Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

30 X 11 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Dan heb ik inderdaad hele slechte sirvice gehad. Maar is goed gasten dan weet ik dat voor de volgende keer. Ja dat ga ik doen leerling hopelijk werkt het nog een beetje. Als ik spint blijf houden dan ga ik eerst nog een paar keer spuiten. En daarna eventueel opnieuw roofmijt uitzetten.

als je een paar keer goed spuit met de juiste middelen heb je geen roofmijt meer nodig veel te duur en na 2 weken zijn ze toch kapot omdat ze je klimaat niet aan kunnen lees de gebruiksaanwijzing maar eens goed door ;) en er blijven altijd spintjes en eitjes over die ze niet te pakken hebben gekregen en heb je het als nog op het einde flink erin zitten of je moet om de 2 a 3 weken opnieuw steeds blijven uitzetten tel maar uit wat dat gaat kosten :td Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack heeft zowiezo een goed punt daar. Heb ooit een ronde ook roofmijt gebruikt. Week 6 zaten er webben in, dan wordt het moeilijk om nog te spuiten.

Verder al mijn rondes gewoon 4x gespoten nergens last van. Roofmijt is echt als je minimaal spint hebt. Als je er echt zoveel last van hebt als jij, gaat die roofmijt echt geen fuck doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je elke keer nieuwe roofmijt moet uitzetten gaat het inderdaad een duur geintje worden. Dat schiet niet op.

 

Dan ga ik aankomende tijd goed spuiten. Ik heb ninenine spidermite, floramite, en vertimec staan. Dus ik hoop dat ik daarmee die klote spint kan afmaken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je elke keer nieuwe roofmijt moet uitzetten gaat het inderdaad een duur geintje worden. Dat schiet niet op.

 

Dan ga ik aankomende tijd goed spuiten. Ik heb ninenine spidermite, floramite, en vertimec staan. Dus ik hoop dat ik daarmee die klote spint kan afmaken!

goede keus!
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal ook al je blad met witte stipjes weg voor je gaat spuiten. Groeit wel weer aan.

 

Het is niet zo dat dat blad niks meer doet, alleen zo kan je later beter zien of ze goed uitgeroeid zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En moet de lamp al in gesteld worden op een hoger wattage? Ik heb wel eens in een topic gelezen dat die zo snel mogelijk op 1150Watt moet. Klopt dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Is het een idee om de lekbak vol te zette met een klein laagje water zodra de LV te laag wordt? Zodat dit kan verdampen"

 

Probeer indien nodig je LV zoveel mogelijk te verhogen met een bevochtiger. Alle andere opties (emmer water in je hok, water in je lekbak, je was drogen in je hok, sproeien of whatever) zijn lapmiddelen met mogelijke ongewenste neveneffecten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En moet de lamp al in gesteld worden op een hoger wattage? Ik heb wel eens in een topic gelezen dat die zo snel mogelijk op 1150Watt moet. Klopt dit?

 

Klopt wat je zegt. Supernoob doet het ook na 2 dagen al, maar jij zit met 1000watter dus zou ff supernoob vragen.

Ik wacht altijd tot ze echt gezond zijn. Op de laatste foto vond ik ze nog niet groen genoeg. Maar ik ben ook maar beginner beter de pro's vragen.

 

Meer licht betekend wel dikkere stammen en dus sterkere plant! En je drukt ze een beetje kwa strek, maar met amnees blijf je dat toch altijd wel een beetje houden de strek.

 

Maak het vol!

 

Je bent in ieder geval goed bezig wou ik nog zeggen. Je krijg hier genoeg advies en jij doet er wat mee, dat ga je straks echt terug zien in je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knakenpoetser hij staat nu op 750watt, ik ga hem hoger zetten zodra de planten er iets beter bij staan.

 

@lo_pro ik heb zelf ook het idee dat de LV te snel zakt. Maar waarom krijg je negatieve na effecten van een emmer en natte handen doeken enz?

 

@teachme bedankt man ik vindt het zelf ook leuk om er mee bezig te zijn. Ik hoop dat ik deze ronde kan vol brengen. De potten voelen nog zwaar aan. Dus ik wacht nog even met water geven. Maar bij de volgende waterbeurt geef ik een EC 1.4 zoals je zei en ik hoop dat ze dan iets groener worden.

 

Ik heb bij sommige plantjes licht rode steeltjes ontdekt. Dus ze hebben ergens stress van denk ik? Misschien teveel schommeling in de luchtvochtigheid? Weten jullie wat het kan zijn?

 

Klimaat: lamp aan: 27gr lamp uit: 22gr

LV: Maximaal 80% minimaal 40%

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp staat aan dus het zijn foto's met hps. Maar de rode steeltjes zijn wel zichtbaar. Foto's zonder hps volgen nog.

 

gallery_44039_18039_4285021.jpg

 

gallery_44039_18039_5551261.jpg

 

gallery_44039_18039_2450673.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog toppen?

 

Anders zou ik niet te lang wachten met omschakelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de afzuiger harder zetten en dan gwn 2x per dag sproeien als je lv laag is. Droog je cocos iets sneller. En dan volgende beurt gwn 1.5 ec geven. Kunnen ze wel aan denk ik als ik zo zie. Ze staan al bijna 2 weken toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hogere ec rem je de groei ook iets mee kan je ze iets langer laten op 18u. Tot ze echt gezond zijn. En dan wanneer de klok omgaat 1.6 ec geven en dan. Week 2 en 3 bloei 1.7 ec. Week 4 1.8. Eind week 5 2.0. Week 6 1.8 en dan iedere x dat je watert afbouwen met 0.1. Tenzij je iedere dag watert. Tot eind week 8 dan vloeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik twijfel om te toppen omdat ze wel stress hebben/hadden. Of maakt dit niks uit?

 

Wat is jullie advies? wel toppen of niet toppen? En wanneer omschakelen?

 

Ik heb net foto's gemaakt om een beter beeld te krijgen. De reserve stekjes heb ik even uit de tent gehaald voor de foto.

 

gallery_44039_18039_1263975.jpg

 

gallery_44039_18039_2354924.jpg

 

gallery_44039_18039_209934.jpg

 

gallery_44039_18039_5878433.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze gemiddeld 25cm zijn toppen en dan 2 dagen later klok om. Dan krijg je het zeker vol. Ik zou altijd toppen als je met minder dan 10 op een m2 zit.

 

Zal nog een dag of 5 zijn als ik ze zo zie. Ziet er netjes uit nu nog ff bijkleuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gepost Vandaag , 23:01

Hogere ec rem je de groei ook iets mee kan je ze iets langer laten op 18u. Tot ze echt gezond zijn. En dan wanneer de klok omgaat 1.6 ec geven en dan. Week 2 en 3 bloei 1.7 ec. Week 4 1.8. Eind week 5 2.0. Week 6 1.8 en dan iedere x dat je watert afbouwen met 0.1. Tenzij je iedere dag watert. Tot eind week 8 dan vloeden

 

Wat bedoel je met week 8 dan vloeden? of bedoel je spoelen?

 

Ze staan 13 dagen. Ik zal EC 1,5 geven bij de eerst volgende water beurt. Bij jou ziet alles er ook top uit trouwens:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bedoel spoelen met alleen water op 5.8 ph.

 

Hoe hoog zijn ze nu?

 

Bedankt! Ik doe mijn best

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze gaat toppen zou ik er persoonlijk de helft uit trekken, dit is straks niet meer te hanteren

 

grtz dragon

Share this post


Link to post
Share on other sites

@teachme ze zijn nu bijna 20cm hoog.

 

@dragon6521 ik ben niet van plan om de helt eruit te trekken. Dus jij zegt ik kan ze beter niet toppen met dit aantal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht nog 2 dagen dan toppen, dan 2 dagen later omschakelen. Ergens week 2 bloei kijk je naar de takjes die echt niet mee omhoog komen en haal je die weg.

Je gaat het echt goed vol krijgen zo. Als je niet gaat toppen dan moet je ze knakken. Is ong het zelfde.

 

Laat je niet gek maken gwn toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie nu pas dat je op een 1.5x 1.5 tent zit. Uuh dacht dat je op 1.5x3 zat. Je zou er 1 rij tussen uit kunnen halen. 5 bij 4. Maar het hoeft niet. Heb je er 9op een meter. Zou je altijd later nog kunnen doen week 1 bloei ofzo als je ziet dat er een paar niet mooi meekomen. Als ze allemaal gezond zijn gewoon laten zo.

Kan altijd die kansloze takjes onderaan weg halen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik wacht nog wel heel even, maar niet telang want in de bloei groeien ze ook nog een stuk door toch?

 

En wat zou er gebeuren als ik ze morgen op 12/12 zet zonder te toppen, krijg ik het dan niet vol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vol ga je het wel krijgen alleen ik denk minder opbrengst als je ze niet topt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...