Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kenc

Mijn eerste kweek in I-Grow

Recommended Posts

Hier wat foto's van mijn eerste kweek op Mapito in de I-grow kast.

Heb hier 24 nlx staan. 4 dagen groei en nu 10 dagen bloei nu.

2 x 600Watt. PH 5.8 EC 2.0

Druppelsysteem loopt 24 uur per dag.

Ik bemerk wel dat er heel kleine plantjes tussen zitten en enkele aardig groot.

Alles volgens schema gedaan, gebruik in de voeding ook Cannazym en Rhizotonic.

 

kweek op mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je toch een aantal problemen hebt gehad , of nog steeds hebt.

Waarom druppeld het 24 uur per dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp niet goed waarom je met Canna werkt? De beste resultaten op de grow boxen worden gehaald met Aqualogic.( Igrow )

Canna zal de plant te hoog laten worden en de internodes te ver uit elkaar zetten.

 

Toen ik bij I grow een kast kocht werd me verteld dat ik kon kiezen tussen Canna en Aqualogic. Maar ze lieten duidelijk doorschemeren dat Aqualogic veel beter was, en vooral ook veiliger. Dit ivm het feit dat de growboxen continu water krijgen(risico op worterot , waterplant etc)

 

Een kennis van me heeft later ook eens met Canna gewerkt omdat hij vond dat Canna een grotere naam heeft, maar ondertussen zit ook hij weer op Aqualogic voeding.

 

Ter uitbereiding is er nu ook een sproeimix voor igrow kasten waardoor de plant iets minder gevoelig is voor de vaak hogere temperaturen in de kasten.

En er is nu een smaakmaker (produkt op basis van suikerbietensap) dat je de laatste week kunt toevoegen voor een zoetere geur en smaak aan de toppen.

Ideaal voor de kleine eigen gebruik kweker. :verrygood :P

 

greetings Robin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die aqualogic toch snel in de plee geschud :verrygood

Ben er helemaal niet blij mee :P

En dan die resultaten => 800 gram uit een 1200 watt kast :(

Ze kunnen daar beter iets aan de temperatuur doen, voordat ze dingen aan het plantje gaan geven wat ze dan toch niet volledig benutten kan :no

 

Het doorschieten waar Robin over praat is daar ook aan te wijten, niet aan de voeding.

 

Je kunt trouwen volgende keer beter eerst je plantjes door de startblokken heen laten wortelen, voordat je ze in de box zet. Lijkt erop dat er enkele zeer slecht geworteld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had deze stekken van de cocos slabs afgehaald bij iemand anders waar ze het niet echt goed deden, dus zal de oorzaak zijn dat ze zoiezo niet goed aangeslagen waren, ik probeer ze nu in de kast beter te laten groeien. Het is meer een test voor mij.

 

Maar er wordt gevraagd waarom 24 uur doordruppelen. Dat leek me juist de bedoeling bij I-Grow op Mapito toch ?

Altans dat hoorde ik vorige keer van Onimusha ook al.

 

De voeding die ik gebruiks is Aqua Vega en Aqua Flores. Ik gebruik Canazym voor spoelen en Rhizotonic voor de wortelstructuur.

 

Graag jullie mening :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is iid ook de bedoeling, 24 uurs bewatering.

Hierdoor hebben de planten continu voldoende van de juiste voeding voorhanden.

Dat zal ook de rede zijn van de totaal andere plantontwikkeling eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja , natuurlijk dat hoort juist bij Mapito , domme vraag van mij

Hoeft niet hoor.

Je zou het ook afkunnen met 4/6 x per lichtcyclus, moet je wel een buffer hebben in je bak :verrygood

Het moet zeker ook op andere substraten mogelijk zijn, mits ze snel genoeg de voeding doorlaten (drainairen dus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de Aqua Vega en Aqua Flores die ik gebruik moet geschikt zijn ?

Die Aqua Flores geeft wel een donkere kleur in het water zeg.

Heb me EC nu op 2.0 PH 5.7 3e week bloei.

Goed volgens jullie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die drain moet er in ieder geval regelmatig zijn .

In grote lijnen gelden toch dezelfde dingen als bij kweek op steenwol matten?

De structuur van alleen steenwol is anders (en dus de waterhuishouding ) .

 

Ik denk dat ook op mapito nog meer winst te behalen is door het gebruik van bacteriën en of CO2 in het voedingswater . Voor de CO2 tabs heb je eigenlijk dan ook een doseer unit nodig .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,ik ben net als Kenc bezig aan mijn eerste kweek in de igrow senior(die met brandblusser),ook met canna en ook 24 keer nlx.Ik heb 4 dgn groei gedaan en vanavond voor het eerst 12/12.Ik zal eerst de stand van zaken bij mij proberen op te sommen:

met lampen aan 32 graden,lv ongeveer 35%,met lampen uit 21 graden 90% lv !!. EC 1,4 Ph 6,0(volgens de verpakking hoef je die niet meer bij te regelen die Ph).

Ik heb er vandaag een fan in gehangen die onder de lampen doorblaast en de plantjes laat bewegen voor dikkere stammen.Nu zijn een groot aantal steeltjes van de bladeren paars, en de nieuwe blaadjes lichtgroen.Is dit stress of is dit altijd zo met kleintjes?Ik zit nog op vega voeding tot de eerste bloemvorming,dan ga ik over op flores.nu staat er op de flessen EC tussen 1,1 en 2,1 ,dan zit ik toch goed met 1,45?Ik probeer zo snel mogelijk foto`s er op te zetten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar je foto's Jelle2.

Ik heb ze ook 4 dagen voorgroei gedaan en staan nu ruim 10 dagen in bloei.

Mijn PH zet ik altijd op 5.5 en EC eerst op 1.8 en nu op 2.0 gezet. Voeg altijd Cannazym toe aan de voeding.

Bij mij ook 32 graden met lampen aan en in donker 20 graden.

Die 32 graden zal volgens mij geen kwaad kunnen. Is in de tropen net zo heet.

Afstand van de lampen tot planten ongeveer 1 meter.

Misschien is die afstand te lang, weet dat niet zeker.

Planten zijn nu gemiddeld 25cm hoog, dus nog best wel kort, enkele zijn 30 cm tot 35cm.

Wie kan me tertellen hoe de afstand lampen tot planten nu moet zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gelezen minimaal 50 cm,maar dat gaan wij niet redden denk ik in die kast,heb iemand gesproken die zijn toppen moest buigen omdat ze anders de lamp in groeide,want de hoogte vind ik best wel beperkt i.v.m. die growbakken.

en de hoogt van de lampen kan ik niet regelen omdat ze in het dak zitten,als je de senior 1 hebt kun je ze misschien wel laten zakken met kettinkjes,maar bij mij gaat die vlieger niet op.ik ga ook niet toppen ofzo,het is voor mij de eerste keer dus ik zie het wel,ik zit een beetje met die lage luchtvochtigheid,heb er al natte doeken ingelegt maar scheelt niet veel,schijnt ook beter te worden als ze groter worden,dan verdampen ze meer uit de bladeren.Dat hopen we dan maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me lampen aan katrollen hangen en kan ze makkelijk laten zakken of verhogen. Wist niet dat ze op 50cm moesten hangen, ga ik dus maar eens veranderen. Vochtigheid is naar mijn mening niet makkelijk te veranderen. Bij mij druppelt er constant voeding op de mapito dus zou je zeggen dat het vochtig genoeg moet zijn.

Het is voor mij de 1e keer ik die kast dus alles maar uitproberen he

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou gisteren de lampen laten zakken naar 50 a 60 cm. Vanmorgen waren de plantjes slap en enkele bladeren verschroeid !! 35 graden in de kast.

Snap er helemaal niks meer van.

Kast nu maar ff open gezet en er een fan voor laten blazen en alles maar lekker nat gesproeid.

Hoop dat het weer bij trekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je lamp geleidelijk aan laten zakken.

Op deze manier wordt de lichtintensieteit van op de plantjes ineens veel groter.

Wat wel kan in die kast is een stukje doorzichtig plastic boven de plantjes spannen.

En door die hoge temp beginnen ze toch door te schieten, waardoor je ze nog moeilijker onder de lamp kunt houden.

1/2 plantje(s) op 1 box en dan gewoon toppen.

Ik begrijp in deze dat jullie met de 600watters werken.

Als je die vervangt door 400 heb je wel een beter rendament.

Het zou nog beter zijn er cooltubes voor te pakken.

 

@ jelle, het paarse is meestal stekstress :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx onimusha,ik heb veel over kweken gelezen en dan lijkt het simpeler dan het is.Ik ben gewoon bang om fouten te maken en als er dan rare dingen voordoen raak ik net zo in de stress als die stekken :verrygood ,ik ben gewoon bang dat ze de pijp uit gaan.de stand van vandaag is :licht uit 20 graden , lv 66%.En die 600 watters die erin hangen zaten er standaard in,je gaat er van uit dat igrow wel onderzocht heeft wat het beste is,maar om het klimaat op peil te houden is wel een sport op zich,te warm en te lage lv met lampen aan,met de afzuiger vol gas,anders loopt de temp.op tot 39 graden.

 

klote Kenc ,dat ze raar doen,misschien moet je ze gewoon laten hangen die lampen.volgende keer ga ik er ook wat minder inzetten en toppen,als je nu topt krijg je helemaal een oerwoud denk ik,maar ik laat eerst dit maar bloeien,kijken wat het wordt. Gegroet,Jelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt allemaal mooi voorgesteld , kweekschema's ,kant en klare voedingen , en kweekkasten , een soort plug en play kweken !!!!! de praktijk is echter anders , omdat er heel veel faktoren een rol spelen , gewoon zelf blijven denken en doen (met de adviezen van anderen in het achterhoofd)

 

trouwens : zorg voor gezonde plantjes voor je ze in de bloei zet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad atmosphere, ik denk ook dat ik slechte cloonen heb gehad, ze verschillen allemaal in hoogte.

Is het raadzaam een ventilator in de kast te hangen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook een ventilator in gehangen,heb je in ieder geval betere luchtcirculatie en je plantjes bewegen voor dikkere stammen.O ja Kenc,bij mij zit er ook verschil in mijn plantjes,paar supermooie die al goed uitgroeien aan de zijkant,de meeste zijn gemiddeld en een paar kleintjes,de kleintjes staan verspreid door de kast,dus licht er niet aan dat ze pal onder de lamp staan of niet.

Mijn ph staat op 6 en EC op 1.4.Moet ik de Ph terugschroeven en de EC omhoog of zo laten.nu 2e dag bloei,zit nog op canna vega.wie heeft advies? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me wel ff goed zo jelle2.

2e dag bloei niet te hoge EC , moet je langzaam opbouwen.

Ik nu 13e dag blei op EC 2.0

Ik ga in ieder geval vanavond een ventilator in de kast hangen als het licht aan gaat om 23.00uur. Ik heb nachtstroom tarief dan, scheelt je veel in de stroomkosten. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hem op 18.00 uur tot 6.00 uur staan,nachtstroom is van 23.00 tot 6 dus zit ik altijd in die uren.kan ik sàvonds nog in de kast rommelen.ik heb de Ph teruggebracht naar 5.8 en de ec stond op 1.6 nu.Ik laat het lekker zo.Ben jij al met flores bezig Kenc?Moet je dat ook langzaam toevoegen of de bakken legen en kompleet nieuw water erin?er blijft in ieder geval altijd een klein laagje instaan omdat ik aftap via het levelslangetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het beste als je overgaat in de bloei je vat vullen met bloeivoeding, hoef je het systeem niet leeg te pompen.

Er komt vanzelf vraag naar nieuwe voeding en die vermengd zich dan met de al aanwezige voeding.

Kan voor de plant geen kwaad, omdat die de voedingbehoeft ook langzaam veranderd.

Het kan overigens geen kwaad elke week een deel van wat in de onderbakken staat te verversen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben al een week met Flores bezig Jelle2. Maar wat Onimusha zegt is prima.

Heb toevallig gisteren alles ververst. Zojuist ff een fan in de kast geplaatst zodat er wat ventilatie in de kast is.

 

ff vraagje aan Onimusha.

Heb jij toevallig een blowertje die verse lucht in de kast kan blazen ?

Die 2 kleine roostertjes onderin de kast is dat voldoen voor natuurlijke aanvoer van verse lucht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...