Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Debat Op Npo. 2 Over Regulering Wieteelt

Recommended Posts

Dat het kweken van veredeld onkruid zoveel kan losmaken in mensen, steek er nog eentje op en even goeie vrienden. Het heeft toch geen zin om hierover te gaan discussiëren zeker niet als het niveau zo ver moet dalen.

 

Ik word hier 3 keer genoemd, dan wil ik toch wel even reageren.

Heb die gozer niks misdaan dus vind het ook vreemd dat ik zoveel in hem losmaak en heb er ook niet om gevraagd.

 

Ja, ik snap het maar het gaat waarschijnlijk toch niet veel oplossen door er op in te gaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit een led televisie gehad een sharp, ik zat daar naar te kijken ineens werd het beeld zwart, ik dacht huh wat is dat nou? toen ik hem daarna terug aanzette ging hij spontaan ontbranden.

Er word hier weer geluld en naar mijns inzien ten nadeel voor de kweker die in zijn eigen behoefte wil voldoen, je kunt wel een auto willen en hebben maar als de banden naar de klote zijn wil je nieuwe hebben en die kun je niet meer krijgen.

Dat is het beleid nu, je mag wel 4 planten kweken maar je producten kun je niet meer op een normale manier krijgen, die ga je bij een louche figuur in een garage moeten halen of in het buitenland de nederlandse staat heeft liever geen inkomsten meer van shops die een lampje verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou is mijn hele quote verneukt. Dan maar los posten.

 

@ growingP:

 

Je was aan het kweken om 7K bij elkaar te krijgen omdat het UWV niets in je plan zag. Als je serieus denkt dat je met dat soort bedragen zelfs maar een winkel kan beginnen in een gemiddelde volgelaarswijk dan zegt het mij genoeg hoe veel verstand jij van detailhandel hebt.

 

 

Je zal best een aardige gozer zijn maar door jou houding en zelfoverschatting ben (was) jij gewoon gewoon een gevaar voor jezelf en voor anderen. Door je andere verhaal laat je wel zien dat dat niet alleen in het kweken geld.

 

Je kent vast iemand met kinderen, zou jij het fijn vinden als iemand naast hun zou wonen die zo aan het prutsen was als jij was in het begin?

 

@Sativa:

 

Het was een maar een simpel voorbeeld, simpele oplossing is door een 3e laten verzorgen. 99% van de gebruikers is gewoon recreatief dat weet je zelf ook wel.

 

Over dat gas verhaal en aanzuigende werking van kweken zie hier boven in mijn andere post.

 

Daar in heb je gelijk maar helaas kweekt voornamelijk de meerderheid voor alleen het geld en willen meer effecientie. Dan kom je toch snel op VSA's uit. Een mooi voorbeeld is weer mensen zoals die gozer die ik eerder benoemde. Dat levert weer gevaar op.

 

 

@ Capo:

 

 

Het was maar een simpel voorbeeldje. Ik huur een citybox box opslag, als je nou iedereen de gelegenheid geeft om daar in te kweken wat ze willen. Industriële filters en afzuiging tussen de hokjes zodat beestjes zich niet kunnen verplaatsen. Iedereen kan daar kweken wat die wil en het is gecentreerd op 1 plek ver weg van gezinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig dat je niet mocht spreken Doede, had graag geluisterd naar wat je te melden had, vond Myranda maar een zwijgzame vrouw.

 

Je tilt de gesprekken naar een ander niveau als je over cannabis spreekt, omdat je t volgens mij met groote overtuiging doet.

 

Misschien in de toekomst dat je een herkansing krijgt.

 

pet af.

 

gr bubbz

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het niet gezien, maar mijn vrouw heeft het even gezien, maar daar zat er 1 te vertellen dat die zo verslaafd was geweest aan wiet. Maar die was aan wat meer verslaafd dan alleen wiet. Mijn vrouw gelijk weggezapt.

Misschien heeft iemand anders het gezien? :innocent:

 

Ik denk dat Doede blij mag zijn dat zaken zo zijn gelopen.

 

Komt vast nog een betere kans. :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zou leuk zijn als Doede nog een keer in een goed debat zou kunnen spreken maar dan wel een echt debat en niet iets wat al zo van te voren geregisseerd is zoals dit debat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is geen logische oplossing ivm transport Johnny. Als voorbeeld, ik woon in een klein dorp met amper 8k inwoners. Dat gaan ze hier niet faciliteren voor die 5 verdwaalde hobbyisten in dit dorp. Dan zal ik bij de dichtsbijzijnde grote stad terecht moeten, waardoor ik er amper toezicht op kan houden. Veel te weinig voor een goede dwc teelt.

 

Een buitenplant is geen goed alternatief. Veel minder potent. Ik zal veel meer moeten gebruiken dan ik nu doe. Waardoor 5 joints per dag gaan veranderen in 20/30... Behalve dat ik dan hele dagen als een junk loop te stomen, wat er nogal vreemd uitziet voor een ondernemer, zal dat ook een aanslag op mijn longen zijn. Bovendien zijn de meeste strains die ik kweek veel te schimmelgevoelig voor een goede buitenteelt (100% indica). Niet alles wat binnen te kweken is is ook buiten te kweken. Daar komt nog eens bij dat met het waterige klimaat in nl bijna elke strain die na 1 oktober nog niet rijp is gedoemd is om budrot te krijgen..

 

Je gunt ons nogal wat met die buitenplantjes joh...

 

Ik wijt al die onveiligheid puur aan het feit dat alles zo stiekem moet nu. Als kweken legaal is kan je gewoon je buurman om hulp vragen bij het aansluiten zonder angst verraden te worden. Desnoods een elektricien inhuren. Allemaal dingen die mensen nu nooit zouden doen vanwege de angst om verraden of ontdekt te worden.

 

Om de amateurs die maar prutsen te weren kan je dus zoals ik al eerder zei mensen toetsen met een aanvraagformulier. Je stelt ze inhoudelijk kritische vragen die noodzakelijk zijn voor de brandveiligheid. Als een soort rij-examen. Een kweekexamen. Als je slaagd krijg je je vergunning, 1x in het kwartaal controle op je setup en toestemming om legaal 5 planten max te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 jaar joints roken nette ouders ik ben blij dat de gemeenschap tot God heeft gebeden om te zorgen dat de zoon weer terug van het dak is gekomen, gvd hou op lol tering, het zal je kind maar wezen ik nuttig al bijna 30 jaar een jointje op het gemakje en ik ben nog steeds even geniaal als 30 jaar geleden gvdse sprookjes figuren.in discussie gaan met mensen die in god geloven lol hahahahaha het lijken wel moderators

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een gelul.

Je kan alles veilig aansluiten met gecertificeerde spullen en elektra!

 

Hoe was de uitzending?

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@ growingP:

 

Je was aan het kweken om 7K bij elkaar te krijgen omdat het UWV niets in je plan zag. Als je serieus denkt dat je met dat soort bedragen zelfs maar een winkel kan beginnen in een gemiddelde volgelaarswijk dan zegt het mij genoeg hoe veel verstand jij van detailhandel hebt.

 

 

Je zal best een aardige gozer zijn maar door jou houding en zelfoverschatting ben (was) jij gewoon gewoon een gevaar voor jezelf en voor anderen. Door je andere verhaal laat je wel zien dat dat niet alleen in het kweken geld.

 

Je kent vast iemand met kinderen, zou jij het fijn vinden als iemand naast hun zou wonen die zo aan het prutsen was als jij was in het begin?

 

Je zuigt weer van alles uit je duim.

Het UWV zou mij steunen en kwam daar later op terug terwijl ik ondertussen investeringen deed.

Ik kweek absoluut niet om 7k bij elkaar te krijgen, ook dat verzin je.

Ik ben ook niet van plan een winkel te starten en het aanbod in de pc hoofdstraat heeft daar ook niks mee te maken.

Het ging om kantoorruimte. een ruimte die al gehuurd word en waar een kleinere ruimte voor mij beschikbaar gesteld kan worden.

 

Je wilt gewoon populistisch lullen en daarom weet je niet waar je het over hebt.

Je roept maar wat.

laat mij er lekker buiten man, heb niet om je onzin gevraagd.

 

Natuurlijk is het niet goed hoe de tent aangesloten werd, maar dat kan gebeuren en de lamp werd ook weer uit gezet.

 

Dus nogmaals, val mij niet meer lastig met je zwartmakerij en kijk liever naar jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myranda heeft het eerder al met Andries Knevel gedaan.

 

Myranda_Bruin_KvdB_01082013.jpg

 

Lucile Werner zat er toen bij, om de boel op te leuken.

 

het gaat niet altijd goed met mij

vaak zelfs ronduit slecht

meestal ben ik met mezelf en alles in gevecht

toch denk ik vaak als ik weer boos mijn voordeurstoepje boen

wel fijn dat ik het niet met andries knevel hoef te doen

 

ook ben ik vaak verdrietig

heb ik het weer eens verbruid

zo is het weer aan met iemand, zo is het weer uit

maar zelfs al zit ik snikkend op een bank in het plantsoen

dan denk ik; fijn dat ik het niet met andries knevel hoef te doen

 

ik ben ook eens opgenomen, want ik was volkomen knots

ik sneed mezelf met messen en ik zat onder de kots

ik riep toen ze me haalde, voor het gekke paviljoen

als ik het dan maar niet met andries knevel hoef te doen...

 

(B. Kaandorp)

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het kweken van veredeld onkruid zoveel kan losmaken in mensen, steek er nog eentje op en even goeie vrienden. Het heeft toch geen zin om hierover te gaan discussiëren zeker niet als het niveau zo ver moet dalen.

 

Ik word hier 3 keer genoemd, dan wil ik toch wel even reageren.

Heb die gozer niks misdaan dus vind het ook vreemd dat ik zoveel in hem losmaak en heb er ook niet om gevraagd.

 

Ja, ik snap het maar het gaat waarschijnlijk toch niet veel oplossen door er op in te gaan.

 

 

mee eens Kush, Miami en Running water... :offtopic

 

we zouden het hier ook inhoudelijk, constructief en pragmatisch over een aantal potentiële vraagstukken die welke vorm van regulering dan ook ongetwijfeld en onherroepelijk met zich mee zal brengen - en mogelijke oplossingen daarvan kunnen hebben...

Edited by HarryvG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najah als belangrijkste argument:

als ieder individu zichzelf mag voorzien

stouwen de heren broodkwekers geen bulk meer door

maar moeten ze van hun reet komen en aan de slag.

 

Wat een armoede!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit een led televisie gehad een sharp, ik zat daar naar te kijken ineens werd het beeld zwart, ik dacht huh wat is dat nou? toen ik hem daarna terug aanzette ging hij spontaan ontbranden.

Er word hier weer geluld en naar mijns inzien ten nadeel voor de kweker die in zijn eigen behoefte wil voldoen, je kunt wel een auto willen en hebben maar als de banden naar de klote zijn wil je nieuwe hebben en die kun je niet meer krijgen.

 

....en als je APK verlopen is, riskeer je een boete!

 

Een - op hoofdlijnen - soortgelijke (inspectie)structuur als 'n APK zou mij overigens absoluut geen slecht idee lijken..!

 

[/quote1]

Dat is het beleid nu, je mag wel 4 planten kweken maar je producten kun je niet meer op een normale manier krijgen, die ga je bij een louche figuur in een garage moeten halen of in het buitenland de nederlandse staat heeft liever geen inkomsten meer van shops die een lampje verkopen.

[/quote1]

 

Niet iedereen die een auto heeft gaat altijd naar een (merk)dealer; ik ken er genoeg die hun beuren door een beunhaas laten doen!

..en iedereen kent wel een mannetje die een CV-ketel kan plaatsen...

...of een badkamertje tegelen...

 

Ik voorzie dat zich een nieuw fenomeen op de "zwarte" arbeidsmarkt (z.g. "Schaduw Economie") zal manifesteren, dat feitelijk zal parasiteren op installateurs, electriciëns en loodgieters. Het goede nieuws is dat deze groep wellicht wel (voldoende) verstand van zaken zal (moeten) hebben ten einde aan de richtlijnen - derhalve veiligheidsborging - te kunnen voldoen...

:tu

 

...misschien een goed idee - wenselijk bovendien - om tot de meest recente post door te lezen, alvorens in te gaan op zaken; excuses daarvoor... :wacko:

 

:whip:

Edited by HarryvG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was weer een farce gister met als insteek laten zien hoe gevaarlijk cannabis is,

wel grappig dat er uit de internet pol alsnog 75% voor legalisering / regulering was.

 

Die heilige en haar zoon, die was echt van t padje met haar bidden en alles, vraag me af als die zoon niet wat meer / ander had gebruikt.

En volgens haar was het in de coffeeshop heel normaal om het ook over cocaïne te hebben en bij je te hebben.

Nu was volgens haar cannabis de boosdoener maar vraag me af als t met wat alcohol op gebeurd was als ze dan zon strijd tegen

alcohol gevoerd had want dat vind iedereen heel normaal terwijl reeds toch al langer is aangetoond dat dit schadelijker is dan cannabis.

 

Die über junk gaf cannabis de schuld want dit was de opstap naar sterkere / zwaardere drugs en dat was anders niet gebeurd,

wel grappig dat zon labiel iemand werd uitgenodigd, zelfde als een alcoholverslaafde uitnodigen en

vervolgens zeggen dat het door het eerste biertje kwam want anders was het niet gebeurd.

Mensen die zwak in hun schoenen staan zullen er altijd zijn en vatbaar zijn voor allerlei dingen.

 

Die christen unie knakker spande de kroon, wat een kortzichtige debiel,

volgens hem werd alcohol steeds moeilijker verkrijgbaar en dan wil hij niet dat cannabis makkelijker zou worden.

 

Als je t zou legaliseren maar met bijv. een leeftijdsgrens van 18 of 21 en net zoals met tabak en alcohol gaat voorlichten

word het mijn inziens niet makkelijker te verkrijgen en ontneem je het voor een deel uit criminele handen.

 

Je kon zeer duidelijk zien dat de omroep erg hun best had gedaan cannabis in zon slecht mogelijk daglicht te zetten,

enige die ik wel ok vond was die drummer van Doe maar, enige die geen poep praatte en een realistisch beeld had.

 

Sowieso moeten we helemaal van de term "soft-drugs" af, alleen dat klinkt al raar terwijl we het over een plantje hebben,

noem het gewoon cannabis anders zou je medicijnen ook moeten gaan onderverdelen in soft en hard drugs want

das nog veel grotere bende dan cannabis alleen hoor je daar niemand over omdat het legaal en

dus "veilig" is en hier kapitalen aan verdiend worden dus dat moeten we vooral zo laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff wat een verschrikkelijk dom mens die ' moeder'

Maar blijven klagen dat dr zoontje een keer goed ver was en op een dak stond. Haar verhaal heeft geen kut met de legalisering te maken van wiet. Alsof die gozer nou blowt of de lijnen van het voetbalveld snuift, feit blijft dat hij het niet via een shop heeft gekocht en verdomme 13(!) was.

 

Had die smurf bij een shop aangekomen was hij met kop en staart beetgepakt geweest en er zo uitgeflikkert.

Straatdealen kan je toch niet tegen gaan, zeker niet voor gassies die leeftijd. Je kan alleen hun markt afpakken en het illigaal dealen zwaardere straffen geven, maar nee... Dat is voor moeders geen issue, laten we gelijk alles wat door haar duidelijk incompetente zoon gebruikt wordt gelijk verbieden!

 

Misschien had ze hem eens wat beter moeten opvoeden in plaats van later op tv lopen te janken dat dr zoon zo dom was om een blow te roken met zn maten. Maar ja je moet iets of iemand de schuld geven he, dus laten we die maar schuiven op het plantje wat hij rookte. Alsof de plant zich zo hoppa in zn mond duwde, aanstook en hij geen keus had.

 

Misschien moet ze maar eens op zichzelf en haar zoon gaan reflecteren voor ze dr domme praat uit op TV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reactie op het programma Arena van de E.O. (1 april)

 

Ik vond het een tenenkrommende discussie. Twee aan alles verslaafd geweest zijnde ex junks, een moeder die haar kinderen niet fatsoenlijk weet op te voeden en de oorzaak daarvan buiten zichzelf zoekt en een christen fundamentalist, die leugens zit te verkondigen alsof het gerukt staat. De enige twee die ik enigszins verstandige taal vond bezigen waren Myranda en de D 66 man.

 

Allereerst stellen dat het respectlose verbod de kern van alle geconstueerde ellende is.

 

Waarom niet de vele positieve aspecten en de geweldige medicinale werking van cannabis benadrukken.

 

Waarom niet de vraag gesteld; ‘alle drugsproblematiek tezamen is slechts een marginaal verschijnsel t.o.v. de alcohol problematiek en krijgt des ondanks onevenredig veel aandacht. Waarom is dit zo?’

De dubbele moraal ter discussie stellen.

 

Waarom niet de leugens van de christen fanaat, 90 % gaat naar het buitenland, wiet is even gevaarlijk en verslavend als alcohol, naar de prullenbak verwezen.

 

Geen aandacht voor de minstens 10 jaar contraproductieve zinloze intensieve repressie, die alleen maar ellende heeft gegenereerd en niemand is er een gram minder om gaan roken.

 

Het recht op zelfbeschikking benadrukken. Het is mijn hoofd en mijn lichaam, in feite mijn enige bezit en een regering heeft niet het recht om te bepalen wat ik daar wel of niet mee doe. Het criterium is altijd dat je een ander met je gedrag niet concreet tot last moet zijn.

 

Waarom niet verwezen naar de 800.000 volwassen Nederlanders die boven of naast alcohol iets anders prefereren, nl. wiet en hier niemand mee tot last zijn. Integendeel! En er gaat niemand aan dood.

 

Waarom niet refereren aan de ontwikkelingen in Amerika?

 

Er is toch wel enige discrepantie tussen de absolute vrijheid om verbaal van alles uit je mond te moeten kunnen laten komen en dat wat erin gaat, ineens door de overheid wordt bepaald.

 

Kortom er was genoeg stof om de kromme tegenargumenten te weerleggen. Nu weet ik ook dat het niet meevalt om in dit soort discussies je punt te maken. Positief was de uitslag, 24% voor een verbod en 76 % voor legalisering. De uitslag was daarmee omgekeerd evenredig met de kwaliteit van de discussie. Dit stemt mij hoopvol!

 

Er is waarschijnlijk een potentieel verbaal bloedbad voorkomen door mij niet aan de discussie te hebben laten deelnemen. Jammer?

 

Baas In Eigen Brein!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg het nogmaals Doede, er had weinig heel gebleven van alle belachelijke tegenargumenten.

Denk dat Knevel er zelfs moeilijk tussen had gekomen als jij eenmaal met de groene scepter zwaaide.

 

De uitslag van de internetstemmen verraste mij ook enigszins aangezien we toch naar een EO programma keken. Misschien heeft half WF een duit int zakkie gedaan.

 

Dus....Jammer??? ABSOLUUT!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals in Amerika gebeurd?

 

Ik schreef dus:

 

De kunst is dus om het kweken zo oninteressant te maken (niks te verdienen)

 

Dat is dus niet van toepassing op de VS, want daar is de overheid de 'opportunist' en worden prijzen kunstmatig hoog gehouden.

 

ps. EO, wat had men dan verwacht?

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit programma liet goed zijn hoe achterhaald de standpunten van de EO en consorten zijn. 75% van het kijkerspanel was van mening dat wiet gelegaliseerd moet worden. De discussie had dus moeten gaan over hoe dit moet gebeuren, laten we de produktie over aan de vrije markt (legalisering) of laten we dit over aan onze betrouwbare overheid (regulering)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch vreemd dat het zo'n discussie moet zijn in een land dat geregeerd wordt door een "liberale" partij. En nog absurder dat diezelfde "liberale" partij nou juist de grootste tegenstander is...

 

Jammer dat het wereldje rond cannabis zo corrupt en egoistisch is geworden. Het gaat nog puur om knaken. Niemand gunt elkaar ook maar een grammetje en uiteindelijk is het gewoon ordinair vechten om vlees als een stel uitgehongerde wolven. Zielig...

 

Daar is dan je beschaving anno 2015 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...