Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Debat Op Npo. 2 Over Regulering Wieteelt

Recommended Posts

moet eerlijk zeggen dat complete legalisering mij ook niet zo heel erg boeit...

 

Zolang ik maar gewoon mn eigen 5 buitenplantjes mag hebben zonder al het gezeik er omheen (je mag niks,je kan niks en als ze t zien kan je het inleveren)

 

maar nu al weer gezeik met zaden kopen, en alles er omheen. De lol gaat gewoon compleet uit de hobby..

Share this post


Link to post
Share on other sites

...misschien toevallige samenloop van eea., maar het valt me op dat men in vrijwel elk willekeurig actualiteiten-, opnie-, debat , of aanverwant programma met een enigszins cannabis geöriënteerd onderwerp de afgelopen tijd overwegend - zo niet uitsluitend - steeds met van die labiele uitschieters op de proppen komt.

 

Voorts kan ik me - mede op basis van dit voorval -ook niet aan de indruk onttrekken dat er als het ware bewust wordt "gecast" om het gezelschap van deze "kwaliteitsprogramma's" , z.g. "in balans" te houden. Heeft weinig meer met journalistiek te maken, is gewoon stigmatiseren!, Voornamelijk bij de publieke omroepen, maar ook de commerciëlen blijken niet zo ongevoelig voor deze Lobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met de reactie van Doede eens.........tenenkrommend dat debatje bij de eo.

 

Allereerst dat mens met haar vage verhaal die er iedere keer door zat te mekkeren, en alsmaar met dat vingertje zat te wijzen, vreselijk dat zo iemand daar al zit. Dan het wezen van de christen-unie die ook al een jaar of 15 onder een steen geleefd heeft, onbegrijpelijk dat zo iemand van de politiek daar van die onzin zit te verkopen.

 

Dan de ex verslaafden, tja inderdaad, als je het niet alleen bij wiet houdt, maar daar bij snuift en/of spuit ga je inderdaad rare dingen doen.

 

Jammer dat Myranda Bruin niet op haar praatstoel zat, ze kreeg ook weinig spreektijd toebedeelt door het presentatortje van de eo, die zowiezo al helemaal niet weet waar die over praat.

 

Het pionnetje van d66 vertrouw ik niet, die wil het allemaal zo gaan regelen dat de overheid de lachende derde is straks, door het allemaal in eigen beheer (roverheid) te gaan doen, en de regels zo te hanteren dat de thuiskweker die voor eigen gebruik kweekt alsnog hard aan te pakken.

 

Had ook niets verwacht van dit programma, en begrijp ook wel dat Doede werd ingeruild voor een dame die niet veel te vertellen had...jammer jammer, gemiste kans voor Doede die daar natuurlijk niets aan kon doen.

 

Voorlopig zei de uitslag van wel of niet reguleren meer dan genoeg!

 

Misschien eens een debatje bij Jeroen Pauw, die staat wat realistischer in het leven, maar dan wel met sprekers die er toe doen, en geen vingerwijzende mekkerende moeder met vage verhalen, waar helemaal niemand wat aan heeft.

 

We gaan het weer meemaken.........of niet.

 

 

 

Grtz,

El oro

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic even wat opgeschoond, ook al zijn er dan sommige posts wat onduidelijker.

 

graag niet op de man (denk ik) spelen Johny en Growing, we blijven niet aan de gang met scheidsrechtertje spelen.

voorbeelden van hoe het beter kan hoeft niet op deze manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het gisteren gemist en nu net even terug gekeken.

 

Ik heb weer ontzettend gelachen om de domheid van enige deelnemers :)

En de diverse onrealistische argumenten maakten de discussie erg vermakelijk.

 

Ik erger mij niet meer aan dit soort stigmatisering op tv.

Ik lach alleen nog maar :)

Was een goeie 1 April

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen ik heb de oplossing voor Doede bedacht.

 

Doede pak je spullen en verhuis naar Amerika.

 

1. Je hoeft je ontnemingsvordering niet te betalen

2. Je mag zelf kweken en roken

3. Je komt gedesillusioneerd terug.

 

Appeltje eitje toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strengere regels staat gelijk aan meer criminaliteit en minder toeristen, meer criminaliteit leid tot meer geld kwijt aan politie (die overigens toch geen fuck uitvoeren) en minder toeristen leid tot minder inkomsten. Dat gaat hem dus niet worden want de overheid wil juist geld zien in plaats van dat verliezen, de leeftijd verhogen naar 21+ lijkt me in principe geen slecht idee, maar als je erover nadenkt schiet je er geen ene moer mee op net zoals die wietpas waar eerst nog zoveel commotie om was het hielp geen fuck dus toch maar weer afgeschaft. Het enige wat je bereikt is het creëren van een grotere zwarte markt. Die moeder die zit te janken over haar zoon die wiet heeft gebruikt en het verkeerd ging, man man man kansloos dit.. Dat haar zoon wiet gebruikt is zijn keuze en zijn probleem, allemaal een stukje opvoeding wat je mee hoort te krijgen. Gebruik je het wel en gaat het verkeerd is dus de reden dat ze het willen verzieken voor de bewijze van spreken andere 10 miljoen mensen die wel gebruiken zonder problemen? Laat me niet lachen.

 

Dit creëer je als je strenger beleid gaat voeren.

https://www.youtube.com/watch?v=1iKI7rc-6Hg

 

Hoe je het ook wendt of keert, de overheid naait iedereen in hun kont. Die vent van de ChristenUnie is ook zo'n typisch geval uit den haag die beslissingen wil nemen over dingen waar hij geen verstand van heeft. Wat een kansloos land is dit toch waar we in leven, coffeeshops die wiet verkopen is legaal, maar hoe ze de wiet verkrijgen van criminele organisaties die het produceren is illegaal, en toch willen ze criminele organisaties terugdringen/stoppen?

 

Oplossing: Net zoals in Amerika en Canada op bepaalde plekken, (goed beveiligde plaatsen) met goedkeuring van de overheid wiet telen en zie maar is wat het oplevert, ten eerste levert het de staat bakken met geld op en ten tweede dring je de criminaliteit terug. Met legaal wiet kweken bedoel ik dan niet 'overheids spul met 2% THC maar gewoon de normale wiet die je momenteel ook kan krijgen. Win-win situatie lijkt mij? Maar ach, wie luistert er ook naar mij in deze klote democratie.

Edited by moncheno101

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een debat

2 ex junkies laten praten over wietverslaving.

elke x als het over wiet gaat, :thumbsdown:

plukken ze ex junkies uit 1 of ander slaap huis.

en laten ze die praten over een wietverslaving. :thumbsdown:

 

 

en dan een moeder,

die niet beseft dat haar zoon een aanleg heeft voor psychoses

dus dan maar wiet de schuld geeft.

 

we worden weer in een leuk daglicht gezet met zijn allen :thumbsdown:

weer een hoop slap gelul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zinnige reactie van een goed kennis.

 

Hoi Doede

Wat ik al vermoedde gebeurde ook in dit debat. De intenties van het redactie team en de presentator waren kennelijk het instelling brengen van damagecontrol t.a.v de steeds luidere roep om legalisering. Men gebruikt bijna altijd dezelfde tactiek.Twee of drie zogenaamde “ervaringsdeskundigen”, de tot hetzelfde kamp behorende politicus, en een slachtoffer dat het allemaal van dichtbij heeft meegemaakt. Vaak mogen deze slachtoffers onzin verkopen en leeglopen. De tegenpartij zit altijd in een zwakkere positie en krijgt weinig kans haar standpunt goed over te brengen. De shophoudster heeft met haar opstelling en gedrag een een zeer waardige bijdrage geleverd aan de nodige voorlichting over het gebruik van cannabis. De boomerang boven het debat is daardoor terug gekeerd naar de afzender.

Vriendelijke groet

Ad

 

Baas In Eigen Brein!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het beter over gaat komen als er volgende keer (indien mogelijk) iemand naar zo'n programma toe gaat die niet meer blowt.

Iemand die in het verleden wel geblowd heeft en (mede daardoor) zichzelf positief omhoog heeft weten te werken/beter in het leven is komen te staan.

Ik heb een klein stukje ervan gezien, en als mensen zeggen van ik blow elke dag maar ik ben niet verslaafd omdat ik een paar weken in het jaar niet hoef te blowen, dan komt dat (volgens mij) best vreemd over op sommige mensen. Althans, dat is wat ik zelf meegemaakt heb. Ik vond mezelf ook niet verslaafd omdat ik kon stoppen ermee wanneer ik wilde, maar mensen in mijn omgeving keken daar heel anders tegen aan, die vonden mij wel verslaafd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het beter over gaat komen als er volgende keer (indien mogelijk) iemand naar zo'n programma toe gaat die niet meer blowt.

Iemand die in het verleden wel geblowd heeft en (mede daardoor) zichzelf positief omhoog heeft weten te werken/beter in het leven is komen te staan.

Ik heb een klein stukje ervan gezien, en als mensen zeggen van ik blow elke dag maar ik ben niet verslaafd omdat ik een paar weken in het jaar niet hoef te blowen, dan komt dat (volgens mij) best vreemd over op sommige mensen. Althans, dat is wat ik zelf meegemaakt heb. Ik vond mezelf ook niet verslaafd omdat ik kon stoppen ermee wanneer ik wilde, maar mensen in mijn omgeving keken daar heel anders tegen aan, die vonden mij wel verslaafd.

 

Dat is juist waar het mis gaat, hoe de maatschappij er tegenaan kijkt (vooral mensen die het enkel van de media kennen).

Er zijn vele duizenden mensen die elke dag / avond een paar wijntjes of biertjes drinken,

die noem je toch ook niet gelijk een alcoholist want dit is heel normaal en maatschappelijk geaccepteerd maar

o wee als je iedere dag een blowtje rookt, dan ben je een "junk" of een "verslaafde" ??

 

De hele kijk op wiet is krom, alleen de naam "soft" drugs al, medicijnen, dat zijn pas drugs maar daar hoor je niemand over want

ook dit is maatschappelijk geaccepteerd en hieraan worden miljarden verdient dus vooral niet over beginnen wat

een bagger troep dat is en hoeveel mensen jaarlijks overlijden door allerlei pillen die ze door mekaar heen slikken.

 

Wiet is geen "drugs" maar gewoon een plant waarvan je kan genieten net zoals van een tabaksplant alleen dan minder schadelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een junk is iemand bij wie het drugsgebruik het leven nadelig beïnvloed. Als je drugs gebruikt zonder dat het leven nadelig beïnvloed wordt ben je gewoon drugsgebruiker geen junk. Verslaving staat daar ook los van. Je ka prima verslaafd zijn, zonder dat je een junk bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie mezelf absoluut niet als een drugsgebruiker maar vind cannabis dan ook geen drug,

dat is de naam die de corrupte overheid eraan heeft gegeven om mensen angst in de boezemen.

Alleen het woord al doet de meeste mensen denken dat het om iets heel ernstigs gaat want het heet immers "drugs".

Zoals ik eerder al zei heb ik dat bij de vele mensen die onder de (zware) medicatie zitten met allerlei bijwerkingen en

waarvan er zat bij zijn die zeer verslavend werken en je mindset beïnvloeden, dat is drugs alleen omdat

dit "normaal" is en word voorgeschreven door mannetjes in witte jassen met haast onuitspreekbare titels denkt ieder dat dit "veilig" is.

Er zijn zat mensen die veel meer baat zouden hebben bij (medicinale) cannabis dan al die pilletjes en poedertjes maar

het gros weet dit niet of durft dit niet en de kleine groep die er wel open voor staat kan het vaak niet omdat

je het zelf mag betalen wat weer komt omdat er geen (geld) afspraken met de zorgverzekeraars zijn omdat

die allemaal contracten hebben met de "grote" jongens in de farmaceutische industrie.

Jij, je familie en je vrienden krijgen lang niet altijd wat het beste voor ze is maar waar anderen financieel het meest bij gebaat zijn.

Er zijn duizenden mensen verslaafd aan bijv. pijnstillers maar dan word je geen drugsgebruiker of junk genoemd terwijl je dit wel bent,

als je dagelijks van je stikkie geniet ben je wel een drugsgebruiker of een junk in de ogen van de maatschappij, dit gaat er bij mij niet in,

het gros van de maatschappij heeft oogkleppen op dankzij de propaganda van Den Haag en ze hebben het niet eens door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suiker is ook een drug. Pepmiddel. Bijna elk mens is technisch drugsgebruiker. We zijn ook allemaal verslaafd aan zuurstof :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm a H2o junkie :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is geen logische oplossing ivm transport Johnny. Als voorbeeld, ik woon in een klein dorp met amper 8k inwoners. Dat gaan ze hier niet faciliteren voor die 5 verdwaalde hobbyisten in dit dorp. Dan zal ik bij de dichtsbijzijnde grote stad terecht moeten, waardoor ik er amper toezicht op kan houden. Veel te weinig voor een goede dwc teelt.

 

Een buitenplant is geen goed alternatief. Veel minder potent. Ik zal veel meer moeten gebruiken dan ik nu doe. Waardoor 5 joints per dag gaan veranderen in 20/30... Behalve dat ik dan hele dagen als een junk loop te stomen, wat er nogal vreemd uitziet voor een ondernemer, zal dat ook een aanslag op mijn longen zijn. Bovendien zijn de meeste strains die ik kweek veel te schimmelgevoelig voor een goede buitenteelt (100% indica). Niet alles wat binnen te kweken is is ook buiten te kweken. Daar komt nog eens bij dat met het waterige klimaat in nl bijna elke strain die na 1 oktober nog niet rijp is gedoemd is om budrot te krijgen..

 

Je gunt ons nogal wat met die buitenplantjes joh...

 

Ik wijt al die onveiligheid puur aan het feit dat alles zo stiekem moet nu. Als kweken legaal is kan je gewoon je buurman om hulp vragen bij het aansluiten zonder angst verraden te worden. Desnoods een elektricien inhuren. Allemaal dingen die mensen nu nooit zouden doen vanwege de angst om verraden of ontdekt te worden.

 

Om de amateurs die maar prutsen te weren kan je dus zoals ik al eerder zei mensen toetsen met een aanvraagformulier. Je stelt ze inhoudelijk kritische vragen die noodzakelijk zijn voor de brandveiligheid. Als een soort rij-examen. Een kweekexamen. Als je slaagd krijg je je vergunning, 1x in het kwartaal controle op je setup en toestemming om legaal 5 planten max te kweken.

Dat het misschien logestiek een probleem is zou je ook hebben bij een volkstuin of iets dergelijks.

 

Dat buitenwiet minder potent zou zijn is echt totale onzin, juist door het brede spectrum van de zon zijn goed gekweekte buitenwietjes juist veel sterker. Misschien heb jij nog nooit echt goede gerookt.

 

Wat je zegt over rot en dat alle soorten niet buiten kunnen heb je wel gelijk in. Al zijn daar ook wel oplossingen voor zoals verduisteren.

 

In een ideale wereld zou jou voorstel misschien wel werken maar het is compleet onrealistisch in ons huidige politieke klimaat. En ik blijf

nog steeds van mening dat het niet in een woonwijk thuishoort.

 

Wat een gelul.

Je kan alles veilig aansluiten met gecertificeerde spullen en elektra!

 

Hoe was de uitzending?

Als je goed bij je verstand bent wel ja maar er zijn helaas genoeg mensen die dat niet zijn. Voorbeelden genoeg gegeven en hier te vinden op het forum.

 

@ growingP:

 

Je was aan het kweken om 7K bij elkaar te krijgen omdat het UWV niets in je plan zag. Als je serieus denkt dat je met dat soort bedragen zelfs maar een winkel kan beginnen in een gemiddelde volgelaarswijk dan zegt het mij genoeg hoe veel verstand jij van detailhandel hebt.

 

 

Je zal best een aardige gozer zijn maar door jou houding en zelfoverschatting ben (was) jij gewoon gewoon een gevaar voor jezelf en voor anderen. Door je andere verhaal laat je wel zien dat dat niet alleen in het kweken geld.

 

Je kent vast iemand met kinderen, zou jij het fijn vinden als iemand naast hun zou wonen die zo aan het prutsen was als jij was in het begin?

 

Je zuigt weer van alles uit je duim.

Het UWV zou mij steunen en kwam daar later op terug terwijl ik ondertussen investeringen deed.

Ik kweek absoluut niet om 7k bij elkaar te krijgen, ook dat verzin je.

Ik ben ook niet van plan een winkel te starten en het aanbod in de pc hoofdstraat heeft daar ook niks mee te maken.

Het ging om kantoorruimte. een ruimte die al gehuurd word en waar een kleinere ruimte voor mij beschikbaar gesteld kan worden.

 

Je wilt gewoon populistisch lullen en daarom weet je niet waar je het over hebt.

Je roept maar wat.

laat mij er lekker buiten man, heb niet om je onzin gevraagd.

 

Natuurlijk is het niet goed hoe de tent aangesloten werd, maar dat kan gebeuren en de lamp werd ook weer uit gezet.

 

Dus nogmaals, val mij niet meer lastig met je zwartmakerij en kijk liever naar jezelf.

Het is wel lekker makkelijk dat je halve topic gewist is dus die uitspraken niet terug te halen zijn. Je houd niemand voor de

gek hoor.

 

Kantoorruimte huren in de PC terwijl op elke hoek van de straat kantoorpanden leeg staan die veel goedkoper per m2 zijn? Ga je weer.

 

Maar ik zou je er verder buiten houden, mijn punt met betrekking tot jou is wel genoeg duidelijk gemaakt.

 

Najah als belangrijkste argument:

als ieder individu zichzelf mag voorzien

stouwen de heren broodkwekers geen bulk meer door

maar moeten ze van hun reet komen en aan de slag.

 

Wat een armoede!!

Zoals in de USA of Spanje?

 

Prijzen in de social clubs waren redelijk gelijk als in Nederland en hun mogen voor hun leden kweken.

 

Als een product goed en verantwoord is gekweekt wat is er dan mis mee om geld aan te verdienen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol.. Johnny toch. Ik heb nog nooit echt goede wiet gerookt? Is dat een uitdaging? Ik heb misschien wel veel betere wiet gehad dan jij het bestaan van wist. Maar kom gerust naar cbd2015 dit jaar. Dat laat ik je wel proeven wat goede wiet is. Misschien is jouw definitie van goede wiet wel erg laagdrempelig. Dwc mkultra is niet meer te vergelijken met shopwiet ;)

 

Ik zou niet zo vrijpostig gaan oordelen als ik jouw was. Ik kan je hier nog wel eens lelijk te kijk gaan zetten :D

 

Commerciële handel is niks mis mee Johnny. Alleen met de afgunst van de handelaartjes. Je demonstreerde dat netjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgenavond doe ik mee aan een debat, in het programma 'Arena' van de E.O over het wetsvoorstel van Magda Berndsen (D 66) betreffende regulering van de wietteelt op NPO. 2 om 21.10 uur.

Het wetsvoorstel heeft als groot nadeel dat hierin de thuisteelt niet geregeld wordt en misschien zelfs nog wel strenger aangepakt.

Het moet natuurlijk net zoals met wijn en bier, je mag zoveel brouwen als je wilt, maar als je het wilt verkopen , dan moet je dat via de geijkte kanalen doen.

 

Baas In Eigen Brein !

 

Dat "misschien" kun je wel achterwege laten, Het staat als een paal boven water, dat er een heksenjacht op thuiskwekers ontketend zal worden als onze overheid wiet gaat kweken. Waarom denk je dat ze proberen growshops te sluiten? Dat is gewoon het voorbereiden van een overheidsmonopolie op het kweken van wiet. Die hele regulering is een typisch gevalletje van "van de regen in de drup". Wanneer valt dat kwartje nou eens?

 

"Waarom denk je dat ze proberen growshops te sluiten? Dat is gewoon het voorbereiden van een overheidsmonopolie op het kweken van wiet."

 

Ik vrees eerder dat men een (bij voorbaat te mislukken) drooglegging voorbereidt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg net te horen dat ik vanavond niet mee doe aan het de debat, terwijl ik hier een week geleden al voor gevraagd werd als zijnde de enige kweker die bereid is zijn verhaal voor de t.v. te doen.

De hele week was ik mij mentaal aan het voorbereiden.

Ik was zeker van plan om te pleiten voor de thuiskweker zowel recreatief als medicinaal.

Ze vonden mijn opstelling heel pausibel (een goed verhaal), maar kiezen toch voor een ander, Myranda Bruin, coffeeshophoudster te Rotterdam en VOC medewerkster. Op zich ook een sympathieke en goede kandidaat.

 

Ik ervaar het als een slag in mijn gezicht!

 

Baas In Eigen Brein !

 

Ik vond het aandeel en argumentatie van Myranda Bruin matig. Had jou liever gehoord Doede. Zet 'm op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol.. Johnny toch. Ik heb nog nooit echt goede wiet gerookt? Is dat een uitdaging? Ik heb misschien wel veel betere wiet gehad dan jij het bestaan van wist. Maar kom gerust naar cbd2015 dit jaar. Dat laat ik je wel proeven wat goede wiet is. Misschien is jouw definitie van goede wiet wel erg laagdrempelig. Dwc mkultra is niet meer te vergelijken met shopwiet ;)

 

Ik zou niet zo vrijpostig gaan oordelen als ik jouw was. Ik kan je hier nog wel eens lelijk te kijk gaan zetten :D

 

Commerciële handel is niks mis mee Johnny. Alleen met de afgunst van de handelaartjes. Je demonstreerde dat netjes.

Ik had het over goede buitenwiet, daar was je reactie nogal negatief over.

 

Binnen kweek ik al jaren goede S5 Haze dus weet heus ook wel wat goede binnen wiet is.

 

Ik ben een buitenwiet liefhebber, misschien ligt het daar aan.

 

CBD2015 wat is dat?

 

Ben net terug van de Spannabis Barcelona.

 

Afgunst heeft helemaal niets mee te maken, ik sta misschien wat meer in de realiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Johnny. Je staat totaal niet in de realiteit. Wat je zegt is jullie mogen maar lekker van je b kwaliteit genieten. Als je a kwaliteit wil moet je maar naar een dealer. Maar het probleem is dat dealers nogal vaak de ballen verstand hebben van kweken of wat nou goede wiet daadwerkelijk is. Goede wiet is wiet dat stressvrij geteeld is. Stressvrij telen is per definitie onmogelijk buiten omdat je het klimaat niet kan beheersen. De schommelingen in het klimaat veroorzaken stress die de potentie verlaagd.

 

Maar kweek jij wel een beetje stressvrij dan? Of draai je hps op 30 graden minimaal? Als je binnen namelijk nog niet stressvrij kweekt weet je het verschil niet zo goed meer vergeleken bij buiten natuurlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een buitenplant is geen goed alternatief. Veel minder potent. Bovendien zijn de meeste strains die ik kweek veel te schimmelgevoelig voor een goede buitenteelt (100% indica).

 

 

2x gelul!

Schimmelresistentie heeft met een gen te maken(feit!) Sativa of Indica maakt geen moer uit.

Heb eind jaren 80 verschillende Indica gehad die half okt schimmel vrij waren.

En een afgebloeide buiten wiet kan geen binnen wietje tegen op qua uitwerking he' niet op smaak.

Dat kan ik met na 28jaar blowen wel zeggen.

 

De Uruz (100% Indica )heb ik met het geweldige af bloei jaar 2014 helemaal schimmel vrij geoogst.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroegbloeier zeker? India's hebben een compactere structuur dan sativa. Daarom is de kans op budrot groter. Vooral bij laatbloeiers. En ja.. er zijn een paar soortjes die reststent zijn. Zoals de blueberry die ik in 2014 ook buiten heb afgebloeid op dwc. Maakt de keuze in strains ook lekker beperkt. Maar reageer dan ook ff op dat stress invloed heeft op potentie piet. Ik leg het technisch uit met behulp van feiten en krijg er alleen meningen voor terug. Heb jij al eens stressvrije binnenteelt geproefd piet? En heb je wel eens dcw wiet gerookt in die 28 jaar?

 

En succes vol afgebloeid. eind jaren 80 hahaha. Toen vroor hier het kanaal ook nog wel eens dicht.. Vroegah Volgens mij is ons klimaat een beetje veranderd in 25 jaar xD Ik rook zelf overigens ook al bijna 20 jaar. Heb zelfs buiten op dwc en op eb en vloed gedraaid. Dwc buiten of binnen zit nog veel verschil in kwa potentie. Ligt puur aan stressfactoren.

 

 

Valt me trouwens op dat je ook best met aantallen werkt.. Heb ik dan toch gelijk dat het altijd knakenjagers zijn die een ander geen ruimte gunnen? Jij mag het van mij best verpatsen. Maar ik hoef je spul niet. Ik zweer bij dwc wiet. En dat heb jij niet. Dus je hebt niks te bieden waarvoor ik klant zou willen worden. Werk daar dan aan. Zorg dan dat shopwierp zo goed is dat een hobbyist er niet bij komt. Dan gaan ze wel naar de shop. Exact waarom jullie ons zo donders graag die grens opleggen van enkel buiten toch? Omdat je vreest dat het voor een hobbyist eenvoudig is je kwaliteit te evenaren haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede wiet is wiet dat stressvrij geteeld is. Stressvrij telen is per definitie onmogelijk buiten omdat je het klimaat niet kan beheersen. De schommelingen in het klimaat veroorzaken stress die de potentie verlaagd.

 

Hier ga je wel even de wind in moet ik zeggen Sativa, je hebt wel degelijk verstand van kweken( als je dat zo graag wilt horen) maar zeggen dat een cannabisplant buitenshuis niet optimaal kan groeien en bloeien klopt toch voor geen meter. De natuur is toch zelfregulerend ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...