Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

30 X 11 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

:tu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees nu net op vorige pagina Flora Nova Bloom.

 

Die booster die je hebt is niet van GHE en in GHE schema zit een flinke opbouw aangaande PK's vanaf week 3 schema.

 

Zonde om die booster erbij te doen, je voeding is veel gebalanceerder/completer dan je denkt en ik las dat je op EC waarden aan het telen bent met de GHE.

Waarom als ik vragen mag want geen enkel schema van GHE werkt met EC waarden namelijk, dat is iets wat bij andere fabrikanten thuis hoort en wat je zeker de 1e ronde met GHE niet moet doen. Ik heb de Duo ook nog staan (3part ook nog) en met de Duo en de 1 part kom ik op volle mep voeding 'slechts' uit op een EC van 1.4 komende vanaf 0.24, wat geef ik dan wel niet als ik 1.8 EC wil geven, dan ga ik dus over de max van het schema af en gaat bj mij meteen de rem erop.. ja ze lijken mooi groen en groener en gaat best maar week 5 12/12 moet nog komen en dan begint de ellende, dan is break even point cummulatie bereikt en kan je alleen maar minder geven terwijl ze net zo lekker meer vragen en spoelen zonder EC is niet wat maar spoelen in de bloei om 'probleempjes' op te lossen is best een tik, zonde.

 

Meet ik de EC van schema Novagrow dan zit ik op 2.2-2.5 EC, tsja best hoog maar de Nova is een 1 part supercomplete voeding dus logisch dat die meter hoger uitslaat, vindt het al knap dat het allemaal in 1 fles kan en nog werkt ook. Meten doe ik eigenlijk amper nog, spuitje ml's werkt stuk handiger en ik heb niks te klagen, ja dat ik geen 14ml kan geven maar 'slechts' 9 vd Nova volstaat.

Zou ik nu ook nog gaan boosten ben ik de lul, ontploffen de toppen straks, dat deden ze 2 rondes geleden nog nadat ik de bioBloom (je wilt het toch wel eens proberen niet) de zaak zo op hol deed slaan dat het letterlijk op knappen stond allemaal en ik bagger scheet want potten leeg en tentje vol s5 wat maar bleef knallen en het was al eind week 8 (ze hebben bijna 11wk gestaan toen).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wat je bedoelt ik denk zelf ook dat je met deze voedingslijn een prima ronde kan draaien zonder EC/PH te hoeven meten. Maar dan moeten de stekken wel goed aan slaan enz....Ik maakte niet bepaald een goeie start dus de planten lagen sowieso niet op schema. En meerdere leden gaven het advies om wel een PH/EC meter te halen omdat je dan sneller kan bij sturen. Dus na de slechte start waren de planten best licht gekleurd (groen/geel) en kreeg toen het advies om de EC iets verhogen en dat heb ik dus gedaan. En de planten zijn aardig bij gekleurd.

 

Maar op dit moment gaan ze aardig volgens schema. Ik heb gister voedingswater aan gemaakt volgens schema met een spuit (aantal ml) en toen ik vervolgens de EC ging meten was die precies 1.7 en dat is tot nu toe het hoogste wat ze gehad hebben, dus nog geen 1.8

 

Wat is jou advies wat betreft de aptus toevoegingen? bijvoorbeeld de hele ronde halve dosis meegeven om overschot aan boosters te voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allemaal:)

 

Dag 33:

14 dagen 18/6

19 dagen 12/12

 

afgelopen vrijdag had ik het net op top hoogte gehangen. En ze steken er nu al 20 cm bovenuit dus ze zijn 20cm gegroeid in 4 dagen. En heb toen ook 30 liter water gegeven.

 

Afgelopen zondag heb ik de lighthangers ertussen uit gehaald en de lamp tegen het dak aan gehangen zodat de lamp afstand weer iets groter is. En weer 30 liter water gegeven en van aptus alleen CAMG mee gegeven omdat ik nog steeds niet precies weet of je die tegelijk kan geven met andere boosters (fosfor)

 

sommige planten hebben hier en daar een slap blad, terwijl andere bladeren mooi omhoog staan. Is dit een probleem of niks aan de hand?

 

Vandaag weer 30 liter gegeven:

Dubbele dosis regulator

P boost (kwart dosis)

Top booster (kwart dosis)

floranova bloei

 

EC 1.7

PH 5.8

 

Klimaat:

Temp lamp aan: 28gr

temp lamp uit: 21gr

LV: 50-70%

lamp afstand: 60cm

Lamp wattage: 1150watt

 

gallery_44039_18039_3950739.jpg

 

gallery_44039_18039_6219322.jpg

 

gallery_44039_18039_3629988.jpg

 

gallery_44039_18039_5634816.jpg

 

gallery_44039_18039_3354591.jpg

 

gallery_44039_18039_2984324.jpg

 

gallery_44039_18039_3991276.jpg

 

gallery_44039_18039_5817189.jpg

 

gallery_44039_18039_5124868.jpg

 

gallery_44039_18039_5190012.jpg

 

gallery_44039_18039_97256.jpg

 

gallery_44039_18039_5550705.jpg

 

gallery_44039_18039_2103664.jpg

 

gallery_44039_18039_3259668.jpg

 

gallery_44039_18039_3872646.jpg

 

gallery_44039_18039_5636366.jpg

 

hieronder foto's met hps

 

gallery_44039_18039_519859.jpg

 

gallery_44039_18039_780875.jpg

 

gallery_44039_18039_1968998.jpg

 

gallery_44039_18039_5285246.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen veld Klaver90! Slaphangende bladeren hebben in mijn geval vaak een oorzaak van over bewatering.

Succes :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft er goed uitzien!!!

 

:likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedrunner ik dacht zelf ook aan over bewatering. Maar op kokos kan je haast niet teveel water geven dus daarom heb ik me twijfels. En bij over bewatering gaan alle bladeren slap hangen toch? Bij mij hangen sommige slap en andere staan mooi omhoog.

 

@eitje

@harryvG: bedankt voor jullie berichten, dat houd het bij houden van een verslag leuk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey.. op Kokos kweken heb ik nog geen ervaringen mee.

 

Toevallig zag ik vandaag 1 moederplantje voor het eerst ook de bladeren slap hangen en de rest staat er goed bij. Ik bemerkte dat ik de boel te warm had gestookt op die locatie. Kan ook een oorzaak zijn in jou geval bij 28 graden... 1 plant ken er beter tegen dan een ander blijkt.

Blijft lastig in jou geval wat het precies is. Zou er niet teveel zorgen om maken. In jou geval van stadium staan ze er super bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi oerwoud :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind ze een beetje gestrekt

 

als ik jou was zou ik de eerste 10 cm dieven daar komt toch niks

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook iets van de onderkant afhalen, 3 kleinste onderin de plant.

Ziet er goed uit man.

 

Volgens en je mag wel hele dosissen gaan geven van de aptus sups. Die van jou kunnen het makkelijk aan, krijg je straks lekker vettige knoppen van.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind ze een beetje gestrekt

 

 

dat is nou ongetopte haze :D

 

als ik hoogte had zou ik nooit toppen, prachtige bonenstaken krijg je dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hans ik kan de tent maar vanaf 1 kant openen, dus kan niet meer bij de achterste planten. Maar ik ga de eerste 10cm dieven van de voorste planten waar ik nog wel bij kom. Bedankt voor de tip:)

 

@teachme wat bedoel je met de 3 kleinste onderin de plant? Ik wil de aptus sups wel gaan verhogen maar lostchild zegt dat ze dan i.c.m mijn voeding een overschot aan boosters krijgen. Weet jij daar iets van? wat zal ik doen?

 

@rodja het worden inderdaad bonenstaken haha. Ik hoop dat ze nu wel stoppen met groeien want de lampafstand is 60cm. En anders moet er denk toch een celremmer aan te pas komen. Wat is bij jou de lamp afstand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ongeveer 60, hoogste toppen iets minder,

maar ik draai met 600wattertjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey die gaan lekker man

wel zou ik zoals ze zeggen onderin wat snoeien anders heb je straks een dagtaak om fluf te knippen

 

gewoon ff 1 voor 1 eruit halen en niet te zuinig snoeien alles wat geen licht krijgt weghalen

geloof me dat is minder werk dan fluf knippen

 

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoogste uitschieters kan je wel knakken, dan hoef je geen groeiremmers te gebruiken. Ziet er mooi uit verder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal 10 potten weg en dief ze goed van onder geef amnesia de ruimte en hij gaat je goed geven kijk maar anders bij komando de topic precies het zelfde als wat jij nu hebt staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragon ik heb het net 6 dagen geleden op gehangen en daar zijn de dames ondertussen allemaal doorheen gegroeid. Dus 1 voor 1 eruit halen gaat denk niet meer lukken. Maar ik ga vanavond wel ff kijken hoe ver ik kom.

 

@dilago bedankt man:) ik ga de hoogte uitschieters knakken. Maar denk jij dat ze nu nog veel meer gaan strekken? Want blijven knakken tot het einde van de ronde lijkt me niet echt goed.

 

@hans de topic van komando heb ik inderdaad gelezen, die had zijn ronde volbracht met 26 amnezen maar hij had er toch geen potten uit gehaald?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vond jij dat hij een mooie ronde had gedraaid dan ?

van zijn fouten zou ik leren en dat is minder op een vierkante meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderste 3 kleinste takjes soms heb je dat de onderste groter is dan een er boven. Dus daarom de kleinste takjes vanaf onderen gezien.

Kan meer dan 3 zijn, maar ik kan niet zo goed zien als jij zelf dus.

Gwn alles wat klein is en waar niks meer van terecht komt.

Wees niet te zuinig, gaat je uiteindelijk toch niks opleveren.

 

Succes jonge!

 

Jij verdient zoiezo een hele mooie ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En over die voeding, denk niet dat de npk verhoudingen van een basisvoeding zo met elkaar verschillen, dus ik zou gewoon volle dosissen aptus erbij doen.

 

Ik draaide met bcuzz atami A en B Coco, A npk 6-0-6, B 1-5-6. Bleef daarmee hele ronde max op 1.7, kreeg toen tekorten.

Draaide met h&g npk A 3-0-3, B 1-4-5, hele ronde max 2.0.

Hele ronde geen tekorten.

 

Denk niet dat die bloeivoeding van jou bv, 1-10-15 is ofzo. Is maar een voorbeeld dat ik geef. Gwn volle dosis geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...