Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bambino

Nft Voedingsvat Ph Ec Controller

Recommended Posts

Leden,

Ik wil een nft met automatsche ph en ec controller starten.

De ec en ph wil ik met kleine circulatie pompjes uit kleinere vaten in t grote voedingsvat pompen dmv magneetklep/stopcontact.

Deze zijn verdunt naar bijv ph5 en ec 1. (Onverdunt trekken de pompjes t niet lijkt me)

 

Een nft loopt 24/7, hoe zorg ik ervoor dat als de controller aan springt er niet direct bijv ph5 ec1 naar de wortels stroomt?

 

Een bufferzone/overflow bouwen in t voedingsvat? Waarbij de sensoren buiten de bufferzone zitten en de oplossing in het bufferreservoir valt net zolang totdat er een constante waarde bij de sensoren stroomt.

 

Werken met timers waarbij bijv de nft 5min per uur word stil gelegd en de controller op dezelfde timing aan springt?

 

 

Groet

Edited by bambino
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien 2 vaten ? laat je de ene de andere bijvullen.

Of dammetjes in je nft maar dan is het niet meer nft. weet niet hoe lang ze kunnen zonder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een optie alleen mengen dan de 2vaten en zijn de waardes nog steeds niet optimaal.

Geen idee hoelang ze zonder kunnen. Ik lees bij aeroflow dat ze wel 15sec sproeien en 10min "droog" staan. Inweze t zelfde omdat t ook een afgesloten ruimte is met bijna 100% lv.

Aantal keer per uur stilleggen en de controller zn werk laten doen is n simpelere manier dan een bak in t reseevoir maken met extra pompjes en slangetjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer de planten een aardige dozes wortels hebben aangemaakt houden deze aanzienlijk veel water vast, ik heb zelf de stekblokken op filterdoek staan, ze schieten hun wortels onder het doek. Een paar minuten per uur vloeden is genoeg voor een uur (makkelijk). Zelf staan ze bij mij wel 24/7 te vloeden. Heb dit wel eens aan moeten passen naar een paar minuten per uur wegens overstroming door overvloed aan wortels in de afvoerput. Zorg dus dat je water afvoer groot genoeg is.

 

Tip. Leg overal vijferfolie, liefst onder je hok en alles door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...