Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

30 X 11 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Zolang je het maar in het vat gooit, want dat jouw plantjes er zo goed bijstaan heb je mede aan startbooster te danken.

 

Top booster van aptus is zeker aan te raden icm met de hele lijn versterkt dit elkaar allemaal, stekken hebben erg

 

veel baat bij startbooster.

 

Gebruik je geen enzymen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild ik geef zowieso voeding volgens schema. Maar ik zal eerst eens 10 liter aanmaken en dat na meten. Die Growshop is inderdaad top, snelle service en klantvriendelijk

 

@teachme ik wil het ook niet te moeilijk maken. Vooral niet bij de eerste ronden. Er bestaat inderdaad een kans dat ik hoogteproblemen krijg. Ik had expres een tent van 215cm hoog aan geschaft, is toch weer 15cm extra haha. Maar ik denk dat het als nog krap wordt, gelukkig zijn er oplossingen:)

 

@budwiser710 ik wacht dan nog wel even met vergif spuiten. Kan ik wel alvast met ninenine spidermite spuiten? Dit is biologisch dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik bio gif bij biologische groente en fruit een pre maar met jonge wietplanten gebruik ik toch liever

 

spul wat echt helpt en dat is voor mij ;echte vertimec , spruzit en dislike combinatie en dat ook in deze volgorde.

 

Komt wel goed joh,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver90 hoogte heb je celremmers voor, maar ik heb daar geen ervaring mee. Kijk ff hier op forum daarvoor. Ik gebruik zelf altijd regulator van aptus dubbele dosis remt de groei ook.

 

Als je gwn plant vitatity plus pakt van bac om mee te spuiten de eerste keer. Daarna pak je een sterker spul, maakt niet uit wat. Pvp is tegen stress ook, dus of je plantjes nou jong zijn of niet.

Ik doe het altijd en nergens last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nu trouwens nog niet zo hoog, maar om een egaal veldje te krijgen alle hoge plantjes Steeds een plet op de stam geven. Blijven doen tot dat de groei er uit is. Je weet denk ik wel hoe je moet pletten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gelezen dat je het pletten met duim en wijsvinger kan doen. Maar wanneer moet je beginnen met pletten? En op welke hoogte van de plant moet je een plet op de stam geven?

 

Ik heb trouwens ook nog een net die ik boven de planten ga spannen. Kan je sommige ook remmen door ze aan het net te binden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin er meestal dag 7 bloei mee. Maar is verschillend.

Let gewoon goed op je planten, zie je er een paar tussen die te hard gaan plet je die op de stam. Als na het pletten nog hard gaat, dan knakken. Gwn mee beginnen als voor jou gevoel de plant er gezond bij staat.

Post een paar foto's tegen die tijd reageren er wel mensen hier wanneer je ermee kan beginnen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Ik had de roofmijt vrijdag al binnen. En ik kan ze niet te lang bewaren in het flesje anders gaan ze dood. Dus ik heb ze maandag uit gezet. Ik heb ook twee keer gespoten met floramite want dit is te combineren met roofmijt. Maar de volgende keer ga ik eerst spuiten en haal ik de roofmijt pas later.

 

Jullie heb gelijk gehad met dat het taaie dames zijn. Ze staan er nog niet helemaal top bij maar er is wel vooruitgang. Ik hoop dat het zo blijft doorgaan.

 

Ik heb 5 potten eruit gehaald dus er staan nu 25 (11liter) potten in, dit past mooi op deze oppervlakte. Inmiddels kwamen bij sommige de wortels onder uit de 11 liter potten vandaan. En de wortels kwamen ook onder de kleine potjes vandaan, dus vond ik het tijd om sommige over te potten. Ik heb 5 stekjes vanuit de kleine potjes over gepot naar de 11 liter potten. En ik heb er nog een paar als reserve gehouden. Ik heb per pot 300ml water gegeven met groeivoeding en startbooster volgens schema.

 

ze staan 12 dagen (18/6).

 

klimaat:

lamp aan: 25gr, lamp uit: 22gr

LV: 50-60%

 

Alle tips,adviezen,meningen zijn welkom:)

 

gallery_44039_18039_2747078.jpg

 

gallery_44039_18039_3980535.jpg

 

gallery_44039_18039_6736791.jpg

 

De 3 foto's hierboven zijn gemaakt na het overpotten.

 

gallery_44039_18039_27719.jpg

 

Foto hierboven: wortels onder uit de 11 liter potten.

 

gallery_44039_18039_1216201.jpg

 

gallery_44039_18039_652723.jpg

 

De 2 foto's hierboven: wortels onder uit de kleine potten.

 

gallery_44039_18039_4320603.jpg

 

gallery_44039_18039_2786945.jpg

 

gallery_44039_18039_1437899.jpg

 

gallery_44039_18039_4017332.jpg

 

De 4 foto's hierboven zijn nog voor het overpotten gemaakt. En zonder HPS.

 

groeten klaver:)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt leerling:D. Ik had de roofmijt gekregen in een flesje. En ze gaven me het advies om op elke pot een klein hoopje te strooien als je planten nog klein zijn. Dus tussen die witte korrels zitten roofmijten en eitjes die nog uit moeten komen. En als de planten groter zijn kan je roofmijt in een koffiefilter doen en dan bijvoorbeeld met een paperclip de koffie filters in je plant hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig :)

deze ronde gaat helemaal goedkomen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gast wat heb jij gedaan met die roofmijt :head_hurts_kr: die had je nooit over je cocos moet uitstrooien en je er beter in moeten verdiepen die gene die je dit aangepraat heeft is echt de grootste prutser die er bestaat!! zal als ik jou was je geld gaan terug vragen en laat die roofmijt aub voor gezien als je niet weet wat je doet :rolleyes: als je nu water geeft en je lampen zijn aan verdroogd alles en maak je alle eitjes en roomijten kapot! beter had je eerst een paar keer goed gespoten en daarna als ze groter waren roofmijt uitgezet in het donker op de bladeren zo dat ze meteen onder de bladeren kunnen kruipen.

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja bedankt man:), ik doe me best.

 

@jack white toen ik de roofmijt ging kopen heb ik gelijk gevraagd hoe ik dit moest gebruiken. En hun zeiden dat ik het zo moest doen.

 

Maar als dit fout is schiet het natuurlijk niet op. Wat is volgens jou een beter alternatief dan? Want dan weet ik dat voor de volgende keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaver wat jack al zegt, roomijs in het donker en op je bladeren.

Hopelijk gaat het nog iets doen zo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik inderdaad hele slechte sirvice gehad. Maar is goed gasten dan weet ik dat voor de volgende keer. Ja dat ga ik doen leerling hopelijk werkt het nog een beetje. Als ik spint blijf houden dan ga ik eerst nog een paar keer spuiten. En daarna eventueel opnieuw roofmijt uitzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoel ik dus met, dat ze in de meeste growshops niks weten!

Maarja er zijn altijd mensen die de discussie met je aangaan. Toevallig ken ik die gs blabla en alles is goed blabla. Ik ben in talloze gs geweest en overal krijg je ander advies en aan geen een van die adviezen heb ik wat gehad.

Je hebt geen ph meter nodig haha. Ik dacht dat het gezegde was "meten is weten".

 

Maar goed enige advies wat ik je wil geven is; lees heel veel verslagen hier op het forum!

Je bent nu amnees aan het kweken. Ga alle amnees verslagen lezen!

 

Maar ze zien er echt stukken beter uit! Beter dan bij mij met dag 12. Nu je wortels eenmaal goed zitten gaan ze het boven de potten laten zien.

 

Is dit een snelle versie amnees? 9 weeks

Ik zou iig niet te laag in de ec zitten op cocos, ga je tekorten krijgen. Ik heb geprobeerd om ec laag te houden een x van 1.2 steeds opbouwen tot 1.6 1.7. Kreeg ik Mg te kort en in het begin. N tekort.

Maar dit omdat je op cocos zit.

 

Maar gaat helemaal goed komen genoeg hulp hier!

 

Ziet er verder goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal waar van die ec

Overal hier staat haze/amnees > laag beginnen en rustig opbouwen.....maar ik geef ze nu al 1.6 en ze staan er echt veel mooier bij dan voorheen.

 

Op dit forum kun je ook verslagen/adviezen vinden van Polletje die zelfs begint met een ec van 3.0 en daarna rustig afbouwt. Z'n oogsten logen er iig niet om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WTF roomijs, whahahahhaa klote iPad .

Maar idd die adviezen van de gs, gaan soms nergens over.

Al weet ik er wel een paar die echt goed met je meedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel verslagen met die lage ec is op aarde. Cocos is gewoon anders op kweken vind ik. Iets droger ook.

Zag mooi verslag van whizzy geloof ik 70 amnees onder 1800w trok ie bijna 1 op 1 vanaf. Dat was dan wel op cocos slaps, maar hij zat ook tegen de 2.0 ec aan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@teachme + rodja: Als ik volgens schema voeding aan maak heb ik een EC van 1.2. Maar welke EC raden jullie me aan op dit moment?

 

ja dit is een snelle versie als ik de stekkenboer moet geloven natuurlijk;)

 

@leerling ik heb net allemaal roomijs op de dames gesmeerd man! hahaha nee geintje. De growshop waar ik de meeste spullen gehaald heb is top. Maar de roofmijt had ik bij een andere growshop gehaald en dat was ook gelijk de laatste keer!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou naar 1.4 gaan vind ze er een beetje gelig uitzien je nieuwe uitlopers.

Haal ook een ph pen. Zet je ph gwn altijd op 5.8 voor je ze watert.

Als je wat meer te besteden hebt gelijk zo'n ec en ph in een die je in je vat kan hangen.

 

Ga je trouwens hele ronde van boven wateren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is goed ik zal bij de volgende waterbeurt naar 1,4 gaan. ik vindt zelf ook dat ze iets groener mogen. Die EC en PH meter in een zet ik op me investeer lijstje;)

 

nee ik heb expres een lekbak gemaakt zodat ik ook van onder water kan geven. Maar bij sommige potten heb ik nog geen wortels uit de onderkant zien komen. Dus daarmee moet ik nog even wachten of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht geef altijd eerste 4 weken van boven. Daarna pas vloeden.

Hoeveel water geef je en geef je iedere dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef nu 300ml per pot. Maar niet elke dag want sommige potten zijn nog zwaar. Of is elke dag water geven beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook geprobeerd elke dag wateren. Vind ik maar niks. Ik water gwn 1x goed tot er net geen drain onder je potten vandaan komt. Gewoon dat je pot echt goed nat is, maar geen drain. Dan gwn droog laten trekken tot de potten licht aanvoelen. Kan soms wel 5 dagen duren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...