Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kobus

T-Neon 2X 55W Geeft Geen Licht Meer

Recommended Posts

Beste medegrowers,

 

Ik deed vandaag mijn hokje open en schrok behoorlijk.

Ik zag dat één van de twee armaturen die ik heb hangen niet meer werkte.

Het rare is dat ik de 2 t-neon kappen aan elkaar verbonden heb met een link kabel.

De kap die met de stekker aangesloten was die brandde niet meer maar de lamp die via die kap met de link kabel aangesloten zit brandde nog wel :wtf:

 

Ik heb direct de kap die niet meer werkte eruit gehaald en de andere kap rechtstreeks aangesloten en dat werkt dus gewoon.

 

De kap die niet meer werkt heb ik los aangesloten op een stopcontact met een andere stekker maar dit werkte ook niet.

Daarna heb ik nog geprobeerd om de bloeilampen te vervangen voor de groeilampen(misschien waren de lampen zelf wel kapot) maar dit had ook geen enkel effect.

 

Ik heb nu dus nog maar 2x 55w in het hokje hangen terwijl ik nog zo'n 3 weken te gaan heb.

 

De power lolland krijgt nu geen enkel licht meer dus ik heb maar besloten om deze te drogen te gaan hangen, mocht ik niet binnen een dag een andere oplossing hebben gevonden.

Ze kon ook al wel bijna om maar heeft nu 54 dagen op 12-12 gestaan wat ik voor een zadenkweek vrij kort vind.

Wat denken jullie is het dan misschien beter om haar in de vensterbank haar laatste dagen door te laten brengen?

 

Heeft iemand enig idee wat er met de armatuur kan zijn dat hij nog wel de stroom doorgeeft maar zelf de lamp niet meer in kan schakelen????

 

Ik zal morgen direct contact opnemen met het bedrijf waar ik alles gekocht heb om te kijken hoe ik het dan verder zou kunnen regelen mocht ik zelf geen oplossing vinden.

Had al de neiging om te proberen om in het schakelgedeelte van de armatuur te kijken maar denk dat ik dan naar eventuele garantie wel kan :whistling

 

Alle hulp is welkom, ik weet even niet zo goed wat ik er nu anders aan kan doen namelijk :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand die ooit eerder heeft gehad dat een t-neon armatuur nog wel stroom doorgeeft maar zelf geen licht meer geeft?

 

Kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben met dit probleem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenndit probleem niet maar je zou kunnen kijken of er ergens een starter in zit. Die zou defect kunnen zijn. Tl heeft namelijk altijd starters in het armatuur,neem aan deze ook maar ik kan het mis hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He tjoe,

 

Excuses voor de late reactie, ik heb geprobeerd om hem open te maken maar het lijkt wel of de schroeven zijn vastgelast ofzo.

Ik wou hem ook niet openbreken omdat ik dan sws al mijn recht op garantie kwijt zou zijn.

Ik heb gebeld met het bedrijf waar ik de lampen heb gekocht maar die zeiden dat het vrij lastig zou worden.

Vooral omdat de wat grotere merken volgens deze man moeilijk zouden doen met garanties en dergelijke sinds de nieuwe wet.

 

Ik wacht nog even af of ik nog positief nieuws krijg van die kant anders denk ik dat ik toch aar een nieuwe moet bestellen.

Mocht dit het geval zijn dan ga ik de oude zeker openbreken ofzo om te kijken of ik hem kan maken.

 

Toch heel erg bedankt voor het meedenken dat stel ik zeer op prijs :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het ook al gehad.. is een lamp kapot, heeft niks met je armatuur te maken!

 

Zodra 1 van de 2 lampen in het zelfde armatuur kapot is slaan beide lampen uit.

 

Het doorgeluste tweede armatuur blijft gewoon werken.

 

Even proberen door de lampen van beide armaturen te wisselen dan ben je er zo achter welke het heeft begeven!!

 

Contact spray doet ook nog wel eens wonderen!!

Edited by Grow King
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

De kap die niet meer werkt heb ik los aangesloten op een stopcontact met een andere stekker maar dit werkte ook niet.

Daarna heb ik nog geprobeerd om de bloeilampen te vervangen voor de groeilampen(misschien waren de lampen zelf wel kapot) maar dit had ook geen enkel effect.

 

 

@grow king

 

Dat is zoals beschreven het eerste wat ik heb geprobeerd maar daar ligt het niet aan.

Die contactspray ik misschien wel een goeie tip ga ik is even wat meer over uitzoeken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...