Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kenc

Mijn eerste kweek in I-Grow

Recommended Posts

Vind ik persoonlijk niet echt voldoende eigenlijk . Zitten die roosters beide aan 1 kant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die roosters zitten in de achterwant van de Keter kast, ik denk dat ze gewoon te klein zijn om verse lucht door aan te voeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die roosters eruit gehaald,scheelt toch weer iets,heb ik in de growshop gezien.en met die fan zal hij toch ook wel meer lucht naar binnenzuigen.Zijn trouwens je plantjes over de verbrandig heen kenc?Ik heb de plantjes net opgemeten en zijn tussen de 14 en 17 cm,alleen is de 1 al flink aan het uitbouwen en de ander niet. EC 1.65 en de ph 5.5(iets te ver teruggebracht,maar zal morgenochtend wel weer hoger zijn zoals elke dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat ik die roosters er ook maar uithaal want ben er bijna zeker van dat er onvoldoende verse lucht binnen komt.

De plantjes doen het redelijk maar enkele verbrande bladeren is niet te redden, maar lijkt me niet zo'n probleem.

PH van 5.5 is wel goed hoor, beter lager insturen, die mapito brengt die waarde inderdaad toch weer omhoog.

Bij mij zijn ze nu ongeveer 30cm. maar ik vind ze niet echt hard gaan na 14 dagen.

Het word in de growshop allemaal mooi gebracht hoor, maar in de praktijk is het wel anders merk ik.

Affijn we experimenteren maar even verder.

Mede growers alle goede info is welkom wat betreft de I-Grow kast :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit niet in zo'n kast.

Zit in de nok van mijn huis.

Ik heb wel 1 m3 afzuiging per watt, met gelijke cappaciteit filter en blaas ook nog eens actief in met 1 m3 per watt.

Minimaal bochtenwerk en slangen zo kort mogelijk. Inblaas is wel weerstandverhogen, gaat via een verdeelstuk. Zal dus effectief niet aan die m3/watt komen. Krijg de temp wel terug naar 23 als het moet :P

Wil eigenlijk nog inblaasringleidingen maken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een vraagje,dat plastic van die startblokken,moet dat eraf?bij de growshop zeiden ze`lekker laten zitten,wortels groeien toch naar beneden`.Ik heb er weer 1 plant bij zitten waar de wortels boven uit het blokje komen.En moet ik ze ingraven in de mapito,ze staan er nu 2/3 boven.De stand van zaken vandaag:EC 1.6 , Ph 6.1 temp. licht aan 33,licht uit 20.Foto`s zijn shit,allemaal strepen,zal morgen de kast 1 sec.opendoen en snel een foto maken met de lampen uit.En ik heb een heel klein beetje vals licht via de inlaat roosters v/d kast.Wat kunnen de gevolgen hiervan worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het plastic eraf gehaald, weet ook niet of dat zal verbeteren, denk niet dat het kwaad kan in ieder geval.

planten moeten 2/3 ingegraven zijn, das gewoon goed.

Ik vind het wel erg lastig die ph en ec op goede peil te houden, heb nu weer ph 6.0 en ec 2.0

temp lamp aan 33 en lamp uit 21 graden

Maar ik merk aan de planten dat ze niet echt goed groeien, blaadjes zijn klein en wat licht groen.

Kan niet erg tevreden zijn, ben bang dat het niks gaat worden.

Staan nu bijna 3 weken en de meeste zijn 15 tot 20cm, enkele zijn 30 cm.

Geen idee wat er mis is. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij ook veel lichtgroen blad,verder gaat het goed(geloof ik),4e dag bloei,meeste zijn nu 16/18 cm ,1 blijft ver achter.temp was net 34,lv 40%.Ik heb het idee dat de lv het euvel is,vanaf stek al veel te laag geweest met lampen aan.Ik heb bij de helft het plastic verwijderd en helemaal ingegraven,de rest heb ik verder ingestopt,kan ik kijken of het verschil maakt.Zou het ook niet liggen aan teveel sproeien dat lichte blad?Ik sproei best vaak(als ik wakker ben)en dan ong. 6 uur niet (slapen).Heeft iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je temperatuur is te hoog !!!! zeker voor het begin van je kweek.

Dit kan dus best eens de oorzaak van de vergeling zijn . Probeer 27 graden als maximum te halen .

 

Stoppen met sproeien, is niet meer nodig ,en bovendien krijg je met veel sproeien kalkaanslag op je bladeren.

 

Is dat valse licht normaal bij dat soort kasten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoe ??

2 lampen van 600watt geven nu eenmaal veel warmte af.

Heb er al een fan ook in hangen.

Als I-Grow zegt dat er 2 x 600watt in kan zou je zeggen dat het toch moet kunnen.

Misschien is me ec te hoog geweest ( 2.0 ). Heb vandaag alles leeggepomp en alleen Cannazym toegevoegd en afgezuurd naar een ph van 5.6.

Probeer 2 dagen zo is te spoelen, kijken of het verbeterd.

Ik kan ook proberen 1 lamp uit te doen, dus 1 x 600watt aan laten staan.

Graag jullie mening ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er slecht uit dat blad Kenc,bij mij zijn ze wel lichtgroen(sla kleur)maar ik heb nog geen dooie punten,maar jij bent wat verder.Is nu 18,3 graden in de kast,heb het raam te lang open gelaten(heb lekker uitgeslapen vandaag).Ik heb nog steeds een ec van 1,6 en Ph 6.0.Vannacht is de temp. 35 graden geweest en de lv 29%,blijft shit en heb net het valse licht aangepakt,is nu bijna weg.Ik ga nu proberen een fan voor de inlaat te zetten,kan hij meer koelere lucht naar binnen blazen,alleen krijgen dan de plantjes net achter de roosters de volle laag koele lucht,het blijft altijd wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het lijkt helemaal op een teveel aan voeding !!!

 

Het lijkt mij een combinatie van te veel voeding, een te hoge temperatuur en een te lage luchtvochtigheid. Het hangt allemaal met elkaar samen: door de hoge temperatuur en lage luchtvochtigheid is de plant als een bezetene aan het verdampen en neemt in het getransporteerde water te veel voedingsstoffen mee de bladeren in. Dit alles bij elkaar veroorzaakt verbranding.

 

Zal ik hem terugschroeven naar 1.4 dan?

 

Een EC-waarde van 2,0 is bij een normale temperatuur van zo'n 25 graden geen enkel probleem. Doe in vredesnaam wat aan je temperatuur, wat al door een aantal mensen is gezegd. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D5e dag bloei. Heb de temp nu op een max van 31 graden en een lv van 49%,lijkt mij acceptable.Heb de Ph nu op 5.8 en de Ec op 1.5,ik laat het ff zo,kijken wat het wordt.alleen is het vreemd dat sommige plantjes mooi groen zijn en andere in dezelfde box lichtgroene bladeren hebben(van binnenuit).Je zou zeggen dat ze dan allemaal hetzelfde probleem moeten hebben met overvoeding.Jan de Ripper is een ec van 2.0 niet erg hoog voor zulke jonge planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga vandaag 1 x 600 watt uitzetten denk ik. Ik weet anders ook niet die temp. lager te krijgen.

Ben nu sinds gisteren nog aan het spoelen en straks weer voeding geven van 1.6 ec. PH blijft rond de 5.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn ec nu teruggezet naar 1.4,ph is 6.0,lv 52%. temp 29,7.Heb nog steeds

Gele bladeren ,heb blaren erbij waar de vingers gewone lengte hebben maar de vingers zeg maar opgerold zijn.bij de geel/groene blaren zijn de nerven wel groen.snap er geen moer meer van.ook komen er bij de zijscheuten een witte haar uit,zijn dit de beginselen van de bloemen?moet ik nu met flores beginnen?planten staan nu voor de 6e dag in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenc,kwam net dit tegen op het forum:

 

IJzer tekort

 

Vergeling van binnen naar buiten in het jonge blad en de groeischeuten,terwijl de nerven groen blijven. In een verder gevorderd stadium worden ook de oudere bladeren aangetast , uiteindelijk kunnen de bladeren bijna wit worden en ont- staan er necrotische (dode) plekken op het blad. Elke standaard voeding bevat voldoende ijzer. Tekorten ontstaan meestal door een te hoge PH in het wortelmilieu, een te nat en/of een te koud substraat .

 

Dit lijkt op mijn probleem,alleen snap ik niet waar het bij mij vandaan komt.Die ph van 6.0,zou die te hoog zijn? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet van ervaren kwekers om altijd de ph tussen de 5.5 en 5.8 te houden de hele kweek door, dus ook niet veranderen. Als hij in het begin op 5.8 gezet word dan ook de verdere kweek zo houden.

Denk dat 6.0 net ietsje te hoog is , maar weet dat niet zeker.

Ik denk dat ons hele probleem puur veroorzaakt word door het klimaat.

Dus te warm in de kast waardoor je lv erg omlaag gaat.

 

Ik kweek op een andere locatie op cocos slabs, heb daar 80 nlx planten staan in dezelfde periode als ik hier in de kast. Daar groeien ze als kool. Grote gezonde en mooi groene planten, geen geel puntje te zien.

Is op een zolder met automatisch druppelsysteem.

Zie hier mijn kweek daar van afgelopen Mei.

Mijn eerste kweek op Cocos

 

Maar om nog terug te komen op mapito in onze kasten. Het is voor mij de eerste keer in een kast en ik denk dat ik zoiezo me EC van 2.0 te hoog is geweest en het klimaat ook niet goed te regelen is.

Ik ga straks weer verse voeding geven met een EC van 1.6 of 1.8 en dan maar hopen dat het weer goed komt met de plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenc,ik heb canna het probleem voorgelegt en kreeg dit schema van hun researchafdeling op de mail:

Voedingsschema Aqua

ml/10 liter

Duur Licht Aqua Vega Aqua Flores Rhizotonic Cannazym PK 13/14 BioBoost EC+

Start

wortelvorming 1 week 18 uur licht/dag 15-20 - 40 - - 0.8-1.0

Vegetatieve fase

Snelle groei 1 tot 3 weken 12 uur licht/dag 20-25 - 10-20 25 - 1.0-1.2

Bloei fase 1

Verschijnen van eerste bloemetjes 1 tot 2 weken 12 uur licht/dag - 25-30 5 25 - 20 1.2-1.4

Bloeifase 2

Bloemen hebben zich over de gehele plant gevormd 1 week 12 uur licht/dag - 20-25 5 25 15 10 1.3-1.5

Bloeifase 3

toename in bloemgrootte 2 tot 3 weken 12 uur licht/dag - 20-25 5 25 - 10 1.0-1.2

Bloeifase 4

toename in bloemgrootte en afrijping Laatste 1 tot 2 weken 12 uur licht/dag - 15-20 - 25 - 10 0.8-1.0

 

 

Volgens mij hebben wij veel te hoog in de voeding gezeten in het begin.Ik heb vandaag 100 liter flores aangemaakt met een Ec van 1.4,ze groeien goed maar het blad blijft hetzelfde geel/groen.kijken hoe ze het op flores gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

joe,

 

Kenc onder welke lamp stonden de ladies want die toppen mochten nie tzo lucthig zijn? Zet de lamp volgende keer dicher of koop een hoger wattage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Plantjes gaan vooruit,de nieuwe groeischeuten zijn weer groener dan 2 dagen geleden.Ben gisteren overgegaan op flores,Ph 5.8 Ec 1.4 .Alleen op mijn startblokken staat 1 mm alg.Heb nu de startblokken met mapito bedekt , nu maar hopen dat de cannazym het afbreekt.Iemand anders nog tips tegen extreme algaanslag?Ik heb ergens gelezen dat alg veel voeding uit het water haalt(vooral ijzer),dus dit kan ook een oorzaak zijn voor de groengele bladeren.

Kenc,hoe staat het bij jou ervoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jelle2. Wat betreft dat alg is geen probleem, heeft iedereen , komt dat we water vanaf boven er op laten druppelen.

Inderdaad zijn we met die voeding in het begin veel te hoog gaan zitten.

Bij mij zijn ze helemaal naar de kloten gegaan.

 

Heb nu nieuwe nlx stekken gehaald ( 4 dagen geleden )

Eerst alleen maar wortel stumulator gegeven.

Nu 4e dag alles in mapito gezet. PH op 5.5 en EC op 1.3

Lees hier maar eens het voedings schema, als je dit aanhoud moet het gewoon goed gaan;

 

http://www.aqualogic.nl/site/index2.php?page=growbox&lang=nl

 

Ik hoop nu dat het beter gaat, zo niet donder ik die I-Grow shit er uit en ga weer op cocos slabs verder of aarde potten.

Ik hou je op de hoogte als het nu wel beter gaat en zal nieuwe foto's binnenkort maken.

Groetjes en succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...