Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Dit word een soort van me eerste kweek, toen ik 15 was heb ik 3 stekken op de kop weten te tikken veels te laat in het seizoen die heb ik toen buiten in de tuin gezet bij me ouders met een minimaal resultaat wat ik toendertijd in moest leveren.

 

Nu woon ik gezellig samen met me vriendin in een appartament, en haar oom is project ontwikkelaar. Via haar oom heb ik nu al een jaar een "kraakpand" in beheer om te voorkomen dat het weer gekraakt word. En zoals het er nu naar uit ziet heb ik dan pand nog de komende 3 jaar (en het kost me niks, krijg zelfs geld toe!)

 

Nu zit daar een prachtige tuin achter van 5 a 6 huizen lang die flink begroeit is en waar ook een kas in staat, niet meer in de beste staat want er zijn wat ramen kapot.

 

Ik ben eens in de tuin rondgaan lopen en rond gaan kijken of de buren goed zicht hadden op de tuin, nu is dat in dit geval niet zo dus ik dacht laat ik eens gaan doen wat ik heel me leven al wil doen!

 

Een buitenkweek! Want dat geld wat ik toe krijg kan ik dan ook mooi investeren :D

 

Toen heb ik overhaast wat zaden besteld op dutch passion namelijk de "Hollands hoop" 3 stuks in totaal.

 

Ze zijn allemaal uitgekomen, alleen 1 was heel erg in de hoogte geschoten en die is geknakt en uiteindelijk opgegeten door onze hond. Die had het waarschijnlijk toch niet gered, ik hoop dat het gesmaakt heeft voor de hond.

 

Ik ga nu dus verder met deze jonge plantjes "hollands hoop".

 

Foto's van de jonkies;

 

 

Nummer 1

gallery_4492_18069_889178.jpg

 

Nummer 2 die teveel in de hoogte schiet:

gallery_4492_18069_250675.jpg

 

Ik ben heel vroeg begonnen omdat ik wil dat het flinke bomen worden, dit weekend ga ik weer naar het pand om een goede spot uit te zoeken en voorbereidingen te treffen.

 

Deze plantjes zullen zolang mogelijk groeien/uiteindelijk bloeien.

 

Nu heb ik ook laten vallen dat er een semi kappotte kas staat, hier wil ik autoflowers gaan planten en proberen 2 keer te kunnen oogsten.

 

Daarom heb ik nog de volgende vragen;

 

Wat moet ik doen als grond voorbereiding? Heb al diverse dingen gezien over mixen met cocos en bepaalde schimmels. Hoeveel liter grond moet ik dan gebruiken per plant (buitenplant)

 

Wanneer kan ik de autoflowers gaan planten? Ik kan stekken van autoflowers krijgen, of raden jullie zaad aan? Ik wil mischien 2 keer oogsten van autoflower in de kas en dan kijken wat er van de hollands hoop uit komt

 

Wat gaat een juiste voedingslijn zijn voor buiten wiet, en is het echt nodig?

 

Ik zal vast nog wel meer vragen hebben, en ik hoop ten zeerste dat jullie mij hiermee willen ondesteunen! Ik ben al een hele tijd lid van dit forum, en heb al super veel gelezen :)

 

Dit weekend, of maandag zal ik foto's posten van de tuin en semi kapotte kas van het kraakpand wat ik beheer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp niet dat iemand jou zegt dat ze autostekken verkopen want hoe kan je nu in hemels naam auto's gaan stekken als de vanzelf in de bloei schieten..

 

informeren, bijleren, en informeren, en daarna veel oefenen...

nie altijd of enkel naar anderen luisteren en kijken,

GIJ moet doen wa voor U werkt,

want iedereen kweekt wel ewa anders..

 

verder kan ik gewoon aanraden om RQS en dergelijken niet te kopen, binnen een 2tal weken a een maand je auto's buiten gaan zetten, of zaaien of whatever, tot nu was het weer nog nie ideaal he, altijd.

 

groeten en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt inderdaad logisch dat je een autoflower niet kan stekken omdat deze meteen in bloei staat.

 

Nu ga ik dus 3 autoflower zaadjes bestellen, die ik zo vroeg mogelijk wil gaan zetten om daarnaar weer 3 autoflower zaadjes te kunnen planten.

 

Deze zullen dus staan in de kas, foto's komen dit weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update vanuit mijn kant;

 

De locatie waar ik de planten ga zetten word op korte termijn gesloopt (maximaal over een jaar)

 

Ik ga het risico nemen, ik ga me hollands hoop plantjes toch in de volle grond planten hopende dat ik ze nog kan oogsten voordat de boel plat gaat.

 

Ondertussen wil ik aan de gang met autoflowers, 3 stuks zodat ik nog onder het gedoogd beleid val. Deze ga ik planten in potten zodat ze verplaatsbaar zijn.

 

Volgende week ga ik naar de locale growshop om potten/bakken/speciekuipen te halen met grond om met me autoflowers te kunnen beginnen.

 

Hier wat foto's van de vorderingen van de hollands hoop;

 

17-04-2015 1

 

gallery_4492_18069_1950533.jpg

 

17-04-2015 2

 

gallery_4492_18069_875595.jpg

 

Toen ben ik de verwarming aan gaan zetten snacht's omdat ik vond dat ze toch langzaam groeide en toen had ik een week later dit resultaat;

 

22-04-2015

 

gallery_4492_18069_63520.jpg

 

25-04-2015 1;

 

gallery_4492_18069_1261901.jpg

 

25-04-2015 2;

 

gallery_4492_18069_502738.jpg

 

De laatste plant op de foto heeft iets teveel water gekregen ben ik bang, ik water ze om de 2 dagen ene keer van onderen andere keer van boven.

 

Ze zijn helaas heel erg de hoogte in geschoten (licht te kort denk ik) dus ik moet ze goed ondersteunen om te voorkomen dat ze knakken.

 

Nu een vraag aan jullie, als ze de volle grond in gaan, kan ik ze dan wat verder ingraven zodat het gestrekte wat minder word??

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties/tips :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je kunt ze tot de kiemblaadjes in de grond zetten! Scheelt al een hoop.

Zolang je ze binnen houd kun je ook even aanvullen met modder en even een vennetje er op (zachtjes). Beetje wind training kan geen kwaad :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met beschikking over een kraakpand had ik het wel geweten :likken: :likken: :likken:

 

Succes met je buitenkweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd nu eindelijk de foto's van de locatie;

 

gallery_4492_18069_2146878.jpg

 

gallery_4492_18069_1676240.jpg

 

De tuin staat op het zuidwesten, het enige wat de zon blokkeert zijn de bomen dus ik moet nog even uitvogelen wat de beste spot gaat zijn! De tuin is in ieder geval groot genoeg!

 

Nu foto's van de verstopte/begroeide kas;

 

gallery_4492_18069_1931088.jpg

 

gallery_4492_18069_2128891.jpg

 

En ik denk dat de vorige krakers me voor geweest zijn met hun groene vingers want ik heb meerdere van deze gevonden;

 

gallery_4492_18069_778846.jpg

 

Ik heb trouwens net een huis gekocht, met een leuke tuin en relaxte buren en afgesloten brandgangen! Ik ga me autoflowers dus lekker in me eigen tuin zetten zodat ik ze kan zien groeien en bloeien :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, plannen zijn iets gewijzigd. Ik ga beide plantjes niet meer in de volle grond zetten maar meenemen naar ons nieuwe huis waar we 1 juni de sleutel van krijgen.

 

Ben dus even naar de bouwmarkt gegaan om 2 speciekuipen te kopen en een ak hydrokorrels, de plantjes staan nu lekker op het balkon te genieten van het weer;

 

gallery_4492_18069_1637453.jpg

 

gallery_4492_18069_1101449.jpg

 

 

 

Ook ben ik afgelopen vrijdag avond gezellig bij de lokale tuinboer geweest met me vriendin waar we iets te lang zijn blijven hangen en heb me goed laten adviseren. Nu heb ik de volgende voedingslijn bij hem besteld en grond;

 

gallery_4492_18069_17442.jpg

 

 

 

Ik ben dus van plan om het iets serieuzer aan te gaan pakken vanaf nu :verrygood

 

Vanaf 1 juni ga ik da plantjes overpotten naar de speciekuip, ik kijk even hoe ze het nog volhouden in deze potten anders gaan ze tussen door iets groter maar liever niet natuurlijk!

 

Ik kan ze nu nog niet in de speciekuipen potten, want ze moeten nog zo discreet mogelijk verhuist kunnen worden.

 

Als jullie tips hebben of trucs dan hoor ik het graag! Vooral over de voeding :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze hier in laten en zo snel mogelijk overpotten als je de sleutel heb

 

veel succes met verhuizen !

 

nog beschikking over de kas trouwens , die had ik helemaal volgezet als ik jou was :P

 

 

Als je autoflowers nog wilt zetten kan je kijken op het internet welke de snelste is , je kan zeker nog wel 2 keer oogsten dit jaar

 

autoflowers houden van luchtige aardige , ik heb de kokos gebruikt van de action

sommige zijn vatbaar voor overvoeden gebruik dus niet te veel als je begint met autoflowers

 

lees je even in als je zaadjes gaat bestellen schild een hoop

 

en als je planten buiten wilt zetten laat ze dan daar aan wennen :)

 

 

 

 

groetjes en veel plezier dit jaar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag mensen!

 

Ik heb een tijd niks van me laten horen, dat komt omdat me vriendin en ik een huis hebben gekocht.

 

We zaten dus midden in een verhuizing, en nu in een verbouwing!

 

Op 1 juni hebben we de sleutel gekregen van ons heerlijke huis met de tuin op het zuidwesten (van 10u sochtends tot laat savonds volle zon)

 

En drie keer raden wat als eerste mee is verhuist, juist ja de 2 (toen nog) baby dames. Ze zijn gelijk in speciekuipen gegaan met Canna grond.

 

Ik heb wat foto's tussendoor gemaakt, je kunt goed zien dat de baby dames in 7 weken tijd uitgegroeid zijn tot volwaardige vrouwen :D

 

Genoeg gepraat, hier zijn foto's;

 

 

Eerste week dat ze in de speciekuip zitten;

 

gallery_4492_18069_1822957.jpg

 

gallery_4492_18069_844494.jpg

 

gallery_4492_18069_2436560.jpg

 

gallery_4492_18069_1808429.jpg

 

 

En hier zijn we weer een paar weekjes verder;

 

gallery_4492_18069_302346.jpg

 

gallery_4492_18069_3837327.jpg

 

Samen met me vriendin (1.70m)

 

gallery_4492_18069_2129628.jpg

 

Vanwege de extreme hitte de kuipen wit geverft, heb nu toch genoeg latex (alles aant witten binnen)

 

gallery_4492_18069_3098384.jpg

 

gallery_4492_18069_93271.jpg

 

 

En toen een grote fout gemaakt, 2 dagen geen water gegeven in verband met de vele regen. De volgende dag scheen de zon lekker heel de dag en toen ik in de avond thuis kwam trof ik ze zo aan;

 

gallery_4492_18069_1518411.jpg

 

Om te janken dus :(

 

gallery_4492_18069_2279532.jpg

 

Ik was er gelukkig op tijd bij, want naar voorzichtig water gegeven te hebben bloeide ze weer mooi op :likken:

 

gallery_4492_18069_706013.jpg

 

 

 

Ze staan er gelukkig weer helemaal happy bij, ze laten al kleine tekenen van bloei zien.

 

Ik ben sinds vorige week ook begonnen met bloeivoeding te geven icm boost van canna en rizotonic met cannazym.

 

Ben benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn, de 2 meter grens is in ieder geval gebroken (incl kuip dan)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met je woning :)

gaat mooi zeg! dagje droog staan is niet zo heel erg volgensmij.. beter te droog als te nat hoor ik mensen vaak roepen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gefeliciteerd met jullie nieuwe thuis.

Leuk dat je nog verder gaat met het topic.

 

Mooi aan de maat geworden zeg.

Komt de bloei er al in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Ze staan er gelukkig weer helemaal happy bij, ze laten al kleine tekenen van bloei zien.

 

Ik ben sinds vorige week ook begonnen met bloeivoeding te geven icm boost van canna en rizotonic met cannazym.

 

 

highlife hoorde ik jou laatst niet klagen over mensen wie alleen plaatjes kijken en niet lezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat kun je niet gehoord hebben, hooguit gelezen.

En dat was niet alleen het feit dat er niet gelezen werd maar vooral alleen plaatjes gekeken en stomme opmerkingen erbij plaatsen.

Als jij bijdehand gaat doen, kan ik dat ook hoor :whistle:

 

Ik zie het nu gelijk staan.. Heb er gister blijkbaar 2 keer overheen gelezen.. Jij de man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein update met een paar foto's.

 

Heb deze keer de telefoon van mijn werk gepakt omdat die een iets betere camera heeft.

 

De planten hier hebben ook last gehad van de storm, paar keer omgewaaid en een flinke tak afgebroken.

 

gallery_4492_18069_77447.jpg

 

De won is gelukkig goed herstellende, naar dit heb ik ze maar een dagje in de schuur gezet wat maar net paste!

 

Hier wat foto's van hoe ze er nu bij staan;

 

gallery_4492_18069_279780.jpg

 

gallery_4492_18069_27239.jpg

 

gallery_4492_18069_27195.jpg

 

Somige bladeren zijn wat geel, ik hoop dat dit nog bij trekt en dat ze weer mooi groen worden :)

 

Dat was m dan, ik ga weer genieten van de zon! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...