Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Debat Op Npo. 2 Over Regulering Wieteelt

Recommended Posts

Regelt de natuur zelf een perfect klimaat dan?

 

Volgens mij zijn daar juist weer die filter, lamp en tent voor nodig. Kas met kachel kan ook overigens maar dan heb je alsnog dagen met weinig zon in nl soms he?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet dat we nu nog met wat voor perfect binnenklimaat het optimale buitenmilieu kunnen nabootsen, een perfecte zomer weegt niet op tegen een perfecte binnenkweek.

In Nederland buitenkweken is ver van optimaal maar in Marokko of Spanje is het alweer een stuk beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel lekker makkelijk dat je halve topic gewist is dus die uitspraken niet terug te halen zijn. Je houd niemand voor de

gek hoor.

 

Kantoorruimte huren in de PC terwijl op elke hoek van de straat kantoorpanden leeg staan die veel goedkoper per m2 zijn? Ga je weer.

 

Maar ik zou je er verder buiten houden, mijn punt met betrekking tot jou is wel genoeg duidelijk gemaakt.

 

Je houd jezelf al voor de gek dat hoef ik geen eens te doen.

Ga ik weer?

Die kantoorruimte kreeg ik ongevraagd aangeboden door iemand die daar al huurt, een bedrijf heeft en geïnteresseerd is in mijn ideeën.

Dus waarom zou ik in godsnaam ergens iets dat leeg staat zelf huren terwijl ik al niks zoek?

Je weet gewoon continu niet waar je over lult, maar uit wel allerlei populistische beschuldigingen omdat je goedkoop wilt scoren en het niet kan hebben.

Dan val je door de mand en is het zeker jammer als berichten niet terug te vinden zijn.

Dit zijn verder ook geen zaken die over het hele forum besproken moeten worden en toont weer aan wat voor respectloos figuur jij bent.

 

Stop met het verzinnen van verhaaltjes (liegen en verdraaien), want daar haal je vooral jezelf mee naar beneden en ik heb er ook geen behoefte aan.

Focus je lekker op jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah. Ik snap! Dus binnenteelt toestaan voor kakenpoetsers. En als wij hobbyisten goed spul willen rotten we maar op naar spanje? Ik begin jullie steeds minder te mogen. 1 en al afgunst hier..

 

EN ik hoef echt geen erkenning hoor. Dan zeg je toch dat ik er niks van bak. wat kan mij dat schelen? Zou meer over degene zeggen die me een prutser noemt dan over mijzelf. Slecht inschattingsvermogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij dwalen we nogal heel ver af van het oorspronkelijke topic,

als we mekaar nog niet eens fatsoenlijk te woord kunnen staan zonder met modder te gooien zullen we nooit verder komen.

Laten we het vooral chill & hopelijk een beetje begripvol naar elkaar houden gezien we hier allemaal dezelfde "hobby" hebben. :tu

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf nog prima ontopic :P Gewoon inhoudelijk doorgaan. We komen nu juist op een belangrijk punt :D

 

Het begint allemaal met elkaar iets GUNNEN. Als dat al faalt... ja. Dan heeft dat vaak wel ergens invloed op onderlinge communicatie. Kent iemand "Divide and conquer"? Door de tweestrijd tussen knakenpoetsers en hobbyisten geef je de staat exact wat ze willen :P

 

En aan wie ligt dat? Ik gun handelaren a kwaliteit. Andersom zij mij blijkbaar niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...misschien een idee om elkaar elders te "bashen", of daar een speciaal topic voor te openen oid...

 

:offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als wij hobbyisten goed spul willen rotten we maar op naar spanje?

Lijkt mij anders alles behalve een straf hoor, goed weer, goeie wiet, mooie vrouwen, wat wil je nog meer? :dribble:

Het was trouwens zeker niet onvriendelijk bedoeld, ik probeer alleen constructief te zijn, en met een beetje discussie is niks mis zolang het inderdaad maar netjes blijft.

 

Om maar zoveel mogelijk ontopic te blijven:

Ik ben niet tegen binnenkweek en niet tegen buitenkweek en ik ben voor legalisering van beide. Als ik binnen tomaten wil kweken onder een 1000W kan dat en als ik er wiet onder wil kweken kan dat niet? Wat dat betreft vind ik dat iedereen in dit land gewoon vrij moet zijn te kunnen doen en laten wat hij/zij wil, zolang je anderen hiermee maar niet te erg mee lastigvalt.

 

Maar ik ben absoluut tegen regulering. Ik vind het raar dat de overheid zich er perse weer mee moet bemoeien en er natuurlijk weer flink geld aan gaat verdienen. Laat de coffeeshops maar lekker door de kleine hobbykweker bevoorraad worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als wij hobbyisten goed spul willen rotten we maar op naar spanje?

Maar ik ben absoluut tegen regulering. Ik vind het raar dat de overheid zich er perse weer mee moet bemoeien en er natuurlijk weer flink geld aan gaat verdienen. Laat de coffeeshops maar lekker door de kleine hobbykweker bevoorraad worden.

 

Wat mij betreft is er weinig tegen op regulering, mits inderdaad de hobbykwekers maar zoveel mogelijk worden ontzien...

 

Zoals (hier) eerder besproken, valt er absoluut iets te zeggen voor geregistreerde hobbyisten, al dan niet aangevuld met een soort APK voor de kweekruimte en (toetsbare) minimaal vereiste kennis bij de individu. Zo garandeer je veiligheid en filter je m.i. de echte prutsers eruit.

Voor wat betreft de "grote jongens" lijkt het me zelfs een MUST! Zo krijg je toezicht op kwaliteit, maak je distributiekanalen inzichtelijk en is het als melkkoe voor criminelen niet meer interessant. Zolang er wat tegenover staat (toezicht, toetsing & handhaving) mag de overheid er wmb ook best wat aan verdienen..

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat commerciele kwekers zich veel te veel zorgen maken over de afname van hun klantenkring. Juist als iedere idioot thuis mag kweken, ook binnen, zal dat enkel positieve verandering teweeg brengen in de cannabissector. Commerciele kwekers zullen zich moeten onderscheiden door kwaliteit. En dan moet je niet meteen met allerlei wettelijke beperkingen komen die je de particulier oplegt, want dan ben je net zo eng bezig als een zorgverzekeraar waar je verplicht een verzekering moet betalen. De optie om voor eigen voorziening te kunnen kiezen betekend dat de commerciele markt een klant meer kwaliteit moet bieden dan ze zelf kunnen realiseren. Handjes uit de mouwen en laat die thuiskwekers maar zien dat jullie betere wiet kunnen kweken dan ze zelf ooit kunnen. En dan heb ik het niet over betere wiet kweken omdat je de ander begrenst, maar betere wiet kweken omdat je er meer tijd, moeite en kapitaal in stopt :P Dan zal het misschien ooit een keert voorkomen dat ik zelf een soort wiet kweek die minder sterk is dan het aanbod in de lokale shop.

 

Heel eerlijk, 90% van de wiet die ik zelf heb gekweekt in de afgelopen 5 jaar(draai 3 jaar binnen, maar al wel langer buiten) was sterker dan dat van de coffeeshop. En dat vind ik echt heel erg droevig, gezien ik maar een "amateurtje" ben....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sativa

Die verloren genetica was half okt klaar.

Als jij dat een vroegbloeier vind.....

Ik praat over de tijd van de aller eerste(!) growshop in Europa Positronics Amsterdam.

Zolang zit ik al met mijn handen in de aarde en heb met vele genetica gewerkt.

 

Verder alleen maar slap gelul

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

sensimilia fanclub

dat waren nog is tijden!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder alleen maar slap gelul

 

Wat is exact slap gelul en op basis van wat piet? Wees even wat specifieker aub.

 

De Uruz (100% Indica )heb ik met het geweldige af bloei jaar 2014 helemaal schimmel vrij geoogst

 

Ik zie op het andere forum een foto van 12 oktober 2014 genomen met felle zon!!!(Busted!! XD)

 

IMG_1924.jpg

 

Het was een goed jaar of niet? Met zulke zon krijg je geen budrot idd, maar das een uniek verschijnsel in ons landje in half oktober. Je kan een keertje mazzel hebben he? Jaar daarvoor was dikke poep en heb ik heel wat rot gezien. Heb je trouwens een linkje van je straineigenschappen? Hij is niet vindbaar op leafly of seedfinder database.

 

En je draait sinds de 1e growshop op AARDE? Nog nooit een ander medium getest? Eb en vloed misschien? nft? Cocos?

 

 

 

Og kush kweekje van Dilago. Budrot sloeg eind oktober in vorig jaar ;)

 

 

dilago

 

 

V.I.P.

  • photo-thumb-6495.jpg
  • Full member
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 2037 Posts:

Gepost 30 oktober 2014 - 14:37

Dit wordt niks meer, de planten zijn aan het rotten en wat er nog aanzit is weinig. Ik knip de rot er uit en hang ze op te drogen. Wat er afkomt is te fluffy om te knippen en derhalve wordt er hasj van gemaakt. Als er tien gram hasj overblijft mag ik blij zijn. Nee, dit was eens en nooit weer voor mij.

 

 

SL742479.jpg

 

Dit had ik in 2014. Ook gegarandeerd rotvrij, dankzij een kas, een zwenkventilator en een 600w kachel om vocht weg te stoken. En nog is het minder potent dan binnenwiet! :') En t was nog op dwc ook nog....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potentie zit in de Genetica niet in de manier van kweken dude!

 

Met die oude genetica had je geen mooie zomer of mazzel nodig.

Met een mooie na zomer had je alleen meer gewicht!

Als je het niet mee heb gemaakt geloof je het in deze tijd niet.......

Afgaan.Bombay,Viking Citral ,Purple Power allemaal verloren Genetica die nu niet meer te vinden is.

En als je iets vind is het niet wat het ooit was.

Kijk eens naar mijn manier van buiten kweken.....

Wiet van tegenwoordig heeft alleen een dakje nodig :P

 

@weetje. dat kunnen die jochies niet bevatten ;)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites
Potentie zit in de Genetica niet in de manier van kweken dude

 

 

Fout! Het is een combinatie van beiden. Dat is gewoon een feit. Je kan nog zo`n knalharde strain hebben,. als je een puinhoop van de kweek maakt en bijvoorbeeld ruim over 30 graden draait krijg je alsnog troep. En als jij beweerd dat dat niet zo is, maar je stelt wel dat ik maar buiten moet blijven en voor binnenkweek bij jou moet kopen... Wat krijg ik dan? Binnenwiet dat ik zelf potenter had kunnen kweken. Dat is waarom ik dus vindt dat mensen altijdde keuze moeten houden om voor eigen voorziening te kiezen. Om jou te motiveren om toch wat beter je best te doen en ook de kweek zelf zo stressvrij mogelijk te houden.

 

 

Afgaan.Bombay,Viking Citral ,Purple Power allemaal verloren Genetica die nu niet meer te vinden is.

 

 

Afghaan is overigens totaal geen verloren genetica. Integendeel. Afghaan is juist 1 van die oldschool soorten die nog steeds makkelijk verkrijgbaar is. K2 is ook zo`n lekkere, maar die is juist moeilijker te vinden :)

 

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=afghaan+zaad

 

Ik bedoel maar... Tik afghaan zaad in op google en je word beroerd van het aanbod. De inhoud van je post is dus feitelijk onjuist.

 

 

@weetje. dat kunnen die jochies niet bevatten

 

Kijk, en hier vraag je dan gewoon om een persoonlijke afsluiter. Commerciele draaiers vinden zichzelf vaak wel erg proffesioneel, terwijl ze amper interesse hebben voor het product erachter. Driekwart rookt het eindproduct niet eens. Een kok die z'n eigen eten nooit proeft? Zou jij die voor je laten koken? Hij zal in ieder geval nooit die Michelin ster krijgen.

 

Doe niet zo omhooggevallen jongen, want jij bevestigd het beeld dat ik van het gros van de commerciele draaiers heb zo ongelovelijk hard dat je ze haast voor lul zet. Het is zo makkelijk om betere wiet te kweken dan een commerciele draaier maakt. Kind kan de was doen. Zegt heel wat over hun professionaliteit.

 

Actie reactie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohhh boy wat sla jij de plank toch compleet mis wat betreft PH_Donner. :wave:

 

 

De enige die op op dit forum omhoog gevallen doet ben jij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, als meneer donner zichzelf zo goed vindt, waar is hij dan zo bang voor? Wij kunnen zijn kwaliteit nooit evenaren! dus we zouden toch wel zeker allemaal dat topkwaliteit van hem gaan kopen ipv onze eigen troep roken toch?

 

Tenzij meneer donner toch een beetje bang is dat mensen straks heel tevreden zijn over wat ze zelf kunnen maken kwa kwaliteit, merken dat het verschil in de shop toch best groot is en zijn handeltje instort. Dan ga je toch gewoon werken? En als je een echte ondernemer bent vindt je ook wel andere opties om het uit te buiten?

 

Volgens mij demonstreerd meneer donner hier puur hoe zwaar hij wel niet aan zichzelf twijfelt. Als ik mezelf goed vindt, daag ik mensen uit om hetzelfde te maken. Lach ik een keer en zeg ik:" ga maar binnen prutsen jong, mijn kwaliteit evenaar je toch niet". Maar ik voel daar toch ergens een beetje twijfel :D

 

Weet je wat het lullige overigens is? Dat die twijfel oprecht is. Het is financieel namelijk makkelijker om alles uit de kast te trekken voor 5 planten voor eigen gebruik, dan dit voor een hele loods te doen. Ik was al 1500 euro kwijt om een paar vierkante meter technisch goed in te richten. Wat kost dat wel niet om zo te kweken in een loods vol! Dat zou een investering zijn van duizenden euro`s, die commerciele kwekers liever niet doen vanwege het risico op inval. Daarom alleen al kan een particulier technisch meer uit de kast halen. Maar hey, als t legaal is is de pakkans weg. Dan kan het ook voor een commerciele man wel weer uit om die loods alsnog volledig in te richten op topniveau. Reken maar dat de bank je dan wel ff wat geld wil lenen XD Dus waar maken jullie je toch zo`n zorgen over?

 

En het zijn wel allemaal juist de knakenpoetsertjes die het hier opzoeken he sack? Spelen er soms bepaalde financiele belangen mee? Zijn jullie net zo corrupt als de staat ofso? Als de keuze gemaakt moet worden tussen volksbelang en eigen portomonee hebben jij en Donner snel gekozen volgens mij. Dan hebben we allemaal pech :')

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, als meneer donner zichzelf zo goed vindt, waar is hij dan zo bang voor? Wij kunnen zijn kwaliteit nooit evenaren! dus we zouden toch wel zeker allemaal dat topkwaliteit van hem gaan kopen ipv onze eigen troep roken toch?

 

Tenzij meneer donner toch een beetje bang is dat mensen straks heel tevreden zijn over wat ze zelf kunnen maken kwa kwaliteit, merken dat het verschil in de shop toch best groot is en zijn handeltje instort. Dan ga je toch gewoon werken? En als je een echte ondernemer bent vindt je ook wel andere opties om het uit te buiten?

 

Volgens mij demonstreerd meneer donner hier puur hoe zwaar hij wel niet aan zichzelf twijfelt. Als ik mezelf goed vindt, daag ik mensen uit om hetzelfde te maken. Lach ik een keer en zeg ik:" ga maar binnen prutsen jong, mijn kwaliteit evenaar je toch niet". Maar ik voel daar toch ergens een beetje twijfel :D

 

En het zijn wel allemaal juist de knakenpoetsertjes die het hier opzoeken he sack? Spelen er soms bepaalde financiele belangen mee? Zijn jullie net zo corrupt als de staat ofso? Als de keuze gemaakt moet worden tussen volksbelang en eigen portomonee hebben jij en Donner snel gekozen volgens mij. Dan hebben we allemaal pech :')

Hoe kom jij er in godsnaam bij dat PH_Donner een commerciële kweker zou zijn? Met zijn 1 lampje zeker. :likken:

 

Jij ziet allemaal dingen die er niet zijn. Broodkwekers komen hier helemaal niet.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broodkwekers komen hier helemaal niet.

 

Als je dat beeld in stand wilt houden moet je de volgende keer niet zo hard roepen dat je vrolijk wordt van het feit dat de waarde van je haze naar 10 euro steigt Johhny ;)

 

Positief is dat we straks een tientje per gram voor Haze krijgen waarschijnlijk, kan niet anders dat de prijzen omhoog gaan.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook mezelf het schompes van me eigen wiet...

Die afghaan(en al die andere buiten shit) heb je mazzel en een zeer mooie nazomer nodig en is niets met waar ik mee heb gewerkt.

Niet schimmel resistent en vooral zijn ze te laat!

Lees eens wie de genetica naar Nederland brachten....

Genetica goed afgebloeid (pfff nog uitleg nodig)geeft weinig verschil in werking qua kweek style

Ik werk al 16jaar bij dezelfde baas......

Ik draai de laatste 10jaar op 120x130x240.

En zo af en toe speelde ik buiten maar dat heb je vast nog niet opgezocht.

Dan weet je ,DAT doet alleen een liefhebber :whistle:

 

Rookverslag van beekaa lang geleden....

 

Overall:

Ik geef deze wiet een 9,5

Lekker wietje, is dit de S5? lijkt er verdomd veel op in elk geval.

Lekkere wiet, redelijk korte bloei voor amnesia haze,goede opbrenger.. ( ;))

Er zijn maar weinig smokers die dit wietje af zullen slaan, jammer dat er ook vele "slappe aftreksels" in omloop zijn.

Deze amnees doet haar naam eer aan dat is zeker,

 

 

 

 

(edit) ik heb haar even goed bekeken, het thc de vettigheid en de potentie druipen er van af..!!!

En ph loog niet mensen.....KNOKKEL HARD...!!!!

 

Bedankt "Pie-Eetsj Kebab"

Hopelijk smaakt mijn bescheiden precious sampletje je.

Bescheiden in vergelijking met die hoofdbud die jij me gaf

 

ik laat het hier bij......

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop dat het minlab eveneens niet als commerciele draaier wordt gezien,

want anders heb ik nooit begrepen waar ik mee bezig ben.

 

vind het een hoop waarde oordelen

die een ieder maar lekker voor zichzelf moet bepalen.

 

Maar dat het spectrum van de wiet veel smaller is gewordfen is een feit,

het is allemaal naar elkaar toe gegroeit

dus nee, de genetica van destijds is niet meer in de handel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wet van Darwin jongens, genen verbasteren. Maar er is best hoop hoor. Ook die zit in de wet van Darwin. Daar laat ik het dan even bij, want als ik daar dieper op inga ga ik een experiment verraden die ik nog voor de toekomst in petto heb.

 

Wel jammer dat jullie nu puur zijn vervallen in een kort onderonsje over genen van vroegah en inhoudelijk niets meer toe te voegen hadden over het regulieren of gedogen zelf. Feitelijk is dit dan enigzins offtopic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over legaliseren heb ik morgen weer een vergadering,

hopelijk snel meer daarover.

uhm ik heb ook geen idee wie die genenstrijd begon, hehehe jij wel?

Maar het was blazen van de hoogste torens indeed.

Waar was het inhoudelijk dan gebleven weet jij het nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stelling was: Alleen volledig binnen legaliseren voor bedrijven op bedrijventerreinen en alleen buitenteelt toestaan voor particulieren, of volledig legaliseren, binnen en buiten voor iedereen.

 

Kijk, ik ben opzich helemaal geen tegenstander van de achterdeur. Niet iedereen zal in staat zijn om zelf goede wiet te kweken. Al is het technisch geen abracadabra, het is wel arbeidsintensief en je moet er best wat geld in investeren als je topkwaliteit wil. Wat dat betreft moet wiet gewoon te koop zijn voor iedereen. Ik ben alleen een tegenstander van oneerlijke concurrentie. Als je particulieren wettelijk bij buitenteelt begrensd en bedrijven volledig legaliseerd, geef je bedrijven een oneerlijke concurrentiepositie ten opzichte van de particulier. Hierdoor zal de druk voor de commerciele leverancier om betere kwaliteit te leveren dan de particulier veel minder groot zijn, en zal de kwaliteit uiteindelijk ook gemiddeld minder hoog zijn op de markt. Bedrijven zijn nou eenmaal die gezonde eerlijke concurrentie van de eigen voorzienende particulier nodig om voortdurend te blijven streven naar topkwaliteit. Het houd ze scherp en het houd de druk hoog. Dat zal de consument enorm ten goede komen. Deze zal veel betere wiet kunnen vinden in coffeeshops.

 

Daarintegen, als commerciele bedrijven investeren in goede apparatuur en kennis en ervaring in huis halen, zullen ze ongetwijfeld in staat zijn een kwaliteit te bieden die een gemiddelde particulier niet zo makkelijk kan evenaren. Dan zou de consument altijd een goede reden houden om wiet te kopen, omdat de bedrijven betere kwaliteit leveren dan ze zelf kunnen maken. Dat is de eerlijke en gezonde weg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...