Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wietboy2018

Eerste Binnenkweek Hulp En Tips Gevraagd

Recommended Posts

Hey allemaal

 

ik ben van plan om binnekort mijn eerste binnenkweek te doen.

Dit zal gebeuren op mijn zolder die toegankelijk is via een ongebruikte slaapkamer

Aangezien het een puntdak is kan ik geen hoge tent gebruiken vandaar heb ik de secretjardin ds90 in gedachten (90x90x160cm)

 

Ik heb eigenlijk geen ervaring met elektra aansluiten dus daarom zal ik een schakelkast gebruiken die daarna gewoon in het stopcontact kan

Ik heb al gelezen dat een stopcontact maar een bepaalde wattage aan kan zonder dat er problemen ontstaan maar 1 x 400watt lamp + afzuiger enzo zou toch niet voor problemen zorgen ? Ook heb ik gelezen dat ik de stopcontactdoos moet vervangen omdat de gewone niet bestemd zijn voor sterke lampen etc ? Klopt dit ?

 

ik ben van plan om uit (+-20) stekjes te kweken en ze dan direct in bloei te zetten zonder te toppen (sog methode) zou dit lukken in zon kleine tent ?

 

verder zou niemand thuis er iets van mogen merken omdat ze er niet mee akkoord zouden gaan (ze weten wel dat ik blow maar zelf kweken mag ik niet ..)

Daarom zou ik ook een grotere afzuiger nemen en dan op helft van het vermogen ofzo laten draaien zodat er minder lawaai zou zijn

 

ik hoop dat iemand mij kan helpen

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen toon een beetje respect voor je ouders als hun het niet willen hebben wacht tot je op jezelf bent.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niet mag vn je ouders, best niet doen, anders breng je u eigen toch maar in de problemen, en misschien rapper het huis uit .. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan eerst 1 kweek te doen en het ze erna te vertellen, als ze zien dat het zonder problemen verloopt gaan ze het wss toelaten

 

En ik ga de stroomrekening zelf betalen :)

 

Maar bon, kan iemand mijn vragen beantwoorden aub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, maar waar ben je mee bezig. Allereerst het zijn je ouders. En als er iemand voor de deur staat, of er gebeurd iets, je verliest in 1 keer al je credits. Je kan je ouders in nare situaties brengen, is dat het je waard.

Hoeveel blow je per week?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook dagelijks ongeveer 1,5-2 gram

Ben het beu om slechte bewerkte en ook nog eens dure wiet te roken vandaar dat ik eens zelf wil kweken.. :(

 

kan er iemand gewoon mijn vragen beantwoorden aub, het is mijn eigen verantwoordelijkheid of ik het ga doen of niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je ouwe lui mij er niet op aanzien om je vragen te beantwoorden..akkoord :dribble:

 

Ten eerste lijken mij 20 stekjes te veel voor dat tentje voor 1m2. Ik zou er zowieso 5 stuks in doen in mooie 16 liter potten.

Dat past mooi in je tentje en als je het goed doet haal je daar best wat grammen vanaf.

 

Een normaal stopcontact ken jou wattage wel aan, maar ga er vanuit dat je met een relais systeem of schakelkast gaat werken.

Want je doet vast de stekker er zelf niet in en uit voor de dag en nacht cyclus.

En dan mag je nakijken wat er meer op die groep zit. Is dat de vriezer, kooktoestel en frituurpan. Not done!

 

Een afzuigertje van 1000 m3 ken je wel gebruiken met 1000 a 1200 m3 koolstof filter die je gaat dimmen met een

variac of electronische klimaat regelaar. Je ziet dat er meer bij komt kijken.

Heb je er nog wel puf in zo? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees zeer voorzichtig met de stroom, want als je brand krijgt ben je extra de pineut. Indien je de ruimte donker kan krijgen, hoef je enkel zwart-wit folie op de wanden te bevestigen of die te witten en dan heb je geen tent nodig. Echter zal het heel lastig worden om het stil te houden voor je ouders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vooruit dan maar. Antwoorden

 

Q: Ik heb al gelezen dat een stopcontact maar een bepaalde wattage aan kan zonder dat er problemen ontstaan maar 1 x 400watt lamp + afzuiger enzo zou toch niet voor problemen zorgen ?

 

A: Dat zou inderdaad niet voor problemen mogen zorgen. Een elektrisch kacheltje trek al 1500.

 

 

Q: Ook heb ik gelezen dat ik de stopcontactdoos moet vervangen omdat de gewone niet bestemd zijn voor sterke lampen etc ? Klopt dit ?

 

A: Dat lijkt me sterk maar zou kunnen in verband met het bouwjaar van de woning. Heb je bakelieten contactdozen?

 

 

Q: ik ben van plan om uit (+-20) stekjes te kweken en ze dan direct in bloei te zetten zonder te toppen (sog methode) zou dit lukken in zon kleine tent ?

 

A: Ja dat kan, maar om dat succesvol te laten verlopen heb je toch echt meer kweekervaring nodig. Of erg veel mazzel! Ik raad het niet aan.

 

"verder zou niemand thuis er iets van mogen merken omdat ze er niet mee akkoord zouden gaan (ze weten wel dat ik blow maar zelf kweken mag ik niet ..) Daarom zou ik ook een grotere afzuiger nemen en dan op helft van het vermogen ofzo laten draaien zodat er minder lawaai zou zijn."

 

 

Een grotere afzuiger is een goed idee, maar ik raad je vooral aan "de anderen" te informeren over cannabis. Om zo het thuiskweekverbod op te heffen. Misschien leer je er zelf ook iets van.

 

Google eens: Dr. Lester Grinspoon of meer recent CNN tv dokter Sanjay Gupta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga guerilla. Dan breng je anderen om je heen een stuk minder snel in gevaar en kun je toch je wiet growen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er serieus antwoord gegeven wordt op de vraag van dit jongetje die de moeite niet neemt om een welkomstmailtje te lezen of zichzelf voor te stellen, laat staan respect heeft voor zijn ouders die hem (nog steeds) verzorgen. Ga lekker buiten kweken dan ben je in ieder geval je ouders niet tot last.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie zijn wij om hem te veroordelen dan, is er iemand hier zijn waarnemend voogd of zo,

moet die gene toch zelf weten, door schande en schade word men wijs.

Persoonlijk zou ik het op deze manier (thuiswonend) ook niet doen maar wie ben ik om dan maar te vinden dat het niet hoort.

 

@ Wietboy ; zou lekker langs een "tuincentrum" gaan, daar kunnen ze je alle antwoorden geven wat je in jouw geval nodig bent en

daar kan je alle spullen ook zien zodat je een beetje een idee krijgt van hoe en wat want met alleen een lamp en afzuiger ben je er nog niet.

 

Ben overigens wel erg benieuwd hoe je denkt alle spullen ongezien naar zolder en opgebouwd te krijgen zonder dat iemand iets opvalt.

 

Let er ook op dat de stopcontacten die je gaat gebruiken wel geaard zijn !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je ouwe lui mij er niet op aanzien om je vragen te beantwoorden..akkoord :dribble:

 

Ten eerste lijken mij 20 stekjes te veel voor dat tentje voor 1m2. Ik zou er zowieso 5 stuks in doen in mooie 16 liter potten.

Dat past mooi in je tentje en als je het goed doet haal je daar best wat grammen vanaf.

 

Een normaal stopcontact ken jou wattage wel aan, maar ga er vanuit dat je met een relais systeem of schakelkast gaat werken.

Want je doet vast de stekker er zelf niet in en uit voor de dag en nacht cyclus.

En dan mag je nakijken wat er meer op die groep zit. Is dat de vriezer, kooktoestel en frituurpan. Not done!

 

Een afzuigertje van 1000 m3 ken je wel gebruiken met 1000 a 1200 m3 koolstof filter die je gaat dimmen met een

variac of electronische klimaat regelaar. Je ziet dat er meer bij komt kijken.

Heb je er nog wel puf in zo? :innocent:

 

Ja ik ga met een schakelkast werken, en hoe kan ik weten wat er allemaal op dezelfde groep zit? zolder is op de 3de verdieping en op de 2de verdieping zijn er alleen 2 slaapkamers waar er niets van apparatuur is behalve een nachtlamp en plafondspotjes, zolder is ook leeg, denk je dat dat alles op dezelfde groep is als de keuken en woonkamer en 1ste verdieping ?

 

bedankt voor je antwoorden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vooruit dan maar. Antwoorden

 

Q: Ik heb al gelezen dat een stopcontact maar een bepaalde wattage aan kan zonder dat er problemen ontstaan maar 1 x 400watt lamp + afzuiger enzo zou toch niet voor problemen zorgen ?

 

A: Dat zou inderdaad niet voor problemen mogen zorgen. Een elektrisch kacheltje trek al 1500.

 

 

Q: Ook heb ik gelezen dat ik de stopcontactdoos moet vervangen omdat de gewone niet bestemd zijn voor sterke lampen etc ? Klopt dit ?

 

A: Dat lijkt me sterk maar zou kunnen in verband met het bouwjaar van de woning. Heb je bakelieten contactdozen?

 

 

Q: ik ben van plan om uit (+-20) stekjes te kweken en ze dan direct in bloei te zetten zonder te toppen (sog methode) zou dit lukken in zon kleine tent ?

 

A: Ja dat kan, maar om dat succesvol te laten verlopen heb je toch echt meer kweekervaring nodig. Of erg veel mazzel! Ik raad het niet aan.

 

"verder zou niemand thuis er iets van mogen merken omdat ze er niet mee akkoord zouden gaan (ze weten wel dat ik blow maar zelf kweken mag ik niet ..) Daarom zou ik ook een grotere afzuiger nemen en dan op helft van het vermogen ofzo laten draaien zodat er minder lawaai zou zijn."

 

 

Een grotere afzuiger is een goed idee, maar ik raad je vooral aan "de anderen" te informeren over cannabis. Om zo het thuiskweekverbod op te heffen. Misschien leer je er zelf ook iets van.

 

Google eens: Dr. Lester Grinspoon of meer recent CNN tv dokter Sanjay Gupta.

 

Ik heb een normaal stopcontact die niet geaard is (ongeveer 10jaar oud), zou het veiliger zijn als ik daarop een geaard verlengsnoer aansluit? Of heeft dat geen nut

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je ouwe lui mij er niet op aanzien om je vragen te beantwoorden..akkoord :dribble:

 

Ten eerste lijken mij 20 stekjes te veel voor dat tentje voor 1m2. Ik zou er zowieso 5 stuks in doen in mooie 16 liter potten.

Dat past mooi in je tentje en als je het goed doet haal je daar best wat grammen vanaf.

 

Een normaal stopcontact ken jou wattage wel aan, maar ga er vanuit dat je met een relais systeem of schakelkast gaat werken.

Want je doet vast de stekker er zelf niet in en uit voor de dag en nacht cyclus.

En dan mag je nakijken wat er meer op die groep zit. Is dat de vriezer, kooktoestel en frituurpan. Not done!

 

Een afzuigertje van 1000 m3 ken je wel gebruiken met 1000 a 1200 m3 koolstof filter die je gaat dimmen met een

variac of electronische klimaat regelaar. Je ziet dat er meer bij komt kijken.

Heb je er nog wel puf in zo? :innocent:

 

Ja ik ga met een schakelkast werken, en hoe kan ik weten wat er allemaal op dezelfde groep zit? zolder is op de 3de verdieping en op de 2de verdieping zijn er alleen 2 slaapkamers waar er niets van apparatuur is behalve een nachtlamp en plafondspotjes, zolder is ook leeg, denk je dat dat alles op dezelfde groep is als de keuken en woonkamer en 1ste verdieping ?

 

bedankt voor je antwoorden :)

 

Goed bezig met die schakelkast, bij voorbaat :)

 

Wat je groep betreft, kun je zelf uitzoeken door naar de meterkast te lopen en kijken bij welke groep je stopcontact met daarop aangesloten een schemerlampje ofzo. Je gaat elke groep langs en druk de schakelaar naar beneden. Als het goed is hangt er een schema van de groepen installatie. Zoniet, dan check je of de keukenapparatuur wel/ niet uitgaat samen met je lampje. Dan kun je in elk geval checken op een groep die niet te zwaar belast wordt.

Aarde heb je echt nodig voor de veiligheid. Daar kun je niet zonder mee. Dan moet je toch op zoek naar een geaard stopcontact en daar je apparatuur op aansluiten op een niet zwaar belaste groep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je ouwe lui mij er niet op aanzien om je vragen te beantwoorden..akkoord :dribble:

 

Ten eerste lijken mij 20 stekjes te veel voor dat tentje voor 1m2. Ik zou er zowieso 5 stuks in doen in mooie 16 liter potten.

Dat past mooi in je tentje en als je het goed doet haal je daar best wat grammen vanaf.

 

Een normaal stopcontact ken jou wattage wel aan, maar ga er vanuit dat je met een relais systeem of schakelkast gaat werken.

Want je doet vast de stekker er zelf niet in en uit voor de dag en nacht cyclus.

En dan mag je nakijken wat er meer op die groep zit. Is dat de vriezer, kooktoestel en frituurpan. Not done!

 

Een afzuigertje van 1000 m3 ken je wel gebruiken met 1000 a 1200 m3 koolstof filter die je gaat dimmen met een

variac of electronische klimaat regelaar. Je ziet dat er meer bij komt kijken.

Heb je er nog wel puf in zo? :innocent:

 

Ja ik ga met een schakelkast werken, en hoe kan ik weten wat er allemaal op dezelfde groep zit? zolder is op de 3de verdieping en op de 2de verdieping zijn er alleen 2 slaapkamers waar er niets van apparatuur is behalve een nachtlamp en plafondspotjes, zolder is ook leeg, denk je dat dat alles op dezelfde groep is als de keuken en woonkamer en 1ste verdieping ?

 

bedankt voor je antwoorden :)

 

Goed bezig met die schakelkast, bij voorbaat :)

 

Wat je groep betreft, kun je zelf uitzoeken door naar de meterkast te lopen en kijken bij welke groep je stopcontact met daarop aangesloten een schemerlampje ofzo. Je gaat elke groep langs en druk de schakelaar naar beneden. Als het goed is hangt er een schema van de groepen installatie. Zoniet, dan check je of de keukenapparatuur wel/ niet uitgaat samen met je lampje. Dan kun je in elk geval checken op een groep die niet te zwaar belast wordt.

Aarde heb je echt nodig voor de veiligheid. Daar kun je niet zonder mee. Dan moet je toch op zoek naar een geaard stopcontact en daar je apparatuur op aansluiten op een niet zwaar belaste groep.

 

Ik heb net gekeken in het hele huis en nergens zit er een geaard stopcontact, kan het zijn dat gewoon de plasticdozen ongeaard zijn en eronder het wel geaard is ? Want het is 9-10jaar geleden vervangen lijkt me sterk dat we nergens een geaard stopcontact hebben zelfs niet in keuken/badkamers enz

 

op de zolder zijn de contactdozen niet in de muur bevestigd dus ik kan de kabels zo zien, hoe ziet een aarding eruit ? Welke kleur kabels of naar wat moet ik kijken? dan zal ik straks eens kijken

 

En op welke groep het zit adhv meterkast zal ik ook nakijken als er niemand thuis is

 

bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ruimte waar ik bezig ben zit ook geen enkele aarding draad. Enkel op de beneden etage. Dus dat wordt een aarde draad omhoog trekken.

In het badkamer/wc gedeelte boven daar behoort een aarding te zitten, aardnet onder het douche gedeelte. Die weer verbonden is met de centraaldoos in het plafond.

Maar zelfs daar zit ie hier ook niet in.. erg oud gebouw met onveiligheden ten pas.

 

Een vervanging van de installatie van 10 jaar geleden is wel vreemd dat er nergens een aarding op uitkomt. De douche zou toch bijna moeten in jou geval. In een echt uiterst geval kun je de aarde nog aan een waterleiding aansluiten.

Kijk eerst maar of er een geel/groene draad in de wandcontactdozen verborgen zit. Ik ga ervan uit dat het de kleuren, bruin/ blauw en de aarde dus: geel/groen is.

Het oude systeem was rood voor de nul en groen voor de fase en grijs voor aarde.

 

Sucses!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor late antwoord,

Er zijn 3 draden aanwezig: 1 zwarte 1 donkergroene en 1geel met lichtgroen

 

Dus er is toch wel aarde aanwezig :) ,groepen heb ik nog niet nagekeken,

 

Maar ik ga toch eerst een guerilla buitenkweek doen en na de zomer pas binnen

 

Bedankt voor de hulp allemaal en ik zal nog een kweekverslag maken later :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...