Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjagod

vraagje ivm oogst

Recommended Posts

Hallo,

 

ik denk dat m'n plant binnen een goede week klaar zal zijn. Nu had ik ergens gehoord dat je de laatste week een grote vuilniszak over je plant moet hangen omdat dit op één of andere manier goed zou zijn voor de toppen. Is dit zo, en zo ja: welk proces wordt er dan in werking gezet door die vuilniszak?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je toppen hierdoor sneller zullen afbloeien/rijpen. De haartjes worden sneller bruin en de potentie wordt verhoogt omdat de plant denkt dat ie dood gaat. Het is zeg maar de laatste poging om nog bevrucht te worden. Dat wordt ie natuurlijk niet maar ze zal wel meer harsen/thc gaan aanmaken. Je kan em net zo goed de laatste 2 dagen in het donker zetten..denk dat je met een vuilnis zak sneller rot kan krijgen omdat je dan geen goede ventilatie tussen je toppen hebt zitten. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee en kan er dus niet echt een goed oordeel over geven..maar het klinkt wel logisch op een of andere manier...en als je het niet probeert kom je er ook niet achter tog..tenzij iedereen hier op het forum kan bevestigen dat het echt goed is :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zak over de plant is alleen een methode om de plant eerder in de bloei te zetten , dat is nu dus niet meer relevant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De donker periode voor het oogsten (eventueel ook voor de bloei) vindt ik zo'n onzin, ik heb talloze mensen zien zeggen (op OG) dat je plant verduisteren in de laaste paar dagen de potentie of de trichome productie niet zal verhogen, wat kan de plant nou in die 2 dage doen dat ze niet in die ~60 dagen heeft kunnen doen..? Ook gaat de theorie dat meer trichomes worden aangemaakt met meer licht naar de maan, je zet haar eenmaal in het donker. Het kleine beetje "stress" wat de plant ondervindt laat de potentie dus echt niet merkbaar stijgen, misschien wel dat de plant alleen maar water vasthoudt en daardoor een beetje "opzwelt"..

Share this post


Link to post
Share on other sites
De donker periode voor het oogsten (eventueel ook voor de bloei) vindt ik zo'n onzin, ik heb talloze mensen zien zeggen (op OG) dat je plant verduisteren in de laaste paar dagen de potentie of de trichome productie niet zal verhogen, wat kan de plant nou in die 2 dage doen dat ze niet in die ~60 dagen heeft kunnen doen..? Ook gaat de theorie dat meer trichomes worden aangemaakt met meer licht naar de maan, je zet haar eenmaal in het donker. Het kleine beetje "stress" wat de plant ondervindt laat de potentie dus echt niet merkbaar stijgen, misschien wel dat de plant alleen maar water vasthoudt en daardoor een beetje "opzwelt"..

Wat een plant in 60 dagen niet had kunnen doen en in die 2 dagen wel is heeeeeeel erg veel. Ook bij zaadjes als die al 2 jaar liggen. Wat had daat zaadje in 700 dagen niet kunnen doen wat hij in 2 dagen wel kan doen: Ontkiemen!

 

bye1.gif

 

Kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant weet dat ze dood gaat en als het licht uit gaat doet ze dus haar laatste poging om bevrucht te worden. Die 2 dagen had ze niet nodig toen ze het nog naar haar zin had en afvroeg waarom ze niet bevrucht werd :verrygood . Kan niet bevestigen dat het echt helpt maar daarom probeer ik het nu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yess, ik dacht er zelf ook aan om een soortgelijk experimentje doen met mijn plantjes. Volgens mij zal het geen zak uitmaken, het scheelt alleen 1 of 2 dagen aan stroom kosten, maar das ook echt alles..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...