Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vinnividivici

Oorsuizen (Tinnitus)

Recommended Posts

Aloha,

 

Hier even een vraagje voor gevorderden. De casus:

 

Man, vroeg in de zestig, heeft nu al enkele jaren last van tinnitus oftewel oorsuizen. Bleef het nu maar bij suizen...neee, het is rinkelen, trompetteren, triangelen en allerlei soorten herrie - het houdt hem uit de slaap, hij wordt er - letterlijk - horendol :head_hurts_kr: van. Dokter kan hem niet helpen.

 

Nevendiagnoses o.a. COPD, nervositeit.

 

Kan vanwege COPD niet roken, heeft geen enkele canna-ervaring, wil niet stoned of high worden.

 

 

 

De vraagstelling:

 

Zou hij baat hebben bij een cannabisproduct? Ik denk dan, in zijn geval, aan een tinctuurtje.

Iemand ervaring met deze klachten en de behandeling?

 

Bij voorbaat dank..!

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb trinnitus in een mildere vorm als de klacht die jij beschrijft, maar als het stil om me heen is hoor ik steeds een piep in mijn oren. In bepaalde situaties wordt die harder en aangezien ik een trouwe cannabisgebruiker ben kan ik dus wel stellen dat de piep niet weggaat door medicinaal gebruik. Wat wél zo is, is dat je door de cannabis in staat bent om de trinnitus te negeren zodat je het even vergeet als je ergens anders op focust.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak maar spacecake, doseren kan hij dan aan de hand van de plakjes in 4 of 8 stukjes snijden.

 

 

Zeker in het begin helpt een dobbelsteentje van een goede spacecake al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kwam ik tegen over oorsuizen, misschien dat iemand er wat aan heeft.

 

 

Oorzaak

Opgesloten in je eigen negatieve of donkere gedachtewereld.

Hierbij soms 'valse' trots, je duwt anderen van je af. Weerstand, koppigheid, angst om naar je diepste zelf te luisteren, om naar de wijze en mooie waarheidlievende boodschappen te luisteren. Jij fixeert je op het duistere van de wereld, op de dood of op de 'dode wereld', op de zonden van de anderen of op het geroddel in de blaadjes, op vreemde zaken die ver van je af liggen, in feite gaat het om een weerspiegeling van je eigen pessimistische levensvisie, van jouw donkere leegte, van de angsten. Jij klampt je vast aan het duistere of aan het lagere.

Jij leeft niet echt in het hier en nu, in de realiteit. Jij leeft in een erg subjectieve gedachtekring `ik weet het toch best`, jij zet jezelf gevangen in je bevooroordeelde verbeeldingswereld. Jij botst met anderen, jij bent niet helemaal eerlijk met je diepste zelf. Jij loert naar duivelse, of smeedt geheimzinnige plannen in je hoofd, jij vecht tegen je eigen waangedachten, jij denkt je op het kwade te moeten voorzien. Jij gluurt met een zekere hardheid in gedachten naar datgene wat onfris ruikt, jij vult je eigen leegte op met duistere waandenkbeelden. Jij vliegt van hier naar daar met je gedachten, maar gevoelsmatig ben je hoekig en koud, verwarm jij jezelf met het vuur van 'vreemde zaken'. jij bijt je vast in het andere, in het donkere. Jij verhinderd jezelf om soepel en blij vanuit je hart te leven. Jij gelooft niet in vreugde, in de zon, in geluk. Veelal gaat het hier om duistere onbewuste sferen en verwachtingen. Bewustwording is hierbij gevraagd.

 

Oplossing

Opvoeding en indoctrinatie, religieuze enggeestigheid en vooroordelen, of gewoonten van denken. Bouw jij je leven op dit onecht gezag? Keer je nu in alle eerlijkheid naar het werkelijke gezag diep in jezelf en luister naar je innerlijke wijsheid. Laat je niet langer onbewust manipuleren door enggeestige levensfilosofieën doe geen respect hebben voor elke mens op zich, die de mensheid indelen in categorieën wit en zwart, noch door je eigen donkere overtuigingen. Kijk naar jezelf, sta hier en nu met beide voeten op de grond en word nuchter. Leg je fantasie aan banden. Blijf aanwezig bij de realiteit en ontdek nu het mooie in jezelf en in het leven. Het kwade in de wereld is het gevolg van een tekort aan inzicht. Wanneer jij je richt op het duistere, of datgene wat of diegene die jij als duister veroordeelt, duid dit erop dat jij niet echt gelooft in die kracht van goedheid in jezelf. Heeft men je wijsgemaakt dat de mens slecht is, en dat jij hiervoor moet opletten? Dan zal jij op de loer liggen, dan zal jij het kwade in de wereld versterken, omdat ook jij je erop concentreert. Echter, durf jij de liefde en de ware levensvreugde, lichtere verwachtingen in plaats van angsten in je leven toe te staan, dan draag jij je steentje bij aan het opbouwen van een nieuwe aarde. Sta licht en vreugde toe in je leven.

Laat die weerstand varen tegenover je innerlijke zelf, bouw je leven niet op duistere vooroordelen. Erken het mooie in jezelf n in de anderen, geef je over, buig een keer soepel door in plaats van alles op eigenzinnige, kortzichtige wijze 'best' te weten, want jouw oordeel is niet op een ware basis gebouwd. Luister niet langer naar destructieve invloeden uit je omgeving of opvoeding, maar stel je open voor de verscheidenheid van mensen, iedereen heeft zijn of haar verhaal. Geen gezag, geen systeem, geen wet buiten jezelf heeft de waarheid in pacht. Luister naar je hart en gluur naar het mooiste in het leven. Breek die koppige eigenzinnigheid, wordt flexibel en zachter, richt je binnenwaarts en speel geen rechter. Laat jet donkere achter je en bouw jouw leven positief uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW Bosrandje,

 

Tot zover Christiane Beerlandt, uit het boek "De sleutel tot zelfbevrijding" ;)

 

Het "grappige" is, dat er veel van de genoemde zaken in deze casus spelen.

 

Sociale anamnese:

-Vechtscheiding

-Hertrouwd met volle nicht, daardoor veel familiecontacten verbroken

-Werkeloos

-Financiële problematiek door hoge hypotheek icm uitkering

-Frequente contacten met advocaten, deurwaarders etc. door vechtscheiding. Saillant detail: zijn zoon "werkt" bij genoemde deurwaarder

-Huidige echtgenote lijdt aan borstkanker; waarna amputaties en complicaties

-Gebrouilleerd met alle broers behalve ik - zei de gek

 

 

Bij beiden veel negatieve gedachten, echter deze twee versterken elkaar ipv de ander af te remmen. Het is: zij tegen de rest van de wereld.

 

Dus ja, we kunnen hier wel wat mee.

 

Ook de tips van Predator en Dilago zijn bruikbaar; als het niet weggaat maar het wordt wel draaglijk, is het ook goed. Zo werken pijnstillers ook; ze maken de pijn acceptabel maar echt weg is het niet. En spacecake in blokkies is qua dosering ook een inkoppertje; die had ik zelf moeten bedenken :whistle:

 

Ik ga maar eens even babbelen met Grote Broer. Mijn dank voor de antwoorden...!

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar komt het inderdaad vandaan Vin. ;)

 

Wat er in je leven gebeurd zegt altijd iets over jezelf, over hoe je met jezelf en met anderen om gaat.

Het leven probeert hem duidelijk te maken dat hij niet op de juiste weg zit en hij dingen bij zichzelf moet veranderen.

Een ander kan je onmogelijk veranderen omdat die in wezen je spiegel van je eigen leven is, de enige die je kan veranderen is jezelf.

Sta je zelf positief en eerlijk naar jezelf en anderen toe in het leven, dan zal je dat ook terug zien in je omgeving en met wat er om je heen gebeurd.

Hij kan natuurlijk ook er voor kiezen om het te gaan bestrijden met wiet of iets dergelijks, maar daarmee luistert hij niet naar zichzelf, daardoor zal er weer iets anders, een andere ziekte bijvoorbeeld op zijn pad komen, net zo lang tot dat hij naar zichzelf gaat luisteren en veranderingen aan brengt in zijn leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te zien dat er nog steeds topics als deze zijn en worden geopend waarbij mensen gewoon echt geholpen worden.

 

Suc6 vinni

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vinnividivici

 

Net als Dilago, heb ik ook oorsuizen.

En ja, daar wordt je niet heel erg vrolijk van.

 

Maar zo als dokter bosrand het opsomt???

Dat staat ver van mijn bed.

 

Maar om antwoord op je vraag te geven..

Ik heb nog niet ervaren, dat het minder wordt door cannabis gebruik. (Net als Dilago dus)

 

Het enige, wat er echt een beetje tegen helpt is afleiding.

Ik vertel je vat geen nieuws, als ik je vertel dat het onomkeerbaar is.

Er is gewoon niks aan te doen!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom staat dat ver van je bed dan, op wat voor manier bedoel je dat, dat je je er niet in kan vinden?

En waar kan je je niet in vinden en waarom niet?

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik mezelf totaal niet herken, in de hele rits van oorzaken (versterkers) die je daar opnoemt.

Over de juistheid oid, daar heb ik geen commentaar op..

 

Bij mij zelf, is het gewoon lawaai doofheid en die suizen dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vinnividivici

 

Net als Dilago, heb ik ook oorsuizen.

En ja, daar wordt je niet heel erg vrolijk van.

 

Maar zo als dokter bosrand het opsomt???

Dat staat ver van mijn bed.

Ja ook van het mijne, sorry Bosrand maar het komt gewoon door harde muziek of geluid waar de klacht door ontstaat.

Maar om antwoord op je vraag te geven..

Ik heb nog niet ervaren, dat het minder wordt door cannabis gebruik. (Net als Dilago dus)

 

Het enige, wat er echt een beetje tegen helpt is afleiding.

Ik vertel je vat geen nieuws, als ik je vertel dat het onomkeerbaar is.

Er is gewoon niks aan te doen!!

Klopt, helemaal. Ik heb zelfs de indruk dat het suizen wat harder wordt als ik geblowt heb, maar ik kan het meestal negeren.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft je tegenover mij niet te verontschuldigen hoor. ;)

 

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als jullie minimaal een half jaar niet zouden blowen, of die "oorzaken" dan ook meer op jullie van toepassing zouden zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet uit ervaring dat de piep dan ook niet overgaat en voor mij is ervaring altijd superieur aan theorie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei ook niet dat die piep over zou gaan, ik ben enkel benieuwd of er dan wel meer van bovengenoemde oorzaken aan het licht komen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo??

Kun je toch zo Blowsterke hier even contacten..

 

Die is daar ook in betrokken. :)

 

@bosrand..

Zoals ik al zei; Dat hele verhaal wat je daar opsomde, als ik dat lees, dan wordt ik wel depri.

 

Maar los daarvan, sta ik goed in het leven en gebruik de kruiden enkel recreatief.

Ik rook ook soms dagen achter elkaar bewust niet, om daarna weer het volle genot er van te hebben.

En het is echt niet zo, dat als ik die 10 dagen onthouding gehad heb, dat ik anders in het leven sta als met..

 

Gelukkig maar.. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf ook dezelfde nuchtere Fries, al hoeveel ik ook rook of niet rook. Toen ik laatst een keer een dag niet rookte zei men achteraf dat ik flink had gerookt zeker.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het lezen van dat stukje tekst al depri gevoelens op roept, dan wil dat zeggen dat ze er dus wel zitten.

 

Ik zei dus ook niet zomaar, minimaal een half jaar. ;)

En je hoeft door niet te blowen ook niet heel anders in het leven te komen staan, je kan wel meer gaan voelen/ervaren van jezelf.

 

Maar als je zo tevreden bent met je leven/jezelf en je gelukkig voelt, dan zou ik er niks aan veranderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel tevreden, maar het oorsuizen had ik er niet bij gehoeven. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf 24/7 last van een fluittoon in mijn oor. Wiet heeft geen enkele invloed op de fluittoon in mijn geval.

 

Dat verhaal van bosrand slaat in mijn geval helemaal nergens op. Geen financiele, juridische, gezondheids of ander soort problemen. Al 22 jaar verlieft etc. Stress e.d. heb ik alleen last van als het bijna oogsttijd is ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het lezen van dat stukje tekst al depri gevoelens op roept, dan wil dat zeggen dat ze er dus wel zitten.

 

Nou nee,

maar bij het lezen denk ik aan de mensen, die er wel mee te maken hebben en in hun cirkeltje rond draaien..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de site Tinnitus.nl staat dat de meest voorkomende oorzaken de volgende zijn:

  • Afwijkingen aan het binnenoor;
  • Een harde prop oorsmeer in de gehoorgang;
  • Problemen met de buis van Eustachius;
  • Problemen in het middenoor;
  • Overgevoeligheidsreacties van zenuwen op bepaalde geneesmiddelen;
  • Afwijkingen aan gehoor- en evenwichtszenuw;
  • Afwijkingen aan andere zenuwbanen;
  • Een klap tegen het hoofd, hersenschudding en hersenletsel;
  • Afwijkingen aan gebit en kaak;
  • Afwijkingen aan de eerste en tweede halswervel;
  • Afwijkingen in de bloedvaten in het hoofd;
  • Hoge bloeddruk;
  • Samentrekkingen van spiertjes;
  • Erfelijke factoren en ziekten bijvoorbeeld diabetes, multipele sclerose (MS), etc.;
  • Ziekte van Ménière;
  • Stress, waardoor onder andere hormonale verandering kan ontstaan;
  • Plotselinge harde geluiden of langdurig lawaai, ook wanneer dit in het verleden heeft plaatsgevonden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu schijnt er een paar maand geleden in MDMA een middel gevonden te zijn

 

 

Onderzoeker vermoedt medicijn tinnitus in MDMA

 

 

Voorzichtige hoop voor mensen die lijden aan tinnitus. Gebruik van MDMA zou wellicht voor een vermindering van tinnitus kunnen zorgen. Grant Searchfield, hoofd audiologie aan de Universiteit van Auckland, Nieuw Zeeland vermoedt dat MDMA meer kan dan kaken strak zetten en doppen vergroten. Tijdens zijn onderzoek naar tinnitus heeft hij meerdere keren signalen opgevangen van patiënten die claimden minder last te hebben van hun tinnitus na het gebruik van MDMA.

 

Maar we moeten niet te vroeg juichen. Searchfield sprak over zijn bevindingen op de internationale TRI Tinnitus Conferentie in Auckland. Er is nog geen onderzoek naar gedaan, Searchfield benadrukt alleen dat er onderzoek nodig is. 'Dit onderzoek wordt gestart omdat uit meerdere observaties uit onze kliniek en andere meldingen over de hele wereld blijkt dat er opvallende gegevens worden waargenomen bij tinnituspatiënten die MDMA gebruiken. We weten niet of het te maken heeft met MDMA, maar het zou kunnen.'

 

 

 

Miljoenen mensen op aarde hebben last van tinnitus en zijn op zoek naar een medicijn. De werking en de oorzaak van de ziekte is heel lang een mysterie geweest. Pas recentelijk is men de ziekte beter gaan begrijpen en weet men meer over de oorzaken. Onderzoek is dus nodig volgens Searchfield. 'Hoewel MDMA controversieel is vanwege het recreatief gebruik kijken wij nauwkeurig naar de mogelijkheden bij het bestrijden van tinnitus en hoe dit middel patiënten kan helpen. De dosissen zijn aan een strenge controle onderhevig en worden voorgeschreven door een dokter.’

 

Het onderzoek zit dus nog in een beginstadium en er staan nog geen resultaten op papier, maar er is veel voorbereiding aan vooraf gegaan. 'De Nieuw-Zeelandse regering is erg strikt met dit soort onderzoek. We hebben toestemming moeten vragen bij een reeks van universiteits- en overheidsinstanties. Het heeft een jaar geduurd voordat we pas een paar details op papier hebben. Maar dat is begrijpelijk omdat men er zeker van wil zijn dat we dit onderzoek op een goede, gecontroleerde manier uitvoeren.'

 

 

...'Hoewel MDMA controversieel is vanwege het recreatief gebruik kijken wij nauwkeurig naar de mogelijkheden'...

 

Deelnemen aan het onderzoek kan niet zo maar. Er moet aan strikte voorwaarden worden voldaan die worden getoetst met vragenlijsten en tests omdat tinnitus erg subjectief is. 'De deelnemers krijgen de drug of een placebo. We kijken eerst naar welke doses effectief zijn. Die houden we laag omdat we niet proberen het euforische gevoel op te wekken, we richten ons puur op tinnitus.' In de eerste onderzoeksronde wordt er gewerkt met een dosis van 30mg. Een onderzoekssessie duurt zes uur. Als er dan geen effect te zien is wordt er gebruik gemaakt van 70mg MDMA op andere proefpersonen. Tijdens een tweede fase wordt er met de juiste dosis op meer mensen getest. Voor en na het gebruik worden er MRI-scans uitgevoerd op de patiënten.

 

Op dit moment wordt er gekeken naar korte termijngevolgen van een enkele dosis. Als het op korte termijn werkt hoopt Searchfield dat ze de effecten van het mechanisme kunnen begrijpen. 'Dan kan er eventueel worden overgegaan op het ontwikkelen van langetermijnbehandelingen. Op dit moment weten we nog weinig over de effecten van MDMA op tinnitus, dus er moet nog meer onderzoek worden gedaan.'

 

Hoewel de straten van Auckland vast wat Molly te bieden hebben, hoeft Searchfield zich niet tot de dealers te wenden. 'MDMA in deze studie is voor medische doeleinden alleen. Voor dit soort onderzoek is het verkrijgbaar via streng gereguleerde kanalen.' In de komende maanden start hij zijn onderzoek en zijn tinnituspatienten wellicht een stapje dichterbij een pieploos gehoor. We houden jullie op de hoogte.

bron: https://www.djbroadc...innitus-in-mdma

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiiiiiiiiiiii man…peace………….

 

Flauwe kul hoor……

 

Het “spul” werkt op een of andere manier zo lijkt het.

Niet als de herrie ongeloveloos is, dan helpt niets. Maar wel als ik op een twijfelachtig niveau kom.

Dus af en toe (als ik weg moet bv) preventief een forse slok :) :) :) . Dus ik ben in voor een reservevoorraadje voor zover mogelijk.

 

 

...tot zover mijn broer, na de eerste drie dagen...

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

een paar hoge doseringen met bijbehorende high zijn mogelijk niet hetgeen de patient leuk vindt, maar het kan helpen intolerantie ietsje minder te maken

dat heeft als gevolg dat latere iets te hoge doseringen minder vaak voorkomen.

 

Patienten instellen op cannabis als medicijn heeft vele invalshoeken , afhankelijk van het type kwaal en klacht.

In dit geval is het denk ik juist raadzaam om versneld tolerantie op te wekken , omdat patient in kwestie daardoor makkelijker de juiste dosering zal hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...