Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Debat Op Npo. 2 Over Regulering Wieteelt

Recommended Posts

Buiten prima, binnen nee.

 

Honder duizend ======= er bij die totaal niet weten wat ze aan het doen zijn en daardoor een gevaar voor zichzelf en anderen. Nee dank je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je niet meer zal spreken, maar ik ga uit nieuschrierigheid toch wel kijken. Eens kijken met wat voor lulargumenten de tegenstanders komen :argue

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vindt ik dat nogal een bizarre redenatie Johnny, er zijn meer dan genoeg hobbyisten die wel weten waar ze mee bezig zijn en vertrouwde apparatuur gebruiken. Je bent in dit geval wel lekker alles over 1 kam aan het scheren.

 

Das ongeveer net zo`n bizarre redenatie als dat we alle stoepranden maar moeten weghalen omdat er debielen zijn die niet snappen hoe ze hun voeten op moeten tillen voor zoiets. In de handen van een idioot is een theelepel nog een moordwapen.. En in de handen van iemand die ons wil beschermen tegen potentiele eigen domheid, ligt onze vrijheid lekker ten grabbel :|

 

Een simpele controle/vergunningsplicht zou dit probleem al oplossen. Hoe zou je dat vinden dan? Dan is veiligheid geen issue meer. Ben je dan nog steeds tegen? Want DAN ben ik wel heel nieuwsgierig waarom :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten prima, binnen nee.

 

Honder duizend ======== er bij die totaal niet weten wat ze aan het doen zijn en daardoor een gevaar voor zichzelf en anderen. Nee dank je.

 

Dan zouden ze van die uitgebreide zee aquariums, grote terrariums, van die (miniatuur) treintafels en

nog veel meer van dat soort dingen met allerlei elektronica (wat je zelf aan mag sluiten) ook allemaal moeten verbieden want die leveren diezelfde risico's.

Dan zou je ook zelf niks meer in je meterkast mogen doen als je een extra groep voor bijv. een nieuwe keuken, was/droogapparatuur of een vijver met allerlei pompen e.d. aan wil leggen.

Ik zie het verschil niet, gewoon uit de verdomhoek halen en legaliseren, desnoods zoals Sativa zegt met een controle/vergunning, verdient de staat er ook nog aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vindt ik dat nogal een bizarre redenatie Johnny, er zijn meer dan genoeg hobbyisten die wel weten waar ze mee bezig zijn en vertrouwde apparatuur gebruiken. Je bent in dit geval wel lekker alles over 1 kam aan het scheren.

 

Das ongeveer net zo`n bizarre redenatie als dat we alle stoepranden maar moeten weghalen omdat er debielen zijn die niet snappen hoe ze hun voeten op moeten tillen voor zoiets. In de handen van een idioot is een theelepel nog een moordwapen.. En in de handen van iemand die ons wil beschermen tegen potentiele eigen domheid, ligt onze vrijheid lekker ten grabbel :|

 

Een simpele controle/vergunningsplicht zou dit probleem al oplossen. Hoe zou je dat vinden dan? Dan is veiligheid geen issue meer. Ben je dan nog steeds tegen? Want DAN ben ik wel heel nieuwsgierig waarom :)

Ik ben er niet zozeer op tegen maar als ik kinderen zou hebben zou ik het ook niet fijn vinden om een huis naast te hebben. Een vergunning voor iedereen is totaal onrealistisch en je weet zelf ook wel dat de mensen die het netjes doen en zich goed voorbereiden in de minderheid zijn.

 

Dat wordt gewoon 1 groot drama omdat de gemiddelde persoon gewoon weinig kaas heeft gegeten van elektriciteit.

 

Ik zou eerder denken dat jij en elke medische kweker een vierkant metertje kan huren in kwekerij met vergunning waar jij je favo soorten kan kweken. Iets in die richting.

 

Wat jij wilt gaat echt nooit gebeuren om veiligheidsredenen en maar goed ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten prima, binnen nee.

 

Honder duizend ========= er bij die totaal niet weten wat ze aan het doen zijn en daardoor een gevaar voor zichzelf en anderen. Nee dank je.

 

Dan zouden ze van die uitgebreide zee aquariums, grote terrariums, van die (miniatuur) treintafels en

nog veel meer van dat soort dingen met allerlei elektronica (wat je zelf aan mag sluiten) ook allemaal moeten verbieden want die leveren diezelfde risico's.

Dan zou je ook zelf niks meer in je meterkast mogen doen als je een extra groep voor bijv. een nieuwe keuken, was/droogapparatuur of een vijver met allerlei pompen e.d. aan wil leggen.

Ik zie het verschil niet, gewoon uit de verdomhoek halen en legaliseren, desnoods zoals Sativa zegt met een controle/vergunning, verdient de staat er ook nog aan.

Er zit wel verschil tussen een TL balkje voor je aqarium installeren of de elektra voor je hok.

 

Ik heb nog nooit een relais kast voor mijn aquarium gebruikt. En buiten dat ga je ook niet een nieuwe groep plaatsen als je totaal niet weet wat je aan het doen bent. Ik, ben bang dat het kweken zo'n aanzuigende werking zal hebben dat er gewoon te veel mensen zonder verstand er mee bezig gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is de beredenering hier dan achter? Wordt er gewerkt met explosieve dampen? Wordt er gewerkt met elektrisch apparatuur dat een groter risico vormt dan doorsnee houshoudelijk apparatuur?

 

Die veiligheidsredenen die jij aanhaalt slaan feitelijk kant noch wal. Ik kan waarschijnlijk wel aardig wat apparaten opsommen die vrij te gebruiken zijn in huis waar niemand over zeurt die een veel groter risico met zich meedragen dan de apparaten die ik gebruik voor mijn teelt.

 

De gedachte die jij hier nu aanhangt is dat het gros van de volwassenen als kleine kinderen behandelt moeten worden en 1 betweter wel weet wat goed is voor ons allemaal. Onder zijn hoede mogen we dan genieten van de vrijheid die hij ons verstrekt. Een dergelijke gedachtengang vindt ik haast eng. Ik hoop dan ook dat jij nooit aan de macht komt.

 

Het is een beetje raar dat de tegenstanders van legalisering allemaal wel een alternatief willen opperen gekoppelt aan een verdiensysteem.

 

Een vergunning voor iedereen is totaal onrealistisch

 

Tuurlijk. Verwacht jij 16 miljoen aanvragen en 16 miljoen goedkeuringen dan? Een vergunningssysteem is volkomen realistisch en bovendien wordt de aanvrager toetsbaar dmv een formulier en losse controleurs. 1 controleur die veiligheid checkt is namelijk veel goedkoper dan 5 agenten die een inval doen. Die kosten zijn ruimschoots te compenseren.

 

Ik verwacht realistisch 100.000 goedkeuringen. Bij een kwartaalcontrole hebben we dus aan iets meer dan 500 controleurs nodig, als we er vanuit gaan dat ze 2 adressen per dag kunnen controleren. Misschien zelfs wel meer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is de beredenering hier dan achter? Wordt er gewerkt met explosieve dampen? Wordt er gewerkt met elektrisch apparatuur dat een groter risico vormt dan doorsnee houshoudelijk apparatuur?

 

Die veiligheidsredenen die jij aanhaalt slaan feitelijk kant noch wal. Ik kan waarschijnlijk wel aardig wat apparaten opsommen die vrij te gebruiken zijn in huis waar niemand over zeurt die een veel groter risico met zich meedragen dan de apparaten die ik gebruik voor mijn teelt.

 

De gedachte die jij hier nu aanhangt is dat het gros van de volwassenen als kleine kinderen behandelt moeten worden en 1 betweter wel weet wat goed is voor ons allemaal. Onder zijn hoede mogen we dan genieten van de vrijheid die hij ons verstrekt. Een dergelijke gedachtengang vindt ik haast eng. Ik hoop dan ook dat jij nooit aan de macht komt.

 

Het is een beetje raar dat de tegenstanders van legalisering allemaal wel een alternatief willen opperen gekoppelt aan een verdiensysteem.

 

Een vergunning voor iedereen is totaal onrealistisch

 

Tuurlijk. Verwacht jij 16 miljoen aanvragen en 16 miljoen goedkeuringen dan? Een vergunningssysteem is volkomen realistisch en bovendien wordt de aanvrager toetsbaar dmv een formulier en losse controleurs. 1 controleur die veiligheid checkt is namelijk veel goedkoper dan 5 agenten die een inval doen. Die kosten zijn ruimschoots te compenseren.

 

Ik verwacht realistisch 100.000 goedkeuringen. Bij een kwartaalcontrole hebben we dus aan iets meer dan 500 controleurs nodig, als we er vanuit gaan dat ze 2 adressen per dag kunnen controleren. Misschien zelfs wel meer ;)

Je weet zelf ook wel dat een gemiddelde VSA (ja die gebruiken 99% van de gemiddelde kwekers nog) iets anders is als een wasmachine aansluiten.

 

Kweken en een installatie aanleggen moet je gewoon kennis voor hebben, daarom moet je het niet door jan en alleman laten doen. Jij hebt een andere mening die volgens mij net zo egoïstisch als mijn mening. Als je ergens je plantjes kunt neerzetten in het door mij aangehaalde voorbeeld wat maakt het dan nog uit? Of zo nou bij je thuis staan of ergens anders is dat zo'n groot verschil?

 

Er zijn helaas mensen die zichzelf overschatten en waar ik liever niet heb dat ze straks hier mee bezig gaan. Stel even dat GrowingP nou geen hulp van het forum had gekregen? Hij had de tent al onder stroom gezet stel nu dat hij perrongelijk de waterleiding in een flat onder stroom had gezet? En jou kind was gaan douchen.

 

Extreme voorbeelden maar dit soort debielen zijn er nou éénmaal, niet iedereen is zoals jij.

 

Denk je nou echt in het huidige politieke klimaat dat er controleurs worden aangesteld van uit de overheid? Om drugs kwekerijen te controleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik, ben bang dat het kweken zo'n aanzuigende werking zal hebben dat er gewoon te veel mensen zonder verstand er mee bezig gaan.

 

Je omschrijft dus de huidige situatie waarin mensen 10 euro voor een gram onkruid betalen.

 

De kunst is dus om het kweken zo oninteressant te maken (niks te verdienen) dat alleen liefhebbers en mensen die moeite doen zich er mee bezig houden op kleine schaal en de rest gewoon professioneel op extreem grote schaal.

 

Net als bij een flesje bier, want het is de moeite niet om dat zelf te brouwen, of je moet echt een 'hobbyist' zijn. Maar ook groente en fruit etc. Ken zat mensen met ruimte om hun eigen eten te verbouwen en geen van allen doet het.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je weet zelf ook wel dat een gemiddelde VSA (ja die gebruiken 99% van de gemiddelde kwekers nog) iets anders is als een wasmachine aansluiten.

 

Een evsa is nog vele malen eenvoudiger aan te sluiten dan een wasmachine en heeft minder knopjes... Een vsa aansluiten is ook beslist geen uitdaging. De autoradio heeft meer draadjes :P

 

Wat is het brandgevaar van een vsa ten opzichte van bijvoorbeeld een straalkachel, frituurpan, haardroger, gasfornuis? Allemaal apparaten die men vrij mag gebruiken. Ik denk persoonlijk zelfs dat dat legale gasfornuisje brandveroorzaker nr 1 is.

 

Wat mijn persoonlijke bezwaar is? Dat ik nu sochtends lekker met een bakje koffie bij mijn plantjes kan kijken zonder eerst 100km te moeten reizen, god mag weten hoe, naar het dichtsbijzijnde depot dat die vierkante meter aan me wil verhuren. Hoe moet een 60 plusser dat gaan doen? Of nog beter, iemand die kweekt wegens MS?.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik, ben bang dat het kweken zo'n aanzuigende werking zal hebben dat er gewoon te veel mensen zonder verstand er mee bezig gaan.

 

Je omschrijft dus de huidige situatie waarin mensen 10 euro voor een gram onkruid betalen.

 

De kunst is dus om het kweken zo oninteressant te maken (niks te verdienen) dat alleen liefhebbers en mensen die moeite doen zich er mee bezig houden op kleine schaal en de rest gewoon professioneel op extreem grote schaal.

 

Net als bij een flesje bier, want het is de moeite niet om dat zelf te brouwen, of je moet echt een 'hobbyist' zijn. Maar ook groente en fruit etc. Ken zat mensen met ruimte om hun eigen eten te verbouwen en geen van allen doet het.

Zoals in Amerika gebeurd?

 

Je weet zelf ook wel dat een gemiddelde VSA (ja die gebruiken 99% van de gemiddelde kwekers nog) iets anders is als een wasmachine aansluiten.

 

Een evsa is nog vele malen eenvoudiger aan te sluiten dan een wasmachine en heeft minder knopjes... Een vsa aansluiten is ook beslist geen uitdaging. De autoradio heeft meer draadjes :P

 

Wat is het brandgevaar van een vsa ten opzichte van bijvoorbeeld een straalkachel, frituurpan, haardroger, gasfornuis? Allemaal apparaten die men vrij mag gebruiken. Ik denk persoonlijk zelfs dat dat legale gasfornuisje brandveroorzaker nr 1 is.

 

Wat mijn persoonlijke bezwaar is? Dat ik nu sochtends lekker met een bakje koffie bij mijn plantjes kan kijken zonder eerst 100km te moeten reizen, god mag weten hoe, naar het dichtsbijzijnde depot dat die vierkante meter aan me wil verhuren. Hoe moet een 60 plusser dat gaan doen? Of nog beter, iemand die kweekt wegens MS?.

Als je een auto radio aansluiten vergelijkt met een VSA aansluiten dan zegt dat wel wat over jou kennis over elektra....

 

Je kunt het hele jaar door naar 5 planten in je tuin kijken dus ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het zou legaliseren kunnen mensen zoals ======= het aan iemand met kennis van elektra vragen of een professioneel inhuren, probleem opgelost :j

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik, ben bang dat het kweken zo'n aanzuigende werking zal hebben dat er gewoon te veel mensen zonder verstand er mee bezig gaan.

 

Je omschrijft dus de huidige situatie waarin mensen 10 euro voor een gram onkruid betalen.

 

De kunst is dus om het kweken zo oninteressant te maken (niks te verdienen) dat alleen liefhebbers en mensen die moeite doen zich er mee bezig houden op kleine schaal en de rest gewoon professioneel op extreem grote schaal.

 

Net als bij een flesje bier, want het is de moeite niet om dat zelf te brouwen, of je moet echt een 'hobbyist' zijn. Maar ook groente en fruit etc. Ken zat mensen met ruimte om hun eigen eten te verbouwen en geen van allen doet het.

Zoals in Amerika gebeurd?

 

Je weet zelf ook wel dat een gemiddelde VSA (ja die gebruiken 99% van de gemiddelde kwekers nog) iets anders is als een wasmachine aansluiten.

 

Een evsa is nog vele malen eenvoudiger aan te sluiten dan een wasmachine en heeft minder knopjes... Een vsa aansluiten is ook beslist geen uitdaging. De autoradio heeft meer draadjes :P

 

Wat is het brandgevaar van een vsa ten opzichte van bijvoorbeeld een straalkachel, frituurpan, haardroger, gasfornuis? Allemaal apparaten die men vrij mag gebruiken. Ik denk persoonlijk zelfs dat dat legale gasfornuisje brandveroorzaker nr 1 is.

 

Wat mijn persoonlijke bezwaar is? Dat ik nu sochtends lekker met een bakje koffie bij mijn plantjes kan kijken zonder eerst 100km te moeten reizen, god mag weten hoe, naar het dichtsbijzijnde depot dat die vierkante meter aan me wil verhuren. Hoe moet een 60 plusser dat gaan doen? Of nog beter, iemand die kweekt wegens MS?.

Als je een auto radio aansluiten vergelijkt met een VSA aansluiten dan zegt dat wel wat over jou kennis over elektra....

 

Je kunt het hele jaar door naar 5 planten in je tuin kijken dus ja.

 

 

Vsa heeft maar 3 aansluitingen. Fase, nul en aardlek.Autoradio heeft naast energietoevoer speakerkanalen. Is dus feitelijk moeilijker aan te sluiten. Ik heb MSI gedaan. Dank u ;)

 

Zegt veel meer over jouw inschattingsvermogen en hoe serieus we dat nog moeten nemen :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het zou legaliseren kunnen mensen zoals ====== het aan iemand met kennis van elektra vragen of een professioneel inhuren, probleem opgelost :j

Lees het maar eens terug, heeft hij samen gedaan met een iemand die zogenaamd er verstand van had. Er lopen helaas teveel van dit soort gekken rond.

Johnny_Sack,

 

Ik zit je wel hoog he hahaha.

 

Jij bent gewoon een typisch voorbeeld waarom ik hier op tegen ben. Mensen met een IQ zoals jou in combinatie met zelfoverschatting is gewoon gevaarlijk.

 

Ik, ben bang dat het kweken zo'n aanzuigende werking zal hebben dat er gewoon te veel mensen zonder verstand er mee bezig gaan.

 

Je omschrijft dus de huidige situatie waarin mensen 10 euro voor een gram onkruid betalen.

 

De kunst is dus om het kweken zo oninteressant te maken (niks te verdienen) dat alleen liefhebbers en mensen die moeite doen zich er mee bezig houden op kleine schaal en de rest gewoon professioneel op extreem grote schaal.

 

Net als bij een flesje bier, want het is de moeite niet om dat zelf te brouwen, of je moet echt een 'hobbyist' zijn. Maar ook groente en fruit etc. Ken zat mensen met ruimte om hun eigen eten te verbouwen en geen van allen doet het.

Zoals in Amerika gebeurd?

 

Je weet zelf ook wel dat een gemiddelde VSA (ja die gebruiken 99% van de gemiddelde kwekers nog) iets anders is als een wasmachine aansluiten.

 

Een evsa is nog vele malen eenvoudiger aan te sluiten dan een wasmachine en heeft minder knopjes... Een vsa aansluiten is ook beslist geen uitdaging. De autoradio heeft meer draadjes :P

 

Wat is het brandgevaar van een vsa ten opzichte van bijvoorbeeld een straalkachel, frituurpan, haardroger, gasfornuis? Allemaal apparaten die men vrij mag gebruiken. Ik denk persoonlijk zelfs dat dat legale gasfornuisje brandveroorzaker nr 1 is.

 

Wat mijn persoonlijke bezwaar is? Dat ik nu sochtends lekker met een bakje koffie bij mijn plantjes kan kijken zonder eerst 100km te moeten reizen, god mag weten hoe, naar het dichtsbijzijnde depot dat die vierkante meter aan me wil verhuren. Hoe moet een 60 plusser dat gaan doen? Of nog beter, iemand die kweekt wegens MS?.

Als je een auto radio aansluiten vergelijkt met een VSA aansluiten dan zegt dat wel wat over jou kennis over elektra....

 

Je kunt het hele jaar door naar 5 planten in je tuin kijken dus ja.

 

 

Vsa heeft maar 3 aansluitingen. Fase, nul en aardlek.Autoradio heeft naast energietoevoer speakerkanalen. Is dus feitelijk moeilijker aan te sluiten. Ik heb MSI gedaan. Dank u ;)

 

Zegt veel meer over jouw inschattingsvermogen en hoe serieus we dat nog moeten nemen :P

Het vermogen waar je mee werkt is ook het zelfde, daarom brand bijvoorbeeld een schakelklok zonder relais ook door als je een autoradio schakelt. :dribble: Edited by djbroertje
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, je gaat het over vermogens hebben? Dan heb ik wel andere voorbeelden... Wat maakt mijn 1500 watt straalkachel veiliger dan mijn 600w evsa?

 

Anders moeten we ook even alle straalkachels verbieden. Die sierhaardjes zijn nog best veel vertegenwoordigd ook nog! Je vindt ze vast vaker in huizen dan vsa's ;)

 

En hoe zit het nou dan met dat gasfornuis? Die moet ik toch echt zelf aansluiten. Ik las laatst nog over een heel huizenblok dat was weggevaagd... Hoe doen we dat dan? Worden een hoop verboden zo of niet?

 

Dingen verbied je als zelfs bij veilig gebruik enig risico aanwezig is. Zoals bij destilatie, waarbij giftige dampen vrijkomen. Zo is de regel dat je zelf bier mag brouwen, maar geen alcohol mag destileren nog enigzins logisch. Ik heb daadwerkelijk nog nooit een echte hobbyist zien prutsen op dat gebied. Gp gaf al in het begin toe dat hij toch ook wel kweekte voor knaken. Gp isa dus geen doorsnee hobbyist. Het gros van de hobbyisten die ik ken nemen zelfs de voorkeur aan spaarlampen of led. Dat spul wat zo afgekraakt wordt door jongens die voor geld kweken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent gewoon een typisch voorbeeld waarom ik hier op tegen ben. Mensen met een IQ zoals jou in combinatie met zelfoverschatting is gewoon gevaarlijk. Dat jij er meteen familie er bij gaat halen zegt ook wel weer wat over jou. Een zwaktebroerder noemen we mensen zoals jou hier, is niets wordt niets zal niets worden. Op geen enkel vlak in je leven.

 

 

Jij weet niks over mijn intelligentie of mij als persoon.

Jij was overigens zelf degene die er iemand bij haalde die niks met de discussie te maken heeft.

Toch denk jij even populistisch en grappig mij te veroordelen en in een hokje te plaatsen.

Je haat spreekt boekdelen over je kortzichtigheid en zwakheid als persoon om mij erbij te betrekken.

 

Ik sluit me volledig aan bij Sativa, jou inschattingsvermogen is niet serieus te nemen.

Edited by GrowingP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent gewoon een typisch voorbeeld waarom ik hier op tegen ben. Mensen met een IQ zoals jou in combinatie met zelfoverschatting is gewoon gevaarlijk. Dat jij er meteen familie er bij gaat halen zegt ook wel weer wat over jou. Een zwaktebroerder noemen we mensen zoals jou hier, is niets wordt niets zal niets worden. Op geen enkel vlak in je leven.

 

 

Jij weet niks over mijn intelligentie of mij als persoon.

Jij was overigens zelf degene die er iemand bij haalde die niks met de discussie te maken heeft.

Toch denk jij even populistisch en grappig mij te veroordelen en in een hokje te plaatsen.

je haat spreekt boekdelen over je kortzichtigheid en zwakheid als persoon.

 

Ik sluit me volledig aan bij Sativa, jou inschattingsvermogen is niet serieus te nemen.

Zegt de meneer met zijn PC hoofdstraat verhaal, 1 van je zelfoverschatting verhalen.

 

Jij bent gewoon een voorbeeld van iemand wie ik liever niet naast een gezin met kinderen zie kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent gewoon een typisch voorbeeld waarom ik hier op tegen ben. Mensen met een IQ zoals jou in combinatie met zelfoverschatting is gewoon gevaarlijk. Dat jij er meteen familie er bij gaat halen zegt ook wel weer wat over jou. Een zwaktebroerder noemen we mensen zoals jou hier, is niets wordt niets zal niets worden. Op geen enkel vlak in je leven.

 

 

Jij weet niks over mijn intelligentie of mij als persoon.

Jij was overigens zelf degene die er iemand bij haalde die niks met de discussie te maken heeft.

Toch denk jij even populistisch en grappig mij te veroordelen en in een hokje te plaatsen.

je haat spreekt boekdelen over je kortzichtigheid en zwakheid als persoon.

 

Ik sluit me volledig aan bij Sativa, jou inschattingsvermogen is niet serieus te nemen.

Zegt de meneer met zijn PC hoofdstraat verhaal, 1 van je zelfoverschatting verhalen.

 

Jij bent gewoon een voorbeeld van iemand wie ik liever niet naast een gezin met kinderen zie kweken.

 

hahaha dat jij het niet kan hebben betekent niet dat het onwaar is.

Ik ben daar al geweest hoor en heb alles gezien.

Dus je weet wederom niet waar je over lult, maar moet uit jaloezie toch even een sneer uitdelen.

Juist dat zegt iets over je niveau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het kweken van veredeld onkruid zoveel kan losmaken in mensen, steek er nog eentje op en even goeie vrienden. Het heeft toch geen zin om hierover te gaan discussiëren zeker niet als het niveau zo ver moet dalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feitelijk lul je nog steeds netjes om een paar dingen heen Johnny. Ik wil daar nog wel even graag een antwoord op hebben van je. Als je zo hard staat voor je mening, moet je niet de lastige vragen ontwijken natuurlijk. Wees dapper en antwoord ze gewoon.

 

Verklaar eerst maar eens even tegenover alle mensen met een lichamelijke beperking hoe jij ervoor gaat zorgen dat ze voortaan naar dat depot komen waar ze die vierkante meter kunnen huren als het niet meer in hun woning mag. Hoe doen mensen met lichamelijke beperkingen dat Johnny?

 

En waarom een gasfornuis, dat vele malen gevaarlijker is in handen van een idioot, dat zelfs soms nog gevaarlijk blijkt te zijn bij veilig gebruik, niet verbieden? Maar een vsa, die gewoon veilig is bij goed gebruik, wel?

 

Dat zijn interessante vragen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het zou legaliseren kunnen mensen zoals ======= het aan iemand met kennis van elektra vragen of een professioneel inhuren, probleem opgelost :j

Lees het maar eens terug, heeft hij samen gedaan met een iemand die zogenaamd er verstand van had. Er lopen helaas teveel van dit soort gekken rond.

 

Dat is dan een extreem geval, statistisch gezien te verwaarlozen en valt in dezelfde categorie als iemand die een huizenblok wegvaagt nadat hij ze nieuwe gasfornuis heeft aangesloten en dus zou je dan al die dingen moeten verbeiden.

Dat is gewoon niet realistisch maar snap je punt wel, ik zou beide personen uit het voorbeeld hierboven niet naast me willen hebben wonen maar

dat gaat toch nooit lukken.

 

Ook je idee om mensen hun eigen stukje te huren werkt niet, als iemand anders in het "complex" een ziekte of plaag heeft krijgt iedereen het.

Of wou je alle "hokjes" isoleren van mekaar en het daarmee onbetaalbaar maken voor jan modaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, je gaat het over vermogens hebben? Dan heb ik wel andere voorbeelden... Wat maakt mijn 1500 watt straalkachel veiliger dan mijn 600w evsa?

 

Anders moeten we ook even alle straalkachels verbieden. Die sierhaardjes zijn nog best veel vertegenwoordigd ook nog! Je vindt ze vast vaker in huizen dan vsa's ;)

 

En hoe zit het nou dan met dat gasfornuis? Die moet ik toch echt zelf aansluiten. Ik las laatst nog over een heel huizenblok dat was weggevaagd... Hoe doen we dat dan? Worden een hoop verboden zo of niet?

 

Dingen verbied je als zelfs bij veilig gebruik enig risico aanwezig is. Zoals bij destilatie, waarbij giftige dampen vrijkomen. Zo is de regel dat je zelf bier mag brouwen, maar geen alcohol mag destileren nog enigzins logisch. Ik heb daadwerkelijk nog nooit een echte hobbyist zien prutsen op dat gebied. Gp gaf al in het begin toe dat hij toch ook wel kweekte voor knaken. Gp isa dus geen doorsnee hobbyist. Het gros van de hobbyisten die ik ken nemen zelfs de voorkeur aan spaarlampen of led. Dat spul wat zo afgekraakt wordt door jongens die voor geld kweken :P

Jij weet ook wel dat die veel meer plug en play zijn dan een gemiddeld VSA setje.

 

Zoals gezegd door de aanzuigende werking (het is drugs, heeft waarde) zie ik het voor me dat elke ======= zich hier maar mee bezig gaat houden en dan wordt het er niet veiliger op. Daar ben ik gewoon op tegen. Heb echt teveel gekke en onveilige dingen gezien waar het een keer fout moet gaan. Ik wens niemand toe om daar naast te wonen. Feit is dat er gewoon teveel gekken rondlopen die niet snappen wat ze doen en de gevolgen en het potentieel gevaar niet inzien.

 

En nee die moet je ook geen gasleiding laten aanleggen maar dat heeft geen aanzuigende werking zoals kweken wel heeft en zal hebben door de waarde van het product. Prijzen in gelegaliseerde staten in Amerika zijn ook niet omlaag gegaan maar zelfs omhoog. Ik was vorige week in spanje, daar is het minder van bekend maar zitten ook een hoop "coffeeshops" met legale aanvoer en daar zijn de prijzen ook niet naar beneden gegaan.

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken die prutsers ook die jij kent. En ik zeg je dit, ik zie dat 99% van die prutsers allemaal om 1 reden kweken: Geld ;) De echte hobbyisten die ik ken, draaien grotendeels, ondanks de kritiek van alle geldkwekers, toch liever onder led of spaarlamp vanwege... Hou je vast, hier komt hij!... Het verminderde brandgevaar ;)

 

Ik ken trouwens een paar uitzonderingen die wel op hps draaien, maar die hebben of vsa met relais of evsa ;)

 

 

Growshop Wet Er Doorheen

 

11 november 2014 - 18:25

 

"Positief is dat we straks een tientje per gram voor Haze krijgen waarschijnlijk, kan niet anders dat de prijzen omhoog gaan."

 

Oooow, nu vallen er een hele berg kwartjes in 1 keer. Ik hoop niet dat ik je beledigt heb Johnny. Ik vind wel dat er een aanvoer moet zijn voor de sjops, maar dat je mij mijn eigen plantje nou niet gunt vindt ik een beetje egoistisch. Maar nu snap ik wel het commercieel belang erachter. Jij ziet die 10 euro per gram natuurlijk al hard kelderen naar 2,50 XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het kweken van veredeld onkruid zoveel kan losmaken in mensen, steek er nog eentje op en even goeie vrienden. Het heeft toch geen zin om hierover te gaan discussiëren zeker niet als het niveau zo ver moet dalen.

 

Ik word hier 3 keer genoemd, dan wil ik toch wel even reageren.

Heb die gozer niks misdaan dus vind het ook vreemd dat ik zoveel in hem losmaak en heb er ook niet om gevraagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...