Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Segis

Led 300W - Jack 47 Auto/ Mango / Auto White

Recommended Posts

Guest Segis

Al met al, toch een lekker rokertje Segis. Kleine ongelukjes kunnen gebeuren man. Succes met je volgende kweek!

 

Dat is zeker waar :)

Ik weet tenminste nu waar ikzelf goed op moet letten haha, veel geleerd deze kweek.

Maar zijn nog niet helemaal klaar hè

Ga het toch een beetje anders aanpakken met de Mango, nu al zin in ^^

Heb jij misschien antwoord op mijn vragen?

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen toprot te zien en ik denk dat ze wel nog even mag staan hoor. Is niet zo duidelijk te zien op de pic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Geen toprot te zien en ik denk dat ze wel nog even mag staan hoor. Is niet zo duidelijk te zien op de pic

 

Dat is goed om te horen ^^

Ik zal morgen even de plant uit de tent halen voor wat betere foto's.

Budshots :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Hallo allemaal, even een korte update met veel foto's.

Temperatuur gaat maar moeilijk omhoog, zit rond de 20.3 graden de hele tijd.

Foto's :gallery_44041_18012_3889581.jpggallery_44041_18012_3343183.jpggallery_44041_18012_6194732.jpggallery_44041_18012_1778947.jpg

gallery_44041_18012_4064751.jpg

gallery_44041_18012_8950326.jpggallery_44041_18012_10164952.jpggallery_44041_18012_1455922.jpggallery_44041_18012_10201365.jpggallery_44041_18012_751180.jpggallery_44041_18012_10302058.jpg

 

Een hele tentoonstelling van mijn foto's, vinden jullie niet erg toch? :P

Heb ik gelijk dat er vrij veel blad is, of komt dat doordat er nog veel moet worden opgevuld door de bloemen?

Ik denk dat ze toch wat langer moeten dan 7-10 dagen, hoewel de bovenste delen van de toppen oogstbaar eruit zien.

Wel lekker veel poedersuiker ^^

Ik hoop dat met behulp van deze foto's een inschatting kan worden gemaakt over hoelang ze nog wel moeten, iemand? :D

 

G'z Segis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Toch geen korte update, ik doe gelijk een 2e over de Mango en een beetje over de Auto W.

Ik heb besloten de Mango te gaan FIMMEN, als de Jack 47 eenmaal weg is wil ik een scrognet kopen / ophangen en zo veel mogelijk toppen krijgen.

 

Wat ik dan met de Auto White ga doen weet ik nog niet, ik denk naar buiten of onder mijn spaarlampjes verder kweken.

Ik kijk wel hoelang ik de ruimte heb voor beide planten.

 

Anyway, hier de foto's van de Mango na het Fimmen:

 

gallery_44041_18012_13007610.jpg

gallery_44041_18012_3351402.jpg

gallery_44041_18012_7815548.jpg

gallery_44041_18012_6735868.jpg

gallery_44041_18012_5168980.jpg

 

Ik hoop dat de FIM goed is gegaan, wat denken jullie ervan? Had het lager/hoger gemoeten of is het goed?

We gaan zien hoeveel toppen er uit gaan groeien.

 

Omdat de plant nog vrij laag is heb ik het idee dat de onderste vertakkingen niet genoeg licht krijgen.

Ik denk dat Low Stress Training op deze plant wel kan en dat LST het probleem zou moeten verhelpen.

Of is het hier nog te vroeg voor om aan te beginnen? Ze is morgen een maand oud.

 

Sorry dat ik zo veel vraag :whistle:

 

Dat was het weer.

 

Segis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi pics Segis! En vragen staat vrij :rolleyes2:

 

Zal er een paar proberen te beantwoorden.

Over het veelvuldige bladerdek van de planten onder Led, kom door de lage luchtvochtigheid. Tijdens de (af(bloei) krijg je de herfstbladertjes door de lage temperatuur rond 20 graden. Ze houden toch echt van 24 a 26 graden Celsius. De lage LV brengt weinig vochtdampen naar de plant en dit geeft ook een anti stimulerend effect. De temperatuur breng ik zelf wat omhoog tot 27 graden met goede ventilatie en wind over de planten heen waaiend.

Voeding geven en wateren om de dag en vooral niet te veel, maar ook niet te weinig.

 

Over fimming en topping is veel info te vinden op het net. Zoek de videos er bij van chef Derk Butt. Zeer interessant!

 

De Mango staat er al weer fijn bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Thanks WeedRunner!

 

Misschien dat in de warmere zomerdagen dit probleem kan worden verholpen.

Vandaag was het alweer 24 graden in de tent :)

Het is wel duidelijk te merken dat de LED's minder warmte afgeven.

Mijn ventilatie draait wel 24/7, misschien is het een idee voor mij om een fancontroller te kopen om het klimaat stabiel te houden.

 

 

Ik zal even de filmpjes bekijken van hem, had al andere gekeken van Grow420Guide bijvoorbeeld en op RollingStoned opgezocht hoe het moest.

De Mango doet het inderdaad erg goed, hopen dat alles goed gaat en het een lekker rokertje gaat worden :)

Ik las net dat het eigenlijk een outdoor strain is, maar indoor zou het ook geen kwaad kunnen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

*SLECHT NIEUWS*

 

Gisteren begon mijn Mini-Fan met het maken van een soort piepend geluid, Dit was niet de hele tijd zo maar werd steeds erger. Het leek erop alsof de fanpropellor de zijkant aan raakte maar dat was niet het geval. Toen ik vanochtend wakker werd was de ventilatie er helemaal mee op gehouden.

In de tent was volgens mijn meter een luchtvochtigheid van 99%(!?).De temperatuur ging overigens niet hoger dan 25 graden.

Heb toch even de fan open gemaakt om te kijken of ik het kon repareren, maar het leek erop alsof er iets was geëxplodeerd. Binnenin was overal een soort zwarte stof te vinden.

Daarbij kan ik tijdelijk geen foto's uploaden omdat me laptop ermee is opgehouden.

 

Nu ben ik genoodzaakt de Jack 47 te oogsten, gelukkig was deze al bijna klaar. Had'm het liefst nog 2 weken laten staan,maarja. De Mango en Auto White kan ik er voorlopig makkelijk in laten staan, ze stinken nog niet.

 

Ik heb toch nog wat goed nieuws, het test rokertje van de afgebroken tak was echt heerlijk! Heb er al uitgebreid van genoten met wat vrienden. De aroma en smaak dat er vanaf komt is erg fris&fruitig met goede witte rookwolken. Ze is aardig sterk qua effect en neigt meer naar Indica dan Sativa, Het sativa is wel gewoon duidelijk aanwezig. Er is uiteindelijk 2.44 gram van het takje afgekomen, droog gewicht.

 

Binnenkort zal ik foto's uploaden van het oogsten & het eindresultaat. Vanavond ben ik er druk mee bezig. Ook moet ik snel even vervangende ventilatie regelen of hopen dat er nog garantie op zit.

Moet zeggen dat ik hoe dan ook tevreden ben met het resultaat van de Jack 47 Auto.

 

More following soon

 

P'z

 

Segis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben je ook gaan volgen. Ziet er leuk uit! Balen zeg van die fan, hopelijk voor jou zit er nog garantie op en regelen ze het snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit je niet mee man. Ventilator stuk en een laptop die het begaf.

 

Goed om te lezen dat smaak en effect goed was. Susces met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Hallo allemaal!

 

@SmokeyBear & @Weedrunner

Thanks voor jullie reacties :)

 

Even een korte update over de oogst

 

Het natgewicht was 222 gram!

Ik ben hier meer dan tevreden mee, zeker als je kijkt naar wat er allemaal is gebeurd :whistle: :thumbsdown:

Droog levert dit minstens 30gram op als het goed is :dribble:

 

Hier een paar foto's, ze zijn niet al te best, later komen er misschien nog meer.

 

gallery_44041_18012_11650081.jpg

gallery_44041_18012_5072696.jpg

 

gallery_44041_18012_3436643.jpg

 

Ik droog ze in het kastje waar ik eerst dit plantje in kweekte, later ga ik de toppen nog curen.

Wat vinden jullie er van?

 

 

Over de Auto White & Mango: die gaan ook erg lekker.

Auto W is sinds een tijdje geleden begonnen met topjes vormen, er zijn al flink wat witte haren en zelfs al wat raisin op de blaadjes :)

Wel zijn er wat verbrande puntjes bij de nieuwe blaadjes, vreemd want qua voeding(tablets) zit er hetzelfde in als de Jack 47 en die had dit niet.

 

Ik heb de lamp sinds vandaag op 12/12 gezet, voor de Auto W maakt dit niks uit, maar de Mango was tot nu toe alleen aan het groeien.

In verband met de vakantie moest ik de Mango eerder op 12/12 zetten, ik had er liever een reusachtige/mooie plant van gemaakt maar met de tijd gaat dat niet helemaal lukken dus. Daarbij gaat een scrognet het ook niet meer worden.

 

Weet iemand anders nog opbrengst vergrotende technieken die ik nu nog kan toepassen?

Ik zal zeer binnenkort met wat nieuwe foto's komen van de Auto White en Mango.

 

Ik moet nog steeds bellen voor de afzuiger, tot nu toe te weinig tijd voor gehad.

Gelukkig kan ik nog even zonder, want er komt nog geen sterke geur van de Auto W af.

Zonder afzuiger zit de temperatuur rond de 25 graden en LV op 60%, dat is wel weer fijn.

 

G'z

 

Segis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Gelukkig kan ik de afzuiger terugsturen en krijg ik gewoon een nieuwe :)

Ze betalen zelfs de verzendkosten ^^

Goede service :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Het totaal gewicht was 33 gram droog!

Op dit moment staat het te curen in weckpotten.

Heb er al aardig wat van opgerookt ^^

 

Helaas nog steeds geen vervangende laptop/pc waarmee ik de foto's kan uploaden.

Binnenkort zal ik nog wel wat proberen om toch foto's te kunnen uploaden :)

 

Ondertussen staat de Auto White er heel lekker bij, goede topvorming en er komt al een aardige geur vanaf. Ik hoop dat ik snel een nieuwe fan krijg opgestuurd. Ik geef nu al 4 dagen Canna PK13/14. Ook voeg ik soms wat citroensap toe om de PH van de grond wat lager te houden. Het toppen van de plant was mislukt. Daardoor zijn de onderste takken alleen gaan groeien.

De hoofdstam houd gewoon op na 2 hele dikke fanleaves.

De rest is nu 2x zo lang ongeveer.

 

De Mango heeft een beetje ruimte tekort door de grootte van de Auto White.

Voor de rest staat deze nu 2 weken op 12/12, eerste bloeihaartjes zijn gespot, je ziet de topvorming goed opkomen. Het fimmen is hier ook mislukt, er groeit gewoon weer 1 hele hoofdtop, raar!

 

Ik heb tot nu toe niks kunnen vinden over de duur van de bloei van de Auto White.

Weet iemand hier iets meer over, waar ik het wel kan vinden? Weinig specifieke info bekend op Azarius.

 

Dat was het weer, ik beloof het goed te maken met een overload aan foto's als ik weer kan uploaden.

 

Groet,

 

Segis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Ik heb trouwens weer dezelfde fout gemaakt, ze zitten allebei nog steeds in 11.6L smartpots, ondertussen zijn er al wortelpuntjes door de pot heen gegroeid.

Ik denk dat overpotten nu ook te laat is omdat ik anders de wortels beschadig.

Of valt dit wel mee?

Volgende keer moet ik er echt op letten.. :/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt genoten van je dames.. dat is het voornaamste :yummy:

 

Dat toppen en groeien van de zijscheuten duurt wel een weekje of twee. In mijn geval dan van de AK - 47 moederfamily was dit het geval.

 

De wortels die onder de pot komen kun je rustig laten groeien. Tenminste ik doe dat met de moedertjes ook zo.

Mooi makkelijk om ze van onder te wateren. Werk super!

 

Mocht je perse de lady's in een grotere pot willen dan ken je ze zo met de huidige pot in een grotere pot doen hoor. De worteltjes groeien er wel door de gaatjes heen.

Dan stress je ze ook niet.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Segis, als je gewoon voorzichtig doet zou het niet veel kwaad kunnen om over te potten.

hier en daar een klein puntje van de wortels af groeit vanzelf er weer aan.

Wat weedrunner zegt gaat ook!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Het is al langer dan 2 weken geleden dat ik gefimmed en getopt heb, als ik eenmaal weer foto's kan uploaden zal je het zien dat het echt mis is gegaan haha. Goeie tip, een grotere pot eromheen. Ik denk dat ik dat ga doen.

Bedankt Weedrunner en Rockfort :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...