Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HighLife

Automazar Kaskweek - To The Limit !

Recommended Posts

Auto's op guerilla zijn sowiso ruk, en ook in een afgesloten tent met alleen vliegengaas in de openingen, dat blokkeerd de wind ook aanzienlijk.

Dus de wind in een kas staat nagenoeg stil dan kan je het beter in de regen laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eens, veel mensen denken ik zet de planten in de kas en rot is verleden tijd,

 

t word onderschat of overschat, net hoe je t bekijkt.

 

Auto's op geurilla, t moet lukken lijkt me, maar dan wel een strain die goed tegen rot kan. Volgend jaar probeer ik het met de daf autos. Deze bevatten pheno's welke wel GOED tegen rot kunnen, zover ik het tot nu toe gezien heb.

 

Er is zoveel troep op de auto markt, dat je een goede eigenlijk wel zelf moet maken. T gaat vaak enkel om effect opbrengst en soms smaak, maar de rest wordt volgens mij niet aan gedacht. Lekker binnen selecteren en vermeerderen.. dat doe je dus BUITEN, wandt daar zijn de auto's toch voor? Buiten?

 

Verder kan ik niet de situatie in HL's kas goed beoordelen, maar Auto Mazzar zet ik niet snel nog een keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij is de auto mazar toch als beste uit de bus gekomen hoor.

heb er zelfs een aantal planten van gehad die wel goed tegen de rot konden. helaas waren dit er maar 2 van de 8.

bij mijn tent kon de wind overal goed doorheen en dat verschil dat zie je!

bij een windvlaag stonden de AF'jes bij mij lekker te wapperen.

 

die auto jack waar ozzoes het over had is ook een super mooi soortje qua top opbouw maar ze ruiken totaal niet lekker.

zeer zurig van geur. ben benieud of ie in mijn joint lekkerder smaakt.

en de mazar is juist zo lekker zoet!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebbie daar wat fotos van? Ben wel benieuwd.

 

Vondt t qua smoke nie heel bijzonder, heb ik je ook verteld wou je zelfs een sample doen daarom.

 

Zurig het ik t overigens niet kunnen noemen... vreemd en ik had er toch een stuk of 10.

 

2 van de 8 kunnen tegen rot.. ist dan nie gewoon poep genetica..? Mooie opbouw, lekkere geur em lekker effect allemaal leuk, maar de eerste criteria lijkt mij rot bestendigheid. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fack.. net een hele update.. flikkert hij weer weg op het laatst.. geen zin meer nu..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawohl, dat kan ik.

Met zwartwit folie op de bodem rem je t optrekkend vocht uit de grond. Scheelt enorm in je LV en daarmee condens op t glas.

 

Suc6 daar

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sweetseeds AF skitteren idd maar rotten net zo hard weg in een kas als je niet goed ventileert.

Moet gewoon door kunnen trekken over lengte vd kas anders loop je hoe dan ook tegen fungy aan. Deurtje erbij maken op kopse kant scheelt alles.

 

Zwartwit folie op de bodem om LV laag te houden werkt ook als n malle alleen werk ik alleen met reg dus das al kudt en je moet dan eigenlijk onder de folie met tyleen aan de gang..

 

Kassen rocken maar vraagt zeker n apparte benadering. Hoe groter de kas, hoe eenvoudiger klimaat te handele ook nog s.

 

Suc7

 

In een koude kas veel ventileren zal waarschijnlijk weinig uithalen met betrekking op rot.

Rot wordt veroorzaakt door vocht en door te ventileren wordt er buitenlucht in de kas gebracht, die naast kou ook veel vocht bevat.

Tijdens een regenbui wordt ook nevel meegenomen in de luchtstroom en de lv wordt hierdoor hoog.

 

Er is nog een ventilatie weetje. De verplaatste lucht is behoorlijk minder ten opzichte van wat de ventilator aangeeft in de grafiek!

De grafiek geeft de luchtverplaatsing aan van Nominaalkuub, een nominaal kuub weegt 1,2kg. De koude en natte buitenlucht weegt meer dan de 1,2kg per kuub en hierdoor is de luchtverplaatsing een stuk minder dan dat de grafiek aangeeft!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe moet t wel dan? De klamme vochtige lucht laten hangen in de kas? Kan t vocht tenminste lekker neer slaan..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het buiten kweken ben je afhankelijk van het weer en moet geluk hebben, met een airco kun je gaan ontvochtigen, maar is wel energie vernietigen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo.. Eindelijk even updaten,

 

Het word geen vrolijke update.. :likken:

 

Ik moet Ozzoes denk ik gelijk geven in het feit wat deze man eerder al benoemde in dit topic; Dat autoflowers een beetje 'Punch' missen later in het jaar. Dit kan ik beamen. In ieder geval is het feit dat er geen enkele compacte pheno tussen zit. En de rest zie je nu.

 

Uhm..botrytis, meeldauw, stamrot.. moet ik nog even door gaan?

Die meeldauw was er steeds al in de groei en is nooit (ondanks vele malen behandeling) weggegaan. Toen de eerste bloei verschijnselen kwamen, rotten deze gelijk weg. Ook hadden veel planten in de groei al last van stamrot! Vaak in okseltjes. En daarnaast dus de meeldauw. Dat de toppen gaan weg rotten is dan het resultaat natuurlijk. Er was geen houden aan en heb hier ook weinig energie verder meer ingestopt eerlijk gezegd. Deze ronde 0,0 gram geoogst. Is ook een prestatie of niet dan ^_^

 

Genoeg.. picca's.. enjoy

gallery_19927_18049_121727.jpg

 

gallery_19927_18049_41266.jpg

 

gallery_19927_18049_76246.jpg

 

gallery_19927_18049_45610.jpg

 

gallery_19927_18049_16598.jpg

 

gallery_19927_18049_122806.jpg

 

Mooie witte topjes niet waar ? :whistle:

gallery_19927_18049_86085.jpg

 

gallery_19927_18049_78189.jpg

 

gallery_19927_18049_120012.jpg

 

gallery_19927_18049_172784.jpg

 

gallery_19927_18049_109689.jpg

 

gallery_19927_18049_4745.jpg

 

gallery_19927_18049_37692.jpg

 

gallery_19927_18049_63765.jpg

 

gallery_19927_18049_79784.jpg

 

gallery_19927_18049_40605.jpg

 

Nou... dit dus nooit meer hahaha... :rofl

 

Er zitten warempel ook nog enkele onaangetaste topjes tussen maar NO WAY dat deze in een vloeitje belanden. Ik pleur alles weg van de week. Einde verhaal 2015.

 

Edit:

Oja nog een kleine aanvulling:

Ook gebruik ik geen action cocos meer! Zoals bij de eerste ronde dat de bladeren al in de groei/ begin bloei begonnen te vergelen en dat vergelen niet te stoppen was. Ik durf te wedden dat dit door de Action cocos is gekomen. Want deze rond niks gebruikt en soms te veel water/ soms te weinig en de planten staan er nog super groen (ja en wit ja) bij. Dus die komt niet meer in mijn mediums. Doe er mee wat je wil. Maar dit is mijn eindconclusie na het vergelijken en doordenken van meerdere scenario's.

 

Tot volgend jaar ! :wave:

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

oef man, gelukkig had ik mijn ontbijt nog niet op, anders was het er gelijk weer uitgekomen!

wat een ellende zeg, ik snap ook heel goed dat je die laatste paar topjes ook gewoon weg mikt.

een grote schimmel bende in die tent bij jou! en dan die mist van de laatste paar dagen,

dat doet een grower ook niet veel goeds..

 

krijg er maar hoofdpijn van als ik dit allemaal zo zie! snel opruimen die handel en je focussen op wat anders

volgend jaar weer een zomer!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde man om dit te zien. Je kan er enkel uit leren en het volgend jaar beter doen ;)

 

Het is ook al heel wat dat je weet wat je niet moet kweken, misschien volgend jaar iets vroeger beginnen met je tweede ronde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt jammer........ik heb nog 6 zaden automazar in de koelkast...

Dus maar binnen zetten en niet buiten dus,voor wat ik heb gezien is dit echt een binnensoortje.

 

De meeste Auto's zijn binnensoortjes,ze doen het buiten wel,alleen doen ze het binnen beter onder een strak 20/4 regime.

 

Tenzij je buiten een simpel afdak hebt,die een beetje op de zon en een briesje wind staat.

 

Het heeft allemaal te maken met de 'plantdroog' tijd,volgens tuinplanten/boom kwekers.

Een prunus laurocerasus 'rotundifolia' kan last krijgen van hagelschotziekte (xanthomonas/pseudomonas) als de plant te beschut staat en op mineraalarme grond.

De arme grond maakt hem vatbaarder en de langere plantdroogtijd wegens beschutte(windvrije) ligging eisen dan zijn tol.

Ook kan een plant lasthebben van cohesie/adhesie als de temperatuur v/d omgeving net iets warmer is dan de plant zijn sapstroom,dan krijg je dauwvorming over de hele plant en blijven zwevende schimmelsporen makkelijker plakken.

Simpelweg te verhelpen door verwarmingskabels om de potten te wikkelen om de worteltemp. hoger te houden dan de omgevingstemp.

Een goede ventilatie is noodzaak,zowel de kas zelf als de luchtcirculatie.

Bij mij zat er het eerste jaar kas rot in een buitenplant,eruit geplukt en in de kas gezet.

de rotte delen droogden in terwijl het buiten gewoon doorregende,terwijl ik gewoon s-vent afzuigertje in de kas en een passieve inlaat van buiten had.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjoh, zonde..... lijkt sterk op mijn laatste outdoor resultaat.

Had toen 3 planten waar ik ook 0,0000 gram afhaalde.

 

Dit is dus de reden dat ik niet meer buiten doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey HL,

 

dit resultaat gunde natuurlijk niemand je, en ik ook niet!

 

Ik denk dat je zoals collie al wat aangeeft, gewoon de utierst verkeerde soort gekozen hebt. Ik heb met alle zaadboeren persoonljk contact gezocht voor ik zaden ging kopen bij ze, en toen ik DP vroeg hoe het zat met de schimmel ressistentie, kreeg ik te horen dat ze daar weinig tot niks over kunnen zeggen. In mijn oren dus een soort gemaakt voor binnen, welke de ijverige nederlander koopt als buiten plant..

 

Die hele hype rond de AM snap ik niet.. ik heb hem lichtelijk gevolgd, en tegen mijn info en gevoel toch 2 stuks weg gezet. Ik ben persoonlijk niet onder de indruk. Ja beide phenos waren compact, en bij mij redelijk gelijk. Maar de geur, en rot bestendigheid spreken mij niet aan. Volgens mij waren ze de zwakste van het stel, enkel de pandora kon mee dingen in rot gevoeligheid.

 

Ook moet iedereen die in een kas wil gaan kweken zich realiseren wat hij op zijn vork neemt. Je gaat niet per definitie een beter klimaat creëren als buiten, je gaat een klimaat crëeren waar jij als kweker met de juiste middelen invloed op kan uit oefenen.

Lucht circulatie is een must, de vochtigheid kan al gauw oploppen in een kas, en als deze kan blijven hangen zul je daar al gauw de gevolgen van zien (meeldauw, in mijn ogen), in de bloei zal dit probleem enkel erger worden..

 

Er is inmiddels zoveel tering zooi te koop op de Autoflower markt, iedereen doet maar wat is mijn gevoel. Binnen worden leuke prestaties geleverd, maar welke mafkees kweekt nu af's binnen.. Autoflower staat in mijn hoofd synoniem voor een buitenplant geschikt voor nederland, waarom zou je anders beginnen aan de krengen..

 

we zullen ze zelf moeten maken vrees ik, of heel veel miskopen moeten doen voor je dat pareltje vindt, en dan hopen dat ze hem niet verandere in de tussentijd...

 

HL, erg jammer van dit einde, zelf zou ik toch die laatste topjes er uit plukken.. maar mijn situatie is weer compleet anders..

 

Succes met de planning voor volgend jaar, kijk is naar de THC bomb... vond ik een pracht plant.. om maar te zweigen van de Gambya Ryder, een plant waarbij ik nog niet eens inspecteerde op top rot..

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie kut tent

 

afdakjes zijn ivm de passerende wind mijn voorkeur

alleen EXTREEM geventileerde kaskweken gaan schimmelvrij is de ervaring

lucht moet bewegen

 

die fotos zijn daardoor eersteklas voorbeeldmateriaal

extreme voorbeelde van rot, schimmel en ellende helpen beginners om fouten te voorkomen danwel te herkenen

qua fotos zie je ze niet beter dan dit

 

met een minder geweldige pot , en een minder luchtig medium was het minder hard gegaan qua groei maar ook qua rot

 

maar janken over een fust gemorst bier schiet ook niet op

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus is het een wijsheid om de 2e ronde geen AF te gebruiken?

AF eventueel om af te bloeien in de zomer, en dan een "normale" ietswat late bloeier voor de 2e run,

als deze maar goed tegen rot kan.

 

en je hebt die tent toch thuis staan? dan had je er wel een klein afzuigertje in kunnen hangen toch?

had dat niet een hele hoop gescheeld? (captian heinsight, i know)

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen ik kan jullie mededelen dat de automazar een soortje is die bij mij toch wel weer terug komt!

 

8 weken bloei in de m volledig afgebloeid met 0,niks rot. Jammer dat de spot in zijn geheel mislukt was maar de overblijvers hebben zich meer dan bewezen wat de soort kan doen. 100gr per plant bij lange na niet maar een dikke 50-60 gram toch zeker.

Het is geen soortje die geschikt is voor een kas waar weinig ventilatie is zoals is te zien. Een dakje was dit keer ook niet nodig!

Houd van ventilatie maar daar was op de locatie niks tekort aan. Leuke soort hoor alleen prijzig als een motherfucker.

 

Volgend jaar ook maar eens aan de haal met superskunk automatic!

 

groetjes!

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ luff,

Ja vandaar de waarschuwing vooraf.. hahaha :likken:

Ja.. stel dat je eten in de koelkast hebt gedaan, maar de randen zijn beschimmeld, dan snij je (ik iig niet) de randjes weg en eet je de rest op toch. Er zijn altijd mensen die zeggen kans best.. maar mij niet gezien :whistle:

Mist geen last van in deze tuin hoor.. Maar inderdaad, focussen op volgend jaar :dribble: Gelukkig is er genoeg lekkers binnen te halen dit jaar. Dit jaar stond de automazar in de schijnwerpers en ken deze soort nu goed. Ik moet zeggen, vandaag nog een joint gerookt, echt top spul hoor! De wiet die er rotvrij afkomt is echt mega wit en super lekker en sterk.

 

@ Crimson Fart,

Dit was puur een probeersel hoor. Iedereen neemt het hier zo hoog op maar dit is puur om te proberen.. Er staat genoeg ander lekkers. Alleen deze probeersel wilde ik graag met jullie delen en trek hier lering uit zou ik zeggen :) De tweede ronde was inderdaad later gestart als had gemoeten maar de automazar nam haar tijd wel voor de groei de eerste ronde. Daarmee lag ik bijna een maand achter op schema. Ach.. that's life.

 

@ Collie Weed,

Tja, wat je met die zaden gaat doen moet je zelf weten. Zou ze gewoon zetten hoor.. als je extra plek hebt.. Wel een zalig rokertje!

 

@ Scirocco,

Dit was puur een testje.. Dan heb je wel echte pech gehad zeg. Met welke soort was dit?

Gewoon weer buiten gaan man! Slechter als dat kan het nooit worden.. dus wat heb je te verliezen :innocent:

 

@ Ozzoes,

Dankje,

 

Ja maar als we alles van te voren weten.. (hoef ik jou niet te vertellen)- (dat gunde ik je ook never nooit niet)

 

Tja smaak valt niet over te twisten. Bij de 1 rot een bepaalde soort weg terwijl de buurman de beste oogst ooit viert bij wijze van..

Over de kas zal ik zo nog even in het algemeen wat vertellen want jullie hebben er een verkeerd beeld bij vrees ik :likken:

 

Bedankt voor je adviezen kerel! Hopelijk kun jij ook weer plannen opstellen voor het komende jaar? Je gaat wel verder toch op een andere locatie o.i.d? 'Zie je graag terug!

 

@ Meneertje Jansen,

Mooie kut reactie :likken:

Je hebt niet opgelet en niks gelezen. Mensen kunnen goed oordelen geven wanneer ze niks weten. Ik zou zeggen open je ogen en er gaat een wereld voor je open. Als je zo vol van jezelf bent en je vast houd aan 'feiten' uit het verleden en je nergens voor openstelt zul je nooit ver komen.

Jou reactie is daar ook een perfect voorbeeld van :whistle:

 

Met geen pot en geen planten was het nog minder hard gegaan met de rot? Of niet dan? :book:

 

Ennehh.. geen bier morsen hoor! Foei!! :rtfm:

 

@ Luff,

Nou hier had Ozzoes mij al op geattendeerd toen ik de plannen openbaar maakte. Hij zei gelijk al uit eigen ervaring dat de autoflowers dan een stukje 'punch' missen. Ik kan dat beamen. Wel is de 2e ronde pas 1 juli ontkiemt.

Over de tent zal ik dadelijk een duidelijker verhaal ophouden.

 

@ Hack,

Gefeliciteerd man! Zo'n resultaat had ik (eerlijk gezegd) niet meer durven hopen voor je. Dus congrats!! :icecream:

Heerlijk wietje man! Heb je al gerookt?

 

@ Ozzoes,

Nee hij had ze via een ander kanaal geloof ik..

 

 

On topic,

Ik lees hier veel reacties (achteraf) van jaa.. je had ook geen kas moeten pakken.. en lucht moet circuleren en weet ik het wat..

Voor de duidelijkheid even het volgende.

 

De 'kas' heeft altijd (met uitzondering van de maand april) opengestaan aan 1 kant (de rits sluiting) Ook de 4 raampjes de 2 ronden open gehad.

Daarnaast had ik het folie verhoogt met 30 cm om de planten meer ruimte te geven voor de groei en ook de lucht meer ruimte te geven. Want hierdoor was de onderste 20/30 cm van de kas niet 'afgesloten' maar kon de wind er altijd ook onderdoor komen.

Daarnaast heb ik de ventilator aangezet en gericht op de hoek linksachter (hoog) waardoor er een perfecte wind circulatie ontstond.

 

Dus die theoriën van de meesten hier gaan niet op. Ik snap dat dit een klap in het gezicht is omdat jullie toch denken gelijk te hebben maar je zult wat anders moeten verzinnen of je wijselijk stil moeten houden :likken:

De kas fungeerde dus als een groot (rond) afdakje, waarbij op droge (zonnige) dagen de afdak altijd afgeschoven werd.

 

Daarnaast heb ik aangegeven dat in de eerste ronde de vergeling grote parten heeft gespeeld. Zeker bij het afbloeien van de planten. Dit was waarschijnlijk de oorzaak van de (action) cocos die ik dus ook afraad om te gebruiken. (andere cocos kan wel goed zijn)

Deze ronde was het gewoon van begin af aan al ellende met die meeldauw. al naar enkele weken groei. En was ook niet te stoppen. Deze soort is daar echt te gevoelig voor (zoals Ozzoes ook al aangaf)

 

 

Nogmaals. Dit was voor mij puur een test. En natuurlijk had ik ook graag een andere en betere uitslag willen laten zien maar het is wat het is. En ik heb dit gedeeld voor jullie niet voor mezelf.

Doe je voordeel er mee op punten waar je wat mee kunt. :wave:

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...