Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Net weer even een ingeving! Misschien loop ik nog vooruit op de feiten, maar ik zie het al voor me:

 

Planten kweeken in ruimtes van 15 cm breed, bedrijfspanden met dubbele wanden :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opstelling man!

 

Ben vooral benieuwd wat de planten gaan doen in de bloeifase.

Zag trouwens een paar posts geleden dat je voedingsfles in je kweekhok staat, ik zou deze ergens anders neer zetten. Licht is namelijk niet de beste vriend van alle stofjes die in die fles zitten ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad leuk om te zien! Benieuwd hoe dit afloopt. Ik blijf je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droogte gehad, gelukkig hebben ze maar even slap gehangen.

 

Intussen 2 keer opnieuw al het blad ingestopt. En ik ga ze vandaag of morgen op 12/12 zetten. De grootste plant is net over de helft.

In de bloei zal die nog groeien, maar of het hele rooster bedekt wordt zal wel meevallen. Ik kan gewoon niet meer wachten.

 

Hier nog wat foto's;

gallery_44486_18073_33290.jpg

 

gallery_44486_18073_577780.jpg

 

Blad zit plaatselijk soms best dik op elkaar

 

 

gallery_44486_18073_108456.jpg

De grote komt tot over de helft. (6 van de 11 vakken)

 

 

Flessen voeding gaan uit de kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zoiets moet je engelen geduld hebben. Maar het ziet er leuk uit.

Ik blijf je volgen.

 

Greetzzzzzz Rockfort

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

strek zal het net wel vullen...

als je de ruimte hebt misschien nog wat extra lumen van de andere kant...het lijkt wel voller te kunnen in je hokkie..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer toch nog wat geduld te hebben. En laat ze toch nog even groeien.

De grootste kan ik als ze toch nog veel groeit ombuigen naar de andere kant van het rooster, waar de kleinste het net toch niet zal vullen.

 

Ik heb een zwenkventilator aangeschaft, deze staat onderaan, en blaast vanachter tegen heb blad. Dit lijken ze lekker te vinden. Alleen misschien nog een klok opzetten, om hem af en toe aan te zetten en niet continu.

 

Ook de afvoerventilator aan een slang gemaakt voor minder herrie, en om een beter afzuigpunt te vinden en het dan wat koeler kan houden.

Bovenin meet ik soms 35 C. Geen goede circulatie denk ik.

 

@ MeneerJansen. Achter het rooster kan ik nu geen tl of lamp meer kwijt, dat komt ook door het verhangen en plaatsen van die ventilators. Volgende ronde zal er waarschijnlijk wel een lamp achter komen.

@ Rockfort. Yep geduld moet je hebben, en ik ben toch blij dat ik ze nog niet op 12/12 heb gezet.

 

Foto's komen volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een spaarlamp voor wat extra lumens?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik daar de tijd voor heb zal ik er zeker werk van maken, ik heb nog wat dingen liggen die meer prioriteit hebben. Dus ik ga in dit geval niets beloven.. :innocent: Ik heb ook nog een spaarlamp van250 watt, maar dat gaat met de warmte niet goed komen :evil:

 

Zo lijkt me trouwens ook leuk, maar dan met een platte aarde bak, en laat je de plant onder tegen het rooster op groeien.gallery_44486_18073_130535.jpg

 

Blijven dromen :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu horizontaal, beide zijde worden nu belicht.

 

gallery_44486_18073_116739.jpg

 

gallery_44486_18073_97397.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:icecream: Nu boven op elkaar!

gallery_44486_18073_72822.jpggallery_44486_18073_72822.jpggallery_44486_18073_72822.jpggallery_44486_18073_72822.jpggallery_44486_18073_72822.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's:

 

gallery_44486_18073_427256.jpg

 

Vangt al best wat zon op B)

 

gallery_44486_18073_254348.jpg

 

 

gallery_44486_18073_285751.jpg

 

Bovenin de kast wat gaten geboord voor meer inlaat.

 

 

gallery_44486_18073_379306.jpg

 

Wat ventilatie/windt schade onderin. En toch weer te droog geworden. Ze nemen toch meer vocht op als ik verwacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe zit het met de temp in het midden en beneden?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogen dit mooie vrouwen worden he :D

zo niet,

was het waarschijnlijk wel leuk prutsen voor een maand of nog iets wat langer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HUFFnPUFF: Bovenin rond 32 graden in het midden 29,5 onderin nog wat koeler. Plant heeft er vorige ronde niet echt last van gehad. Maar ik had dat deze kweek graag naar beneden, voordat de bloei ingaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou dat komen omdat ze vlakbij de achterwand staan en daar minder lucht langs stroomt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja denk ik wel. Als ik een waaier gebruik wordt het door de hele kast boven 30 graden.

 

En anders gaten boren tussen de tl s , maar daar is weinig ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 30 C is wel wat aan de hoge kant, kan je niet ergens koelere lucht aanzuigen? Van buiten? Kruipruimte/kelder?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Billmurray: Ben druk mee bezig, een leuk idee verzonnen, maar was dan toch leuker als ik nu kon vertellen dat het koeler word.

Ik heb dalijk nog even tijd om nog wat te proberen te perfectioneren, maar ik wil het opgelost hebben voordat ze 12/12 gaan. Ik moet dan alles goed donker hebben, en dat is het niet als ik elke dag een ander gat in de kast boor :likken:

 

En ik had ze liever vorige week 12/12 gezet. Ik denk dat ze dalijk m'n kast op gaat vreten :whistle:

 

Uitleg komt nog, maar hier vast foto's.

gallery_44486_18073_1177352.jpg

 

gallery_44486_18073_121932.jpg

 

http://gallery.wietf...8073_126471.jpggallery_44486_18073_126471.jpg

 

gallery_44486_18073_1751075.jpg

 

gallery_44486_18073_405591.jpg

 

gallery_44486_18073_1939865.jpg

 

gallery_44486_18073_258794.jpg

 

 

gallery_44486_18073_577699.jpg

 

gallery_44486_18073_2371022.jpg

 

 

gallery_44486_18073_2200573.jpg

 

 

 

 

Hoop met cooler nieuws te komen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer flink geknutseld. Nu even wachten of de Temp daalt.

 

Als ik de deur zo na een dag openzet schrik je wel van best wat dor en slappe lichtgroene bladeren. De temp moet naar beneden, en het bladerdek wordt wat dit aan de achterkant.

 

Maar als ik de bak uit de kast haal en de zon kant bekijk valt het toch nog mee. Er moet wel wat gebeuren met de Temperatuur.

 

2 dagen geleden ben ik weer aan het aanpassen geweest. De balasten die in de armatuur zitten worden ook best heet. Deze moeten in een eventueele volgende versie buiten de kast komen. Nu heb ik een ventilator door de achterwand heen gestoken. Deze blaast lucht onder in de kast. De TL buizen er uit, en een plastic zeil over de armatuuren heengespannen met alleen de contactpunten die door de plastic heen steken.

 

Toen alles luchtdicht getaped. Nu blaast de inlaatventilator een kussen op tussen de Tl Buizen en de armatuur. De lucht wordt meteen weer afgevoerd door de gaatjes in de achterkant bovenin. De lucht die hieruit komt blijft koel, dus ga ik er van uit dat de ballasten goed gekoeld blijven. Ook kun je zien dat ik nog aluminium bubbeltjesfolie achter de tl's heb geplakt. Dit om het zeil voor de warme buizen te beschermen. Deze word warm, maar lang niet zo heet als de ballasten. Ook voel je dat er gekoeld word aan de aluminium tussen de tl's in

 

Vandaag heb ik alles nog beter dichtgetaped, want ik had toch forse lekken. Ook word het zeil wat normaal naar binnen gezogen word ging gisteren eerder bol staan, dus had ik overdruk. Ik heb wel het inlaat gat wat onderin zat groter gemaakt, maar als ik dit dichtleg zie ik nog geen onderdruk.

 

of zie ik iets simpels over het hoofd?

 

Als ik nu geen kleine temp daling zie ga ik gaatjes in het luchtkussen maken, en dat moet dan koele lucht in de kast blazen. Ik heb het idee dat die lucht koeler blijft. Ook moet ik nog kijken wat er gebeurd als ik de lucht ga circuleren met een ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastic zeil bij je armaturen en ballasten? Dat is niet echt brandveilig, ondanks dat je er langs blaast. Stel dat het eraan blijft plakken en gaat smelten. Of zie ik de constructie nu compleet verkeerd voor me?

 

Verder is het net al mooi vol!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@billmurray: het is landbouwplastic, dat ligt ook op de kuilen in de zon en gaat niet snel smelten. Het hang eigenlijk voor de armatuuren, en tussen de tl buizen. Als de ventilator uit staat hang die er vrij tussen, en als de ventilator aangaat blaast het zeil tegen de tlbuizen. Daaroom heb ik die bubbel aluminium folie er tussen gedaan. de buizen kan ik met de hand vastblijven houden. Daar is de bubblefolie echt wel tegen bestand, en deze reflecteerd ook nog.

 

Nou wil ik niet zeggen dat dit ideaal is, dus als deze ronde af is word dit aangepast.

 

Ik heb ze gisteren op 12/12 gezet, ik wil de temp nog naar beneden krijgen, maar ik ga nu geen grote aanpassingen meer maken. Hoop ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen bloeiverschijnselen.

 

Foto's:

 

gallery_44486_18073_893579.jpg

 

gallery_44486_18073_911133.jpg

 

gallery_44486_18073_1062622.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...