Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Teachme

117X Haze 11L Cocos Bricks 12X 600W

Recommended Posts

De statuten over opbrengst per m2 en watts per lamp heb ik geen ervaringen mee. 1 m2 waarvan wordt gezegd ongeacht welke hoeveelheid je eronder zet, de opbrengst waar rekening wordt gehouden met het aantal wattage van een lamp.

 

Als grof voorbeeld te benoemen: 1 m2 met slechts 1 plant in een >40L pot en 1000 watt lamp brengt globaal 1K< op?

 

Of als tweede extreem onhaalbaar voorbeeld: 1 m2 met een aantal planten in grote smart potten met een 3000 watt lamp.

Dat brengt 3 k in de weegschaal?

 

Wie ken dit uitleggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack white even een reactie op jou post, die je meteen heb gewist. dat ik niet tegen kan dat jij je ervaringen deelt en dat ik gelijk wil hebben. Alleen complimentjes wil hebben is hier absoluut niet relevant.

 

Ik reageer op ervaringen van jou die niet kloppen. Je zegt dat je cocos na 3x moet weg donderen. Wat dus niet klopt

Jij bent niet de enige met ervaringen.

En dat je meteen reageert met dat is onzin? Dan geef je toch al aan dat alleen jou mening telt?

 

Deze topic maak ik speciaal voor beginners op cocos, dat zij niet de zelfde fouten maken als ik op cocos in het begin.

En er staat nergens dat ik met deze topic laat zien dat het simpel is om 600gr/m2 te draaien.

 

Er staat in mijn begin post. Ik wil laten zien dat je vrij simpel een leuke opbrengst per m2 kan draaien op deze wijze.

 

Dus hou op met ik wil me gelijk hebben. Meneer die aarde draait en zijn ervaringen op cocos deelt?

 

Over dat de topvorming achterloopt gaf ik je gelijk. Heb er verder ook niet meer op gereageerd, maar als je ergens geen gelijk in hebt zal ik daar altijd op reageren.

 

Groeten

 

En discussie heb je altijd op dit forum anders zou het geen forum zijn.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reageer aub niet op dit soort trieste figuren lees regelmatig trieste reacties van die arme stakker

...word er nou wel n beetje ziek van wil graag van jou fouten leren :) !!!succes verder gaat wel aardig lekker toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedrunner;

 

"Als grof voorbeeld te benoemen: 1 m2 met slechts 1 plant in een >40L pot en 1000 watt lamp brengt globaal 1K< op?"

 

Wanneer je optimaal scrogt kom je een heel eind in de richting. In de praktijk zal er echter snel licht verloren gaan met 1 plant en is 1K dus onwaarschijnlijk

 

Of als tweede extreem onhaalbaar voorbeeld: 1 m2 met een aantal planten in grote smart potten met een 3000 watt lamp.

Dat brengt 3 k in de weegschaal?"

 

Ik ken geen 3000 Watt HPS lamp. In theorie zou je 3 x 1000 Watt HPS op 1m² kunnen hangen. In de praktijk krijg je dan echter een probleem met je stralingswarmte welke door geen enkele airco te tackelen is. Die 3K op 1m² zijn dus al even onwaarschijnlijk.

Ik heb wel eens ergens gezien dat de helft dus 1,5K op 1m² mogelijk is met één 1000 Watter. Let wel, alleen met maximaal optimale omstandigheden, een kweker pur sang, een getopte Power Plant of Northern Light uit kwaliteitszaad, CO2 apparatuur, etc......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El capitano bedankt kerel! Ik ga me best doen om een zo compleet mogelijk verslag te maken. Het is me eerste verslag dus vergeet nog een hoop dingen maar ik vul de info te korten steeds aan, als dat nodig is.

 

@Lo pro wilde er ook al op reageren. 3k m2 is onmogelijk.

Wat jij zegt 1.5k m2 geloof ik wel. Heb het met eigen ogen gezien. Iets meer dan 1k met opti en CO2, dat was op 24m2. Geloof dat het iets meer dan 25k vanaf kwam. Maar moet zeggen dat er nog een hoop fouten waren gemaakt toen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lo_PRO..thx voor je toelichting! en Teachme ook.

Dus goed begrijpend is 1,5k de max per m2, mits er atributen aan de kweek toegevoegd worden.

Beetje ontopic. Maar die 25k met hoeveel planten en lampen werd dit bereikt?

 

Teachme: Sucses met je verslag. Ik zal deze uitvoering volgen. Leerzaam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

even on topic weer jongens

 

 

eerst wat foto´s voor de liefhebbers.

 

dag 35 bloei.

 

gallery_44478_18058_733324.jpg

 

gallery_44478_18058_1012300.jpg

 

wat jullie hier zien wilde ik een paar weken geleden de kliko in dumpen.

 

de toppen dikken lekker aan en het wordt al wat voller. ik weet zeker als ik niet had geknakt het veld niet zo vol was geweest, heb het wel beetje laat gedaan.

dag 17 bloei heb ik ze pas geknakt. ik denk persoonlijk dat het mooier was geweest ergens dag 10-12 bloei.

het had allemaal wat mooier en dikker gekund maar ik ben zeer tevreden.

 

ze zuipen ong 700cc-800cc per dag, best weinig vergeleken met andere hier op het forum. ik heb volgens mij ook nooit gehad dat ze behoefte hadden aan meer. ik bedoel daar mee in andere rondes van mij.

 

voeding laatste vloedbeurt. op basis van 100l.

15ml regulator

50ml p boost

40ml k boost

25ml camg boost

À en B aanvullen tot 2.0 ec

150ml bloeistimulator atami( het is trouwens gewoon de versie voor op aarde, je hebt ook voor cocos, maar heb altijd deze gebruikt dus)

25ml enzym plus

 

ohja de stats van de temperatuur en luchtvochtigheid heb ik helemaal niet vermeld in mijn verslag.

opzich weten we allemaal de basis toch al, dus vond het eigenlijk ook niet echt van belang.

 

ik hou de temp gewoon hele ronde min 20 max 30. kan zijn dat het met warm weer af en toe 32c max wordt soms nog wel hoger met hitte golf etc etc. maar regulator doet daar zijn werk goed, heb zelden uitschieters foxtails ofzo.

 

de luchtvochtigheid hou ik eerste week op 80%, door de afzuiger uit te laten. week erna maak het me niet veel uit, want als ik zie dat ie te laag is dan sproei ik gewoon het blad. afzuiger staat hier wel al aan.

 

in het verleden deed ik altijd vanaf het begin de afzuiger altijd aan. en sproeide ik iedere dag het blad. sloegen altijd snel aan.

 

 

als er vragen zijn stel ze gerust.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

700-800cc per plant is niet verkeerd en zeker niet weinig in mijn ogen.

zijn maar 11 liter potten ..

 

gaat erg goed zo te zien, ben eens benieuwd hoe het eruit ziet over een paar weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedrunner ik geloof 24 gavita pro's 1000w. 6 onder een lamp geloof ik. +- 180 droog pp geloof ik. Eentje geknipt 720gr nat aan toppen.

 

Ja ik weet het dat is ziek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel is de luchtvochtigheid als je net over schakelt naar 12/12? Sproei je dan ook nog regelmatig alles nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver geloof iets van 60%. Als je onder de 60 komt gwn 1x per dag sproeien. Hoe vaker hoe beter natuurlijk. Dit x deed ik 3 à 4 x per dag, maar de stekken waren dan ook afschuwelijk. Ik deed het tot dag 10 bloei ong.

Maar als ze gezond zijn hoeft het niet eens. Alleen als ze er niet top uit zien zou ik het doen. Je ziet vanzelf wel wanneer ze er goed bij staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedrunner ik geloof 24 gavita pro's 1000w. 6 onder een lamp geloof ik. +- 180 droog pp geloof ik. Eentje geknipt 720gr nat aan toppen.

 

Ja ik weet het dat is ziek

 

Pow..24000 watts.. Dan mag je een beste stroomcentrale hebben,hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man tot hoe hoog ga je met ec?

en heb je ze al eens gespoeld?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 ec vind ik wel de max voor haze. Ziet er ook naar uit dat ze niet hoger hoeven. Ik spoel nooit tussen mijn rondes door. Geef gwn iedere beurt enzymen mee. Straks verlaag ik de ec ook weer week 8 moet ik ergens op 1.4 ec uitkomen en dan week 9 enkel water met enzymen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè teachme. Ik volg je al een tijdje wat een duidelijk verslag voor de beginner daar kunnen we wat mee. Ik kweek dan wel met aarde maar vind het zeer interessant.

Succes man ga zo Door.

Gr vlinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt vlinder! Ik probeer het verslag zo compleet mogelijk te maken. Ook probeer ik de belangrijke punten, die voor mij cruciaal zijn geweest voor een mooie ronde, erin te zetten.

Ik ben echt een jaar op me bek gegaan op cocos, voordat ik er wat fatsoenlijks van af haalde.

Zijn genoeg kwekers die er meer verstand van hebben en aftrekken als ik.

Alleen ik wil 1 verslag maken waar elke beginner makkelijk mee uit de voeten komt.

 

Ik heb eerst talloze verslagen moeten lezen, dat wil ik nu proberen samen te vatten in dit verslag.

 

Ik ben ook begonnen op aarde, nooit problemen gehad. Altijd 3 rondes draaien zonder meten van ec of ph.

Na 3 rondes helft van de aarde verversen en weer gaan.

 

1.5 jaar geleden wist ik niks over bladstand, paarse stelen, ec, ph. Ik was gewoon een "ik doe maar wat kweker", want die vriend van me doet het ook zo. Geluk dat ik op aarde genoeg buffer had op 15ltr.

Maar op cocos heb ik het wel gemerkt en kwam ik erachter dat ik er niks van bakte hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu voor het eerst een binnen kweekje begonnen gewoon klein voor mezelf dat ik weet wat ik rook en omdat het in de shop wel heel erg duur wordt. Maar het is nog niet zo makkelijk allemaal gelukkig kun je hier op het forum heel veel informatie vinden wat een beginner echt nodig heeft. Dat wat jij zei over het lezen van je plant van de bladeren echt super. Ik kan het direct zien bij mijn planten heb een te hoge Ec randjes van de bladeren donker groen en glimmen. Succes verder.

Gr vlinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je goed vlinder! In de shop weet je ook niet meer wat je krijgt tegenwoordig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om even terug te komen op het verhaal van wattage/m2:

Ga eens op zoek naar de informatie van Whazzup over Gavita, er staan hier meerdere topics over licht van hem met alles wat je moet weten over Gavita, zoals het lichtbeeld van deze lampen en hoe je ze dus het effectiefste ophangt zodat je een goede overlap krijgt

 

Ook moet je je even verdiepen in de maximale belichting van je veldje, meer licht is niet altijd beter, het kan zelfs schadelijk zijn (overbelichting), en dan heb ik het niet over de hitte.

 

De grens zit geloof ik ongeveer op 700-750w per m2, maar eigenlijk hoor je te kijken naar de umol waarde per m2.

Wie kan even de juiste topics hierover linken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je ronde nou afgedraaid is he zitten er toch overal wortels ? Hoe los je dat op xD ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@starter thnx, ik moet me toch nog veel meer gaan verdiepen in licht, watt, umol, etc etc. Ik heb me de laatste 1.5 jaar echt bezig gehouden met de plant. Maar licht heb ik op dit moment nog de ballen verstand van.

 

@El capitano, ik haal aan het eind van de ronde gwn zo veel mogelijk wortel resten weg. Alle cocos op een hoop, dan mengen en dan weer alle potten vullen. Wel belangrijk dat je de laatste +- 10 dagen goed spoelt met enzymen. Beter voor het begin van je volgende ronde.

Ik lees dat sommige einde van de ronde humic blast van aptus er bij gooien. Is een soort van bodum conditioner als ik het goed heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraagje over aptus:

 

Ik zie in het pro schema van aptus dat je het voedingsvat op deze volgende moet aan maken: even een voorbeeld:

 

-Eerst water

-voeg regulator toe

-voeg p-boost toe

-voeg k-boost toe

-voeg CaMg-boost toe

-voeg basis voeding toe

-controleer EC

-voeg startbooster of topbooster toe

-controleer PH 5.8

 

Maar als je EC in orde is nadat je de basis voeding hebt toegevoegd. En je moet daarna nog startbooster of topbooster toevoegen gaat je EC toch weer iets omhoog?

 

Hoe kan je dit het beste doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

meeste topboosters bevatten geen NPK

behalve bloombastic en green sensation; beide zijn een topbooster en PK boost in 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...