Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hey allemaal,

 

Ik heb vorigjaar mijn eerste kweekje en verslag gedaan wat niet echt goed ging (geen oogst), Ik had te weinig informatie, budget en kon niet vaak genoeg bij de planten zijn(vakantie enzovoort). Zo kiepte te pot best vaak om en lag de plant er dan een week omgekiept :thumbsdown: .

 

Ik werk samen met een vriend ook op dit forum aangemeld (THCLove) maar niet echt actief.

 

Dit is dus mijn 2e kweek, dit jaar beter tegang meer budget, gehele zomer thuis en een wat bredere kennis.

 

Wat gaat er gekweekt worden?

PICT0004_zps3ekst63h.jpg

 

1x (2,eerder 1) white widow royal queen seeds

1 of 2 x northern light automatic royal queen seeds

 

Ik was met het volgende begonnen:

 

PICT0010_zpshotwjlyj.jpg

2 zaden ww ingeweekt in water, een voor mij en een voor THCLove

 

de ene heb ik naar ongeveer 18-20 uur inweken in een klein potje gedaan.'

De andere is naar een paar uur minder geloof ik tussen de watten gegaan.

PICT0012_zpsm08disbc.jpg

Deze is dan ook op de verwarming erg snel gaan ontkiemen

PICT0022_zpsngnhb4qi.jpg

PICT0035_zpsnrs8egdt.jpg

 

en het andere zaadje is al langzaam boven gekomen.

PICT0058_zpsniiw4ehx.jpg

deze fotos waren allemaal erg onscherp die ik genomen heb dus heb ik maar de nieuwste genomen die ik op mijn pc heb staan.

 

tegenwoordig is de plant natuurlijk al mooier en groter maar daar heb ik geen fotos van op mijn pc en ze staan bij ThcLove

 

Het zaadje wat ontkiemt was in de watten, is nooit boven gekomen uit de aarde. Mogenlijk de diep gezakt in de aarde en iets te vochtig. Zo is het ook met een ander zaadje gegaan.

En de laatste van de 5 zaden (eerste we boven) heb ik net zoals de eerst in het water in geweekt, alleen maar 5-6 uurtjes in een heel klein potje en niet tediep en vochtig en deze is boven gekomen! en deze is wel voor mij persoonlijk.

PICT0065_zps6iogy2hm.jpg PICT0078_zpsghnv978y.jpg

deze gaat heerlijk. de lobblaadjes hangen wat maar dat was vanaf dag 1-2 al omdat ik weg was toen die omhoog wou en er nog plastic folie omheen zat. deze gaat binnen 2 dagen overgepot worden.

 

voorderest Zijn nu 2 northern light automatics sinds 2dagen in de grond.

 

En de White widow gaan overigens verduisteren.

Het gaan een mix worden van guerilla en thuis buiten kweek maar ik was te lui om 2 topics temaken en dat komt wel goed. :whistle:

 

Vandaag ga ik naar stad dus waarschijnlijk ook langst de growshop alvast voeding halen en grote potten voor later.

 

Ik heb ook gekeken naar koper tape maar dit is nergens tevinden voresmij alleen op het internet.

Dus ga ik dubbelzijdig plakkbad met zout om de pot doen in combinatie met slakken korrels.

 

Ik heb doodnormale universal potgrond maar mogenlijk haal ik nog koeienmestkorrels, of dergelijke

 

 

Rustig aan allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet grond is een stuk luchtiger als uni pot grond, het draai nie enkel om voeding in je grondje.

 

Verder veel succes!

 

Ps zou de oogst gewoon delen, niet die plant is van mij en die van jouw.. samen kweken samen roken toch? Krijg net de jouwe last van meeldauw of stengelrot of weet ik veel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat op rollingstoned een filmpje van George cervantes over klei potten.

Kijk maar eens, volgens het filmpje wortelt een plastic pot beter.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja man, pot ze ook z.s.m. over uit die kleine potjes, hoe groter het wortelgestel, hoe groter de plant wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

net alle tekst getypt, stopt de browser altijd handig :thumbsdown:

dus nu ff snel in het kort, geen zin om nog lang te type haha.

 

@Ozzoes idd wietgrond is beter. Maarja je kan niet alles hebben, misschien dat ik in de eindpot, nog wietgrond inplaatst van meststoffen gebruik of geen van beiden. Er zit trouwens nog AZ-kalk van EcoStyle in de potgrond gemengt.

Over het delen, We doen niet alles samen we werken eerder samen, maar ieder heeft zijn eigen locatie plant en ieder betaald zelf zijn eigen spullen/producten. We gebruiken we voornamelijk de zelfde producten dus merk producht bedoel ik niet het zelfde bakje teminste meestal. Verder werken we gewoon veel samen en helpen elkaar.

 

Nu Update

de northern lights zijn boven en de rest zien jullie van zelf . Ps over 2 weekjes of 3 weekjes ontkiem ik nog een nl waarschijnlijk :wOOt

 

PICT0088_zps1yksc8ew.jpg

Alle 3 op een rijtje. de ww is overgepot, en in de kleine bekertjes zijn de autos nl .

 

PICT0091_zpsf79o5aly.jpg

een van de northern lights(auto)

 

PICT0093_zpsyfr9zs4h.jpg

andere northern light(auto)

 

PICT0095_zpsowd9tkxh.jpg

de white widow in haar nieuwe pot, de grond in het oude potje was nog niet echt doorgeworteld is dat een probleem?

 

PICT0086_zpsetnf7qcr.jpg

Pk 13/14 gehaald bij de growshop omdat dat het belangrijkste voeding is vind ik want groeivoeding valt nog wel tefixen in het tuincentrum(EcoStyle). Ik had niet genoeg geld bij voor allebei en omdat de growshops een beetje aangespanne zijn ( met het sluiten ivm de nieuwe wet) dus koos ik voor bloei.

 

Verder nog bij het tuincentra geweest waar ze niet de ecostyle groenten & kruiden hadden die ik zocht. Slakkenkorrels gehaald die ik tog al wou hebben om slakken te voorkomen, en de plek we de northern light binnekort heen gaat is nogal vol met slakken.

Ik gebruik de slakkenkorrels samen met een dubbelzijdig plakband met zout er op om de pot.

 

Groeivoeding haal ik binnen paar dagen.

 

Voderest heb ik nog deze gehaald:

PICT0103_zpsezln0vsi.jpg

Hij is iets groter en vooral wat breder dat een emmer. Maar der zijn verschillende maten emmers :wOOt hahaha,

Ik heb ook een 10 liter pot staan dus ik denk dat die rond de 20 liter is hij was 40 cm hoog voresmij.

 

Deze pot is voor de northern light en ik wil de ze nu al overpotten omdat ik weet dat je autos zo snel mogenlijk in de eind pot moet zetten en de wortels al snelhet gevoel hebben hoe ver ze kunnen gaan en daar ook naar gaan groeien.

Maar moet ik wachten tot de beker vol is geworteld?, wortels onderuit komen? of kan ik dat ook nu al doen?

En hoelang duurt het tot het bekertje doorgeworteld zou zijn, ik weet dat de ww nog niet door geworteld was maar die zat ik een kleipotje.

 

Thanks voor de tips, altijd welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou best graag willen weten of de autoflower nu al ovegepot kan of dat ik moet wachten tot het bekertje is vol geworteld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze kunt over potten zonder schade te maken aan de wortela zou ik t doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie witte potten, deze laten licht door en dat is niet bevorderlijk voor de wortel groei. Bij mij staan er al een aantal in de volle grond, onder een tunnel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@homegrower1967 ze zijn geel met wat kleurtjes(roze), van die kinderfeest bekertjes . Van binnen zijn ze wel wit zoals je zie op de foto.

ik weet niet of de bonte kleuren iets veranderen?

 

Anders doe ik om het ene potje wat folie heen. Mijn northern light wil ik sws nu al overpotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De northern light is overgepot in de pot van de vorige foto.

 

Dit zit trouwens in de samenstelling van de aarde :

 

PICT0106_zpsjvqhbdrt.jpg

AZ-Kalk Ecostyle

 

Rustig ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update,

 

De northern light van mij is sinds gister naar zen spot & die van mijn vriend is sinds vandaag bij hem.

Ik heb gister middag fotos gemaakt die zo te zien zijn kort voor de northern light naar de spot ging en dus waarschijnlijk ook de laatste fotos van de andere northern light in dit topic. Op de spot heb ik geen fotos gemaakt van de nl, morgen ga ik er weer naar toe .

 

Maar nu eerst het slechte verhaal:

Ik ging gister rond half 5 dus mijn plant in zijn grote pot naar de spot brengen in een kranten tas bagage drager op mijn fiets.

Tewel ik lekker te fietsen zat bij het weer in mijn gedachtes over het stoner leven knalde de pot kij hard ergens tegen aan :thumbsdown:

Een kwart of iets meer van de (gewortelde) aarde ging der uit met het plantkje zelf. Dus ik snel het plantje pakken en in de overige aarde inplanten en door iets anders had ik niet in mijn hoofd. Twee omas zagen hoe ik tegen de paal iets aan knalde en hoe er aarde vloog. Aleen alle gewortelde aarde is dus verdwenen. Alleen het plantje zelf met steeltje en het begin van de wortels is over.

Maar ik ben dus door gegaan naar de spot heb de grond vochtig gemaakt. Maar overleefd de plant dit wel? gaar ze opnieuw wortelen?

en wat natuurlijk jammer is een stuk minder aarde dus een stuk kleinere plant maar weinig aan tedoen. denk ik?

 

Nu de fotos die er voor genomen zijn, eigenlijk weinig verandering alles ziet er gezond uit maar het duurt wel tot de ww nieuwe bladeren aanmaakt ( bij de autos ook maar die zijn jonger) Het lijkt wel alsof de autos de ww hebben ingehaald teminste ze tonen als iets meer van het begin van nieuwe bladeren, de blaadjes van ww zijn wel net wat groter.

 

PICT0124_zpsfefaqwwv.jpg

white widow :whistle:

 

PICT0127_zpsqoldx8vi.jpg

PICT0133_zpstwrpfxzp.jpg

Northern light #1 (die van ThcLove) mooire foto

 

PICT0111_zpsavx64xyr.jpg

PICT0110_zpsasgb7ajc.jpgMijn auto northern light die nu op zijn spot is en zijn wortels kwijt is.

 

PICT0134_zpsflnx66as.jpg

 

hele familiaa- one love :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegt zou ik vandaag naar de spot gaan waar de northern light staat.

 

dus gelijk naar de fotos:

 

PICT0138_zpsgf5zbsem.jpg

PICT0149_zps4j7cb5gf.jpgmet de overdosic slakkenkorrels erbij :whistle:

PICT0145_zpsmljkzctg.jpg

Ze is nog groen, dus ik hoop dat ze nog leeft

PICT0148_zpsphigbhe3.jpg

:whistle:

PICT0160_zpskl6plvvb.jpg

met het nieuwe gaas er om heen. Zoals als je ziet was het stuk dat ik mee nam net iets te kort. kut, maarja nu is de plant nog niet zo bedrijgt maar ik zal tijdig de pot helemaal afsluiten.

PICT0157_zps2pemdoz0.jpg

 

 

 

Van de ww die thuis staat geen fotos . Is weinig te zien maar bij volgende update komen daar ook weer fotos van. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat die northern light nou guerillia? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die slakkenkorrels werken prima, maar pas op: als het een beetje regent lossen ze razendsnel op, en dat is dan net het moment waarop de slakken eraan komen. Ik zeg het maar omdat ik exact hetzelfde spul gebruik. Herhalen bij nat weer is een goed idee. In mijn tuin strooi ik voornamelijk rond de potten en bij de plekjes waar de slakken het meest van houden. Werkt goed tot nu toe, maar ik ken je spot natuurlijk niet. Vochtige plekjes met veel schaduw in de onmiddellijke omgeving kan je wel wat strooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey medekwekers,

 

Ja de nl staat op guerilla en er is nog een bij gekomen, met de ww gaat het niet zo goed. Lang verhaal maar het heeft met het heeft temaken met wat @zindrin zij hierboven. verder staat ze alle 3 nu guerilla. Ik wou al een paar keer een update doen en heb alweer 2 keer fotos gemaakt. Eigenlijk zou de ww nog thuis staan maar dat ging niet door, verder heb ik het erg druk laatste tijden en zijn er ook wat problemen gekomen die niet zoveel met de kweek temaken hadden waardoor weer problemen met de kweek zijn ontstaan .

 

Ik zal binne paar dagen update doen met het verhaal en fotos, ik heb nu niet zoveel tijd en de fotos niet bij dehand.

 

rustiggg, still blazin :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan update,

met info&fotos van een week geleden.

@doubleosix volgend jaar ga ik volle grond guerilla doen maar het kost behoorlijk veel tijd en energie en die moeite doe ik dan ook nie voor minder dan 5 planten, daarom in potten.

 

Ik had wat problemen waardoor de ww eerder uit huis moest die ik eigenlijk tot 30 cm ongeveer nog thuis wou laten. Maar ik had die ff bij een spot dichter in de buurtgezet met wat slakkenkorrels.Maar die spot is zo slakkenvol en hij stond veel in de schaduw en toen zijn de korrels door de regen weggeggaan/weggezakt. Eigenlij wou ik de ww maar 1 a 2 dagen daar laten maar toen zijn wat dingen gebeurt waardoor ik niet de tijd had om de plant teverplaatsen en was met mijn gedachtes ook ff niet bij de kweek.

Nu is de ww al bijna helemaal weggewreten door de slakken.(wel verplaatst).

 

Ik heb vandaag groeivoeding gekocht gewoon van ecostyle groenten&kruiden vloeibaar en dubbelzijdig outdoor tape waar ik zout op ga doen en om de potten als nog een methode tegen slakken.

 

Zoals gezegt is er nog een nl bijgekomen en ik zit er over natedenken om de andere 2 nl automatics ook erbij tezetten.

 

Voderest heb ik nog een vraag aan jullie, Ik wil iets regelen zodat er geen water in de aarde/pot kan komen wat ik al eerder gezien heb bij kweekverslaggen.iets plats boven de aarde/op de pot waar geen water doorkomt. Ik had eerst een voorbeeldfoto opgeslagen maar ben 't kwijt. Maar waar kan ik dit kopen? of is dit weltekopen. En anders hoe kan ik het fixen en met welk materiaal? zou chill zijn dan kan ik teminste zelf regelen hoeveel water er in komt.

 

Nu fotos.

 

PICT0204_zpsqam5ccqb.jpg

PICT0208_zpsx64d1uma.jpg

Nl automatic.

 

PICT0213_zpsencvs6ex.jpg

 

nieuwe nl auto.

 

PICT0195_zpsc3avww9h.jpg

De afgewreten ww, hij is wel nog helemaal groen ookal lijkt dat niet. Maar ik weet niet of die overleeft& opnieuw doorgroeit? of dat het gwn voorbij is .

 

dat was het! op betere dagen en hoop dat jullie mij helpen kunnen met de vragen :whistle:

 

maargoed dit is ook al een week geleden, ga morgen kijken hoe het nu gaat. eigenlijk wou ik pas trug als ik weet hoe ik de pot kan afdekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIjn groeivoeding :

PICT0229_zpshk2iog3h.jpg

 

PICT0215_zpsyxsmvl2p.jpg

PICT0225_zpssy6px6oc.jpg

PICT0228_zpshnsy4esj.jpg

PICT0226_zpsjoiaseze.jpg

PICT0231_zpsh1gqucdi.jpg

PICT0234_zpsmdfxxn3p.jpg

 

 

 

yoo update,

 

Zoals zovaak is de wietforum site weer geggesprongen net toen ik alles klaar had.

dus ik dacht ik schrijf ff alles onder snel

 

Jaa, de al half afgebeten ww is dood, helemaal opgegegetb iniederval helemaal verdwenen. en net opgekomen nl is ook helemaal opgegeten/verdwenen. En de grootste nl met het gaas om heen. is helemaal niet aangetast en groeit ook goed nu ondankt zijn wortelverlies struggles eerder.

Ik ga iniederval 2 nl automatics erbij zetten en precies zo doen als de nl die er staat alleen zonder wortelverlies.

jammer genoeg geen ww dan maar en dus alleen maar autos.

 

Ik heb in een ander topic op dit forum gelezen dat je zwartwit papier in de boerenbond kan kopen, dat ik zo wou gebruiken als in het topic van de link van @ozzoes. Dus heb ik maar voor een afdekfolie gekozen die ook waterdicht is en laat zon door en is wel wat dunner. Ik was vergeten dat het gaas al er omheen zat en ik had niks bij om het weer vast temaken als ik het eraf haal dus was nog best een kut weer om de folie er om heen tedoen.

 

ook heb ik dubbelzijdig plakband vast gemaakt met zout als nog een methode dat de nl onaangetast blijft van de slakken.

 

 

laterzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...