Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dejerry

3X Super Critical T-Neon 2X 75W Afm. (L) 110 (B) 50 (H) 70 Scrog

Recommended Posts

Op deze foto kan je zien hoever ik de zijkanten van de reflector naar buiten buig.

gallery_44142_18133_1028426.jpg

Je kan beter te breed licht uitstralen dan te smal.

Ik vind het wel weer tijd voor een update :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rockfort

 

Morgen weer een update!

 

Heb eerst een vraag aan jullie. Ik gaf de laatste tijd 4,5 ml a + 4,5mm b per liter water met 0,7mm Bloombastic.

 

De maximale dosering op lichtbemestte grond voor de a+b voeding is 5ml en voor bloombastic 1ml.

 

Maar toch krijgen de bladeren een soort gelige wolken waarbij de nerven wel groen blijven vooral de onderste grote bladeren, als je eraan trekt laat de steel gelijk los van de stam.

 

Watertemperatuur is goed! PH voedingswater heb ik sinds één week verhoogd naar 6,2-6,3 (Zou beter zijn in de bloei dan 5,8 - 6,0!

 

Let niet op de bruine plekken dat was geloof ik ontstaan door de lamp die er tegen aan zat.

 

Iemand een idee waar het probleem zit??

 

gallery_25770_18067_3052353.jpg

 

gallery_25770_18067_2855901.jpg

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je die licht bemeste grond nu niet meer als licht bemest is, maar gewoon op.

Het lijkt op een tekort aan k, ik had daar ook last van bij de nlx auto flower, maar na de ec wat opschroeven is dat niet erger geworden.

Ik zou gewoon van 4,5 ml naar 5,0 ml gaan en als het nog niet ophoud met plekjes maken er nog eens 0,5 ml bij doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rockfort

 

Ik had inderdaad precies hetzelfde idee. Ik ga morgen nog een beetje verhogen naar 5,5 en 1ml bloombastic.

 

Update: Dag 69 (Dag 34 12/12)

 

Temp: (Uitschieters over 10 dagen tijd. Ik ben natuurlijk erg afhankelijk van de buiten temperaturen wegens de ongeisoleerde schuur.)

Max: 32,5 graden

Min: 16 graden

LV: Max 58%

 

Hier de foto`s zeggen meer dan 1000 woorden.

 

gallery_25770_18067_1617566.jpg

 

gallery_25770_18067_3819576.jpg

 

gallery_25770_18067_1037722.jpg

 

gallery_25770_18067_2515189.jpg

 

gallery_25770_18067_4555219.jpg

 

gallery_25770_18067_1741276.jpg

 

gallery_25770_18067_803628.jpg

 

Tot de volgende keer!

 

Ik hoop dat de gekke gele wolken op de grote bladeren nu stabiel blijft door het verhogen van de voeding.

 

Gr jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet verkeerd uit, Jerry! :verrygood

 

...prettig soortje om te scroggen ook! ...enig nadeel(tje) zou kunnen zijn dat ze relatief lange periode van zichtbare bloei doormaken, maar daar kom je vanzelf nog wel achter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties?

 

Is deze kweek 0,5 gram de watt haalbaar/reeel? Heb nu 220 watt aan lampen hangen.

 

gr jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

110 gram lijkt mij wel haalbaar, ik dacht dat zo rond de 150 gram ook wel haalbaar moet zijn.

ze moeten toch nog wel een tijdje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rockfort

 

Dat zou mooi zijn als ik dat ga halen.

 

Het gaat nu wel wat slechter met de plant de bladeren verdorren. Komt dit door de hitte of overvoeding? De temperatuur is echt veels te hoog. Ik heb alleen de t-neon aan en dan word het alsnog 35 graden in het hok.

 

Zou ik nu al moeten stoppen met het geven van voeding en alleen afgezuurd water geven. Want ik denk dat ze over 2-3 weken wel om moeten of is dat veels te vroeg??

 

gallery_25770_18067_3428691.jpg

 

gallery_25770_18067_1143616.jpg

 

gallery_25770_18067_2716299.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 graden is ook veel te hoog, nu met de hitte krijgt iedereen zulke problemen helaas.

Het is misschien nog beter om de helft van de lampen uit te zetten om zo de temperatuur wat te verlagen, samen met meer koeling voor zover mogelijk.

Probeer je lampen ook iets te verhogen zodat er niet teveel stralingswarmte is.

 

Je hebt als je goed kijkt zelfs meerdere problemen, namelijk ook die kraaienpoten aan het einde van sommige bladeren.

Dat had volgensmij met bladspanning te maken, het blad kan niet genoeg verdampen.

Dat probleem had ik ook bij mijn kweekjes, kijk anders bij mijn topics want daar gaven mensen goede tips.

 

Je kan in ieder geval stoppen met voeding, meer water geven en proberen de temperatuur zoveel mogelijk te verlagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie!

 

Ik ben gestopt met voeden en de temperatuur is onder controle. Alleen het word steeds erger 1 van de planten is al echt aan het afsterven.

 

Wat is het probleem en is het nog te redden? De bladeren sterven allemaal af en sommige toppen worden bruin!!!

 

gallery_25770_18067_1833731.jpg

 

gallery_25770_18067_4189191.jpg

 

gallery_25770_18067_3200245.jpg

 

gallery_25770_18067_2796612.jpg

 

gallery_25770_18067_1805350.jpg

 

Er is genoeg ventilatie!

 

Zal ik de slechtste plant maar omhakken of laten staan?

Edited by dejerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij twijfel: niet aarzelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog te redden lijkt me onwaarschijnlijk oorzaak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet eruit als mijn eerste ronde plantjes ..zal indd omhalen worden gaat niet meer terug groen worden en enkel verder afsterven

 

Mijn topjes waren nog wel wat te roken maar top was het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan ga ik hem omhakken.

 

De oorzaak zou ik niet weten. Ik dacht eerst aan de warmte maar dat betwijfel ik toch.

 

Groetjes

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening hangen de lampen er toch wat te dicht op, ik heb ze op 15 cm boven de plant hangen, en ze doen het er goed op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt,

Door de rot,

kan er geen vocht en voedings stoffen de top meer bereiken.

Hierdoor sterft de top gewoon af en wordt dus droog en dor...

 

Kun je de blaadje gewoon verpulveren???

Rot..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker geen rot.

 

Erg magere opbrengt.

 

12 gram de plant die vroeg verdorde

De 2e heb ik eergister geoogst en ligt nu te drogen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens in de potten of je rarigheid kunt ontdekken aan de wortels.. misschien dat je daar iets kunt ontdekken?

meet de Ph ook ff van de grond, misschien dat daar wat raars mee is ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel jammer !! vin die tl grows altijd wel leuk te volgen!! als de smaak je niet bevalt en het valt nog te redden staan er hier leuke recepten voor ice hash die ikzelf ook deze ronde ga proberen met fluf en knipafval...... mss een ideetje. in een dag ben je rond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...