Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

peyote93

Eerste 400W Dr 90 Na Heel Wat Voorstudie

Recommended Posts

hey medegrowers,

Hier stelde ik me reeds voor : http://www.wietforum.nl/topic/115390-nieuw-in-de-kweektenten/page__fromsearch__1

 

dit is mn eerste kweekje maar wil toch al een verslag bijhouden :D

ik hoop dat ik het deze zomer ga redden met de temps want ik draai overdag maar achja dat zien we dan nog wel ;)

ik zit nu begin tweede week 12/12

Een paar fotos van begin tot nu

 

21/3/15 Vooraan: dutch power links: white widow af rechts: critical monkey af (dit waren toen helaas de enige die ik toen had)

gallery_43983_18014_1547399.jpg

 

 

28/3/15

gallery_43983_18014_244153.jpg

 

9/4/15 in laatste potten gezet 28l canna terra prof plus

gallery_43983_18014_2027494.jpg

 

foto vandaag genomen

 

gallery_43983_18014_1004368.jpg

 

Wat vinden jullie kenners ervan ? Ik probeer me goed in te werkn en goed materiaal veel lezen en vragen en dit loont tot zover wel blijkt mij ?

 

Peace, Peyote

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot hier doe je het zeker al goed he :D

gewoon zo verder doen!

en ik heb dezelfde verdamper hehe :D

maar ik goot daar tot vandaag altijd kraantjeswater in, begon wel serieus te kalken,

dus doe er nu gedemineraliseerd water in.. gaat wel stukken minder goed.. of het zit in men hoofd,

jij gebruikt gewoon kraantjeswater zeker?? :P

 

succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Kid ! Ik heb enkel een beetje twijfels wamijn AFjes gaan doen op 12/12.. de andere is gewoon fem zaad

 

Ja hoor

Indd gewoon kraantjeswater maar wij hebben een verzachter op onze kraan dus ik heb weinig last van kalk :)

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

verzachterrrr :P moet ik me over informeren

 

ik heb vroeger denk ik ook nog AF('s) gedaan op 12/12 (DACHT IK)

maarja dat was compleet experimenteren die tijd dusja,

het zal zeker en vast wel gaan hoor! schijnen gewoon beter te gaan op iets langere dagen maar boeieee :D

't is niet zo dat je fems zullen gaan bloeien op 18 uren dus geen worries :D en gewoon zo houden

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon lekker doorgaan met deze kweek. Je zal wel veel leren hieruit. Ik kan je nu al vertellen dat je het niet zult redden qua temps in de zomer met overdag draaien, tenzij je ergens in een koele kelder zit. Dus dat zou ik in jou plaats veranderen naar snachts.

 

Verder lijken je plantjes al te verbranden.. Welke aarde heb je gebruikt? Welke voeding gebruik je en heb je al wat gegeven?

Het zou zomaar eens van je verzachter kunnen zijn, dat verhoogt je ec ook al gelijk. Doe je ph/ec meten?

 

edit: probeer bij je volgende update met plaatjes erbij te zetten wat je temp is, hoeveel water je hebt gegeven enz.. dan is het ook makkelijker om hulp te krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Verder lijken je plantjes al te verbranden.. Welke aarde heb je gebruikt? Welke voeding gebruik je en heb je al wat gegeven?

Het zou zomaar eens van je verzachter kunnen zijn, dat verhoogt je ec ook al gelijk. Doe je ph/ec meten?

 

Ik gebruik canna terra professional plus grond en voor voeding canna terra groei en canna terra flores bloei . Ze hebbe in begin ook rhizotonic mee gekregen van testers for free :D

 

Ik heb bij bijna elke waterbeurt (nu 400ml afgezuurd op 6.0) en ja ik gebruik ph meter .

de temps met lamp aan liggen tussen 25-28 de LV 50 en lamp uit 20-21 LV 70-80

 

edit: probeer bij je volgende update met plaatjes erbij te zetten wat je temp is, hoeveel water je hebt gegeven enz.. dan is het ook makkelijker om hulp te krijgen.

 

Zal ik zeker doen ! Op mobiel is niet zo leuk posten ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt dus geen EC meter?

 

Ik heb proberen op te zoeken als water met verzachter mag voor wietplanten omdat ik dacht van niet. Maar ik vind enkel volgende link terug en hier wordt het ook afgeraden:

http://www.wietforum.nl/topic/72066-early-girls-zijn-ziek/

In het kort heb je zonder voeding al een hoge EC waarde van je water en kan je magnesium/calcium problemen krijgen.

 

Ik denk dat je wat vaker en meer water mag geven trouwens. Ik zou de korrels eruithalen, de potten afvullen tot het randje en eens goed inwateren (10 % potmaat aan water). Ze zien er wat droogjes uit vind ik en dat kan ook verbrande puntjes geven.

 

Misschien de lamp klein beetje hoger want je bladrandjes staan wat omhoog wat wijst op warmte terwijl je temps mooi zijn.

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de hulp Mc

Die ec meter komt er nog , en zal het de potten volledig vullen en ze 2,8l geven dan ? Potten zijn 28l. En geef ikk dan beter dagelijks water ? Halve liter ofzo ?

 

lamp hing op 40cm van top en heb die nu naar 55cm gezet

foto komt straks of morgen nog , het zijn als mooie bosjes enkel de WW vind ik mnder ontwikkeld pics volgen !

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

High !

Effe foto update met alle waarden erbij :D

Dag 9 12/12

 

Temp 28 het was een warm dagje vandaag maar dz max ging niet hoger dan 29 dus no worries

LV 55%

 

Heb ze ook nog een plens water gegeven op aanraden van mc ;) ze hadden ook echt wl dorst .. ik zal vanaf nu dan ook dagelijks water geven en dan om de dag voeding erbij ?

zie hier de dames

 

gallery_43983_18014_2171168.jpg

 

gallery_43983_18014_1745174.jpg

 

peace

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ga je niet in de nacht draaien dan?

 

Ziet er mooi uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ga je niet in de nacht draaien dan?

 

Ziet er mooi uit!

 

High teachme!

Het tentje staat voorn de dressing van onze slaapkamer in de nabijheid van een raam , snachts draaien gaat me enkel slapeloze nachten opleveren denk ik ..:(

Dus denk dat dek midden zomer dan maar 2-3 maanden niet hobby :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het tentje toch gwn goed dichtmaken?

 

Licht heb ik geen last van , meer het geluid van de afzuiger en de uitgeblazen lucht richting het raam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach zo ik begrijp je haha

 

Succes in ieder geval!

 

Tip voor warmte regulator van aptus, wel duur spul.

Maar echt goed tegen warmte ik draaide rondes met 36 graden in de tent, geen uitschieters gehad.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach zo ik begrijp je haha

 

Haha :D best wel stom maar het gaat niet anders ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach zo ik begrijp je haha

 

Succes in ieder geval!

 

Tip voor warmte regulator van aptus, wel duur spul.

Maar echt goed tegen warmte ik draaide rondes met 36 graden in de tent, geen uitschieters gehad.

 

Ik heb de basic voedinglijn van aptus dus beter met aptus verder dan met de canna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus zijn alleen supplementen, dus je moet zowiezo een basis voeding erbij pakken. Maakt opzicht niet zoveel uit welke. Ik pak h&g à en B. Maar Ik zit op cocos.

Npk verhouding is ook niet zo sterk met Hg, als ik bv bcuzz à en B pak is heel anders npk verhouding. Verhouding npk is wat hoger.

Maar aptus is echt top schema is ook lekker makkelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus zijn alleen supplementen, dus je moet zowiezo een basis voeding erbij pakken. Maakt opzicht niet zoveel uit welke. Ik pak h&g à en B. Maar Ik zit op cocos.

Npk verhouding is ook niet zo sterk met Hg, als ik bv bcuzz à en B pak is heel anders npk verhouding. Verhouding npk is wat hoger.

Maar aptus is echt top schema is ook lekker makkelijk.

 

Oww dat wist ik dus niet ... dus in princiepe moet ik me canna terra vega als basis gebruiken en bv aptus regulator en topbooster toevoegen ?

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gewoon het schema volgen dat jij gebruikt. Staat ook op het schema basisvoeding die mag je dus zelf bepalen.

 

Succes deze ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info , zal wel gaan lukken .Dit weekend volgen nieuwe pics

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit voor iemand die net begint!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit voor iemand die net begint!

 

Thanks , nja veel gelezen , gekeken en geleerd uit dit forum ! en ben best een perfectionist op vlak van me hobby heb ik gemerkt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht heb ik geen last van , meer het geluid van de afzuiger en de uitgeblazen lucht richting het raam.

 

Bedoel je hiermee dat je afzuiger in de nacht niet draait? Je moet in de nacht ook afzuigen om lucht te verversen en de geur in de tent te houden. Plantjes hebben wel last van dat licht in hun donkerperiode, lichtdichtheid is een vereiste.

 

Van water geven.. Ze zien er beter uit op de nieuwe fotos, hoeveel water dat is stond er niet bij, dus dat zal wel goed geweest zijn. Lijkt me wel nog te vroeg om elke dag te wateren. Tensiometer kopen, potten wegen of met je vinger voelen wanneer het weer tijd is voor water.

 

Voeding durf ik weinig over zeggen want ik ben er niet bekend mee, maar ik zie nog steeds verbrande puntjes. Ik zou er rustig aan meedoen.

 

Ik weet niet hoe autoflowers groeien maar denk niet dat je tent gans vol zal zijn. Misschien dat netje wat lager, dat je het in week 3 kan gebruiken om breed te gaan? Als je het nog niet gedaan hebt zou ik wat lezen over buigen en knakken. Dat netje kan je mooi gebruiken om in de breedte te buigen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht heb ik geen last van , meer het geluid van de afzuiger en de uitgeblazen lucht richting het raam.

 

Bedoel je hiermee dat je afzuiger in de nacht niet draait? Je moet in de nacht ook afzuigen om lucht te verversen en de geur in de tent te houden. Plantjes hebben wel last van dat licht in hun donkerperiode, lichtdichtheid is een vereiste.

 

Van water geven.. Ze zien er beter uit op de nieuwe fotos, hoeveel water dat is stond er niet bij, dus dat zal wel goed geweest zijn. Lijkt me wel nog te vroeg om elke dag te wateren. Tensiometer kopen, potten wegen of met je vinger voelen wanneer het weer tijd is voor water.

 

Voeding durf ik weinig over zeggen want ik ben er niet bekend mee, maar ik zie nog steeds verbrande puntjes. Ik zou er rustig aan meedoen.

 

Ik weet niet hoe autoflowers groeien maar denk niet dat je tent gans vol zal zijn. Misschien dat netje wat lager, dat je het in week 3 kan gebruiken om breed te gaan? Als je het nog niet gedaan hebt zou ik wat lezen over buigen en knakken. Dat netje kan je mooi gebruiken om in de breedte te buigen.

 

de afzuiger draaits snachts wel maar op 25% van zn cappaciteit dus daar merk ik niets van ;)

en alles is lichtdicht en omdat hij snachts nu zn rust ng heeft is er geen licht dat binnen kan en heb nog geen stress gezien dus denk wel dat het goed lichtdicht is ..

 

ja ze hadden wel behoefte aan het water , thanks voor de tip !

ze kregen elk ong 1L water ph 6.0

ik heb die meettoestelletjes in mn potten staan op foto , deze meet vochtigheid in de grond en heeft ook een PH-stand .

dan heb ik die tensio niet nodig toch ?

 

ik ga maandag pas terug voeding geven en lichtjes opbouwen met de bloeivoeding , heb net de eerste haartjes gespott :dribble:

 

dat de tent niet volledig vol zal komen had ik ergens wel verwacht , volgende ronde zet ik er 4 gewoon fem en dezelfde soort zaden in denk ik.

 

bedankt om me op te volgen Mc :verrygood

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update

 

Dag 13 12/12

temp 27 lv 70

De verbrandde bladpuntjes zijn al erg geminderd. Ik sproei nu ook enkel smorgens en voor t slapen :D ervoor deed ik het om de paar uur en denk dat ze daarom lichte brand hadden.

 

Ook heb ik mn plantjes schoon gemaakt tot op 1/3e van de plant zodat er meer energie naar de bovenkant komt.

 

 

gallery_43983_18014_1195393.jpg

 

Enkel de stekjes van de dutch power (vooraan) waren mooi dus heb eens geprobeert om te stekken

 

Temp in propogator 25

Lv70

 

gallery_43983_18014_305080.jpg

 

tips and tricks are welcome

peace

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...