Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

2x Killingfields, vertical scrog

288 watt TL8 = 8x 36watt kleur 830

1 ventilator 230 volt sunon 12 cm, op een stopcontact dimmer

1 12 volts fan 8 cm geloof ik.

Filter op het dak door de kast, waar de ventilator onderhangt, en dus in de filter blaast.

Ongeveer 25 liter aarde bak, die ik van onder kan bewateren.

Verticaal scrognet die tegelijk met de bak uit de kast kunt schuiven en omdraaien zodat ik ook bij de voorkant van het schroggaas kan.

038

 

Inlaat in de bodem van de kast

042

 

Uitschuifbare bodemplaat.

047

 

bak waar de 2 killingfields in komen

050

 

Vorm van het scrognet

057

 

065

062

 

Hier staan ze net overgepot, en dat had beter gekund. De kokos was denk ik te los en of te droog, en de kluit viel door elkaar. Volgende keer toch maar weer nat overpotten.

067

 

 

 

De TL’s had ik nog liggen, en daar wilde ik iets mee doen. Daarom deze opzet verzonnen.

Ik heb al 1 proefronde mee gehad, en ben er achter dat je verticaal ook makkelijk kunt sturen. Bij die ronde had ik 1 CBD skunk haze staan, waar een weckpot van af is gekomen. Maar toen was het net maar tot halverwege vol.

Doel van deze keer: Met 2 planten het hele rooster proberen vol te krijgen. Alles wat te ver van de tl’s komt ga ik of er naar toe leiden, en als het rooster vol zit wordt er ook geknipt . De zon komt met dit systeem van 1 kant, en de plant moet dicht bij de TL’s blijven. Ik denk dat dat met 2 killingfields moet gaan lukken.

076

 

Ook leek het bij de 1e testronde dat de toppen onderin ook mooie rookbare toppen worden Ik vond ook dat het blad wat te ver van de tl zat, meer in de weg zat,als dat ze iets voor de plant betekende. Maar daar kom ik deze ronde misschien meer over te weten.

 

Ik hoop er een mooi verslag van te maken, en dat de kweek me weer wat verder brengt.

En misschien met wat feedback tot hoger prestaties te komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig bedacht.

Maar 95% van het licht komt op hget moment niet op je plantjes terecht.

Dat lijk me een forse verspilling.

Misschien eerst voorgroeien met een spaarlamp of zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig bedacht.

Maar 95% van het licht komt op hget moment niet op je plantjes terecht.

Dat lijk me een forse verspilling.

Misschien eerst voorgroeien met een spaarlamp of zo?

heb je misschien best een punt. Maar de aardebak paste niet in mijn voorgroei hokje, en ik wilde ze graag snel in de uiteindelijke aardebak hebben. Voor de groei heb ik ook het idee dat de plant dit ook doet als deze verder van de tlbalk staat. Ik heb er nu ook even een pot met 1 Herrijuana in staan. en groeit mooi en gezond. Foto 's komen hier nog van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de groei heb ik ook het idee dat de plant dit ook doet als deze verder van de tlbalk staat

 

Je moet groeien niet verwarren met strekken.

 

Succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gat voor extra luchtinlaat.

P1040382

P1040383

Hier de Herrijuana die tijdelijk er nog bij staat om wat licht op te vangen, zolang het rooster toch nog niet vol zit.

P1040386

P1040389

De killingfield"Eat my dust" is al aan het rooster gehecht.

De ander die ik "Mr Big" ga noemen, is daar nog te klein voor.

P1040388

P1040390

 

Volgende keer wat meer tijd nemen voor de foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige ronde heb ik in het begin van de kweek 2 planten halverwege de kast staan.

Maar deze ronde ga ik voor een vol groen rooster een beetje op safe en verspil wat licht.

Ik zou een paar lampen uit kunnen draaien.

 

Kwaliteitbuds over het hele rooster hoop ik op. :smoke

 

Dadelijk als het rooster vol groen zit en je bijna geen licht meer ziet, en vang je veel meer effectief op. :nerd

 

Alleen het rooster vol groen krijgen vind ik nu de uitdaging omdat ik daar weinig ervaring mee heb in de hoogte. Meestal houd ik de planten kort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Killingfields staan op 24 uur licht. Dit voor een constante temperatuur voor vooral nog de kleinste van het stel. Als ze sterk genoeg zijn krijgen ze ook een paar uur donker om uit te rusten.

 

Nog geen extra voeding. Aarde ingewaterd met wortelstimulator van plagron bij de start. Plagron lightmix gebruikt, en 1 tablet van Sannie.

De aarde blijft lang vochtig, dus opletten voor overbewatering.

 

P1040522

P1040519

 

P1040517

P1040516

 

P1040515

P1040514

P1040513

P1040512

P1040510

P1040509

P1040508

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44486_18073_72264.jpg

 

Tijd om de de 2 planten weer wat op het rooster te binden. Toekomstige bloemen zoveel mogelijk voor in het licht. Het blad wat meer naar achteren, en zo verspreiden dat het zoveelmogelijk licht opvangt.

 

Nog een foto in vol licht.

gallery_44486_18073_135814.jpg

Voorkant.

gallery_44486_18073_2527362.jpg

gallery_44486_18073_73349.jpg

Zijkant.

gallery_44486_18073_22090.jpg

 

 

gallery_44486_18073_125001.jpg

 

Soms nog wat bladschade door iets te lomp werk. "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden" zal ik maar denken. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde van het licht..

 

Wat is de TS hier mee ?

 

Je hebt een plan, dat is duidelijk B)

Leuk bedacht en je planten zien er ook mooi groen uit. Komt goed

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plan heb ik VenaSnar :rolleyes:

 

Een rooster vol blad aan de ene kant van het rooster, en aan de achterkant pal in de zon... een oneindig aantal knoerharde topjes. :spliff:

 

Dromen moet je houden :shifty: .

 

In de lengte scroggen is voor mij de uitdaging.

De grootste van de twee is op 5 cm na, op de helft van mijn rooster. Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met in de hoogte te kweken. Misschien toch maar eens opzoeken of die killingfields lang doorgroeien nadat ik hem in bloei heb gezet. Ik denk wel dat ze zo minder als gemiddeld groeid, omdat ik ze regelmatig vastbind, en blad door het rooster aan het drukken ben.

 

Ze lijkt me er niet onder te leiden, alhoewel ik me eigen een beetje heb opgelegd dat ik na de eerste bloeiverschijnselen gesignaleerd daarmee moet opassen.

Bij een gesupercropte jack herrer die toch wel wat kan hebben. Kon ik duidelijk zien dat die takken minder voeding kregen die ik in de bloeiperiode heb geknakt.

 

Zal snel weer foto's plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update:

 

Net weer bijgewerkt, en kan alles weer strak tegen de tl's al het zonlicht opvangen.

gallery_44486_18073_35290.jpggallery_44486_18073_171957.jpg

 

Ze verbruiken weinig vocht.

 

Bovenin de kast is de temperatuur te hoog. Nu geen probleem, maar wel een puntje van aandacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje jammer van de belichting, maar volgens mij gaat dit wel worden, ik schuif aan... :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een beetje geknutsel hang je de lampen in het midden en de planten links en rechts aan de zijkanten

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HarryRuslesz: Welcome to the future(vandaag de optimist :whistle: )

@ HUFFnPUFF: En dan aan 2 kanten van de tl's planten, dat zou dit systeem dubbel zo effectief zijn.

 

Maar dan moet ik nog ietst verzinnen om er omheen te werken.

Eerst kijken of ik zo succes kan boeken. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfde systeem als nu, alleen dan twee kanten? misschien een kippengaasjes vlak tegen de lampen om blaadjes van de lamp te houden en gaan met die banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als je de Tl's echt wilt uitbuiten als lichtbron, moet de armatuur buiten de kast hangen(als dit technisch mogelijk is) TL's zweven dan als het ware. Iets verder uit elkaar als nu. Een golvend rooster die de golven van de tl's volgt. Kun je me volgen HUFFnPUFF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit systeem vereist wel wat handarbeid, dus je moet makkelijk bij de plant kunnen om te scroggen. Ik haal nu de aardbak steeds naar buiten.

Als je een ruimte tot je beschikking hebt zodat je om het rooster heen kunt lopen zou je misschien om de tl,s heen kunnen scroggen(met je handen overal bij kunnen.

 

Misschien Tl's in een voorgevormd scrogrooster inbouwen. Zullen dan wel T5's worden. lijkt me nog economischer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon tussen de planten hangen 12 cm van elkaar af. Een rooster er omheen, zodat er niks verbrand. Elk topje wat dan binnen 6 cm van de tl groeit kan een fatsoenlijke top worden naar mijn mening.

 

Oogstijd is misschien een nadeel, wat dan misschien genetisch op te lossen is. En dan is dit het systeem van de toekomst.

 

Ik weet dan niet of je met Led tl's of Led slingers zuiniger kunt werken, maar ik denk met mijn beperkte kennis hierover dat een TL Kostprijs technisch mischien toch het interesantst blijft.

 

Iemand hier een aanvulling op. Ik kan soms wel wat tegen gas gebruiken :rolleyes2:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de twee dames maar weer eens strak op het rooster gebonden.

 

Hier wat foto's:

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_18073/gallery_44486_18073_185025.jpggallery_44486_18073_185025.jpg

Na 2 dagen groeit het blad naar de "zon". Dus al dat blad weer voorzichtig door de rooster terugduwen. en zorgen

dat de bloemen vooraan in de zon komen.

 

 

 

gallery_44486_18073_396837.jpg

Ik moet niet vergeten af en toe die trekbandjes na te kijken, of dat er niks gaat afknellen.

 

 

 

 

 

gallery_44486_18073_54766.jpg

Op de foto lijkt het mee te vallen, maar met het blote

oog zie je wel dat er veel licht wordt weggevangen

door de plant.

Kan nog een stuk groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, er lijkt warempel nog wel structuur in te komen. Normaal is het bij meestal Chaos.

 

Structuur komt denk ik toch meer van de Hennep plant.

 

Misschien vind ze het zo ook nog fijn, om strak tegen dat rooster te groeien, en zonlicht te ontvangen.

 

Twijfel soms om ze nat te sproeien, maar dat is vragen om rot tussen al dat opelkaar gebonden blad. (denk ik)

 

Foto:

gallery_44486_18073_251813.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer opnieuw gescrogged

gallery_44486_18073_18879.jpg

 

Bijna halverwege het rooster!

gallery_44486_18073_129940.jpg

 

Ook een nieuwe luchtinlaat er bij gemaakt. Boven in de kast hoopte de warmte teveel op.

 

Misschien wat klungelig gemaakt, maar dat komt de volgende ronde wel weer. :whistle:

 

gallery_44486_18073_175218.jpg

gallery_44486_18073_74914.jpg

 

Deze passieve luchtinlaat trekt lucht naar binnen. Het uiteinde van de slang bovenin aan het roost vastgemaakt, zodat de frisse lucht naar beneden valt, en mixed.

 

Getest met een mooie wolk White widow. Er is trek bij het gat, en het zeil word nog steeds naar binnen gezogen. Er is nog steeds onderdruk. :tu

 

Kon nog gauw zien dat de rook niet meteen de ventilator ingaat, maar binnen een paar seconden was de rook door de hele kast verspreid.

:j Ineens een tering herrie, gaat de brandmelder af! :rofl

 

Nou die werkt snel genoeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kosmonaut. Leuke opstelling heb je daar.

Staan ze al op 12/12 of ga je nog even door met groeien?

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen, ik ga je volgen.

Suc6 greetzzzzzz Rockfort

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rockfort. Ze staan nog op 16/8. De grootste van de 2 is op de helft, de andere is beduidend kleiner. Het streeven is om het rooster vol te krijgen. Dus waarschijnlijk als de grootste iets over de helft is. Maar het is voor mij ook de eerste poging om het rooster vol te krijgen. Tips zijn altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als je de Tl's echt wilt uitbuiten als lichtbron, moet de armatuur buiten de kast hangen(als dit technisch mogelijk is) TL's zweven dan als het ware. Iets verder uit elkaar als nu. Een golvend rooster die de golven van de tl's volgt. Kun je me volgen HUFFnPUFF?

precies wat ik in mijn hoofd had :yummy:

 

opzich moet een 'mobiel systeem' ook te realizeren dmv wieltjes, in de kast komt dan een dubbele onderkant waar een metalen frame komt waar je de tl aan hangt en het scrognet er omheen en dan kun je alles in een geheel eruit halen om de blaadjes bij te wieken

 

nu kan ik zelf al geeneens wiet op een normale manier rechtop kweken, maar dit trekt toch wel mijn fantasie hoor

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...