Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kenc

Mijn eerste kweek in I-Grow

Recommended Posts

Joker, wat betreft die kweek op cocos slabs. Ik heb 4 x 600 Watt, dus hoger hoeft natuurlijk niet. Maar dat was me eerste kweek op slabs, ben nu met de 2e kweek op slabs bezig en gaat stukken beter, stevige grote planten na 4 weken, zit helemaal vol met toppen.

Ik moet zeggen dat het kweken op Cocos slabs heel wat eenvoudiger is als die I-Grow systeem, kan heel slecht de ph en ec in de gaten houden en schommelt nogal.

 

Maar ben nu ook op een andere locatie bezig met een I-Grow kast op mapito, dat is echt heel anders en ben er tot nu toe niet echt tevreden mee, vorige plantjes verpest, nu weer nieuwe stekken gezet, zijn allemaal geworteld en nu vandaag in de mapito gezet. Heb 1 x 600Waat op de planten staan, pas over een week of zo doe ik de 2e lamp aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenc,het gaat super nu,voeding teruggebracht naat 1.2(staat nu op 1.45,Ph 5.9)en ze werden met de dag groener,ik heb er nu een paar bij van 50 cm,het wordt echt een bos nu.temp heb ik ook aardig onder controle,licht aan 30,licht uit 20.lv licht aan 45/55% licht uit 65 %. ik blaas nu koude lucht van buiten achter de kast,is echt 10 keer beter zo,ik hoop alleen niet dat ze in dit tempo door blijven groeien want dan moet het dak eraf :P .ik hou nu gewoon het schema van canna aan wat ik heb gehad van ze.ik heb 2 achterblijvers er tussen zitten,die zijn net 20 cm.Hou je voeding maar lekker laag(0.1 omhoog ofzo elke week)maar hij blijft wel schommelen tussen 1.4 en 1.6,terwijl het water in het vat 1.4 is.ik heb het vat gewoon openstaan,dus vult hij steeds zichzelf aan,maar het gaat gelukkig goed nu :verrygood .bij jou moet het nu ook goed gaan .Ik zit nu in dag 14 van de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jelle2, Ik ben van die Igrow bakken afgestapt, heb er nu een aarde bak in gezet, ze slaan gelijk beter aan nu.

Gewoon simpel iedere dag wat voeding met de hand geven, en veel sproeien.

Heb natuurlijk wel een achterstand omdat er nieuwe stekken in staan. Maar heb nu veel meer vertrouwen op aarde.

Ik zal spoedig foto's maken.

succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie de foto's gewoon. Je moet alleen een beetje werken aan je "camera kunsten", ze zijn nog een beetje onduidelijk.. Probeer de foto's een stukje verder van de planten af te schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn camera is niet zo`n topper 1.0 megapixel,die laatste 2 foto`s heb ik ingezoomd,maar dan wordt het helemaal wazig.Zal kijken of ik een betere kan lenen. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook zo'n igrow kast met mapito kon helaas geen andere stekjes vinden dan pp. Er staan er nou 14 maar de warmte in de kast is te hoog? heeft iemand suggesties? Wanneer moet ik mijn stekje toppen.

 

Zo , dat is beter heb er 16 fouten uitgehaald :verrygood

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Temp lamp aan 31 graden,lamp uit 20.

lv lamp aan 40%,lamp uit 70%.

Ec 1.5 , ph 6.1.

HET TEMPERATUUR VERSCHIL IS ECHT TE GROOT!

Ruim 10 graden verschil dit zorgt voor stress!!

 

:verrygood

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwekeling,ik heb de luchtaanvoer iets verlegt nu,zit nu aan 28,5 graden met licht aan,en 21 licht uit(de verwarming iets aan gezet op het kamertje).Is dit acceptabel??Ze zien er trouwens goed uit.Hoe herken je stress?

E.t. Hoe bedoel je hoe het is afgelopen?Bij mij gaat het nu best goed,alleen om het klimaat goed te houden is een ramp in die kasten.S`nachts heb ik een extra raam open waar de aanvoerslang voor licht,overdag nu de verwarming een beetje open en het raam op een klein kiertje om toch verse lucht binnen te krijgen.Kenc heeft er nieuwe stekken ingezet,gaat volgens mij ook beter nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kwekeling,ik heb de luchtaanvoer iets verlegt nu,zit nu aan 28,5 graden met licht aan,en 21 licht uit(de verwarming iets aan gezet op het kamertje).Is dit acceptabel??Ze zien er trouwens goed uit.Hoe herken je stress?

E.t. Hoe bedoel je hoe het is afgelopen?Bij mij gaat het nu best goed,alleen om het klimaat goed te houden is een ramp in die kasten.S`nachts heb ik een extra raam open waar de aanvoerslang voor licht,overdag nu de verwarming een beetje open en het raam op een klein kiertje om toch verse lucht binnen te krijgen.Kenc heeft er nieuwe stekken ingezet,gaat volgens mij ook beter nu.

Dat zal al wel schelen denk ik nu! Denk dat je nu wel goed zit 31 ghraden is zowiezo eignlijk al te hoiog voor de dames maar nu zit je over het algemeen wel goed. Stress herken je door paarse stelen en alles loopt wat langzamer. Die verwarming snachts zal wel wat uitmaken. Bij de info staat een stukkie over temperatuur door choppie lees dat een door dat is vrij verhelderend.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een update.

Temp. licht aan 30 graden lv 47%,licht uit 20 graden lv 70%( :) )

ec 1.6 ph 5.7.

Planten zitten vol met lekkere witte bolletjes :verrygood .de hoofdtoppen beginnen zich al een beetje te vormen,alleen hoop ik nu wel dat de groei eruit is want sommige worden hoog(niet die onder de lamp,maar die aan de buitenkanten staan in de kast).Alleen de lv met licht uit blijft schommelen tussen de 60 en 70%,veeeel te hoog.Nu is het nog niet zo erg,maar na de 5e week bloei wel.Zit nu 23 dagen in de bloei.welke i-grower heeft dit ook gehad en hoe opgelost??Luchtinvoer is goed,afzuiging vol gas,er hangt een ventilator in de kast die over de planten blaast.wie heeft tips?Ik ga er geen kachel in leggen ofzo,geen ruimte voor.

Morgen maak ik foto`s,nu gaat het niet omdat het licht aan is,en daar kan mijn camera niet zo goed tegen,allemaal strepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FF een update.

Temp. licht aan 30 graden lv 47%,licht uit 20 graden lv 70%( :) )

ec 1.6 ph 5.7.

Planten zitten vol met lekkere witte bolletjes :verrygood .de hoofdtoppen beginnen zich al een beetje te vormen,alleen hoop ik nu wel dat de groei eruit is want sommige worden hoog(niet die onder de lamp,maar die aan de buitenkanten staan in de kast).Alleen de lv met licht uit blijft schommelen tussen de 60 en 70%,veeeel te je kast.... je buis/slak-ventiltor in je kast zuigt de warme lucht wel naarbinnen!

 

suc6 ouwe !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kwekeling,ik heb de luchtaanvoer iets verlegt nu,zit nu aan 28,5 graden met licht aan,en 21 licht uit(de verwarming iets aan gezet op het kamertje).Is dit acceptabel??Ze zien er trouwens goed uit.Hoe herken je stress?

E.t. Hoe bedoel je hoe het is afgelopen?Bij mij gaat het nu best goed,alleen om het klimaat goed te houden is een ramp in die kasten.S`nachts heb ik een extra raam open waar de aanvoerslang voor licht,overdag nu de verwarming een beetje open en het raam op een klein kiertje om toch verse lucht binnen te krijgen.Kenc heeft er nieuwe stekken ingezet,gaat volgens mij ook beter nu.

Dat zal al wel schelen denk ik nu! Denk dat je nu wel goed zit 31 ghraden is zowiezo eignlijk al te hoiog voor de dames maar nu zit je over het algemeen wel goed. Stress herken je door paarse stelen en alles loopt wat langzamer. Die verwarming snachts zal wel wat uitmaken. Bij de info staat een stukkie over temperatuur door choppie lees dat een door dat is vrij verhelderend.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

31 graden te hoog...... Ik heb het het liefst 35graden constant !! Meeste mensen zitten altijd te huilen in de zomer... maar ik kweek het liefst in de zomer !! Gewoon meer water geven zodat die bitches :verrygood zichzelf kunnen koelen !!

Mijn ervaring is hoe warmer hoe dikker !! Er is natuurlijk wel een maximum temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=149505

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=149506

 

5 1/2 week bloei. gisteren bakken leeg gehaald ,voeding stond te hoog(ec 2.2).

Ze hebben 4 dagen volle dosis pk 13/14 gehad maar kreeg bruine punten,gele bladeren en roestplekken op het blad,dus nu voeding teruggezet naar 1.6. zit nog wel pk13/14 in het restwater.heb nog wel temp. verschillen van 10 graden(licht aan ,licht uit)maar kan nog geen stress ontdekken. Is de ontwikkeling van de toppen goed na 5 1/2 week bloei???(zie foto`s).

 

Ken c , hoe is het bij jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jelle2,

Tijd niet gehoord he ? :verrygood

Bij mij is het kompleet mislukt, droge wortels en ze groeiden voor geen meter, ik heb echt van alles geprobeert. Weet nu nog steeds niet wat nu de reden is geweest.

Ik ga binnen enkele dagen maar weer nieuwe klonen halen en maar weer proberen.

Hoe is jou spul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm vind de toppen wel een beetje klein voor 5 en halve week bloei zit zelf nu in de 3de week bloei en zijn mss een klein beetje kleiner als de jouwe maar het scheelt niet veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...