaan. Het is een experiment wat dat betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Segis man!

 

De ventilator iets wat in de bak blazend. De temperatuur is terug gevoerd naar 24 graden en de luchtvochtigheid zit rondom de 75.

De LV laat ik langzaam afbouwen. De stekjes staan nu 5 dagen in de propagator.

 

gallery_44403_18100_369471.jpg

gallery_44403_18100_3049941.jpg

 

Net na de sproeibeurt wat extra gegeven.

gallery_44403_18100_4885932.jpg

 

 

Op 3 stekjes na, die wat vreemde kleuren vertonen in de blaadjes waar ik niet precies van snap wat het voor tekort of teveel van is, zien de overige stekken er prima uit.

Experts kom er maar in. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi aantal.

Met wat voor spullen ga je straks draaien?

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx GrowingP man! De setup bestaat in een later stadium uit 4 Industria medium lampen van 400 Watts. 1500m3 Nicotria softbox voor de uitlaat en 750m3 inlaat softbox.Met koolstoffilter en demper.

 

Het geheel wil ik automatisch gaan vloeden. Dmv een lekbaksysteem waar de meiden in komen te staan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van een mooi begin kwam helaas een einde. Alle stekken heb ik weggedonderd. Er zat nog geen wortel sprietje aan. Dus niet te redden meer na 8 dagen proberen te wortelen. De substantie honing hield wat tegen of de glaswol trays.

Volgende ronde probeer ik het in de plastic potjes gevuld met zaai-stekaarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Wat zonde en jammer! :(

Blijf je bij het aantal zelfde stekjes de volgende ronde?

Wanneer zou je het project weer kunnen voortzetten? ;)

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad jammer.. Het was een experiment op voorhand.

Vind die steenwol plugjes persoonlijk niet erg fijn.

 

De moeders vertonen nieuwe scheuten. Wat daar vanaf komt zet ik in de potjes met aarde.

Het project gaat uiteraard verder komende dagen en ga dan kijken hoe de on-gewortelde stekjes dan aanslaan.

 

Het propagator bakje komt in een andere ruimte waar ik een TL balkje van 18 watt boven hang.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan toch wel 10 dagen duren voordat ze wortelen? Bij mij waren ze laatst nog iets langer bezig. Prima stekken uiteindelijk.

 

Met stekken in de bloei duurt het meerdere weken voordat ze wortelen en dat gaat ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ging ik op zijn minst ook vanuit Wietefras. De tijd is het probleem niet. Er kwamen meer problemen met de gezondheid van bepaalde stekken en er kwamen steeds meer stekjes bij die slap gingen hangen en bijna dood waren.

Na 8 dagen horen er al worteltjes aan te zitten of iets wat erop lijkt volgens vele informatie.

 

Dit was bij geen 1 stekblokje het geval nadat ik ze allemaal gecontroleerd had door ze los te peuteren . De steeltjes waren keihard en zagen er bruin tot zwart uit. En er was geen uitgroei te zien.

Na die constatering bleef er maar één besluit over. Opnieuw beginnen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

 

Voorbereiding van 34 stekken, waarvan ik er 30 in de propagator hebt gezet.

Ontsmetten van het schaartje en mesje, snijplankje en een kannetje met enkel wat groeicomplex met water.

 

gallery_44403_18103_668314.jpg

 

Bakje met stekpoeder

 

gallery_44403_18103_2402587.jpg

 

De bakjes gevuld met zaai-stekaarde en bevochtigd door 5 ml water met voeding in te wateren.

 

gallery_44403_18103_975977.jpg

 

Dit keer de stekjes schuin afgesneden en gedipt in de stekpoeder. Blaadjes wat bijgeknipt. En de meisjes in de aarde gestopt.

 

gallery_44403_18103_1493572.jpg

 

Zo zitten de meisjes in de propagatorbak die ik van te voren bespoten heb met gewoon water. En met water plus wat voeding

wat ik op de bodem heb gegoten, zodat de korrels onderin vochtig zijn.

 

gallery_44403_18103_1578021.jpg

 

gallery_44403_18103_2208117.jpg

 

Temperatuur en luchtvochtigheid toen ze net de bak ingingen.

 

gallery_44403_18103_1356394.jpg

 

De uiteindelijke constante temperatuur van 22,3 graden met een maximale luchtvochtigheid.

 

gallery_44403_18103_274809.jpg

 

We aan ontdekken hoe deze methode werkt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit wietrunner, hopen dat het nu beter gaat..

Succes in ieder geval, ik blijf je volgen... Mooi duidelijk allemaal

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tik je die stek ook nog af

of doe je het met deze hoeveelheid hormoonpoeder in een plug?

vind het erg veel poeder, waardoor je stamrot krijgt.

 

de stekken hoeven niet strak onder je buizen in het begin

en waaien in je propagator???

nee toch begrijp ik verkeerd?

 

Zem0p, Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje hello _

 

De meest poeder was er later wel afgehaald hoor.

 

De tl hangt nu boven de bak met deksel erop. De stekjes zitten ongeveer 20 cm van het licht verwijderd.

 

Dat ventilatortje staat uit. Die fout had ik eerder al gemaakt bij nader inzien.

 

Ik heb de bakjes later ook weer bijgevuld met aarde. De aarde was gezakt in de bakjes.

De stekjes benevel ik 2 keer daags met gewoon water met de plantenspuit.

En daarbij lucht ik de bak met stekjes.

 

Als beginneling en stekken komt er veel bij kijken. Ik hoop het toch onder de knie te krijgen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit man:) ik kijk mee.

 

Hoe heb je die bak gebouwd? Van welk materiaal enz. ?

 

Groeten klaver

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha oke dan,

enne dat benevelen zou ik helemaal niet doen.

Laat die wortels het vocht maar gaan zoeken, en nu "verwen"je de plantjes doordat het vocht vanaf het blad wordt aangeboden.

en wel bodemverwaming op 22/24 graden

dan na dag of 4 de bak op een kiertje zodat de lv iets verlaagt

en dat weer iets opener na 2 dagen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaver _

 

Het bakje is gemaakt van delen 5 mm dik plexiglas gezaagd met een decoupeerzaag met een fijn zaagje voor plastic.

De delen afgeplakt met tape om scheuren te voorkomen. Met een 2 mm boortje de gaatjes gemaakt om delen vast te schroeven.

Daarna de naden gekit met santair siliconen kit Goed laten drogen en daarna grondig gereinigd.

 

Weetje_

 

Okeyzz. Niet benevelen meer dus.

Bodemverwarming heb ik geregeld met behulp van een strijkijzer op een plank onder de bak. De temperatuur ligt rond de 23 graden celsius.

 

Ik zit wel met de vraag in mijn hoofd hoe de onderkant van de bak vochtig te kunnen houden. Water op de bodem gieten zodat de korrels vochtig blijven?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kun je doen, maar dan zou ik de potjes wel op een plaatje leggen

anders vallen de blokjes nooit droog; en dat wil je; ze moeten zoeken zoeken zoeken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje_

 

Ik geef ze even geen water meer. Tot mijn verheugenis zag ik vandaag de eerste worteltjes in een potje aan de onderkant.

 

 

gallery_44403_18126_3377939.jpg

gallery_44403_18126_2674948.jpg

 

Dat na 7 dagen, is de conclusie voor mij dat zaai-stekaarde en potjes beter werkt.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...