Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@wiet61

Thanks, zijn zeker druk bezig hier, en hopen op een mooie oogst hopen we allemaal! :dribble:

Het weer hebben we natuurlijk allemaal geen invloed op maar we proberen door verschillende soorten neer te zetten sws wat te kunnen oogsten.

 

@highlife

Zeker jammer maar da was inderdaad een zeer bewuste keuze.

In tegenstelling tot het veld van 25 gaten middenin de beurenklauwen hebben we op deze 25 grond en voeding verloren dus dat scheelt een hoop.

 

De 61 gaten zijn we inderdaad zeer blij mee, een van de grotere zijn op dit forum zie ik als een groot compliment B)

 

We zijn nog niet klaar voorlopig want we zijn vandaag weer plekken gaan zoeken en hebben een gebied gevonden wat zeer geschikt is!

In dit gebied hebben we vandaag rondgelopen en veel open plekken gevonden waar voldoende zon gaat komen na het snoeien van wat klein spul.

We hebben 2 mooie open plekjes gevonden waar we ongeveer 10 gaten willen gaan graven dus er komen er nog zeker 20 bij.

Deze zullen allemaal wel wat later uitgezet gaan worden dan 15 mei omdat het ontkiemen en maken van stekken allemaal net wat te lang duurt.

Dan hebben we in hetzelfde gebied ook nog een omgevallen boom gevonden die voor zichzelf een open plek heeft gecreëerd.

We zijn van plan deze boom lichtelijk te snoeien 'van binnenuit' zodat we tussen de omgevallen stammen 4 plangaten kunnen maken met daarop een speciekuip zonder bodem om wat hoogte te winnen.

We maken er dan een soort van kooi van met gaas zodat binnen de stammen van de boom niks kan komen en gaan de boom zelf gebruiken om de planten te ondersteunen tegen het einde van het leven.

 

Beetje lastig uit te leggen allemaal haha, mijn partner in crime heeft de foto's nog en die moeten nog even doorgesluisd worden.

Ik kan het alleen niet laten om jullie het goeie nieuws te vertellen dus bij deze!

 

Er komen nog minimaal 20(wsl 24) plantgaten bij zodat we uiteindelijk op 85 gaten uit gaan komen als het allemaal lukt!

 

ps

@highlife

Nog zeer bedankt voor de pm met het adresje voor kippengaas heb inmiddels 4 rollen van 25m lang, 80cm hoog en een maas van 3cm besteld.

Inclusief verzendkosten was ik 87 euro kwijt wat mij zeer meer viel, daar kunnen we waarschijnlijk alles mee doen dit jaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk niet klein aangepakt hierzo, waar ga je al dat spul drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Duidelijk niet klein aangepakt hierzo, waar ga je al dat spul drogen?

 

In de magnetron :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik doe het in de oven. ;)

 

OP de hoogste stand :dribble: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel eerst het vocht eruit knijpen hè :lol:

 

heb zelf wel eens mijn wiet gedroogd onder een heatrack van een pizzawinkel,

zo'n kast waar ze de pizza dozen mee warm houden (soort van kast met ingebouwde terras verwamers)

dan gooide ik de wiet eronder en een klein kwartiertje later was mijn wiet droog.

kruimel droog welteverstaan

 

wiet61, ben je niet toevallig in de war met een ander verdovend middel? :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topje een nachtje op je VSA leggen wil ook wel...

 

Als je als junk nou niets meer hebt en je wilt wel snel smoken. :whistle: :icecream:

 

Die wiet61 is een crackie. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

wel eerst het vocht eruit knijpen hè :lol:

 

heb zelf wel eens mijn wiet gedroogd onder een heatrack van een pizzawinkel,

zo'n kast waar ze de pizza dozen mee warm houden (soort van kast met ingebouwde terras verwamers)

dan gooide ik de wiet eronder en een klein kwartiertje later was mijn wiet droog.

kruimel droog welteverstaan

 

wiet61, ben je niet toevallig in de war met een ander verdovend middel? :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

Waar heb ik dat pas toch gezien ? :dribble: :jump: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Kobus een mooi aantal 61 <dat komt me bekend voor dat nummer :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plannen zien er goed uit!

ik ga voor het eerst beginnen met ongeveer 11 planten, en nog een stuk of 15/20 fem autoflowers.

op mijn spots zijn ook reeen... maar met de omgezaagde boompjes kan ik een mooie hoge omheining maken.

maar ik zou ook graag dat adresje willen hebben waar je dat kippengaas vandaan haalt :whistle:.

want bij een tuincentrum of gamma ect betaal je je schil.

 

succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

je plannen zien er goed uit!

ik ga voor het eerst beginnen met ongeveer 11 planten, en nog een stuk of 15/20 fem autoflowers.

op mijn spots zijn ook reeen... maar met de omgezaagde boompjes kan ik een mooie hoge omheining maken.

maar ik zou ook graag dat adresje willen hebben waar je dat kippengaas vandaan haalt :whistle:.

want bij een tuincentrum of gamma ect betaal je je schil.

 

succes :tu

 

Is er bij je in de buurt een winkel genaamd cranenbroek ,die zijn echt goedkoop ,maar ze verkopen volgens mijn niet op internet ,1 meter hoog groen gaas ,25 meter lang kost daar rond de 23 euro .

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee ga ze eens ff mailen maar er zijn meer bedrijven ervan in Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

okee ga ze eens ff mailen maar er zijn meer bedrijven ervan in Nederland.

 

Ja dat klopt ,alles is er veel goedkoper ,ook tyrips groene nog wel ,voor je platen vast te zetten ,ook zeil en zo ,gereedsschap is er ook niet duur ,dat gaas krijg je nergens zo goedkoop ,er zijn van die winkels ongeveer 4 stuks geloof ik ,door nederland heen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op marktplaats staan ook wel wat goedkope adresjes. Dat adresje van Highlife is niet zo spannend hoor, die heb ik ook maar op marktplaats gevonden. :likken:

 

 

Maar schilt niets met die van Wiet61 en die is ook nog groen en 20cm hoger dus veel mooier. Je moet wel in de buurt wonen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaas is binnen!

 

Door de feestdagen duurde het een paar dagen langer maar het is nog mooi op tijd aangekomen.

 

Vanavond gaan we weer aan de bak dit keer op de nieuwe spot.

We gaan sowieso alle materialen erheen brengen en het eerste deel van de gaten graven.

Morgen avond gaan we dan waarschijnlijk de rest van de gaten afmaken en dan ligt de tweede plek ook helemaal klaar.

 

In de tuin staan ondertussen de eerste 70 zaailingenal een weekje te groeien, de helft Power Lolland x Power Lolland(PL xPL) en de andere helft Power Lolland x Golden Affie(PL xGA).

Over een dag of 10 gaan we deze eerste lading planten op spot 1, die staan er dan mooi rond 15 mei!

 

Er zitten nu nog een stuk of 70 PL x RD zaden in een glas water die zullen rond 1 juni uitgeplant gaan worden tegelijk met de eerste lading heribei stekken.

 

Dus we gaan nog even 2 dagen strijden deze week en daarna begint het leuke gedeelte!

 

Ik zal ook weer even wat foto's posten op het moment dat we de tweede spot klaar hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

En toen was het stil ,dit bedoel ik nu ,elk jaar hetzelfde ,met veel bombarie een tropic beginnen ,en veel verhalen ,ik ga dit doe ,en dat doen ,ik post ook nog dat en dit .

Je ziet wel ,er gebeurd niks ,nu al vele weken lang ,

slot erop en weg wezen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...