Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vlinder78

Iemand Ervaring Met Kush?

Recommended Posts

Goedemorgen ik bezig met mijn eerste kweekje. Heb een vraag hoelang groeit de kush Door op 12/12??? Zit nu op dag 31 totaal waarvan 13 dagen groei en de rest bloei heb nu 10 dagen zichtbare bloei. Ik heb niet zoveel ruimte meer over om de lamp hoger te hangen. Het waren stekken. Iemand ervaring ermee? ?????

 

Gr vlinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet met stekken, wel met zaadjes. Pineapple kush en og kush. De groeispurt van een kushplant is heel kort. Ze vielen bij mij ook beiden kleiner uit dan ik had gehoopt. Na 2 week 12/12 is de meeste groei er wel uit.

 

Als je de groei wilt remmen kan je de plant zelf ook even dwingen om te stoppen door bijv defoliation toe te passen. Vooral bij kush soorten kan dit heel winstgevend zijn :)

 

http://www.420magazine.com/forums/hydroponic-gardening/176415-increasing-yield-defoliation-indoors-what-s-mean-how-do.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb OG Kush uit zaad gekweekt wat ook vrij kleine planten bleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

Dan hoop ik dat de groei er deze week uit is. Zit nu op 3 weken op 12/12 heb het gevoel dat ze blijven gaan. Zal van de week wat foto's maken die zullen dan in me verslag staan.

 

Gr vlinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wel kan is dat je lamp te hoog hangt. Planten gaan dan strekken op zoek naar licht. Hoe groot is je afstand van plant tot lamp?

 

Zit nu op 3 weken op 12/12 heb het gevoel dat ze blijven gaan

 

Dit is namelijk niet zo doorsnee voor kush..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad erg lang met een hybrid kush,

pure kush kan wat langer duren maar 3 weken is erg lang.

zou juist het tegenovergestelde moeten zijn dus; ze groeien zo kort door.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mochten je stekken je echt boven het hoofd dreigen te groeien;

een tip die ik niet graag geef maar je kunt de plant een enkele dubbele (over)dosis voeding geven.

Dit kan zoveel stress veroorzaken dat de groeispurt tot een einde komt.

Niet al te best natuurlijk, maar in dit scenario kan dit werken en je planten komen dit, in dit stadium, min of meer redelijk te boven....

Zorg in de toelomst dat je beter weet wat voor stekken je in huis haalt.

Of let beter op je soort licht (metaalhalide of NDL) en de lampafstand (niet onnodig groot).

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit kan zoveel stress veroorzaken dat de groeispurt tot een einde komt.

 

Dat doet "defoliation" ook. Maar defoliation is winstgevend, opzettelijk overvoeden niet ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sativa Avitas

Ik neem het ter kennisgeving van je aan.

Bedankt voor info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit stadium kan je de planten nog wel een knak geven, dan is de hoogte er ook wel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook OG Kush gehad.. uit stek.. kleine plant. na 12/12 groeide die nog 10-14 cm bij ofzo bij mij meer niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat de groei er nou uit is kan niet hoger met mijn lamp. Ik durf niet meer te knakken de laatste keer dat ik dat dee knapte er een hoofdtop uit. Het is mijn eerste keer ik ga proberen om deze ronde tot een goed einde te lijden zonder te veel te proberen heb al geplet geknakt en getopt ik laat het nou zo en zie wel hoe het verder loopt.

Bedankt voor de reacties.

Gr vlinder.

 

gallery_44237_17975_3104490.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zullen niet veel meer groeien hoor! Het rare is ik heb dat deze ronde ook gehad met mn ak47 deze bleven ook maar groeien ongeveer 3 weken. Terwijl ze een vorige ronde maar 1.5 week doorgroeiden na omschakeling?? En ik hou toch echt mn 600wttr er netjes 60 cm boven!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de 600w gemiddeld op 50cm gehad om ze toch een beetje te drukken. Ik hoop dat de groei er nu uit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...